2012...

@Broekie wrote:

Hij gelooft niet zozeer in een alles verwoestende ramp ofzo en ook niet zozeer dat de mensheid wegvaagd, maar dat we in een ander soort van bewustzijnsniveau komen.




Dit klinkt een beetje als de ‘Celestijnse Belofte’. Ik heb bij deze ideeën (verandering bewustzijnsniveau) echter nooit een concrete datum gehoord. Hoe komt jouw man aan 2012?

Ik heb dit idd. al eerder gehoord. Ik ben van: wie dan leeft die dan zorgt :lol:

Kan mij er dus echt niet druk om maken (gelukkig). Mocht er een ramp gebeuren dan hoop ik dat ie snel weer voorbij is maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

@mandy_d. wrote:

@juulke wrote:
@Mam van 2 wrote:
ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:




Dus volgend jaar gewoon weer kerstinkopen doen :wink:




Als het goed is hebben we daarna nog 1 jaar…

De wereld zou pas op 21-12-2012 vergaan…kerst 2011 kunnen we dus gewoon nog vieren…




Nee hoor … volgend jaar is al 2012 :wink:

@juulke wrote:

@mandy_d. wrote:
@juulke wrote:
@Mam van 2 wrote:
ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:




Dus volgend jaar gewoon weer kerstinkopen doen :wink:




Als het goed is hebben we daarna nog 1 jaar…

De wereld zou pas op 21-12-2012 vergaan…kerst 2011 kunnen we dus gewoon nog vieren…




Nee hoor … volgend jaar is al 2012 :wink:




En dan nog… we zetten de kerstboom gewoon neer het weekend na sinterklaas… ook in 2012. Als we dan toch gaan kunnen we het maar beter gezellig hebben :o (mist nu heel even de kerst smileys :lol: ).

20-12-2012 was optisch toch een mooiere datum geweest :wink:



Even geheel off topic maar krijgen we in de toekomst weer een milleniumbug als we 31-12-9999 bereikt hebben 8)

@mamaMarije wrote:

@juulke wrote:
@mandy_d. wrote:
@juulke wrote:
@Mam van 2 wrote:
ik geloof niet dat de wereld in 2012 vergaat en als hij wel vergaat jammer dan . Dan is er weinig aan te veranderen .

Dan ga je gewoon dood.



Ik kan me echt niet druk maken om iets waarvan niet eens bewezen is dat het echt gaat gebeuren.



Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd :think:




Dus volgend jaar gewoon weer kerstinkopen doen :wink:




Als het goed is hebben we daarna nog 1 jaar…

De wereld zou pas op 21-12-2012 vergaan…kerst 2011 kunnen we dus gewoon nog vieren…




Nee hoor … volgend jaar is al 2012 :wink:




En dan nog… we zetten de kerstboom gewoon neer het weekend na sinterklaas… ook in 2012. Als we dan toch gaan kunnen we het maar beter gezellig hebben :o (mist nu heel even de kerst smileys :lol: ).




Technisch gezien wel,maar gezien het aantal dagen tot 21-12-2012 hebben we nog z.g.a. 2 jaar! Kortom, volgend jaar kerst, is dus dit jaar kerst. Aankomende kerst…als we niet op details letten…

Dan nog…idd…kerstinkopen die je ruim voor de kerst (normale mensen dan). Dat red je dan nog wel…hahahahaha…

@juulke wrote:

20-12-2012 was optisch toch een mooiere datum geweest :wink:



Even geheel off topic maar krijgen we in de toekomst weer een milleniumbug als we 31-12-9999 bereikt hebben 8)




Waarschijnlijk al bij 2999 :wink: :lol:

Ik heb een hele tijd geleden een keer een artikel gelezen in Flair of Viva of zo’n soort blad, over een vrouw die een complete boot en overlevingspakket op zolder had liggen. Ze hoopte dan na de ramp & bijbehorende overstromingen varend Tsjechie of Hongarije te kunnen bereiken om daar een nieuw leven te beginnen. Erg interessant om te lezen in hoeveel detail ze haar plan had uitgewerkt.



Volgens mij zit er dan wel een steekje bij je los, maar wie weet denkt zij dat ook van ons, als zij straks in 2012 hoog en droog ergens in Oost-Europa zit.

Ik vind het in elk geval wel bijzonder dat iemand er zo 100% overtuigd van kan zijn dat die ramp echt gaat plaatsvinden.

(maar dat geldt eigenlijk voor elk geloof of bijgeloof - ik vind het ook bijzonder als mensen er voor 100% van overtuigd zijn dat god bestaat, om eens een voorbeeld te noemen)



Persoonlijk geloof ik er niet in dat de hele wereld vergaat in 2012, maar ik kan me er best iets bij voorstellen dat verschillende planeten op een rij een soort van natuurkrachten losmaken, dus dat er misschien aardbevingen en overstromingen komen op grote schaal, zoiets.

Hopelijk kunnen we hier in 2013 allemaal smakelijk om lachen.

Hoe dan ook, je kunt er toch niets aan doen verder (tenzij je natuurlijk echt gaat voor die boot op zolder), dus afwachten maar he.

Ik kan me herinneren eens gelezen te hebben dat de Maja’s het niet fout hadden, maar dat wij de kalender verkeerd geintrepeteerd hebben.

