Uitgerekend in juli 2019

He hoi,

Eerst voor iedereen die zwanger is gefeliciteerd!

Hier een paar dagen (2) overtijd en ik heb sinds een kleine week een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Alsof mijn menstruatie er is of aankomt en toch ook weer niet. Ik voel me wat opgeblazen en heb af en toe ook steken in mijn onderbuik. Daarnaast sinds een paar dagen wat steekjes in mijn tepels. Daarnaast ook wat vermoeider dan anders. Soms totaal geen energie. We zijn ook al een tijdje bezig om een kleine te mogen krijgen en vindt het nu dus best spannend om te gaan testen.

Iemand die deze dingen herkent?

Hallo iedereen.
Vandaag op controle geweest na buitenbaarmoeder lijke zwangerschap.
Eileider en eierstokken waren in orde.
Enkel ook minder goed nieuws gekregen.
Had op 31 oktober test gedaan en die was positief. Stond aangeduid 1-2 weken. Nu had de gynaecoloog in mijn baarmoeder niets gezien omdat er deel weefsel/bloed ook aanwezig zit in de baarmoeder. Heb wel bloed laten nemen en mijn hcg stond meer dan 800.
Ik moet nu woensdag nog eens terug om bloed te laten prikken en om te kijken of de hcg gestegen is of niet.
Ik heb nochtans ook paar duidelijke symptomen waarvan ik dan echt denk dat ik terug zwanger ben.
Pijnlijke borsten, misselijkheid,moe, maandstonden die uit blijven.
Zijn er nog dames die zo iets al meegemaakt hebben?

@sylvie, bedankt voor je reactie!

Ik ben benieuwd naar je echo, ik krijg er maandag ook weer eentje. Ben dan 7.5 als t goed is… dus finger crossed dan maar haha!

Hallo allemaal,

Nogmaals gefeliciteerd allemaal!
Vandaag mijn 2e echo gehad bij vermoedelijk 6 weken en 5 dagen zwangerschap. Goed en heel duidelijk een kloppend hartje te zien! Heel blij om weer iets minder onzeker te zijn.
Over 2,5 week mag ik weer terug voor de 3e echo.

Groetjes Amanda

@Amanda wat fijn!

Mag ik vragen waarom je al 2 echo’s hebt gehad? :slight_smile:

Die van mij heb ik volgende vrijdag, dat wordt de 1ste x!! Zo spannend!!

Groetjes Christel

Hallo allemaal,

Allereerst iedereen mogmaals gefeliciteerd!
Vandaag weer sinds 2 weken een echo gehad bij waarschijnlijk 6+5 weken. Hartje was duidelijk te zien en klopte heel goed. Verloskundige was zeer tevreden!
Weer een stukje minder onzekerheid.
Over 2 welen weer een echo, kan nu al niet meer wachten!

Liefs Amanda

Hierna ook volgende week vrijdag de eerste echo, kan niet wachten!
HCG was op 2 weken tijd wel gestegen van 2500 naar 43000 :o
Spannend!

Oeps! Ik dacht dat mijn berichtje niet door was gekomen, kon al niet meer precies herinneren wat ik had geschreven haha!

@christel ik heb gebeld naar de verloskundige toen ik volgens berekening 1e dag laatste menstruatie 4 weken zwanger zou zijn. Zij maken daar standaard de 1e afspraak bij 6 weken. Maar er was toen nog niks te zien en was toen mogelijk pas 4/5 weken zwanger, vandaar dat er toen een nieuwe afspraak gepland is bij 7 weken.

In ieder geval allemaal al heeel veel succes! Ik duim voor jullie!

Liefs!

Amanda,
Dat is goed nieuws! Ben wel wat jaloers, had ook al wel een echo willen hebben :):slight_smile: ik pas binnen 2 weken eerste echo op 9weken. Zolang ik geen bloedverlies heb ga ik ervan uit dat ik nog steeds zwanger ben Hihi. Veel te spannend!

@charris oh dat is inderdaad wel echt heel spannend als je zo lang moet wachten. Een vroege echo heeft natuurlijk zijn voor en nadelen. Het fijne is wel dat mijn praktijk elke 2 weken afspraken maakt voor een echo totdat de risicovolle periode voorbij is om alle moeders gerust te stellen. Jazeker! Daar heb je gelijk in. En krampen dat zou alleen maar een goed teken zijn, vandaag nog nagevraagd. Dan maak je je plotseling overal druk om als er zo’n kleintje in je buik groeit. Hihi.
Heeeeel veel succes in ieder geval!

Oh waw, krampen een goed teken! Goed om te horen. Leggen ze uit waarom krampen een goed teken zijn?

Gisteren nog eens een test gedaan en nog steeds zwanger (big smile), met wekenteller dat 3+ aangaf , hoewel ik vandaag nog maar 5weken ben volgens mijn berekeningen. Uiteraard zijn die metingen niet helemaal correct.

Gr, Sylvie

Er worden wel echt de vervelende menstruatiekrampen bedoeld, deze zijn een goed teken. Daarnaast ook de steekjes/krampjes in of richting de liezen. Deze krampen ontstaan doordat je baarmoeder gaat groeien en uitzetten. De steekjes in de liezen zijn omdat hier de banden van de baarmoeder naartoe lopen, deze banden lopen ook naar je onderrug dus mocht je daar ook iets voelen… alleen maar goed!?

@sylvie zou best kunnen kloppen, ik heb gelezen dat de weekindicator het moment van de bevruchting berekent dus dan kom je wel uit op 5 weken in totaal.

Groetjes Amanda

Goeiemorgen dames.
ik moet deze avond nogmaals bloed gaan laten nemen om te kijken hoeveel mijn hcg is gestegen.
Maandag stond deze op 868, hoever zou ik dan ongeveer zijn? Aangezien de gynaecoloog niets gezien heeft op de echo.
Hoop zo dat dit een goede zwangerschap wordt. Als het resultaat van deze avond niet goed is dan word de zwangerschap waarschijnlijk afgebroken.
Nog dames die hcg niet goed steeg en toch zwanger gebleven zijn?
ik denk dat me gynaecoloog beetje voorzichtig wil zijn aangezien ik op 24 september onmiddellijk geopereerd moest worden voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Hopelijk goed nieuws deze avond.
Duimen maar

Leef met je mee Mash. Al nieuws?

Hey ladies,
Gisteren bloed laten nemen en 13500 HCG, wat blijkbaar heel hoog is voor 5weken en 2dagen. Pfff eerst wilde ik de info van m’n bloed onderzoek voor bevestiging en dan maak je je weer zorgen over die info. Ik had nooit gedacht dat zwanger zijn zoveel zorgen meebrengt.
Nu moet ik nog steeds geduld hebben tot woensdag voor eerste echo…

Hey Dames,
Wat een leuke forum!
Allereerst hartelijk gefeliciteerd met alle zwangerschappen.
Ook ik heb na 10 jaar kinderwens en ivf pogingen eindelijk een positieve test in handen.
Ik ben 5 weken zwanger! maar zoo bang.
Heb de afgelopen week bloedverlies gehad.
Op de eerste echo was er alleen een zwarte stipje te zien, hoop nu zo op een kloppende hartje op de 2e echo.
Wie heeft er ook nloedverlies gehad in de eerste weken?

Hi yzza,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik heb in de eerste week ook bloedverlies gehad. Toen met 6 weken een echo en daar was een vruchtzak & dooierzakje te zien van precies 6 weken. Nog geen vruchtje helaas… nu krijg ik as maandag een echo
Ben zo benieuwd!!!

LittleE, Dankjewel en dankjewel voor je reactie!
Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!! Is dit je eerste zwangerschap?
Als je zwanger bent is bloed echt het laatste wat je wil zien, pff wel een geruststelling om te horen dat het voorkomt.
Ik maak me zelf zo gek en het is voor mij zoo onwerkelijk omdat we al zolang bezig zijn om zwanger te worden.

Hopen dat je maandag een vruchtje met kloppende hartje ziet!
Hou je me op de hoogte, ben wel benieuwd in hoeveel weken er meer te zien is.

Yzza,

Ik hou je op de hoogte! Nee dit is mijn 2e zwangerschap. En inderdaad bloed is t allerlaatste wat je wil zien… brengt zo veel onzekerheid met zich mee!

Ja klopt , je wordt er zo onzeker van.
En de dagen tot de echo gaan zo langzaam pff.
Het liefst heb ik elke dag een echo om te kijken of nog alles op zen plekje zit :slight_smile:
Ik ga voor je duimen, ik hoop zo op een kloppende hartje Maandag, dat je lekker van je zwangerschap kan genieten!