U geeft hoop ik toch geen borstvoeding?

lekker even zitten, zo pontificaal mogelijk voor het mens, en voeden maar.


Heb dit er even bij gehaald om het misschien duidelijk te maken voor jullie hier die het wel vinden kunnen om in een winkel te voeden.
Ik vind dat er genoeg andere plekken zijn waar je dit kunt doen, dus waarom in een winkel? En zeker dat je er dan jezelf en de bv mee belachelijk maakt door bijv. lekker overdreven uitdagend er mee door te gaan als er gezegd wordt dat dit niet op prijs wordt gesteld.

Ik stel het niet op prijs in mijn winkel.
Net als verschonen eten en drinken, daar zijn allemaal andere plekken voor.

Eignelijk vind ik het heel vervelend als er kinderen in wagens zitten met fruit of een zgn. antilek beker en je hele winkel ondersmeren. Dat kan toch niet?
Borstvoeding is goed voor je kind en jou, maar het moet NIEMAND een raar of naar gevoel geven.

@anjelique! wrote:

lekker even zitten, zo pontificaal mogelijk voor het mens, en voeden maar.




Heb dit er even bij gehaald om het misschien duidelijk te maken voor jullie hier die het wel vinden kunnen om in een winkel te voeden.

Ik vind dat er genoeg andere plekken zijn waar je dit kunt doen, dus waarom in een winkel? En zeker dat je er dan jezelf en de bv mee belachelijk maakt door bijv. lekker overdreven uitdagend er mee door te gaan als er gezegd wordt dat dit niet op prijs wordt gesteld.



Ik stel het niet op prijs in mijn winkel.

Net als verschonen eten en drinken, daar zijn allemaal andere plekken voor.



Eignelijk vind ik het heel vervelend als er kinderen in wagens zitten met fruit of een zgn. antilek beker en je hele winkel ondersmeren. Dat kan toch niet?

Borstvoeding is goed voor je kind en jou, maar het moet NIEMAND een raar of naar gevoel geven.








Vind dit toch een beetje cru zeg,

Bah Dat je er zo over kan denken,wat is er mis mee als er iemand in je winkel zitte voeden ?Als het kind honger heeft heeft het honger,ik heb zelfs in de bus gevoed,pech het kind heeft honger of niet,Bahbah

Vind het vervelender als er 2 mensen hitsisch(of hoe je het schrijf)Tegen elkaar aan staan te rijden, :wall: :wall: :wall:
Vind het vervelender als er 2 mensen hitsisch(of hoe je het schrijf)Tegen elkaar aan staan te rijden


DAT hoeven ze al helemaal niet te doen ;)

Ja maar angelique als iemand dat in jouw winkel zou doen zou je toch wel het fatsoen hebben om ziets netjes te zeggen.

Als het in mijn winkel zou gebeuren en ik zou het niet fijn vinden of ik zie dat klante zich ongemakkelijk voelen dat bied ik de desbetreffende mama desnoods de wc of de personeelskantine aan…

Lekker klantvriendelijk… ik zou dus niet meer in jouw winkel komen! Kinderen met eten in buggy, als je daarbij zegt dat je het niet wilt hebben omdat ze je waren onder smeren, ok. Sommige winkels hebben ook een sticker bij de ingang, dat je er niet met etenswaren naar binnen mag. Maar een borstvoedende moeder, geloof me, zal echt niet de winkel onder smeren!

Ik zie het probleem niet… waarom zou het iemand een raar of naar gevoel geven?