Dat we er slechts een paar honderd jaar Naast zitten 8)

21-12 is toch de korste dag van het jaar…



en las dan de maan, zon en nog iets… op 1 rij staan… dan kan het wel donker zijn (lange leve stroom… :mrgreen: )

We hebben nog wel even …



Rekenfout

De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap& Techniek.

Wie op Google 2012 intikt krijgt 189 miljoen hits, waarvan de meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk.



Mayakalender

De onheilsprofeten en newage-aanhangers baseren zich op de Mayakalender. Die zou aflopen op 21 december 2012. De zwartkijkers gaan er van uit dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.

Recent onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat die datum helemaal niet klopt. De kalender van de Maya’s loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT.



Het probleem is dat het Zuid-Amerikaanse indianenvolk de Maya’s niet één maar vier kalenders hanteerde, die allemaal even ingewikkeld waren.

Bovendien hadden de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen.



GMT

Het ging mis bij de vertaling van de Maya-kalender naar de Greenwich Mean Time (GMT) , de huidige standdaardtijd. De Duitse aardwetenschapper Andreas Fuls rekende het nog eens na en concludeerde dat het einde van de Maya-kalender pas in 2208 valt.

En hij gaat er van uit dat de telling dan gewoon weer bij het begin begint. De Maya-‘eindtijd’ zou daardoor sinds het ontstaan van de aarde al zo’n 150.000 keer moeten hebben plaatsgevonden.



De meer spiritueel ingestelden geloven dat op 21 december 2012 de kosmische hemelpoort openzwaait. De zon klimt dan naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg.



New age

Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende. Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is nuchterder dan de new age-aanhangers.

‘‘Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer’’, zegt hij. Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte ‘evenaar’ van de Melkweg, aldus Strous in NWT.



Hoe de wereld zal vergaan als de onheillsprofeten wel gelijk hebben is te zien in de speelfilm 2012. Regisseur Roland Emmerich heeft op gebied van special effects alles uit de kast gehaald om de rampspoed uit te beelden.



Ben benieuwd wat de Maya’s van deze nieuwe berekening vinden.

Maar dan hebben we natuurlijk ook nog Nostradamus met zijn voorspellingen.

nou kerst 2208 hoop ik sowieso niet meer mee te maken eigenlijk :mrgreen:

Hadden ze 4 kalenders.

Ja dan heb je al snel een hoop dingen juist.

@ollie wrote:

Hadden ze 4 kalenders.

Ja dan heb je al snel een hoop dingen juist.




ja idd :lol:

@Mejis wrote:

Ik heb een hele tijd geleden een keer een artikel gelezen in Flair of Viva of zo’n soort blad, over een vrouw die een complete boot en overlevingspakket op zolder had liggen. Ze hoopte dan na de ramp & bijbehorende overstromingen varend Tsjechie of Hongarije te kunnen bereiken om daar een nieuw leven te beginnen. Erg interessant om te lezen in hoeveel detail ze haar plan had uitgewerkt.



Volgens mij zit er dan wel een steekje bij je los, maar wie weet denkt zij dat ook van ons, als zij straks in 2012 hoog en droog ergens in Oost-Europa zit.

Ik vind het in elk geval wel bijzonder dat iemand er zo 100% overtuigd van kan zijn dat die ramp echt gaat plaatsvinden.

ik vind die volledige overgave vooral bizar. Ik snap best dat je gelooft in zulke theorieën, maar ik vind het 'eng' worden, of ongezond, als je daar vervolgens je leven op in gaat richten. In dat volkskrant artikel van een paar jaar geleden stonden stellen die geen kinderen wilden omdat het toch voorbij zou gaan in 2012, mensen die baan en familie achter zich lieten om ergens naar toe te verhuizen waar ze meer overlevingskansen zouden hebben in 2012 dan in hun huidige woonplaats.
Elke keer als er weer binnen bepaalde kringen mensen overtuigd zijn dat de wereld vergaat, plegen er daarna weer allemaal mensen zelfmoord die in een enorm zwart gat zijn gekomen omdat ze hun leven zo hadden ingericht dat het zou stoppen op die en die dag....

Door onderzoekers is onlangs aangegeven dat deze ploteselinge vogel en vis sterfte vaker gebeurd en niets met elkaar te maken heeft…



Ik maak me er ook neit druk om…Tis echt weer zo`n Nibiru (ook wel Niburu) verhaal…De zogenoemde planeet die in 2012 de wereld doet vergaan…



Allemaal sensatiezoekers :mrgreen:

Ik had ergens gelezen dat wetenschappers erachter waren gekomen dat het einde van de wereld volgens de mayas niet in 2012 maar later zou zijn. Ik ben nav dit topic even gaan googlen en stuitte op een artikel in het nrc dat 2012 inderdaad niet klopt omdat er wat mis was gegaan bij de vertaling van de mayakalender naar onze kalender, de wereld vergaat pas in 2220. Hier is de link:

http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2396925.ece/Wereld_vergaat_pas_in_2208

en als het 72 uur donker is komen de marsmannetjes de aarde overheersen

@ingemamavan2 wrote:

en als het 72 uur donker is komen de marsmannetjes de aarde overheersen




Nee joh! Die zijn er al! :mrgreen: