U geeft hoop ik toch geen borstvoeding?

@anjelique! wrote:

En ik begrijp het idee wel van dat er hoogstwaarschijnlijk niets gezegd wordt tegen de vrouw met fles, maar zal ik je vertellen dat ik in al die tijd maar 1 keer heb meegemaakt dat een moeder haar kindje de fles gaf in mijn winkel… vind dat toch wel opvallend.


Ik vind dat niet zo opvallend. Juist omdát er e.e.a. vooraf gaat aan het moment waarop een baby een fles krijgt kan ik me voorstellen dat een moeder er bewust voor kiest om zo rond de voedingstijd op een locatie te zijn waarvan ze zeker weet dat daar de mogelijkheid is om de voeding warm te maken bijvoorbeeld.

Mij is nog nooit gezegd “u geeft toch geen borstvoeding?”, maar ik zit wel steeds na te denken over wat mijn reactie zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk zal ik flabbergasted zijn, maar ik hoop dat ik de tegenwoordigheid van geest heb om te zeggen:



“Ja, hoezo, wou u ook een slokje?” ontbloot andere borst

@Yvonne Z. wrote:

@anjelique! wrote:
En ik begrijp het idee wel van dat er hoogstwaarschijnlijk niets gezegd wordt tegen de vrouw met fles, maar zal ik je vertellen dat ik in al die tijd maar 1 keer heb meegemaakt dat een moeder haar kindje de fles gaf in mijn winkel… vind dat toch wel opvallend.


Ik vind dat niet zo opvallend. Juist omdát er e.e.a. vooraf gaat aan het moment waarop een baby een fles krijgt kan ik me voorstellen dat een moeder er bewust voor kiest om zo rond de voedingstijd op een locatie te zijn waarvan ze zeker weet dat daar de mogelijkheid is om de voeding warm te maken bijvoorbeeld.




mijn schoonzusje gaf dus overal en altijdt de fles dus ook als ze lekker ging winkelen in de stad.

ze nam een termoskan mee en poeder.

@Biebels wrote:

“Ja, hoezo, wou u ook een slokje?” ontbloot andere borst




niet niet niet niet niet flashen! tsktsktsk :naughty:



















:wink:

Ik vind echt borstvoeding een geweldig iets, ik geef Lieke niet voor niets nog steeds zelf de borst, ook als we niet thuis zijn, En ik heb voor Stijn niet voor niets een half jaar alles gekolfd. Maar nog steeds vind ik niet dat dat een vrijbrief is om dan maar overal ter plekke te gaan zitten voeden.



Bij het peuterzwemmen? Perfect! zou ik ook gedaan heben daarbij kon je niet zomaar weg. Maar als je in een kledingzaak aan het winkelen bent kun je dat wel, en kun je dus even naar de eerste beste rookvrije eetgelegenheid die de stad rijk is. En zelfs als dat onmogelijk is kun je nog op een bankje buiten gaa zitten… En als het te koud is kun je toch op zijn minst even het fatsoen hebben te vragen of er een plekje is. Wrs krijg je in de meeste gevallen een rustig plekje, en in de andere weet je dat je daar nooit meer een cent uitgeeft maar dan nog.



Natuurlijk is bv natuurlijk en gezond en doodnormaal, maar het percentage openbaar voedende vrouwen in Nederland is maar klein, en je hoeft dat dus niet de strot door te duwen van de rest van Nederland. Daarmee maak je openbaar voeden niet meer geaccepteerd nog borstvoeding populairder.



Juist door te laten zien dat bv geven je niet maakt tot een kenau die nergens ander meer og voor heeft als haar kind en haar tieten, maar te laten zien dat vrouwen met klasse en stijl er bewust voor kiezen en toch gewoon normaal en beleefd kunnen blijven zal bv beter promoten.



Dus ja ik voed op elke plaats die ontworpen is voor kinderen, en ook in eetgelegenheden zal ik niet schromen te voeden al zal ik vragen om een rustig plekje, net voor mij maar omdat Lieke anders geen slok zal nemen van afleiding. Een bankje in het park en desnoods op de grond met mijn rug tegen de blokker aan, maar ik zal altijd vragen of het oke is, als ik op plekken ben die niet voor ukken zijn bedacht.

Precies inkie, ik was al bijna bang dat ik echt absoluut niet begrepen werd.



Borstvoeding kan iets heel moois zijn, verpest dat niet door het zo naar naar buiten te brengen lijkt me.

Maar wat is dan het verschil tussen een winkel en een eetgelegenheid? En als het op een bankje buiten wel ‘kan’, waarom dan niet op een bankje in de kledingwinkel?



@Inkie wrote:

Natuurlijk is bv natuurlijk en gezond en doodnormaal, maar het percentage openbaar voedende vrouwen in Nederland is maar klein, en je hoeft dat dus niet de strot door te duwen van de rest van Nederland. Daarmee maak je openbaar voeden niet meer geaccepteerd nog borstvoeding populairder.


Ik zie het juist andersom: als mensen gewoon eens in het openbaar (waar dan ook) durven voeden, dan zal het steeds minder vreemd zijn, en zullen meer mensen durven laten zien dat zij ook borstvoeding geven. Misschien zullen er wel meer mensen zijn die denken: ik hoef nog helemaal niet te stoppen, ik mag ook buitenshuis voeden!



Angelique: heb jij nu echt een winkel, of was het hypothetisch? Als je een eetgelegenheid zou hebben, zou je dan ook iets tegen de voedende moeder gezegd hebben?



@Inkie wrote:
Juist door te laten zien dat bv geven je niet maakt tot een kenau die nergens ander meer og voor heeft als haar kind en haar tieten


Dit had ik nog nergens uit opgemaakt, ik lees gewoon een verhaal over een moeder die haar kind te drinken geeft, niet over een flashende aso die haar tieten tentoonspreidt omdat ze dat zo leuk vindt. :think:

Sorry, maar ik vind het vooral fatsoen die je zelf moet kunnen opbrengen om te begrijpen dat je niet overal kan doen wat je wilt.

Nee, het is niet netjes om overal in minirok te lopen, doe dat dan ook niet.

Dus datzelfde vind ik ook gelden voor eten en drinken en voeden. Je hoeft er niet voor thuis te blijven, maar je kan toch zelf wel bedenken dat het beter is dat je het op de gepaste plekken doet.

Net als bijv. het laten plassen van een klein kind op straat… daar is ook genoeg over te zeggen. Maar tegenwoordig hoeft het niet, dus waarom zou je het dan doen?



Er zijn zoveel plekken waar je kan voeden, waarom moet het dan echt overal kunnen? Die logica zie ik niet.

Even uit nieuwsgierigheid…Wat voor soort winkel heb je Angelique???

Kinderkleding



Gaan jullie mij allemaal boycotten :lol: :wink:

Nou juist als je ook kleding verkoopt voor kinderen die mogelijk bv krijgen is het mischien een hartstikke leuk initiatief om een bv-hoekje in te richten.

Of gewoon een voedingshoekje met magnetron ed…

Juist dan zou ik eerder bij jouw winkel komen.



Als jij mij zo zou behandelen als je zegt dat je zou doen met een bv-gevende moeder, ja dan zou ik daarna je winkel voor geruime tijd niet meer bezoeken.

@joseetje wrote:

Nou juist als je ook kleding verkoopt voor kinderen die mogelijk bv krijgen is het mischien een hartstikke leuk initiatief om een bv-hoekje in te richten.

Of gewoon een voedingshoekje met magnetron ed…

Juist dan zou ik eerder bij jouw winkel komen.




:thumbup: :thumbup:

@anjelique! wrote:

Kinderkleding



Gaan jullie mij allemaal boycotten :lol: :wink:




Nee hoor…was gewoon echt benieuwd :slight_smile:
Als jij mij zo zou behandelen als je zegt dat je zou doen met een bv-gevende moeder, ja dan zou ik daarna je winkel voor geruime tijd niet meer bezoeken.


Dan denk ik idd niet dat ik het type winkel ben waar het slag mensen die het normaal vinden om overal te voeden het naar hun zin hebben. Als ze midden op de grond gaan zitten dan wijs ik ze toch echt naar het pashokje en als dat verkeerd valt vind ik dat jammer, maar dat ligt dan echt niet aan mij.
En verder ga ik geen speciaal hoekje inrichten hiervoor, heb geen winkel van honderden vierkante meters, daar kunnen ze voor naar de buren, een gezellige tearoom :wink:

Ik moet zeggen dat ik ook op veel plaatsen heb gevoed (bankje kinderboerderij, bankjes dierentuin, eetgelegenheden, boulevard Scheveningen, bos, kerk, trouwerij , cb, camping, parkeerplaatsen, auto’s en niet te vergeten; thuis!), maar nog nooit in een winkel. Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal niet vind kunnen, maar het ligt er wel aan wat voor een winkel. Als er echt zithoekjes zijn en je kunt daar rustig even zitten, waarom niet?



Maar ik zou er ook niet voor kiezen om in een kledingzaak of een Kruidvat ofzo te gaan zitten voeden. Er zijn genoeg andere plekken, dat ben ik wel met Inkie en anjelique eens.



Toch vind ik de toon waarop Gerrie aangesproken werd ook niet goed :snooty: We kunnen toch wel als fatsoenlijke mensen met elkaar omgaan, met respect voor elkaar.



Als ik in het openbaar voed (dat gebeurt nu overigens bijna niet meer, aangezien mevrouw veel te snel is afgeleid) dan probeer ik wel een rustig plekje te vinden en een beetje van de mensen af. Als dat niet lukt, nou ja, dan voed ik gewoon waar ik zit. Mensen die het niet willen zien, draaien zich maar om!



En idd, ik eet zelf ook niet overal, zeker niet in winkels. Heb er sowieso een gruwelijke hekel aan om in de stad te lopen met allemaal lopende, happende en kauwende mensen om me heen :sick: :sick: Dan zie ik 1000 x liever een baby die bij zijn mama drinkt :inlove:

Ik moet zeggen dat ik eigelijk ook nooit demonstratief voed :shifty:

Als ze écht honger heeft dan zoek ik idd gelegenheid om te voeden…

Heb 1x gehad aan het begin…huilen huilen huilen in een kinderkledingboetiek…ik gevraagd of ik kon verschonen want ik rook wat… :eh: …tuurlijk hup aankleedkussen kreeg ik en heb haar op de grond verschoont…spuitpoep all over the place in haar luier én kleding :roll:

Heb ik haar klaar pak haar op en ze eet mijn nek op…tja toch gevraagd wel hoor eerst,kan ik evt ook even voeden…

Ja hoor…maar ik ben zelf op het krukje in de paskamer gaan zitten…

Nee ik schaam me niet…

Maar hoef ook geen publiek als het ook ff anders kan…

En daarbij ik vind dat een baby/kindje in alle rust moet kunnen drinken…en dat betekent dan bijna gelijk dat je dus een ‘‘beschut’’ plekje op zoekt…

Ik iig wel…

:angel:

ik was 1x in de c en a en levi bleef maar huilen, werd er moedeloos van.

ik besloot toen bv te geven maar waar :think: ik kon nergens zitten dus tja. tot ik een ingeving had :**: de pashokjes :thumbup: .

kon ik in alle rust bv geven zonder dat er ook maar iemand last van had.

Angelique, mijn tweejarige zie je dus niet met een tuitbeker, rietjesbeker, snoep in de handjes of in de mond in een winkel. Dat vind ik inderdaad niet kunnen want dan kan ze dingen smerig maken. Heel normaal. Maar als ik op een stoel in een rustig hoekje even mijn baby wat te drinken geef geeft dat echt nergens vlekken of vieze vingers. En iets te zien was er niet, je kunt je daar uitstekend op kleden. Het enige waaraan je merkt dat er een kindje aan het drinken is, is de houding. Op het moment dat ik door heb hoe ik hem kan voeden in de draagzak zonder te hoeven gaan zitten, voedt ik hem ook rustig in het kruidvat of zo hoor. Maar goed, als deze mevrouw naar me toe was gekomen met het argument dat ze niet wil dat er gegeten wordt in haar winkel, dan was het een heel ander verhaal geweest, want het was duidelijk dat een flesje kunstvoeding wel gekund zou hebben, gezien de nadruk en toon op het woord borst.

Nou lees ik her en der dat een aantal mensen het liefst zouden gaan willen flashen, ze provocerend tevoorschijn willen halen, enz… Natuurlijk snap ik dat dat een tegenreactie is op de opmerking van de winkeldame. Het tegenovergestelde is toch juist vaak het geval: De meeste moeders voeden heel discreet; vaak is er weinig borst/huid te zien, toch? Mij valt het heel vaak niet eens op. Door de houding van moeder en kind kun je meestal wel zien dat ze aan het voeden is, maar heel vaak ook niet meer dan dat. Ik snap dan ook niet hoe dát aanstootgevend kan werken.

Nou Gerry, we hadden dezelfde gedachte! Grappig. Ook nog tegelijkertijd gepost.