Ja biebels ik zie zelf het probleem ook niet…maar blijkbaar bestaan ze wel :eh:

En waarom zou je een klant die zich naar gevoel zou hebben boven een klant die bv geeft stellen…



Ik heb het al vaker gezegd: misschien heb ik wel een naar gevoel bij iemand in een minirok of een kort topje…Ga je die mensen dan ook uit je winkel bannen…



Ik krijg er namelijk een naar gevoel van…En ik ben ook klant…

hier in nederland kan en mag alles, iedereen wil zeggen wat hij wil.

je kan gewoon blowen op straat zonder dat je aangesproken word. erbij lopen hoe je wilt(halfnaakt). lesbische, homo bisexueel maakt allemaal niets uit alles kan en mag.

maar borstvoeding geven in het openbaar of in een winkel niet???

de normaalste en natuurlijkste zaak van de wereld daar zijn sommige te preuts voor of vinden het wagelijk of smerig… :?

dat vind ik echt krom en echt heel belachelijk.



en als je niet wilt dat er in je winkel bv gegeven mag worden plak dan een sticker verboden te voeden!

heb je dat niet ben je vrij om bv te geven waar en wanneer je maar wilt.

nou ja zeg



Wat is er nou erg aan, om een borstvoedende mama te zien. Het is toch het natuurlijkste wat er is.

Voor de mensen/ klanten die klagen dat het walgelijk of iets dergelijks is merk ik vaak dat ze juist overdreven gaan staan kijken :thumbdown:

Als ze het niet willen zien, kijken ze toch de andere kant op.

En monique idd wat jij zegt: alles kan en mag maar bv :naughty:

@Marlous wrote:

En waarom zou je een klant die zich naar gevoel zou hebben boven een klant die bv geeft stellen…



Ik heb het al vaker gezegd: misschien heb ik wel een naar gevoel bij iemand in een minirok of een kort topje…Ga je die mensen dan ook uit je winkel bannen…



Ik krijg er namelijk een naar gevoel van…En ik ben ook klant…




Daar heb je eigenlijk een goed punt Marlous.



Ik wil ook nog even benadrukken dat ik absoluut geen moeiten met bv heb en ook absoluut geen moeite met het in het openbaar gevende moeders heb.

achteraf had ik dat woord of van mij beter kunnen veranderen voor EN

want mijn mening is ook dat ik die klagende klanten liever zie gaan.

Maar als ik er nou zelf ook een probleem van had gemaakt, had die klagende klant mij mishcien over de streep kunnen trekken om er wat van te zeggen.



DAN nog vind ik dat als je er als winkelier iets tegen hebt je op zijn minst de vrouw een rustige plek aanbiedt in je kantine met een koppie thee zodat ze rustig kan voeden zonder pottekijkers in haar blouse.
DAN nog vind ik dat als je er als winkelier iets tegen hebt je op zijn minst de vrouw een rustige plek aanbiedt in je kantine met een koppie thee zodat ze rustig kan voeden zonder pottekijkers in haar blouse.


EN nog een kopje thee geven ook..
Sorry, maar volgens mij zijn jullie toch degene die een beetje doordraven.
Wanneer jou baby of kindje verzorging nodig heeft dan moet je dat zelf doen op de gepaste plek.
Bij ikea bijvoorbeeld heb je een speciale voedplek, maak daar gebruik van.
Of ga naar huis, want er zijn volgens mij ook genoeg mensen van mening dat je je kindje niet in de wagen laat slapen maar in zijn bedje, dus waarom niet voeden thuis?

En in nederland kan en mag absoluut niet alles, er zijn helaas mensen die dat gewoon doen :wink:

Ik voed toch ook waar het me uitkomt hoor.



Meestal ga ik wel naar de daarvoor bestemde plek, bijvoorbeeld in het Wijnegem shopping center zal ik gaan voeden in de Babycorner.



Dit weekend heb ik echter Niki ook gevoed in een zetel in een meubelwinkel. Ja, het kind begon aan mijn blouse te trekken :inlove: , wat moet ik dan doen :inlove: :lol:



Ik heb haar ook al in de draagdoek gevoed, in Plancendael bijvoorbeeld. Waarom niet?


Wanneer jou baby of kindje verzorging nodig heeft dan moet je dat zelf doen op de gepaste plek.


Kleine bedenking: denk je hier ook hetzelfde als het nu moest gaan over een fles? Of mag dit dan weer wel overal gegeven worden?
Quote:
Wanneer jou baby of kindje verzorging nodig heeft dan moet je dat zelf doen op de gepaste plek.


Kleine bedenking: denk je hier ook hetzelfde als het nu moest gaan over een fles? Of mag dit dan weer wel overal gegeven worden?


Nogmaals, alles op een daarvoor bestemde plek :wink:
Het is toch ook vaak voor de rust van jezelf en baby beter om in alle rust te eten?

Niet alles heeft een ‘daarvoor bestemde plek’ eten en dus voeden kan overal.

Als ik jou zo lees dan kun je dus geen boodschap in de stad doen omdat je kind zomaar honger zou kunnen krijgen.



Gehele babytijd maar thuisblijven dan? :wink:

@Mellie wrote:

Niet alles heeft een ‘daarvoor bestemde plek’ eten en dus voeden kan overal.

Als ik jou zo lees dan kun je dus geen boodschap in de stad doen omdat je kind zomaar honger zou kunnen krijgen.



Gehele babytijd maar thuisblijven dan? :wink:




Nou hier ben ik het dus ook niet mee eens. Eten en drinken kan buiten of in een eetgelegenheid, maar je eet toch zelf ook niet je lunch in het kruidvat?

Een kind dat een flesje zou krijgen kan dat toch ook enkel daar doen waar het warm gemaakt kan worden en niet bij de Livera?



Ik ben hardstikke voor borstvoeding en ook in het openbaar, een borstvoedende mama in een dierentuin zal van mij een bemoedigende blik krijgen en net zo goed als de mama bij de v&d in de restauratie, van mijn part in de trein of de bus, maar het hoeft nu ook weer niet perse overal te gebeuren omdat het nu eenmaal de natuurlijkste zaak van de wereld is, en het DUS overal MOET kunnen.

@anjelique! wrote:

DAN nog vind ik dat als je er als winkelier iets tegen hebt je op zijn minst de vrouw een rustige plek aanbiedt in je kantine met een koppie thee zodat ze rustig kan voeden zonder pottekijkers in haar blouse.


EN nog een kopje thee geven ook…

Sorry, maar volgens mij zijn jullie toch degene die een beetje doordraven.

Warmte bevordert de toeschietreflex, dus ja, zéker dat kopje thee erbij :D

@inkie wrote:

@Mellie wrote:
Niet alles heeft een ‘daarvoor bestemde plek’ eten en dus voeden kan overal.

Als ik jou zo lees dan kun je dus geen boodschap in de stad doen omdat je kind zomaar honger zou kunnen krijgen.



Gehele babytijd maar thuisblijven dan? :wink:




Nou hier ben ik het dus ook niet mee eens. Eten en drinken kan buiten of in een eetgelegenheid, maar je eet toch zelf ook niet je lunch in het kruidvat?


Tijdens het winkelen even een lekkere snack tussendoor (saucijzenbroodje van de Hma of zo :drool:), dat zie ik vaak genoeg om me heen hoor. En als dat broodje bij de Kruidvt nog niet helemaal op is, gaat ie gewoon mee naar binnen. Dus als een baby graag even aan de borst wil “snacken” (of dat nou een complete lunch is of een slokje tussendoor), dan moet dat ook gewoon kunnen. Dat is nou net het handige van bv, altijd bij je op de juiste temp. etc. etc. Super toch! :thumbup:

@anjelique! wrote:

lekker even zitten, zo pontificaal mogelijk voor het mens, en voeden maar.




Heb dit er even bij gehaald om het misschien duidelijk te maken voor jullie hier die het wel vinden kunnen om in een winkel te voeden.




