Uitgerekend in maart 2019

Hey B!

Ik herken die angst van of het allemaal wel goed gaat daarbinnen heel erg. Voor ons is het ons eerste kindje en dus alles nog heel erg nieuw maar zolang ik geen bloed verlies, vertrouw ik erop dat alles goed gaat. Misselijk ben ik (nog) niet maar ik had bijvoorbeeld gisteren en eergisteren naar mijn idee minder gevoelige tepels, dus ook meteen de twijfels en angst van o jee! Maar ik heb gelezen dat je HCG hormoon zich elke 2/3 dagen verdubbeld en jawel hoor, vanmorgen weer de pijnlijke tepels zoals ze “moeten” zijn hahaha! Dus het lijkt bij mij wel een soort patroon te zijn dat mijn lichaam even ongeveer 2 dagen gewend is aan het nieuwe HGC level waardoor ik dus minder gevoelige tepels ervaarde en zodra de verdubbeling weer begint, dus ook de pijnlijkheid weer terug is. Daar hou ik me dus ook aan vast want dat heb ik nu al 3x opgemerkt dus ik lijk er echt een soort patroon in te hebben ontdekt bij mij. Misschien heb jij dus vandaag of morgen ook weer volop last van de misselijkheid en werkt het dus bij jou ook zo. Ik zou mij in ieder geval zo min mogelijk zorgen proberen te maken als je geen bloed verliest of krampen hebt waar je echt van dubbel klapt. ?

Hey Claudia,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb een hele andere vraag. Vrienden van mij zitten in een soortgelijke situatie als waarin jij en je vriend zaten. Ziekenhuisbezoeken, verminderd vruchtbaar etc. Je geeft aan dat er met behulp van medicatie verbetering van sperma is gekomen. Zou je me ook kunnen vertellen om welke medicatie dit gaat? Ik zou het ze graag willen vertellen namelijk.
Je mag me ook gerust mailen: quirinaheling@hotmail.com
Alvast heel erg bedankt en veel succes met je zwangerschap!
Groetjes Quirina

Hoi meiden!

Ik ben vandaag precies 7 weken zwanger. Afgelopen maandag toen ik 6 weken en 3 dagen was hebben we de eerste echo gehad. Een kloppend hartje en alles zag er goed uit!
Ik ben heel erg misselijk sinds een week en geef ook regelmatig over. Verschrikking, maar we moeten even volhouden… Groetjes!

Vandaag 9.5 week zwanger van onze 2e.
Nu sinds een aantal dagen totaal niet misselijk meer. Moet ik me zorgen maken? Maandag pas de 1e echo.

Hé meiden,
Wij hebben afgelopen vrijdag de eerste echo gehad.
Ik dacht toen 8 weken te zijn, bleek ik al op 8 weken en 4 dagen te zitten!
Vandaag dus 9 weken en 1 dag. We hebben een kloppend hartje gezien, alles zag er goed uit. Zo bijzonder! Sinds de echo heb ik minder last van misselijkheid. Het is er nog wel, maar minder heftig. Denk dat ik flink last had van zenuwen voor de echo.
Over 2 weken hebben we de termijnecho bij de verloskundige.
@appelmoes87: ik zou me geen zorgen maken zolang je geen vreselijke buikkrampen en/of bloedverlies hebt. Geniet ervan als je even minder misselijk bent, het kan morgen gewoon weer terug zijn!

Hi meiden,

Normaal had ik op 14 augustus pas mijn eerste echo , omdat ik me toch een beetje zorgen maakte mocht ik vroeger komen.
Gisteren zagen wij 1 een kloppend hartje op de echo. Toch een beetje opgelucht dat het er geen 2 waren, was het zo geweest waren wij zeker even gelukkig maar het had toch veel zwaarder geweest denk ik.
Ik ben 6 weken en 2 dagen nu. 20 augustus hebben we onze volgende date.
Voorlopig met momenten misselijk, nog niet overgegeven. Borsten zijn de ene dag wat gevoeliger dan de andere (niet extreem) , maar wel vaak na zelfs een klein hapje te eten een OVERvolgevoel. Herkent iemand dit?

Veel succes allemaal dames.

Hey.

Gisteren echo gehad op 8w 2 dagen alles prima op schema. Door veel braken ook een infuus met primperan gekregen gisteren. Alleen voel ik mij vanaf 6w 6d heel beroerd. De misselijkheid gaat gepaard met braken sinds dan.
Ik heb ook de indruk dat als ik iets kan eten ik amper verteer… de maaltijd van 5uur geleden braak ik dan uit ( sorry voor de details) heeft nog iemand hier last van. En tips?

Ha meiden!

