2012...

@mandy_d. wrote:

@fiep klophout wrote:
@mandy_d. wrote:
Als er inderdaad iets staat te gebeuren,dan kan je daar niets meer aan doen…neem aan dat de z.g.n. ramp alles verwoestend is?


er stond een jaar of wat geleden een mooie foto-reportage in het Volkskrant magazine van mensen die heilig geloofden in het eind van de wereld in 2012, maar die gingen ervan uit dat je jezelf wel kon redden (ik zou het niet eens willen geloof ik…), als je in een hoog gebied ging wonen. En dan hadden ze niet zo veel geld, en gingen ze maar naar Limburg verhuizen. Haha, zit je daar op je bergje van 300 meter…




Zou wel gieren zijn…als het inderdaad voorbestemd is dat de hele aarde verwoest en alleen de inwoners van Limburg het overleven…even vertaald naar de totale wereldbevolking…

Ik denk dat we dan maar een weekeindje Hoog Vaals boeken dan…better safe than sorry…en zo niet,dan hebben we toch een weekeind lol gehad.




ben ik blij dat ik in maastricht woon :shifty:

@knollie1 wrote:

die getallen hebben allemaal wel een betekenis, google maar eens




22.22 uur is dus 222+2 Heb vertrouwen, alles zal goedkomen. Maak je nergens zorgen over, want deze situatie is zich voor alle betrokkenen prachtig aan het oplossen. 2 Heb geloof en moed. je gebeden worden bewaarheid, ook al is dat nog niet zichtbaar.





Misschien moet ik me dan maar niet druk maken over 2012 :wink:

Ach…vastklampen aan een Jahova…goeie tip! Ik weet denk ik al bij wie we die dag op de koffie gaan…aangezien mijn broer als getuigen ook getuigen was bij mijn bruiloft heeft hij een belofte gedaan er op toe te zien dat wij er geen potje van maken. Aan die belofte zal ik hem t.z.t. dan ook gaan houden…



Alle gekheid op een stokje. Misschien krijgen we idd wel met een grote stroomstoring o.i.d. te maken i.c.m. totale duisternis…een stukje bezinning…klinkt mij wel plausibel…

Heb ook ergens gezien dat de vogels die sterven, sterven i.v.m. een verstoring van het magnetisch veld van de aarde.

De voorspelling was dat dat ook op 12-12 zou gebeuren…

Alleen mijn vraag…als het magnetsich veld verstoord zou raken, zouden de vogels dan werkelijk op de aarde neervallen??? Zouden ze dan niet juist nog hoger de lucht in moeten “vallen”?



Of mis ik nu iets?

Oke… waar moet ik in hemelsnaam op zoeken in google, want ik kom allerlei vage fora tegen waar ik dat soort info niet kan vinden.



Vind het wel interessant om te lezen :wink:

@Broekie wrote:

Oke… waar moet ik in hemelsnaam op zoeken in google, want ik kom allerlei vage fora tegen waar ik dat soort info niet kan vinden.



Vind het wel interessant om te lezen :wink:






ht tp://w ww. quarius.nl/meestergetallen. html



maar dan aan elkaar :wink: weet niet of ik zo de link wel mag plaatsen …

@kim86 wrote:





Dat heb ik inderdaad ook gelezen, dat het 72 uur helemaal donker zal worden als de zon de maan en de aarde op 1 lijn komen te staan en dat wij in die tijd dat we in het donker zitten bewust zouden worden hoe we met de natuur om moeten gaan en meer respect ervoor zouden gaan krijgen, en dat de “nieuwe” wereld daarna zou beginnen en iedereen zich meer bewust zou zijn van alles.




Dit zou op zich wel goed zijn denk ik als dat zou gebeuren…

Hehe grappig, ik heb dat ook heel lang gehad met 22.22 op mn klok. zelf dacht ik dat dat kwam omdat je dit getal onthoudt, in principe kijk je tig keer per dag op de klok, maar dit onthoudt je omdat het 22.22 is, en andere getallen vergeet je weer.



Interessant! over 2012, ik geloof er niet in. Ik geloof wat er in de bijbel staat; namelijk dat niemand het uur en de dag weet wanneer het einde van de wereld komt… Ik denk dat er wel degelijk tekenen komen tegen die tijd, maar het hoe en wat…



Er zijn al eerder voorspellingen geweest, o.a voor het jaar 2000, en dat is ook niet uitgekomen. Nee, ik geloof er niet in…

Dat de magnetische velden van de aarde draaien is een feit, daaruit komt ook voort dat de ijskappen groot gedeelte smelten… daarentegen groeit er ook gewoon weer nieuw ijs aan…



Ik geloof daarom ook niet zo in dat hele global warming gedoe. Vind het een beetje bang makerij.

tja global warming… tot nog toe heeft de aarde altijd van dat soort periodes gehad… en daarna kregen we weer een ijstijd.

Er komt vast een moment dat wij net als de dino’s het niet na kunnen vertellen… maar eerlijk gezegd geloof ik ook dat dat niet in mijn/onze tijd zal zijn en echt nog een paar eeuwen en generaties ver weg is.



En tja het einde der tijden… zelfs een hele lading gelovigen zegt daarvan inmiddels dat het niet zozeer het einde van de wereld is, maar wel het einde van de tijd zoals wij die nu kennen/ leven.



Ik zal het wel merken als het in 2012 zover zou mogen komen… kan er weinig aan veranderen. Heb niet de mogelijkheid te emigreren naar de maan, als het vast staat kan ik het niet stoppen.



Maar ik geloof er dus niet zo in… er is al 2x een fin de siecle geweest, waren beide keren heel veel mensen die het einde van de wereld aankondigden en nu loopt generatie 14 ofzo na die eerste lading mensen rond op de aardkloot…



Googlen op 2064 levert vast ook wel wat op :shifty:

@kim86 wrote:

@Broekie wrote:




Hij gelooft niet zozeer in een alles verwoestende ramp ofzo en ook niet zozeer dat de mensheid wegvaagd, maar dat we in een ander soort van bewustzijnsniveau komen.




Dat heb ik inderdaad ook gelezen, dat het 72 uur helemaal donker zal worden als de zon de maan en de aarde op 1 lijn komen te staan en dat wij in die tijd dat we in het donker zitten bewust zouden worden hoe we met de natuur om moeten gaan en meer respect ervoor zouden gaan krijgen, en dat de "nieuwe" wereld daarna zou beginnen en iedereen zich meer bewust zou zijn van alles.


Dat is dan toch alleen maar goed dan? :thumbup:

Over het stukje van die ruimte ark, dit stond in de disclaimer van hun website:



We at EscapeEarth2012™ will not be held responsible for any acts of violence, self harm or harm to others that somebody or some peoples might resort to as a result of our product. This site was made to be a funny gag gift and should not be taken seriously. We cannot guarantee anyone’s survival from an apocalyptic event nor do we provide space travel to a new planet. This is a story we created to go along with our product. However, we will happily honor our money back guarantee if you purchase a ticket and do not safely make it to a new planet in the event of a 2012 apocalypse. Please know that we really do send you travel packages as described and pictured for the purpose of a gag gift.



:lol:



De website zelf is echt leuk in elkaar gezet :mrgreen:



Verder over 2012 zelf, ik zie het wel als we er zijn.

Ik geloof er niet in. De aarde zou dan al heel vaak vergaan zijn de afgelopen jaren. En elke keer werden we gewoon weer wakker.



Bron nos.nl Massale vogelsterfte: hogere macht of mediahype?



Bij bosjes valllen ze dood uit de lucht: merels in Arkansas, spreeuwen in Louisiana en kauwen in Zweden. Hebben we te maken met een hogere macht of worden we tegenwoordig gewoon beter geïnformeerd over wat er allemaal gebeurt in de wereld?



Volgens bioloog Wineke Schoo van Burgers’ Zoo is dat laatste het geval. “Waar het nu ook in de wereld gebeurt, we zullen het meteen horen”, zegt ze. Ze gelooft niet dat er een goddelijke hand achter de incidenten zit.



De opkomst van onder meer Twitter en Facebook speelt een belangrijke rol in de informatievoorziening. Geen enkele gebeurtenis blijft nog onopgemerkt. “Dat was vroeger niet”, zegt Schoo. “Als er in 1850 iets in Louisiana gebeurde, dan wisten ze dat waarschijnlijk niet in Europa.”



Gorinchem

Dat er grote hoeveelheden vogels uit de lucht vallen, is dus niks nieuws. In het afgelopen halfjaar is er in de VS meer dan negentig keer melding van gemaakt.



Op 13 januari 2009 gebeurde het nog in Nederland. Toen vielen honderden spreeuwen dood neer in een achtertuin in Gorinchem.



Hoewel er wel sectie is verricht op een aantal vogels, is de oorzaak van die massale sterfte nooit achterhaald. “Als het niet duidelijk is waaraan het ligt, dan kun je alleen maar gissen”, aldus Schoo. "Het kan hagel zijn geweest of bliksem of een giftige gaswolk



Ook bij de recente incidenten is het nog maar de vraag of we erachter zullen komen wat er is gebeurd. Bij de vogels in de VS en het Zweedse Falköping zijn geen sporen van ziekte of uitwendige verwondingen gevonden.



Wel troffen onderzoekers interne bloedingen bij de dode beesten aan. Het kan dus zijn dat ze zijn geraakt door hagel en bliksem, maar daarvoor zijn geen bewijzen.



Omdat de merels in Arkansas op oudejaarsavond naar beneden vielen, is het in hun geval ook nog mogelijk dat ze zijn geschrokken van het vuurwerk en van de stress zijn gestorven.




En…



HILVERSUM (RNW) - In de afgelopen week zijn uiteenlopende plaatsen over de hele wereld geconfronteerd met massale sterfte van eerst vogels en vervolgens vissen. In sommige gevallen is er een duidelijke doodsoorzaak, in andere blijft het voorlopig gissen.



Het begon op 30 december toen in de Amerikaanse staat Arkansas duizenden vogels dood uit de lucht vielen. Datzelfde gebeurde een paar dagen daarna in de staat Louisiana en, aan de andere kant van de wereld, in Zweden.



De vogels in Arkansas lijken zich letterlijk dood te zijn geschrokken van het Oud en Nieuw-vuurwerk. Die in Louisiana zijn vermoedelijk tegen een elektriciteitskabel gevlogen. In het Zweedse FalKöpping is men de sterfte nog aan het onderzoeken.



‘Koudwaterstress’

De laatste paar dagen zijn in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland miljoenen dode vissen aan land gespoeld.



In de Chesapeake Bay, aan de Amerikaanse oostkust, gaat het om zeker twee miljoen vissen, vooral spotten. In de Canadese provincie Ontario zijn honderden dode vissen gevonden aan de oever van de river de St. Clair. Die zouden in beide gevallen zijn bezweken aan ‘koudwaterstress’.



Aan de kust van de regio Paraná, in Brazilië, zijn enorme hoeveelheden dode sardientjes, meervallen en baarzen aangespoeld. Waaraan die zijn gestorven is nog niet bekend en dat geldt ook voor de honderden snappers die dood zijn gevonden op het schiereiland Coromandel in Nieuw-Zeeland. Veel snappers missen één of beide ogen.



In Engeland ten slotte zijn aan de kust van Kent veertigduizend fluwelen zwemkrabben aangetroffen. Vermoedelijk zijn die gestorven als gevolg van het ijskoude Noordzeewater.




Ik ben totaal overigens ook totaal niet bijgelovig.



Ik heb op de 13e verdieping gewoond op huisnummer 113, ik loop rustig onder een ladder door, raak niet onder de indruk van zwarte katten, ga niet op zoek naar een klavertje vier, doe rustig mijn paraplu binnen al open; ik klop nooit wat af en heb vaak zat met zout geknoeid :wink:

@Flier wrote:

Ik geloof er niet in. Ik geloof wat er in de bijbel staat; namelijk dat niemand het uur en de dag weet wanneer het einde van de wereld komt…




Zo denk ik er ook over.

De tekenen, zoals die ook voorspeld staan in de Bijbel zijn er wel.

ik vind het wel typisch dat zulke theorieen als van de maya-kalender zo makkelijk worden aangenomen, terwijl in de eeeeuwenoude bijbel er ook heeel veel over staat, over de tekenen van de eindtijd!

Ik denk dat als je om je heen kijkt gezien de rampen e.d (aardbevingen etc) je wel kunt zeggen dat we in de eindtijd leven.


De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht (2 Petrus 3:10).

@Flier wrote:

ik vind het wel typisch dat zulke theorieen als van de maya-kalender zo makkelijk worden aangenomen, terwijl in de eeeeuwenoude bijbel er ook heeel veel over staat, over de tekenen van de eindtijd!

Ik denk dat als je om je heen kijkt gezien de rampen e.d (aardbevingen etc) je wel kunt zeggen dat we in de eindtijd leven.


De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht (2 Petrus 3:10).


het verschil is allicht dat de maya's met een veel concretere tijdsaanduiding komen waardoor het ook een concreter iets wordt?
En dat de maya's niet de enige waren die met 2012 aankwamen.

Maar goed, ik geloof beide niet, geloof wel dat de aarde niet eeuwig zal blijven bestaan, maar denk dan meer dat natuurrampen zoals de tsunami allicht langzaam een eind zullen maken aan the world as we know it. Maar das dan meer een evolutie dan een big bang.

Dat het leven op aarde een keer op gaat houden is een feit … een puur wetenschappelijk gegeven. De zon houdt een keer op met schijnen en dan is er ook geen leven meer mogelijk op aarde … alleen dat duurt nog zo ontzettend lang.



En verder … we leven op een kolkende massa magma, dus ook dat is een tijdbom. Wel eens wat voorspellingen over Yellow Stone gelezen ?



Opwarming van de aarde, ijstijden … ook niets nieuws en ook die zullen terug komen.



En zo zijn er nog wel meer dingen.



Het fijne van de natuur is dat we er niet zoveel invloed op hebben en dus ook niet kunnen voorspellen wanneer het afgelopen is met de aarde. En dat vind ik wel zo fijn.

ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:

@Mam van 2 wrote:

ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:




Dus volgend jaar gewoon weer kerstinkopen doen :wink:

@juulke wrote:

@Mam van 2 wrote:
ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:




Dus volgend jaar gewoon weer kerstinkopen doen :wink:




Als het goed is hebben we daarna nog 1 jaar…

De wereld zou pas op 21-12-2012 vergaan…kerst 2011 kunnen we dus gewoon nog vieren…

brrr wat een topic ik ben heel bijgelovig

en geloof heel veel



ik vind eng :shifty: