@crazymom wrote:
Meid, koop echt gewoon zoĆĀ“n klein busje haarlak die je normaal ook zou kopen voor op vakantie. En stop die lekker in je jaszak met het dopje er al af natuurlijk.
Is niet illegaal en op zoĆĀ“n moment net zo effectief. Die tip kreeg ik ook van een politie agent die ik na een overval vertelde dat ik peperspray had gekocht.
Ik heb maar even mezelf gequoteā¦
Wie heeft het over een pistool? ik heb daar alleen op stillewater op gereageerd hoor. Daarvoor heb ik het niet over pistolen gehad geloof ik, dus volgens mij volg ik het niet.
ik ben het ergens wel met Madre eens,als je nou een simpel busje haarlak kan kopen LEGAAL.En dat in je tas kan dragen.of Peperspray ILLEGAAL.
SOrry vind het erg dom door te zeuren om peperspray terwijl haarlak hetzelfde effect heeft!
Maarged mijn mening
@Madre wrote:
Wie heeft het over een pistool? ik heb daar alleen op stillewater op gereageerd hoor. Daarvoor heb ik het niet over pistolen gehad geloof ik, dus volgens mij volg ik het niet.
Nee klopt⦠ik had moeten zeggen dat ik de vergelijking van pepperspray en verdovende middelen als cocaine en heroine onnodig vindā¦

En Crazymom⦠volgens mij werkt haarlak niet op de slijmvliezen en pepperspray wel⦠ik heb nl zelf ook weleens haarlak in mijn oog gehad⦠(pubertijd of zo, kan me vaag iets van herinneren) en daar merk je niet veel van⦠En dat een politie agent je dat aanraadt snap ik ook wel

Nou dat heeft echt niet hetzelfde effect hoor.
@kimmiejj wrote:
ik ben het ergens wel met Madre eens,als je nou een simpel busje haarlak kan kopen LEGAAL.En dat in je tas kan dragen.of Peperspray ILLEGAAL.
SOrry vind het erg dom door te zeuren om peperspray terwijl haarlak hetzelfde effect heeft!
Maarged mijn mening
ik geloof NOOIT dat haarlak hetzelfde effect heeft⦠waarom is pepperspray dan illegaal⦠:mrgreen:
en daarbij wilt de TS gewoon pepperspray⦠ik zou zelf vervelend vinden als ik vraag om iets en mensen proberen mij iets anders op te dringenā¦
@Maxim wrote:
Nou dat heeft echt niet hetzelfde effect hoor.
oke mischien iets minder effect maar wel legaal,en als ze met peperspray gepakt word is ZIJZELF de schuldige snap je ?
En deo wil ook genoeg doen hoor

Of wat parfum,
dan heb je genoeg tijd om weg te komen neem ik aan ?!?!?! :think: :think: :think: :think:
hoe groot is de kans dat ze gepakt word met peppersprayā¦
ze zal geen strafblad hebben⦠stel je voor dat ze haar pakken⦠een meisje wat em bij zich draagt omdat ze bang is op de fiets in het donker met al die viespeuken⦠denk echt nogmaals dat de politie echtt wat beters te doen heeft⦠en dan, hoe hoog zal de boete zijn⦠weegt dat op tegen de āvoordelenā van peppersprayā¦
IK zou het wel weten⦠kom op man, we lopen door rood⦠is OOK verboden⦠als we teveel geld aan de kassa terugkrijgen zeggen we niks⦠OOK verboden⦠vaatdoekjes van 4 dagen oud BIJNA verboden ahhaahā¦
als iemand mij zou grijpen zou ik spuiten en als ie op de grond zou liggen zou ik van de fiets afspringen en nog es flinkkkkkkkkkk naspuiten⦠in zijn neus, in zijn oren en in zijn mond en dan nog es flinkkkk in zijn ribben schoppen⦠laat em maar flink lijden⦠die geile vieszakken⦠dat weegt echtttt niet op tegen een parfum spuitje of lāoreal haarlakjeā¦
:oops: :oops: Ik vrees dat als ik van mijn fiets word getrokken ik echt geen tijd heb om wat uit mijn tasje of zak te pakken denk dat mijn broek nat is van angst en ik verstijf dus helemaal niets meer zou kunnen :shifty:
Hopelijk doet de situatie zich nooit voor
@Fālien wrote:
:oops: :oops: Ik vrees dat als ik van mijn fiets word getrokken ik echt geen tijd heb om wat uit mijn tasje of zak te pakken denk dat mijn broek nat is van angst en ik verstijf dus helemaal niets meer zou kunnen :shifty:
Hopelijk doet de situatie zich nooit voor![]()
Met jou vele andere. De eerste les van zelf verdediging hier op Karate is dat je heel zeker moet zijn dat je je wapen kan en wilt gebruiken. Anders geef je de aanvaller een enorme meevaller PLUS jouw wapen.
@Nefarious wrote:
@Fālien wrote::oops: :oops: Ik vrees dat als ik van mijn fiets word getrokken ik echt geen tijd heb om wat uit mijn tasje of zak te pakken denk dat mijn broek nat is van angst en ik verstijf dus helemaal niets meer zou kunnen :shifty:
Hopelijk doet de situatie zich nooit voor![]()
Met jou vele andere. De eerste les van zelf verdediging hier op Karate is dat je heel zeker moet zijn dat je je wapen kan en wilt gebruiken. Anders geef je de aanvaller een enorme meevaller PLUS jouw wapen.
En als je niet oplet spuit ie je dus helemaal onder met JOUW flesje Chanel 5 die je meegenomen hebt tegen die aanvaller⦠:mrgreen:
Nee geintje even hoor⦠maarre, ik weet wel zeker dat de kans heel groot is dat je verstijfd⦠vooral zeg je: ik ga dit doen, dat doen⦠op het moment zelf sta je stijfā¦
Ik ben reuze onhandig en spuit dus (en dan overdrijf ik niet) wel zoān twee keer per week een flinke spuit haarlak mijn ogen in.
Als pepperspray zo voelt, dan kan je je busje pepperspray net zo goed thuislaten als je in je eentje door een duister park looptā¦Het zal niet voor niks illegaal zijn dus ook wel behoorlijk meer pijn doen dan haarlak in je snufferd.
Ik had vroeger altijd een busje pepperspray in de hand als ik alleen naar huis moest fietsen.
En als ik weer alleen in het donker zou moeten fietsen,dan kwam hier mooi weer een busje pepperspray. Hele ongehoorzame burger dusā¦
Ik weet uit ervaring dat pepperspray absoluut niet te vergelijken is met haarlak of deo. Toen ik mijn eerste flesje spray kreeg (nadat ik een potloodventer tegenkwam en bleek dat ik op dat moment helemaal niet meer zoān grote waffel had en idd verstijfde en vervolgens doodsbang werd), heb ik die zelf even getest, of ie het wel deed⦠:wall: Hij deed het. :mrgreen: (ik spoot naar buiten hoor, maar de wind stond verkeerd, dus kreeg minimale hoeveelheid in mān gezicht).
Inmiddels ben ik weer voorzien. Alleen voor de momenten dat ik alleen afsluit in het restaurant waar ik werk en naar de auto moet. De kindjes kunnen er nooit bij.
Ik snap heel goed dat stillewater alleen voor het idee niet zo gruwelijk kwetsbaar te zijn iets bij haar wilt hebben. Illegaal of niet.
Ik heb deze ādiscussieā geinteresseerd gevolgdā¦
Zelf werk ik bij de politie in BelgiĆĀ«.
Iedereen heeft hier een beetje gelijkā¦
Busje haarlak wordt ook bij ons aangeraden, het is legaal en het heeft ook een goed effect⦠Het is idd niet te vergelijken met traangas of pepperspray ( het effect daarvan heb ik zelf ondervonden tijdens mijn opleiding), maar geloof me, iemand die je aan het aanranden is en haarlak in zijn gezicht krijgt, zal er wel mee stoppen⦠echt aangenaam is het niet. Wist je trouwens dat er mensen zijn die imuun zijn voor pepperspray? Hun ogen gaan wel wat tranen, maar voor de rest geen effect⦠Het is natuurlijk heel twijfelachtig of je op het moment van de aanranding op tijd gebruik kan maken van je haarlak, pepper, of traangasā¦
Pepper en traangas zijn idd illegaal, maar er wordt door de vingers gezien⦠een vrouw alleen, sāmorgens om 5u die een verlaten parcours te voet of met de fiets of zo moet afleggen om gaan te werken en die pepper bij heeft wordt vaak door de vingers gezien of wordt in der minne geregeld. Als je op zaterdagavond in een volle discotheek betrap wordt met pepper in je zakken, gaat men er waarschijnlijk niet mee kunnen lachen⦠Hangt een beetje af van de situatie en van de agent die je tegenhoudt natuurlijkā¦
Ik zou gaan voor de haarlak, of voor de āsmurfensprayā⦠al ben ik zelf van mening dat een cursus zelfverdediging je op zoān momenten meer kan helpen dan eender welk busjeā¦
@Evy wrote:
Ik heb deze ādiscussieā geinteresseerd gevolgdā¦
Zelf werk ik bij de politie in BelgiĆĀ«.
Iedereen heeft hier een beetje gelijkā¦
Busje haarlak wordt ook bij ons aangeraden, het is legaal en het heeft ook een goed effect⦠Het is idd niet te vergelijken met traangas of pepperspray ( het effect daarvan heb ik zelf ondervonden tijdens mijn opleiding), maar geloof me, iemand die je aan het aanranden is en haarlak in zijn gezicht krijgt, zal er wel mee stoppen⦠echt aangenaam is het niet. Wist je trouwens dat er mensen zijn die imuun zijn voor pepperspray? Hun ogen gaan wel wat tranen, maar voor de rest geen effect⦠Het is natuurlijk heel twijfelachtig of je op het moment van de aanranding op tijd gebruik kan maken van je haarlak, pepper, of traangasā¦
Pepper en traangas zijn idd illegaal, maar er wordt door de vingers gezien⦠een vrouw alleen, sāmorgens om 5u die een verlaten parcours te voet of met de fiets of zo moet afleggen om gaan te werken en die pepper bij heeft wordt vaak door de vingers gezien of wordt in der minne geregeld. Als je op zaterdagavond in een volle discotheek betrap wordt met pepper in je zakken, gaat men er waarschijnlijk niet mee kunnen lachen⦠Hangt een beetje af van de situatie en van de agent die je tegenhoudt natuurlijkā¦
Ik zou gaan voor de haarlak, of voor de āsmurfensprayā⦠al ben ik zelf van mening dat een cursus zelfverdediging je op zoān momenten meer kan helpen dan eender welk busjeā¦
Ja mee eensā¦
De zelfverdedigingā¦
De smurfenspray icm de zelfverdediging⦠(blauw spuiten is natuurlijk allang leuk)
De pepperspray⦠(ter zelfbescherming natuurlijk, idd disco is wat andersā¦)
Verder geloof dus niet in de haarlak⦠:mrgreen:
Als iemand je wil slaan of aanranden dan gebeurt dat. Je verstijft van angst. Daarnaast zullen ze niet rustig naar je toe lopen zodat je ze duidelijk kunt zien. Zoiets gebeurt achter je rug en voor je het weet ben je al half bewusteloos en kun je helemaal niets meer met welke spray dan ook.
Zelf ben ik blij dat ik altijd met de auto kan. Misschien op zoek naar een ander vervoermiddel? Of andere werktijden. Want zoals het nu lijkt overheerst de angst wel een deel van je leven.