Om het weer even in verband te plaatsen (aangezien ik degene was die de eerste opmerking maakte)… het gaat erom dat iemand al direct wordt aangevallen met “u gaat toch zeker niet voeden?!”… dan is de toon al gezet. En in dat kader ga ik als bv moeder mee op die toon en laat ik me niet wegjagen (want dat was de intentie van diegene die zo’n felle reactie geeft), nee, sterker nog, ik kom op voor het recht dat iemand heeft om bv te geven. Ik weet namelijk zeker dat die persoon nooit tegen een moeder met flesje zou zeggen “u gaat toch zeker niet die fles hier geven?!”. Klopt niet hè.







Voorbeeld om het toe te lichten: Saba peuterzwemmen met d’r vader. Ik met Tosca kijken vanaf de kant. En ze had honger. En ik had mijn borsten in de buurt en voed haar daar ter plekke (om de borsten hoeft het niet te gaan, er zijn daar vrouwen in mini bikini’s die hun hele lijf haast tentoonstellen). De vrouw naast me, met haar baby op schoot, had hier duidelijk problemen mee en draaide haar hoofd weg. Prima. Maar ik voed door. Vooral omdat ik weet dat haar kind kort daarna de fles in het openbaar krijgt en op die manier ook de honger of dorst weggenomen wordt. Dat doe ik toch ook? Alleen bij mij komt het uit een andere fiep, zeg maar.

@Jassie wrote:

@anjelique! wrote:
lekker even zitten, zo pontificaal mogelijk voor het mens, en voeden maar.




Heb dit er even bij gehaald om het misschien duidelijk te maken voor jullie hier die het wel vinden kunnen om in een winkel te voeden.




Om het weer even in verband te plaatsen (aangezien ik degene was die de eerste opmerking maakte)… het gaat erom dat iemand al direct wordt aangevallen met “u gaat toch zeker niet voeden?!”… dan is de toon al gezet. En in dat kader ga ik als bv moeder mee op die toon en laat ik me niet wegjagen (want dat was de intentie van diegene die zo’n felle reactie geeft), nee, sterker nog, ik kom op voor het recht dat iemand heeft om bv te geven. Ik weet namelijk zeker dat die persoon nooit tegen een moeder met flesje zou zeggen “u gaat toch zeker niet die fles hier geven?!”. Klopt niet hè.







Voorbeeld om het toe te lichten: Saba peuterzwemmen met d’r vader. Ik met Tosca kijken vanaf de kant. En ze had honger. En ik had mijn borsten in de buurt en voed haar daar ter plekke (om de borsten hoeft het niet te gaan, er zijn daar vrouwen in mini bikini’s die hun hele lijf haast tentoonstellen). De vrouw naast me, met haar baby op schoot, had hier duidelijk problemen mee en draaide haar hoofd weg. Prima. Maar ik voed door. Vooral omdat ik weet dat haar kind kort daarna de fles in het openbaar krijgt en op die manier ook de honger of dorst weggenomen wordt. Dat doe ik toch ook? Alleen bij mij komt het uit een andere fiep, zeg maar.






Zo! Das goed gezegd Jassie… :thumbup:

Natuurlijk is het handig dat je het altijd bij je hebt, maar dan hoef je het niet overal te gebruiken vind ik nog steeds.



En ik begrijp het idee wel van dat er hoogstwaarschijnlijk niets gezegd wordt tegen de vrouw met fles, maar zal ik je vertellen dat ik in al die tijd maar 1 keer heb meegemaakt dat een moeder haar kindje de fles gaf in mijn winkel… vind dat toch wel opvallend.



De keer dat een vrouw op de grond zat haar ene kindje aan te kleden en de ander even aan de borst lag kwam er een andere vrouw aanlopen en eigenlijk direct zei dat ze best wel even in het pashokje kan voeden en niet midden in de winkel. Ze keek een beetje suffig en deed het niet… Toen heb ik gezegd dat ik dat toch wel even beter vind omdat ze bijna overreden zal worden door een kinderwagen en het pashokje een geschiktere plek is.



En nee, snacken hoor je ook niet overal te doen. Dat hoor je zelf te weten (al is het Kruitvat :wink: )