...

@sophie wrote:

ja als je het daar koopt en gebruikt en gepakt wordt heb je een groot probleem :naughty:

Je hebt zowiezo een groot probleem als je gepakt wordt met pepperspray, of je het nu in Beverwijk koopt of via een site in Duitsland.

Ik heb ook heel lang pepperspray gedragen, maar zou het nu niet meer willen. Ik pak nu in situaties waarin ik me niet helemaal veilig voel een sleutel in mijn handen, met het idee dat ik daarmee mogelijk een haal over het gezicht kan halen van een aanvaller. Voor elk wapen geldt dat je het moet kunnen pakken op het moment supreme en ook dat het altijd tegen je gebruikt kan worden. Zelf vind ik het nu makkelijker om met een sleutel in m’n handen te lopen, onopvallend en het geeft me een veilig gevoel en dat is uiteindelijk waar het om gaat.

:shock: :lol: Wat grappig Kay dat doe ik dus ook als ergens op een vreemde plek naar mijn auto ofzo loop, de sleutelbos in mijn handen en 1 sluetel uistekend zodat ik kan uithalen…

Enne zou pepperspray ofiets nu ‘gevaarlijk’ vinden met de kids in huis, tas staat overal en nergens nu kidsproof :angel:

Maareh Fai het laat een mooi blauw gezichtje achter :mrgreen:

Hier ook een sleutel… :mrgreen:

De meest spitse uit de bos…

En nee zou nu ook niet meer durven hoor, pepperspray idd vanwege de kids…

Jaaa man hij is net zo blauw als Mr Green… —> :mrgreen: :mrgreen:

:slight_smile:

@F’lien wrote:

:shock: :lol: Wat grappig Kay dat doe ik dus ook als ergens op een vreemde plek naar mijn auto ofzo loop, de sleutelbos in mijn handen en 1 sluetel uistekend zodat ik kan uithalen…

Enne zou pepperspray ofiets nu ‘gevaarlijk’ vinden met de kids in huis, tas staat overal en nergens nu kidsproof :angel:

Maareh Fai het laat een mooi blauw gezichtje achter :mrgreen:

zo heb ik op de fiets ALTIJD een sigaret aan waar ik mee kan branden en puntschoenen aan waar ik mee kan uithalen.

Ik zie al dat ik niet de enige neurotische angsthaas ben.

@stillewater wrote:

@Ziet wrote:
ik heb hier ook een busje… traangas, dan wel.

vroeger (maar ik weet niet of het nu nog zo is) mocht je het bij je hebben, als het veiligheidsdingetje nog verzegeld was.

Traangas is toch hetzelfd eals pepperspray?

Maakt me niet uit wat ik heb, als het maar werkt.

Dat blauwe spul is niets voor mij, het maakt mij niet uit wat voor kleur diegene heeft erna.

Er moet gewoon niets gebeuren.

die smurfenspray is niet alleen voor de kleur… :wink:

maar ik zou zelf ook liever pepperspray willen… :mrgreen:

@stillewater wrote:

Is er misschien iemand die toevallig naar duitsland of beverwijk gaat ? :angel:

Goh, vind dit z’n rare reactie he…

2 pagina’s lang wordt er gezegd dat het illegaal is, allerlei alternatieven, je zegt niet precies waarom je het wilt hebben, maar na alles wil je het nog steeds???

En overigens denk ik niet dat mensen dat risico voor jou gaan nemen :angel:

Meid, koop echt gewoon zo´n klein busje haarlak die je normaal ook zou kopen voor op vakantie. En stop die lekker in je jaszak met het dopje er al af natuurlijk.

Is niet illegaal en op zo´n moment net zo effectief. Die tip kreeg ik ook van een politie agent die ik na een overval vertelde dat ik peperspray had gekocht.

@stillewater wrote:

@Madre wrote:
@stillewater wrote:
Is er misschien iemand die toevallig naar duitsland of beverwijk gaat ? :angel:

Goh, vind dit z’n rare reactie he…

2 pagina’s lang wordt er gezegd dat het illegaal is, allerlei alternatieven, je zegt niet precies waarom je het wilt hebben, maar na alles wil je het nog steeds???

En overigens denk ik niet dat mensen dat risico voor jou gaan nemen :angel:

Ik vind dat je zelf ook behoorlijk raar reageert.

Waarom moet jij altijd overal een discussie van maken of je rare mening over geven?

Als je hebt gelezen dan zou je zien dat ik al heb geschreven waar ik het precies voor wil hebben.

En dat het illegaal is maakt me niet uit.

Btw, denk je dat het legaal is om haarlak in iemands ogen te spuiten :?

Dus als iemand op Kok zou vragen waar je cocaine of heroine kan kopen dan vind je dat ook niet vreemd?

Het is verboden!!

Vind wel weer het andere uiterste L.ous :wink:

Pepperspray ter verdediging is qua intentie toch anders dan als je iemand vraagt voor jou een gram coke te gaan scoren… :mrgreen:

Ik zou me er ook niks van aantrekken eerlijk gezegd, als ik me prettig voel bij pepperspray zou ik ook pepperspray nemen…

En illegaal, ok… maar goed, dat is aanranden ook… en ik weet niet of het dan echt tot een proces verbaal komt als je de reden uitlegt…

Denk dat de politie wel wat beters te doen heeft dan een ‘bang’ meiske op de fiets te pakken op het feit dat ze om die angst pepperspray bij zich heeft…

@stillewater wrote:

Dus???

Ik vraag om pepperspray, niet om een pistool :roll:

Het is ook verboden om iemand van de fiets af te slaan, maar toch gebeurd het.

Er is een reden dat pepperspray ook verboden is. Net zo verboden als een pistool.

Ik vind het echt heel vervelend dat je bang bent, dat zou niemand moeten zijn. Maar hairspray is dus wel legaal om bij je te hebben en dus ook in geval nood te gebruiken ter zelfverdediging.

Verder Stillewater… even googlen… er is wel aan te komen via het net…

Ik zou niet iemand vragen het mee te nemen voor je… weet niet of iemand dat risico wilt nemen… :wink:

@faizaa wrote:

Pepperspray ter verdediging is qua intentie toch anders dan als je iemand vraagt voor jou een gram coke te gaan scoren… :mrgreen:

Ik zou me er ook niks van aantrekken eerlijk gezegd, als ik me prettig voel bij pepperspray zou ik ook pepperspray nemen…

En illegaal, ok… maar goed, dat is aanranden ook… en ik weet niet of het dan echt tot een proces verbaal komt als je de reden uitlegt…

Denk dat de politie wel wat beters te doen heeft dan een ‘bang’ meiske op de fiets te pakken op het feit dat ze om die angst pepperspray bij zich heeft…

In mijn ogen is verboden toch echt verboden. En ik zie er geen verschil in nee. Wat voor intentie je er ook mee hebt, dat maakt toch geen ruk uit?

Ik snap best dat ik fel reageer, maar als er een goed alternatief is waarom dan toch het illegale?

Je kan het in Duitsland gewoon in de winkel kopen :thumbup:

@Madre wrote:

@faizaa wrote:

In mijn ogen is verboden toch echt verboden. En ik zie er geen verschil in nee. Wat voor intentie je er ook mee hebt, dat maakt toch geen ruk uit?

Ik snap best dat ik fel reageer, maar als er een goed alternatief is waarom dan toch het illegale?

Nouwww… daar ben ik niet helemaal mee eens… ik denk wel dat er verschillende gradaties zijn binnen iets wat verboden is… net zoals iemand slaan niet mag maar iemand vermoorden erger is…

Ik vind pepperspray vergelijken met pistool dus onnodig… en ik zelf ben meer overtuigd van de werking van pepperspray dan van haarlak…

Daarbij denk ik dat het niet altijd zo zwart-wit is L.ous… we overschrijden allemaal wel eens die grens… en om nu dan ZO streng te zijn, nee… :angel: