Uitgerekend in juli 2019

Wat een dag vandaag… begint met buikpijn en vervolgens heftig diarree erbij…

Nu maar even ontspannen… verder een beetje moe en hoofdpijn…

Ik lees later even bij…

@yzza

Bedankt!! Wij zijn ook echt gelukkig.
Ik hoop ook voor jou op goed nieuws!

En ik kijk weer uit naar maandag, de volgende afspraak.

@Esmeralda

Wat leuk! Je bent iets verder dan ik maar beide van de derde :slight_smile: leuk zwg. Ik heb twee meiden. De oudste is 7 en de jongste bijna drie. Hoop stiekem wel een beetje op een jongen nu haha maar nog een meid is ook welkom hoor!

@sanne en Wen, heel herkenbare symptomen. Mijn lichaam doet nu ook precies overal pijn, zelfs mijn schouders en armen. Ik kan me geen goede positie geven in de sofa of in bed.

@littleE , keek een hartje gezien! Genieten!

@sylvie gek he, hoe anders je dan ben? Voel me niet eena mezelf meer :confused: gelukkig niet misselijk en dat hoop ik zo te houden! Wanneer hebben jullie de eerste echo? Ik over 8 dagen en kan evht niet wachten. Ben ZO onzeker deze keer…

Morgen om 15u hebben we eerste echo, ik ben dan zes weken en een dag, tenzij de gynaecoloog het tegenspreekt morgen. Aaaah spannend!

@ sylvie … spannend want met 6 weken en 1 dag kan je vaak een hartje zien idd!!
Ik mag met 6 weken en 2 dagen komen en dan hopen we ook op een goede zwangerschap zover!

@Sanne: ja toch mag je best stiekem hopen op een jongen of een meisje. Wij hier 1 meid en 3 jongens dus ja… ik zou het zo leuk vinden een meisje erbij te krijgen! Als het een jongen wordt is het ook prima natuurlijk.

@Aanne Ik hoop ook stiekem op een meisje na twee knullen.Dus ik snap je helemaal haha.
Ik ben nu net deze zwangerschap ook onzeker hoor.
Ik ben in de 4e week een stolsel verloren.
En heb daarom vorige week een vroege echo gehad.
Alles was goed en het vruchtje was 6mm met hartje wat klopte.
Maar de verloskundige vond het wel traag klopte.
Zij dacht dat het hoorde bij de tijdsduur van de zwangerschap.
Maar ik krijg volgende week weer een echo om te kijken of het beter gaat.
Dus fingers crossed.

@Aanne is @Sanne

@esmeralda… Het hartje gaat steeds iets sneller kloppen dus als het net zichtbaar was is het niet zo gek! Positief blijven!!!

@Lovie1980
Ja zoiets zei de verloskundige ook.
Maar is soms wel lastig hoor positief blijven.
Het liefst en ik morgen al een echo maar nog even geduld.

Als jullie je slecht voelen. Pijnlijk lichaam slecht voelen en buikpijn en hoofdpijn. Hoe doen jullie dit met het werk? Ik denk dat ik dan overdrijf maar het is zo…

Ik herken je klachten hoor.
Je overdrijft echt niet.
Probeer het wat rustiger te doen,
Heb je je werkgever al ingelicht?
Dan heb je recht op extra pauze.
Ik zelf heb nog niks verteld aan mijn werkgever.

Goeieavond allemaal,

Allereerst alle zwangere gefeliciteerd
Ik ben inmiddels iets meer dan 7 weken zwanger, heb de eerste echo pas met 10 weken.
Ik lees veel hier dat veel van jullie dames al veel eerder een echo hebben? Is dat normaal?

Liefs Kitty

@Kitty proficiat met je zwangerschap!

Bij ons in België doen ze normaal de eerste echo tussen 8 en 10w. Denk wel dat het vroeger kan bij een bepaalde voorgeschiedenis of bloedverlies, …
Ikzelf heb nu vrijdag mijn eerste echo, ben dan 8w en 2d :slight_smile:
Heel spannend dus!

Jij ook gefeliciteerd

Vind het erg spannend allemaal en vooral heel erg nieuwschierig naar de eerst echo?

Ik ben ook Belgisch en toen ik wist dat ik zwanger was, heb ik direct gebeld naar de gynaecoloog. Ze hebben me onmiddellijk een afspraak gegeven , zonder voorgeschiedenis of hoge risico’s. Het leek gewoon standaard en ze weten dat ik voor de eerste afspraak dus nog maar zes weken ver ben. Het hangt misschien ook af vd gyn… Geen idee

Hoi kitty,

Ik zelf heb ook pas volgende week bij 9weken mijn eerste echo. Ligt denk ik aan je gyne. Ben ook echt superbenieuwd. Is ook mijn eerste kindje als alles goed gaat. Ik heb nog niet veel zwangerschapskwaaltjes, buiten pijnlijke borsten en een verminderde eetlust. Dus ben wel heel benieuwd of het een duidelijke echo wordt.

Groetjes
Charris

Hoi charris!

Jij ook gefeliciteerd!
Ja dat zou kunnen inderdaad!
Ik moet gewoon nog even wachten haha

Ik heb hetzelfde, pijnlijke borsten en juist vreetbuien, maar verder eigelijk nergens last van,gelukkig maar.

Geniet van je zwangerschap!

@Esmeralda ja haha een voorkeur mag hoor… Je gaat er toch wel van houden! Wat spannend dat je een stolsel verloren bent! Moet schrikken zijn! Ik heb nooit een bloeding gehad (bij allemaal niet) maar deze keer toch wel onzeker wat ik van eerder niet ken. Deze keer is ook niks hetzelfde als bij de andere twee. Op de zere borsten na want die had ik mijn eerste zwangerschap ook. Fijn dat je al een echo gehad heb en een hartje heb zien kloppen. De snelheid moet inderdaad opbouwen dus ik duim met je mee dat je echo volgende week mooi word!

@sylvie Zo snel al een echo! Hier doen ze op z’n vroegst met 8 weken. Spannend, hoe laat mogen jullie?

@kitty90 mijn menstruatie was onregelmatig de laatste maanden vandaar dat ze hem nu tussen de 7-8 weken doen. Normaal vanaf 10 weken.

Spannend he allemaal?! Die eerste periode is zo speciaal en bijzonder. Je voelt nog niks bewegen, je hebt geen idee wat er gaande is van binnen. Het enige wat we kunnen doen is vertrouwen op ons lichaam en op die uk daarbinnen! <3