...

:stuck_out_tongue:

@F’lien wrote:

@faizaa wrote:
Ja klopt ook hoor
 maar als iemand mij van de fiets wilt trekken mag ie best heeeeeeeeeeel erg veel pijn hebben
 :mrgreen:

Je hebt trouwens ook van die blauwe spray
 die doet geen zeer, is legaal en de aanvaller loopt enkele dagen of weken met een blauwe smurf kop rond
 die laag moet slijten
 krijg je met geen mogelijkheid ervan blijkbaar

Kan iedereen zien dat ie een viespeuk is
 :mrgreen:

:lol: :lol: makkelijk terug te vinden voor de politie ook :thumbup:

“hoe zag hij eruit mevrouwtje?” Geen idee, maar nu als een smurf :mrgreen: :mrgreen:

hahahahahhahahahah :lol: :lol: :lol:

@Madre wrote:

Ik had een busje haarspray bij mij. Goed mikken en ze zien ook geen ruk hoor.

Inderdaad. Als ik s’morgens heel vroeg moet werken (6:45) dan heb ik ook een busje haarlak bij me hoor

Het is een aardige discussie geworden ondertussen. :wink: Ik kan me je wens goed voorstellen Stillewater, ik heb ook niet voor niks ooit zelf p.spray op zak gehad. Aan alle ‘wapens’ zitten voor en nadelen, want ook p.spray richt je inderdaad op jezelf als de wind verkeerd staat (en dat test je meestal niet voordat je iemand te lijf gaat als het nodig is :mrgreen: ). Maar haarlak moet je volgens mij wel heel secuur in de ogen spuiten wil het nut hebben.

Een paar simpele zelfverdedigingstruukjes die kunnen werken om een aanval te stoppen maar zowiezo heel veel pijn doen:

• met je schoen zijwaarts langs iemand z’n scheenbeen heen schrapen (dus je eigen voet/schoen zijwaarts gedraaid en dan vol over z’n scheenbeen schrapen) - dit kun je ook effectief gebruiken als je van achteren aangevallen wordt, gebruik dan je hak om over het scheenbeen te halen.
  • het aloude bekende knietje, zeer effectief
  • een ram met wat dan ook tegen iemand z’n slaap
  • beuk op de neus

Als ik dit topic zo eens doorlees dan bedenk ik me weer dat het zo ontzettend vervelend is wanneer je altijd maar op je hoede ‘moet’ zijn. Alleen maar omdat er zulke gestoorde mensen rondlopen. :?

@Kay30 wrote:

Als ik dit topic zo eens doorlees dan bedenk ik me weer dat het zo ontzettend vervelend is wanneer je altijd maar op je hoede ‘moet’ zijn. Alleen maar omdat er zulke gestoorde mensen rondlopen. :?

en ik ben dan ook blij dat ik van die angst geen last heb. ik zal ontzettend naief zijn, maar ik ga er maar vanuit dat het mij nooit zal treffen, en fiets dus ook altijd al zonder angst door het leven (al moet ik zeggen dat de komst van nano wel iets heeft veranderd, maar niet zoveel dat ik er over zou gaan denken om met pepperspray te gaan lopen.

ik moest overigens heel hard lachen om frischling met haar haarlak-akties! I love onhandige mensen :inlove:

@Kay30 wrote:

Illegaal, daarom nergens boven de toonbank te koop.

Zwarte markt in Beverwijk.

Hihihihi, ja, en juist daar stikt het van de politie en zijn ze scherp op dingen onder de toonbank!

@Kay30 wrote:

@sophie wrote:
ja als je het daar koopt en gebruikt en gepakt wordt heb je een groot probleem :naughty:

Je hebt zowiezo een groot probleem als je gepakt wordt met pepperspray, of je het nu in Beverwijk koopt of via een site in Duitsland.

Ik heb ook heel lang pepperspray gedragen, maar zou het nu niet meer willen. Ik pak nu in situaties waarin ik me niet helemaal veilig voel een sleutel in mijn handen, met het idee dat ik daarmee mogelijk een haal over het gezicht kan halen van een aanvaller. Voor elk wapen geldt dat je het moet kunnen pakken op het moment supreme en ook dat het altijd tegen je gebruikt kan worden. Zelf vind ik het nu makkelijker om met een sleutel in m’n handen te lopen, onopvallend en het geeft me een veilig gevoel en dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Dit deed ik vroeger ook altijd als ik alleen op een stil stuk liep. maar dan verschillende sleutels tussen mijn vingers door, met je hand dan een vuist maken zodat de sleutels “er uit steken” werkt dan als een soort boksbeugel.

@stillewater wrote:

@Ziet wrote:
ik heb hier ook een busje
 traangas, dan wel.

vroeger (maar ik weet niet of het nu nog zo is) mocht je het bij je hebben, als het veiligheidsdingetje nog verzegeld was.

