Uitgerekend in maart 2019

Leuk deze reacties allemaal te lezen, ik ontdekte vorige week woensdag dat ik zwanger ben na de 5 de IUI poging met voor het eerst hulp van clomid. Wij hebben 2 jaar geprobeerd en nu hopen we met een bang hartje dat alles de goede kant blijft opgaan. Vandaag ben ik 4 weken en 3 dagen. Vorige week donderdag had ik voor de eerste maal bloed laten trekken en alles was oke en ik mocht me geen zorgen maken. (Moeilijk) Nu donderdag moet ik weer voor bloed, heel spannend allemaal. Voorlopig geen erge zwangerschapssymptomen. Wel last van steken zowel links als rechts, en gevoelige borsten de ene dag meer dan de andere. Succes allemaal ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen.

Gefeliciteerd iedereen!

Ook wij hebben een positieve test gedaan vorige week. Nu 5,5 week zwanger en over 3 weekjes een afspraak bij de verloskundige.

Ik heb vooral last van mijn borsten(kan niet op mijn buik slapen) en ook krampen links in de buik en lies.

Efke90, hoe is je echo geweest, alles goed daarbinnen?
En ja, de behoefte om dutjes te doen heb ik ook zeker hahaha! Gewoon zoveel mogelijk aan toegeven als het kan.

Ashley, wat ik begrepen heb horen de krampjes en buikpijnen er zeker bij en is het je baarmoeder dat groeit en kan het ook bandenpijn zijn. Zolang je geen bloed verliest, is het niets om je zorgen over te maken!

B. Veel succes met je echo vandaag, laat je even weten hoe het gegaan is?

Shannen, wat spannend allemaal! Las dat je vandaag weer bloed moet laten trekken, laat je even weten hoe het gegaan is?

sh91 Ik heb mijn eerste echo op 23-08, kijk er naar uit maar ben ook af en toe een beetje angstig. Ik ga er vanuit dat alles goed is daarbinnen, maar ja, je weet het natuurlijk pas zeker na de echo. Wat is jouw uitgerekende datum? Mijne is waarschijnlijk 26/27 maart 2019.

Hallo dames,
Ik ben nou 7 weken zwanger en ben behoorlijk misselijk. De eerste 5 weken had ik menstruatie achtige krampen,dus pijn in onderbuik en af en toe steken in mijn liezen. Ik had ook last van mijn darmen en had extreem gevoelige borsten. In de 6e week is dit allemaal afgenomen en is mijn misselijkheid langzamerhand begonnen. Eerst was het heel lichtjes maar de misselijkheid duurt nu alleen maar langer, zelfs tot ik in bed lig. Ik kan niets eten en ben al 2 kilo afgevallen. Ik kan niet tegen geurtjes en zelfs als ik aan eten denk word ik misselijk. Ik vraag me echt af hoe ik deze weken ga overleven. Heb volgende week mijn eerste echo, hopen dat alles goed gaat…

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen en hopen op een gezonde zwangerschap en uiteindelijk gezonde babys !

Hé Fleur,

Ik ben morgen 7 weken zwanger. Ben ook nu ruim een week ontzettend misselijk.
Probeer wel te eten! Steeds kleine beetjes lukt bij mij redelijk. Juist door een lege maag wordt je namelijk misselijk!
Ik begin 's ochtends met water en (gezouten)crackers. Ik heb een lage bloeddruk en nu met dit warme weer nog meer last van duizeligheid.

Ben ook wel benieuwd naar de dames die hun eerste echo’s hebben gehad? Hoe is het gegaan? Ik hoop goed…

Hi Bianca, Danku voor je berichtje. Vandaag goed nieuws gekregen, de waarde gaan voorlopig in stijgende lijn. Op 14 augustus mijn eerste echo, ik had door de clomid 2 rijpe eitjes dus nu blijft het spannend of er 1 of 2 wondertjes in mijn buik aan het groeien zijn.
Hoe verloopt jou zwangerschap?
Voor iedereen veel succes!!

Hoi hoi,
Een week geleden dan ook hier een positieve zwangerschapstest. Met 3 dagen overtijd merkte ik al veel. Had in de 3wk al veel krampjes en merkte dat er toch iets in mijn aan het groeien was. Nu ben ik 5 wk en kan enkele broeken al niet meer aan… Pff dat is echt irritant ga namelijk over 4 wk trouwen.
Verder heb ik wel wat symptomen maar mag zeker nog niet klagen.

Iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst!!

Eerste echo gehad! Een minimensje te zien met een kloppend hartje! Zo bijzonder! Maar zo mooi! Voor nu heel blij, maar alsnog in ons achterhoofd houden we dat er een kleine kans is dat het fout gaat…

Over 2 weken nog een echo en dat zal de termijn echo zijn, dan is het kindje ook beter te zien.
We zijn zo benieuwd!
Hoe zijn jullie dagen gegaan met dit warme weer? Vreselijk he , vooral met de misselijkheid!

B.

Hey iedereen.
Hier 1e echo goed geweest. Op 6w 3d een kloppend hartje gehoord en gezien.
Nu 2 dagen erna minder last van kwaaltjes, wat mme natuurlijk weer aan het denken bracht. Nu terug weer misselijk.
Volgende echo op 4 september, lijkt me echt nog lang wachten in onzekerheid.

Hey Bianca,

Wij hebben 17-8 onze eerste echo. Ik vindt het ook erg spannend allemaal. Uitrekeningsdatum is rond 21 maart.

hoi hoi

Wat leuk al die echo’s. Gelukkig gaat het goed. Natuurlijk heb je altijd nog de gedachte dat het mis kan gaan maar de kans wordt iedere week kleiner. De echo heb ik volgende week ook echt spannend. Ik denk dat ik dan wel opgelucht zal zijn omdat ik het hartje van de baby dan voor het eerst zal horen. De kwaaltjes zijn natuurlijk heel vervelend, maar aan de andere kant zijn het wel de ‘signalen’ dat alles goed loopt :slight_smile:

Hoi dames,

Wat ontzettend fijn om al jullie verhalen te lezen. Omdat ik een erg onregelmatige cyclus heb wist ik pas bij 5,5 week dat ik zwanger was. Ik ben inmiddels 8+1 weken zwanger en wij hebben vorige week de eerste echo gehad (inwendig, uitwendig was nog niets te zien). We hebben het hartje zien kloppen, wat een ontzettende opluchting was. Ik heb namelijk erg veel bloedverlies gehad gedurende de eerste weken. Dit maakte me zooo onzeker! Gelukkig heb ik “maar” 2 weken hoeven wachten op de eerste echo. Ik heb in totaal wel 4 testen gedaan omdat ik gewoon echt de bevestiging nodig had dat ik nog zwanger was… wat die zwangerschap nu toch al met je lichaam doet ?. Helaas maakte het me alleen maar onzekerder want de streepjes werden steeds lichter!! Meer dames die meer dan 1 test hebben gedaan? Ik vertelde dit verhaal overigens aan de verloskundige en zij vertelde me dat het wel vaker voorkomt dat testen minder duidelijk worden naarmate de zwangerschap vordert (ook al zit er meer Hcg in je bloed) dus laat dit je niet onzeker maken!
Bij 10 weken hebben wij de volgende echo :slight_smile:

Dag dames,

Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat, de waardes omhoog gaan en de eerste echo’s zo goed waren!
Hebben jullie ook zo’n last van de warmte gehad? Ik wel, ben normaal echt een zonliefhebber maar bleef nu eerder binnen dan buiten en de temperaturen kon ik ook niet echt goed verdragen.
Ben ook helemaal gestopt met koffie. Was al van 2 koffiepads naar 1 gegaan maar het ging me steeds minder goed smaken dus sinds een kleine week helemaal geen koffie meer. Ondanks dat het me nu niet meer smaakt, mis ik het wel hahaha! Rare dingen die hormonen :wink:
Misselijkheid heb ik pas 2x gehad (ik klop het even af) dus so far so good! Ik ben morgen 6 weken zwanger en aan het aftellen voor onze eerste echo afspraak, die is 23-08. Verder ben ik erg moe, heb soms rare eetbuien maar soms ook helemaal geen trek en moet mezelf dan echt dwingen wat te eten. Zal wel door de warmte komen denk ik. Pijnlijke tepels en soms met vlagen behoorlijke afscheiding, maar dat verschilt per dag. Had laatst gewoon dat ik het er een soort van eruit voelde lopen zeg maar, even heel onsmakelijk, maar jullie zullen het vast herkennen. Heb soms een moodswing maar volgens manlief valt het allemaal reuze mee, dus daar ben ik ook wel blij mee.
Ik hoop zo op onze eerste echo een mooi gezond kindje te zien met een kloppend, sterk hartje…Ik kijk er erg naar uit maar ben tegelijkertijd ook bloednerveus want wat als het niet goed is? Ik ga gewoon van het positieve uit en probeer zo min mogelijk erover te stressen maar zal blij zijn als de afspraak geweest is en ik jullie goed nieuws over onze echo kan geven.

Nou meiden, nog een fijne dag allemaal, ik vind het leuk jullie verhalen te kunnen volgen en we houden elkaar weer up to date!

P.S Wanneer en hoe gaan jullie het aan familie/vrienden/social media vertellen?
Na de eerste echo of na 12 weken?
En hoe zijn jullie het van plan aan te kondigen?
Wij kijken nog naar allerlei originele ideetjes en zijn nog niet zeker van wanneer. Als wij de echo hebben ben ik 9 weken en 1 dag (als het goed is) dus dan zou kunnen of dat we toch besluiten tot 12 weken te wachten (Rond 12-09)
Dus ik hoor graag hoe en wanneer jullie het gaan doen!

Ik ben vandaag 8 week zwanger en heb morgen de eerste echo!, de afgelopen 3 dagen vallen me zwaar ik houdt geen voedsel binnen alles gaat er weer uit, ook ben in gedurende de dag erg misselijk en zwak van het te weinig eten… ben zelfs al afgevallen, morgen maar even in overleg met de vk en anders de huisarts, iemand anders hier ervaringen mee?
Dit is mijn eerste zwangerschap

Hallo dames !
Leuk al die verhaaltjes zeg. Zeker een opluchting voor de dames die de echo’s al hebben gehad. Ik heb donderdag mijn eerste echo en ik denk dat ik dan ongeveer op 8 wk zit.
De kwaaltjes kunnen zo verschillen per dag echt bizar. Ben je een paar dagen misselijk en dan verdwijnt dat ineens denk je oh jeej zal alles wel in orde zijn. De volgende dag ben je weer extreem misselijk en dan denk ik weer had ik maar genoten van een dagje zonder misselijk te zijn haha !

Over het vertellen aan familie etc denk ik zelf dat ik het dus na de 1e echo met 8 wk zal doen. Een familiebijeenkomst en dan echt plotseling de echofoto’s tevoorschijn halen. Aan vrienden en de overigen denk ik pas na 12 wk wanneer de kritieke periode echt voorbij is.

En oja, het lijkt allemaal zo langzaam te gaan omdat we steeds de dagen aftellen voor bijv de eerste echo. Maar ik besef nu wel dat ik echt al 2 maanden zwanger ben. Dus nog maar 7 maanden te gaan. Jeetje op de een of andere manier gaat de tijd ook wel snel hoor. Geniet er allemaal maar van ondanks alle kwaaltjes en onzekerheden. Het komt hopelijk allemaal goed met de baby’s !

Hé meiden,

Wat leuk om van iedereen te kunnen lezen hoe het gaat. Ik ben nog steeds misselijk, gister ook weer over gegeven. Ik heb geluk dat ik veel thuis kan werken en dat het op 't moment rustig is qua werk, ik denk niet dat ik anders hele dagen aan de slag kan zijn nu! Hoe ervaren jullie dat?
Vannacht heb ik goed en lang geslapen en ben nu niet echt misselijk, misschien dat het goed uitrusten een positieve invloed heeft op hoe ik me voel (misselijkheid). Of misschien juich ik te vroeg, haha.
Wij hebben vrijdagochtend de eerste echo, als het goed is ben ik dan 8 weken. Spannend hè! Laten we voor elkaar duimen op mooie echo’s met gezonde baby’s :slight_smile:

Hallo dames wat leuk om de eerste echo’s te horen. Ik heb vanmorgen mijn tweede echo gehad en ben nu 8.5weken.alles zag er goed uit! Blijft wel erg spannend ivm een miskraam vorige keer. We gaan over 2 weken weer kijken. Succes allemaal met de echo’s

Hallo dames

Wat een opluchting. Ik heb vanmiddag mijn eerste echo gehad en zoals ik al dacht zit ik precies op de 8 weken. Alles was in orde, vooral het moment wanneer je het hartje ziet kloppen vergeet je echt alles om je heen !

De kans op een miskraam schijnt vanaf nu ( na een kloppend hartje gezien te hebben ) echt maar 1 tot 2% zei de verloskundige.

Over 3 weken weer een echo. Ik merk nou wel na mijn eerste echo dat ik nu pas echt blij begin te worden, denk door de opluchting.
Hoe gaat het verder met jullie allemaal ?

Hey aanstaande mama’s!

Hier wordt ook alles gedeeld via social media rond de 12ste week… collega op het werk maakte het vandaag bekend, ik dacht hmm…?

Melanie, ik heb ook dagen dat ik niets binnen houd etc. Ik had de verloskundige gebeld en die zei dat het niet zo heel erg was als er wat minder eten in kwam, maar ik moest daarintegen wel heel erg veel blijven drinken. Want als je uitdroogt ben je nu verder van huis.

Sinds gister en vandaag heb ik veel steken in mn onderbuik en ben ik opeens niet meer misselijk… bij mij gaan er allerlei bellen rinkelen… zou het wel goed zijn?!
Moet ik me zorgen maken? Ik heb nog geen bloedverlies gehad oid…

B.