Wat fijn al die goede echos! Ik vind het zo bijzonder als je dan het hartje ziet kloppen bij een minimensje van nog geen 2 cm… en alsnog die angst he! Zo begrijpelijk…
ik probeer ook me voor te houden dat als ik geen bloedverlies heb en erge buikkrampen, er niet iets ernstigs aan de hand is.
Maar wat voel ik me beroerd… sinds gister een blaasontsteking erbij, jippie… antibioticakuur gekregen van de dokter, nu maar hopen dat het weg gaat. Alleen door de kuur(denk ik) nu na elke maaltijd overgeven. Ook geen pretje.

Efke90, heeeel herkenbaar! Ik braak ook sinds 7 weken bijna elke maaltijd er uit. Bij mij hebben ze gezegd dat als ik goed drink er niet zo veel aan de hand zou kunnen zijn. Ik snap precies wat je voelt!

20 augustus voor de termijnecho, ik zou dan ong. 10 weken moeten zijn. Ik ben zo benieuwd en hoop dat alles goed zal zijn!
Ik ben iemand die vaak dingen opzoekt op google, niet slim haha, maar als je die dingen allemaal leest, dan wordt je eigenlijk nog beroerder en banger.

Nou dames, heel veel succes met alles! En sterkte als je je beroerd voelt!
Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden!

B.

Hoi meis,

Super gefeliciteerd met je zwangerschap
Ik ben zelf nu 9 weken zwanger en heb dezelfde kwaaltjes al jij,ik heb meer dere echo’s gehad en alles helemaal goed,maar als je je zorgen maakt gewoon huisarts bellen.

Hoi dames,

Da’s een tijdje geleden alweer. Ik zie ook dat er niet veel meer berichten toegevoegd zijn. Hoe gaat het allemaal met jullie ? Ik zit nou in mijn tiende week, voel me al een paar dagen ineens minder misselijk. Heb volgende week een termijnecho (11wk). Verder wel last van mijn maag en darmen nog een beetje.

Hallo allemaal,
Ook ik zit nu in mijn 10e week. Volgende week woensdag de termijn echo spannend! Niemand weet het verder nog.
Ik heb nog niet oberhoeven geven maar ben wel steeds misselijk. Snel kokhalzen.
Vooral einde middag erg neemt de misselijkheid toe en avondeten gaat langzaam.
Hopelijkwordt dit straks minder. Ben daardoor ook juist wat afgevallen.
Succes allemaal meiden!!!

Hoi allemaal,

Wat zitten we allemaal in een spannende periode hè! Ik heb vandaag mijn termijnecho gehad (10 weken 3 dagen) en alles zag er gelukkig goed uit. Ondanks dat ik al weer 2 weken bruin slijm/bloed verlies (sorry misschien een beetje onsmakelijk maar wellicht herkenbaar?). Vorige week erg misselijk geweest maar deze week erg weinig last van misselijkheid. De kwaaltjes komen en gaan, herkennen jullie dat? Mijn darmen blijven wel een beetje moeilijk doen (heb echt een enorm opgeblazen buik). Ik ben vorige week begonnen met het eten oa lijnzaad in de ochtend. Dat helpt wel wat. Iemand misschien tips tegen de verstopping?

Succes allemaal met wachten op de echo’s en ik duim op goed nieuws voor iedereen!

Hallo dames,

Gisteren hebben wij onze eerste echo gehad, een kloppend hartje!
Zo bijzonder om te zien. Het groeit goed en de volgende echo hebben we 6 september weer.( dagen duren nu alweer lang)
De kwaaltjes zijn de ene dag meer aanwezig dan de andere maar ik heb het er graag voor over.

De uitgerekende datum is 24 maaart.

Succes allemaal met het aftellen!

Wat leuk al deze positieve reacties te lezen!
Morgen ben ik 8 weken. Maandag mogen we weer terug voor onze tweede echo. Sinds 2 dagen zeurende pijn in mijn onderrug en wat menstruatie achtige pijnen, vooral bij vermoeidheid. Misselijk ben ik ook enorm, alles valt als een baksteen op mijn maag.
Heeft iemand nog last van die zeurende rugpijn en buikpijnen?
Heeft er al iemand meer informatie wanneer de nipt test is en of jullie al meer weten over toxoplasmose ed ?

Tot snel! Ik hoop op positief nieuws voor maandag ?

Ha allemaal,

Shannen, het lijkt wel alsof ik jou bericht had kunnen schrijven… :wink:
Mega herkenbaar die pijn in je onderrug en in je onderbuik bij vermoeidheid! Heel vervelend en ik ga er allemaal gekke dingen bij denken…
Ook ben ik mega misselijk en moet ik vaak kokhalzen, echt overgeven is gelukkig bij mij weer vertrokken!
Ook ik moet maandag weer heen voor een echo… ik ben zo zenuwachtig en hoop zo dat alles goed is… ik ben (volgens eigen berekening) nu 10w en 3dgn dus ben heel erg benieuwd of het klopt!

Ik heb al met week 7 een kloppend hartje gezien, maar toch blijf je die angst houden he…

Benieuwd naar alle echos! Ik hoop dat het voor iedereen positief blijft uitpakken en dat we in maart 2019 allemaal een kleintje in onze armen mogen sluiten! (Met dat ik dit schrijf weet ik dat dit niet van zelf sprekend is natuurlijk!)

B.

Hé allemaal!
Hoe gaat het bij jullie?
Wij hebben op 3 augustus de eerste echo gehad. Ik dacht toen 8 weken te zijn, maar kreeg er 4 dagen bij cadeau! Afgelopen maandag voor de termijnecho bij de verloskundige geweest. En was toen precies 11 weken. Het kleintje was al hartstikke actief en ging alle kanten op! Zo leuk en bijzonder om te zien. We vertellen het nu ook aan iedereen.
Verder voel ik me stukken minder misselijk dan aan het begin. Ik heb vorige week wel ook griep erbij gehad, dus dat was ff minder. Nu gelukkig steeds meer dagen ertussen dat het beter gaat.
Ik heb al wel echt een opgeblazen buik! Als ik m’n buik uitzet lijk ik net 5 maanden zwanger, haha. Vooral 's avonds is mijn buik een stuk dikker. Herkennen jullie dat?

HI helene

Wat een leuk nieuws !! Je geeft mij er toch een beetje moed door, het misselijk zijn is van smorgens tot savonds bij me. Aftellen geblazen dus. Ik ben morgen 9 weken, dus een buikje heb ik nog niet, enkel als ik teveel gegeten heb hihi.
Veel succes nog met jou zwangerschap!

B.
Grappig dat we hetzelfde voelen, hoe was jou echo maandag? Bij mij een heel hevig springend vlekje te zien. Alles was dus nog inorde en daar zijn we heel blij om!
Uitgerekend op 29 maart 2019 , ik ben morgen 9 weken. Volgende afspraak is op 24/9 , dan vindt ook de nipt test plaats. 1 weekje later zouden we dan ook het geslacht al weten.
Veel succes nog! Tot snel

Groetjes Shannen

Wij hebben vandaag heel naar nieuws gehoord…
Ging gisteren voor termijn echo maar ze konden de baby niet goed opmeten. Zag er wel voor de rest goed uit. Hartje klopte duidelijk en bewoog veel. Maae toch door gestuurd naar een echo centrum in hilversum.
Daar konden we de baby wel duidelijk zien. Ze zag alleen ook veel vocht rondom buikje en nekplooi…morgen om 9 uur amc…mijn wereld staat echt op zijn kop en kan niet meer stoppen met huilen.

Een vraagje.
Afgelopen maandag een goede termijnecho gehad met 10.4 weken. Nu heb ik pas 20 september een controle afspraak staan. Ik ben dan precies 15 weken.
Mijn vraag is wanneer zouden jullie het nu bekendmaken.
Ik weet dat 11/12 weken nog een cruciale periode is…maar wachten tot 15 weken duurt ook nog wel erg lang.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Ha,

Claudia, wat ontzettend naar nieuws… vreselijk he als je zo’n bericht krijgt. Hoe is het afgelopen? Sterkte met alles!

Shannen, bij mij was ook op de echo een heel klein druk minimensje te zien! Erg bijzonder als je dat ziet. Verder zag het er allemaal goed uit.

Appelmoes87, als eerst gefeliciteerd! Ik zou als ik jou was, het toch eerder bekend gaan maken dan 15 weken. Anders heb je kans dat mensen het gaan zien en vragen gaan stellen… ik heb het zelf nu met 12 weken verteld. Ik dacht maar zo, ik heb twee goede echos gehad en anders gaan mensen gissen…

Gistermiddag is bij mij ook de paniek toegeslagen. Ik had een helse pijn in mijn onderbuik. Verloskundige gebeld, die wist het ook niet precies. Je gaat je dan toch echt zorgen maken. Vreselijk! Maar ze zei tegen mij zolang er geen bloed is moet het goed wezen. Zodra er wel bloed komt moet ik direct terugbellen. Maar goed wel heel ongerust gevoel.
Donderdag is er bij ons in de verloskundigepraktijk hartjesspreekuur. Hier ga ik toch maar even heen voor geruststelling.

B.