Traangas is toch hetzelfd eals pepperspray?

Maakt me niet uit wat ik heb, als het maar werkt.

Dat blauwe spul is niets voor mij, het maakt mij niet uit wat voor kleur diegene heeft erna.

Er moet gewoon niets gebeuren.

Ja, maar als je zelf per ongeluk door de wolk loopt krijg jij ook klachten! Hoef je maar met een heel klein beetje in aanraking te zijn geweest!

Is niet fijn kan ik je vertellen! Heb ook wel eens met tranende ogen en benauwd gevoel een patient geholpen!

:wink: vandaag in het nieuws

Aanrander met deodorant verjaagd

In Tilburg is een aanrander verjaagd met deodorant. Een 15-jarig meisje wist de belager te overmeesteren door hem met de deodorant in zijn gezicht te spuiten. De dader had eerder het meisje van haar fiets getrokken, en probeerde haar kleren open te trekken. Pas na de aanval met de deodorant nam hij de benen, meldt de politie.

Het slachtoffer fietste rond 17.45 over de Reeshofdijk, toen de aanrander uit de bosjes tevoorschijn kwam en haar beet nam. Hij ging op het meisje zitten. Laatstgenoemde wist op tijd de spuitbus tevoorschijn te halen, en spoot de man in de ogen. Het slachtoffer is met de schrik vrijgekomen.

@ruud wrote:

In Tilburg is een aanrander verjaagd met deodorant. Een 15-jarig meisje wist de belager te overmeesteren door hem met de deodorant in zijn gezicht te spuiten. De dader had eerder het meisje van haar fiets getrokken, en probeerde haar kleren open te trekken. Pas na de aanval met de deodorant nam hij de benen, meldt de politie.

Het slachtoffer fietste rond 17.45 over de Reeshofdijk, toen de aanrander uit de bosjes tevoorschijn kwam en haar beet nam. Hij ging op het meisje zitten. Laatstgenoemde wist op tijd de spuitbus tevoorschijn te halen, en spoot de man in de ogen. Het slachtoffer is met de schrik vrijgekomen.

Toevallig zat ik het daarstraks op teletekst te lezen en moest ook meteen aan dit toppic denken.

@ruud wrote:

Super van dat meisje :clap: :clap: :clap:

Wat goed van d’r zeg, top! :clap: :thumbup:

Toen ik jaaaaaaaren terug nog in Arnhem woonde en volop genood van het uitgaansleven heb ik ook enge dingen meegemaakt (vanaf de discotheek ben ik achtervolgd door een engerd
ik moest door een park lopen dat niet verlicht was en liet hem passeren -ik deed net of er wat in m’n schoen zat-. Dan liep hij in ieder geval voor me en niet achter mij. Helaas had hij zich iets verderop verstopt in een portiek en toen hij me daarna weer passeerde voelde ik een hand over m’n zij glijden
hij fluisterde een aantal vieze woorden en liep snel verder. Weer had hij zich verstopt en ik was inmiddels aan het begin van de enorm lange straat waar ik woonde. Ik belde aan bij een vriend, huilend
jemig wat was ik bang
maar hij was niet thuis. Ik ben midden op de straat teruggelopen naar huis, woonde helemaal aan het eind, samen met m’n zus. En weet je
een week later ging ik gewoon weer uit
mijn leven was toen werken en stappen, lol maken
maar ik kende ook een aantal uitsmijters en ik liep dus echt wel met pepperspray in m’n zak na dit gebeuren.

Verboden of niet, dat kon me niks schelen. Ik zou het nu ook weer doen, als ik nog jong was.

Fijn dat die deo gewerkt heeft, maar dat hoeft niet altijd natuurlijk.

Kerels moeten met hun poten van meiden afblijven, zoniet moeten ze boeten, klaar! :evil:

Fiep, ik ben blij voor jou dat je denkt dat t jou nooit zal overkomen.

Maar geloof me, als je wel een keer aan de beurt ben geweest, of bijna, denk je anders. Ik ben altijd erg op mijn hoede.

Maar goed, ik heb geen wild uitgaansleven meer en jij ook niet (
toch? :mrgreen: ) dus de kans is nu heeeeeel klein dat er zoiets gebeurd.

wat een naar verhaal jewel (brrrr-smiley gewenst
)

@jewel wrote:

Fiep, ik ben blij voor jou dat je denkt dat t jou nooit zal overkomen.

Maar geloof me, als je wel een keer aan de beurt ben geweest, of bijna, denk je anders. Ik ben altijd erg op mijn hoede.

Maar goed, ik heb geen wild uitgaansleven meer en jij ook niet (
toch? :mrgreen: ) dus de kans is nu heeeeeel klein dat er zoiets gebeurd.

het is niet zo dat ik dénk dat het me niet overkomt he, ik ga er maar vanÃÂșít, dat is net iets anders. Ik weet namelijk heus wel dat ook bij mij, ondanks mijn niet al te flateuse lichaam, de kans er natuurlijk in zit dat ik zo’n engerd tegen het lijf loop. maar ik ga daar niet bij stil staan, omdat voor mij dat geen meerwaarde heeft; procentueel gezien is de kans dat het je gebeurt nog steeds ontzettend klein (en dan heb ik het over een situatie waarbij je ook echt pepperspray nodig zou kunnen hebben), en al die keren dat er niks aan de hand is, wel met die angst leven, daar pas ik gewoon voor.

Oh Fiep, dan heb ik het anders begrepen.

Je moet er ook niet bij stilstaan, daar zouden we alleen maar paranoia van worden. :shifty: :shifty: :shifty:

De kans is ook enorm klein, helemaal als je 's nachts niet rondspookt op straat. Overdag sta ik hier ook niet bij stil, maar maak ik me bijv. zorgen of m’n fiets niet gepikt is (M’n Axa-slot is laatst wat geforceerd en je zou die lui toch een berg pepperspray in hun ogen spuiten zeg! :twisted: Of in hun andere gaatjes :sick: :stuck_out_tongue: )

:slight_smile:

Ik geef je groot gelijk Stillewater!

Alhoewel ik net zoals Fiep zelf er vaak niet over nadenk dat het mij zou kunnen gebeuren.

Ik kom ten eerste al niet snachts op straat, of althans niet alleen.

En ten tweede woon ik in een klein dorpje, waar nooit wat gebeurd!

Maar nu ik het zo lees, moet ik toch ook maar eens iets van een spray (deo of haarlak) in mijn tas stoppen, zowieso wel handig om bij te hebben toch?

Hopelijk gaat de tijd snel voorbij dat je zo laat (of zo vroeg) op straat moet zijn!

@stillewater wrote:

Hoe vaker je over straat moet als de meesten nog slapen, des te groter is de kans. T lijkt me normaal dat je bewust bent dat die kans er is en dat je daar op je hoede voor bent. Door iets harder te fietsen, en niet flierefluitend over straat te gaan en iets als pepperspray/traangas of haarlak of een mes of stroomstok te hebben.

tja, ik vind dat niet echt een toegevoegde waarde hebben om je bewust te zijn van die kleine kans, en je gedrag erop aan te passen. ik ga liever wél flierefluitend door het leven, dan dat ik dingen ga laten, of niet meer onbezorgd door het leven kan fietsen om een angst die niet heel concreet is.

ik heb van mijn twaalfde tot 17de een krantenwijk gehad, ook toen nooit die angst gevoeld. daarna als student ook aardig wat in de nachtelijke uurtjes rondgebracht op straat, ook wel eens alleen, en ook toen kon ik (bijna) altijd die angst volledig uitschakelen. na mijn studie ben ik in nachtdiensten gaan werken, en ook daar heb ik me nooit onveilig gevoeld. Als er een onguur type in de buurt kwam, ging ik wel harder fietsen, maar zolang 'het gevaar' niet concreet is, ga ik daar dus ook geen voorzorgmaatregelen voor nemen.

:slight_smile:

Denk wel dat het ook ermee te maken heeft wat je meegemaakt hebt op dat vlak en hoe je er tegenover staat.

Mijn vriendinnetje is vroeger aangerand en later nog een keer verkracht. Zij loopt nu altijd met een mes op zak. Of ik het slim vind is een tweede, maar ik kan het me wel voorstellen. Zij is dus wel altijd op haar hoede, maar gaat wel lekker stappen en uit.

Ik heb daarin, gelukkig, nooit iets meegemaakt en was altijd bijzonder naief en onbevangen. Nu ik wat ouder ben, ben ik wel wat voorzichtiger, ga bijv niet meer in het donker door een bos fietsen (deed ik vroeger wel)

Ik sta meer stil bij wat kan gebeuren.

Denk wel dat een wapen dat je draagt om je te beschermen een groot gevaar voor jezelf kan worden als je niet weet hoe het te gebruiken.

Dus wees ajb voorzichtig met zoiets. Oefen het een keer in het echt. Hoe voelt het om met zo’n busje te spuiten, hoelang moet je spuiten wil het effectief zijn, op welke hoogte gebruik je het (ook met een mes of iets dergelijks)

Politie krijgt niet voor niks een cursus hoe het wapen gebruikt moet worden. Bij verkeerd gebruik, heb je het spul zelf in je ogen, tel uit je winst
 :?

Nogmaals ben ik fel tegen wapens en daarbij ben ik nog banger dat het tegen me gebruikt wordt dan dat ik er iets aan heb. Maar als je het wilt dragen, doe het dan goed :wink: voor je eigen veiligheid :wink: