Uitgerekend in juli 2019

@Kitty

Met verminderde eetlust heb ik het gewoon over mijn avondeten. Wel heb ik enorm trek ik koeken en snoep :stuck_out_tongue: maar door de weinig klachten maakt dit me wel onzeker hoor. Groetjes

Hallo ,

Ik ben Lisanne , en ben 20 jaar oud
Verwacht in juli mijn eerste kindje , kan njet wachten …

Vandaag precies 7 weken

@ alle dames: goeiemorgen ?

@wen: je kunt je zo beroerd voelen als het maar kan! Bij mij was dat gistermiddag. Leek wel griep. Gaam douchen en even een uur inslaap gevallen. Ellendig moe en mijn darmen zijn erg van slag. Daar kan ik niet mee op het werk zitten! Maar misschien kun je het vertellen en vinden jullie samen een oplossing. (Een extra vrije middag of iets) succes!

@Sanne: ik met 6 + 2 … op 3 december. Bij mijn vorige 3 ook heel optijd in de zwangerschap

@esmeralda: na dat stolsel niets verloren? Bij mijn zoontje verloor ik 5 dagen lang stolsel en veel bloed. Dacht een heftige mestruatie. Daardoor merkte ik pas met 8 weken dat ik zwanger was! Dus heftig bloeden zegt echt niet altijd wat! Ik duim voor een super echo voor jullie!

@kitty90: gefeliciteerd! Als je zeker bent van je termijn en er geen risicos zijn op medisch gebied… (denk aan medicatie gebruik) dan is het vaak tussen de 8 en 10 weken! Maar daarintegen heb je wel een duidelijke echo en meestal een week of 2 daarna alweer. Nog eventjes geduld ?

@charris: verminderde eetlust heb ik ook. Dat gesnaai is afgelopen… avondeten minimaal. Net wel een bolletje gepakt met pepersalami… (normaal hou ik heel niet van vleeswaren) ik probeer wel fruit te eten zo nu en dan! Doe jij dat ook?

@lisanne: gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend ?

@Lovie1980

Fruit kan ik wel meer eten, dat geef ik toe. Ik dacht dat salami in het algemeen uit den boze was? Groetjes

@sharris ik heb ook veeeeel buikpijn gehad.de laatste dagen iets beter. Maar de ene moment heb ik diaree en de andere dagen kan ik helemaal ni naar het wc. Omdat ik zoveel buikpijn had moest ik op 5 weken een echo laten maken. Maar alles was in orde. Overmorgen terug gaan en dan ben ik 7 weken! Maar de gyne zei dat het normaal was de innesteling en bandenpijn te hebben.

Bij mijn vorige zwangerschap was ik gestopt met de pil en was 8maanden niet ongesteld. Opeens een positieve test dus toen een echo om de duur te bepalen maar er was alleen een vruchtzakje te zien… Vreselijk was dat! Vroege echo of een miskraam. Moest van het laatste uitgaan aangezien ik geen menstruatie had al zo lang. Na twee weken (wat duurde die lang!!) Mochten we terug komen voor een nieuwe echo en toen was daar een garnaaltje met kloppend hartje! Vandaar dat ik geen fan ben van die vroege echo’s :slight_smile: ik ben 7 weken en 3 dagen als ik mn eerste echo krijg.

Hey ladies,
Gisteren eerste echo gehad op 6weken. Er was een mini stipje te zien dat het hartje leek te zijn en dat zeer pril was beginnen kloppen. Alles zat op zijn plaats, het is nu 1,5mm klein. Binnen drie weken mag ik terug gaan, omdat wachten tot de 12weken echo nog zo lang is.
Gisteren avond ook mijn ouders verteld, die super blij waren en ook wel verschoten omdat ze niet hadden verwacht dat we er al aan begonnen waren hihi.
Verder voel ik me niet optimaal, al heel de week sleep ik me vooruit en concentreren op werk is heel moeilijk. Mijn maag is gewoon ook voortdurend onwel en dan kan ik ook plots verschrikkelijke honger krijgen, dus heel vreemd allemaal. De honger voelt ook zo eerder honger uit de oertijd haha, overlevingsdrang ofzo.

@Sylvie haha ja herkenbaar die honger! Vreselijk en niet toegeven eraan is geen optie! Helaas is hier de misselijkheid eergisteravond begonnen. Die honger blijft maar daar tussendoor ben ik onwijs misselijk! Mooi dat er een klein hartje was! Dinsdag heb ik mijn eerste echo :o ben ZO zenuwachtig! Nog 4daagjes… maargoed toen ik de verloskundige aan de telefoon had was t nog 20daagjes hihi dus die laatste 4kom ik ook wel door :slight_smile: hoe oud ben je dan dat ze verbaasd waren dat jullie begonnen waren?

Hi ladies,

Ik heb net de eerste echo gehad, ben nu 7 weken zwanger… en wat blijkt!! Het zijn er 2!
Sta nog steeds een beetje te shaken op mn benen en het moet allemaal nog landen, maar als alles goed gaat krijgen we dus een twee-eiige tweeling!!

@Christel1984 wat gaaf!! Twee ukkies, ik snap dat je daarvan schrok, en je vent? Is dit je eerste zwangerschap en had je een vermoeden? Als ik eerlijk ben ben ik doodsbang dat het een tweeling is! Ben blij ala het dinsdag is! Hoe voel je je?

@sanne… Ja de 1ste zwangerschap, nee niet verwacht wel gekund, ben zwanger geraakt na de 2e IUI behandeling, de kans zat er in maar daar waren we niet vanuit gegaan. Dus alles moet nog even inzinken hahah.
Mn vriend was mega blij maar ook een beetje in de war :slight_smile: hoort erbij natuurlijk

Voel me super, heb totaal (nog) geen klachten alleen moe en baklucht trek ik niet maar voor de rest niks…

En hoe zit het bij jou??

Goedenavond Dames,

Ik heb vraagje ik ben nu 7.3 week zwanger.
Als ik iets wil eten en dan vooral brood en erop kauw krijg ik kokhals neigingen.
Ik wel honger maar krijg het niet weg.
Bij mijn vorige 2 zwangerschappen geen last van gehad.

Wie herkent dit,
Ben heel benieuwd.

Groetjes

Heel herkenbaar Esmeralda.
Ik ben nu 8w4d.
Heb een tijdje postafene gepakt maar dat hielp ook niet meer. Nu neem ik primperan en dat helpt een beetje.
Ik geef wel ook ongeveer twee keer per dag over.
Maar die kokhals neigingen begrijp ik volledig. Het is echt zoeken wat je af gaat en wat niet.
Helaas bestaat er geen pasklaar antwoord denk ik ?

Hoi KirHa

Bedankt voor je snelle reactie!
Gelukkig geef ik niet over
Maar blijf die kok neigingen wel houden.
Enigste wat er goed in gaat is fruit Sinaasappel en banaan en appel.
Maar de vaste dingen zoals brood aardappels en met veel smaak gaat niet goed.

Die middelen die je noemt ken ik niet?
Helpt dat?

Hier kots misselijk de hele dag! Vreselijk! Mega honger de hele dag door en af en toe steken en ongikrampjes maar dat is het wel. Eind van de dag ben ik een heks haha morgenben ik 7 weken! Bij mijn eerste twee zwangerschappen heb ik dit niet ehad allemaal dus hoop niet dat dit zo blijft want dan word t een vreselijke zwangerschap! We zitten in het zelfde schuitje allemaal en over een poosje allemaal wondertjes in onze armen!

Ja hoor, postafene hielp goed bij mij maar ik werd er wel heel moe van. Na vier dagen begon ik daar precies wel wat immuun tegen te worden en begon ik terug over te geven.
En nu vandaag primperan gekregen en voorlopig vandaag helpt het wel goed dus ik hoop dat het zo blijft ?

Ik hoop het ook voor je!
En dat al onze klachten op een gegeven moment verdwenen zijn.
En we weten waar we het voor doen en doormaken

Wat leuke verhalen allemaal!

Wij vandaag de eerste echo gehad. Magisch om dat hartje te zien kloppen!
Vandaag 8w en 1d, dus uitgeteld voor 4/7 :slight_smile: 21/12 12w echo en Niptest, beter kan voor ons de kerstperiode dit jaar niet starten. Het mooiste cadeautje hebben we al gekregen.
Onze ouders hebben we het afgelopen zondag verteld, waren in de wolken. Die gezichten vergeten we nooit meer. Voor beiden hun eerste kleinkind, extra speciaal dus.

Liefs

Wat leuk allemaal! Christel, amai 2 ineens. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever maar eentje hebben om te beginnen :slight_smile: maar bij ons zit het ook in de familie dus het kan allemaal. Ik volgende woensdag eindelijk eerste echo! Dan ben ik 9w 1 dag. Ik heb eigenlijk omgekeerde symptomen dan ieder van jullie. Ik heb wel honger maar nooit zin in avondeten. Wel ik snoep/ koeken/ pizza/ frieten. Voor de rest enkel pijn aan mijn borsten tijdens het slapen… maakt me soms wel wat onzeker, maar woensdag gaan we het eindelijk weten!

@esmeralda, ik ben totaal niet misselijk, maar ik krijg kokhals neigingen van gebakken vis… trek dat zo slecht!
Daar wordt ik wel echt misselijk van.

@charris Dat dachten wij ook, maar ben wel blij, zijn 2 jaar bezig geweest en IUI behandelingen gehad en ben al 34. Heb altijd 2 kinderen gewild en nu heb ik dat in 1x… Hoeven we ook niet meer dat hele ziekenhuis en hormonentraject :slight_smile: