Hoi Moon,
Meid ik heb het toch ff aangepast :lol: Toch wel leuk voor de “nieuwelingen”, zodat ze weten dat er meer 35+ers zijn, en dat het mogelijk is om zwanger te zijn/worden. Alweer ruim 31 weken zwanger :shock: De weken vliegen echt voorbij. Hou nog ff vol hoorrr. Regelmatig kijk ik ff op jullie site. Geweldig die echo!!!
Ik wens je nog een goede zwangerschap.
Liefs
Mira
Waarom we nog een tijdje wachten voordat we naar de dokter gaan?
Dat is een heel verhaal…
M’n lief wilde eerst helemaal niet naar de dokter. Het moet natuurlijk gaan of helemaal niet, volgens hem.
En het verplichte klussen dat was al helemaal niks voor hem, dus gebeurde het regelmatig dat het het niet op de goede dagen aan het klussen waren. :roll:
Op een gegeven moment (toen m’n beste vriend vertelde dat ze zwanger was) storte ik helemaal in… Toen gingen opeens zijn ogen open. Hij zag toen pas hoe graag hij ook een kindje wilde en hoe zeer het mij deed om nog steeds kinderloos te zijn. (hij heeft al een dochter uit een vorig huwelijk dus voor hem is het toch iets anders…)
We hebben nu gezegt we gaan 6 maanden op tijd klussen.
En daarna naar de dokter (mocht er nog steeds niks zijn natuurlijk).
In ieder geval is het wel fijn dat we d’r nou eindelijk samen over kunnen praten en dat we ook samen op een lijn zitten. :dance:
Hoi Dusty,
Dat is zeker goed dat jullie op 1 lijn zitten Ik herken dit wel
Maar ik bedoelde als je weer 6 maanden wacht om naar de ha te gaan, duurt het weer even voordat je een afspraak bij de gyn hebt etc. etc. Wij zijn februari 2004 naar de ha gestapt en wij zitten nu nog steeds in de medische molen. Er zijn in die tussentijd wel een hoop onderzoeken en een operatie geweest… maar voordat je bijvoorbeeld een uitslag krijgt van een onderzoek, kan dit ook weer 2-3 weken duren.
Maar natuurlijk hoop ik dat jullie niet zover hoeven te komen en gewoon zwanger worden. Ik ga voor juliie :thumbup: :thumbup:
Knuf
Mira
Tja daar zit wat in… Maar goed, ik ben blij dat we nou in ieder geval een afsrpaak hebben gemaakt samen en ik moet zeggen dat alleen dat al een stukje rust geeft.
En ik moet ook zeggen dat we nog nooit zoveel optijd hebben geklust!
:inlove:
Hallo Mira,
Je mag mij ook gerust op lijstje van de 35+ plaatsen hoor.
Ik ben Gerda, inmiddels mama van 3 tienermeiden van bijna 19, 17 en bijna 13 jaar.
Na mijn echtscheiding ben ik mijn “Ware Lieverd” tegengekomen.
Wij zijn 15/07/2005 getrouwd. Ik ben 38 j en Rob is 49 jaar.
Rob’s eerste huwelijk bleef kinderloos wegens vruchtbaarheidsproblemen bij zijn ex én hij had verminderde kansen.
Blijkbaar ben ik echter supervruchtbaar, want ik ben intussen 25 weken zwanger, uitgerekend 23/11/2005.
liefs en succes voor alle 35+ and… don’t give up !!!
Gerda
Hoi Gerda,
Ik heb je op het lijstje erbij gezet. Beetje laat: maarrrr ook jullie gefeliciteerd met de zwangerschap!!! Je geeft mij weer hoop in iedergeval.
Hoe ben je zwanger geworden als ik vragen mag? Op de natuurlijke manier of via de medische molen?
Groetjes
Mira
hallo Mira,
We zijn spontaan zwanger geraakt, zonder medische tussenkomst.
We gebruikten geen voorbehoedsmiddel sinds september vorig jaar. Kwam er een baby, dan was ie méér dan welkom. Aangezien in het (verre) verleden bij Rob aangetoond was dat de zaadjes blijkbaar niet al te sterk waren, wilden we het eigenlijk aan de natuur overlaten of ons gezin al dan niet zou uitbreiden met een kindje.
We zouden wel zien wat er gebeurde…
Ik ben wel heel stipt qua cyclus, dus gingen we wel wat plannen met klussen :lol:
In januari 05 heb ik wellicht een zeer pril miskraam gekregen. Ongeveer op het moment dat ik ongesteld moest worden, maar heel hevig bloedverlies en veel pijn. Ik had wel vele symptomen dat ik inderdaad wel zwanger was in de dagen voordien.
Aangezien het wellicht zo pril fout liep, kon het niet meer nagekeken worden via echo. In ieder geval: we kregen wel een echo, maar de baarmoeder was zuiver en leeg. Er was wel al een volgend eitje aan het rijpen.
De volgende maand kreeg ik op 16/2 mijn ongi en dat waren de laatste…
In tegenstelling tot de maand voordien had ik nu helemaal géén zwangerschapssymptomen: geen misselijkheid, geen gespannen borsten,… enkel werd ik niet ongesteld.
Ik had niet durven hopen dat ik opnieuw zwanger kon zijn, maar deed na twee weken overtijd toch een test en ja hoor: dit kleintje was onderweg.
Ik hoef wellicht niet te vertellen dat ik in het begin enorm angstig was om ook deze keer een miskraam te krijgen, maar zoals je merkt ben ik intussen 25 weken ver en alles verloopt vlekkeloos.
Ik wil ieder van jullie héééééééééééééél veel succes wensen.
liefs
Gerda
Hoi Gerda
Beetje laat maar toch gefeliciteerd heerlijk om te weten dat het ook nog zo kan gaan en het geeft zeker aan heel veel dames weer wat hoop
Met mij gaat het verder goed, in de tussentijd van baan veranderd waar ik ga starten in de eerste week van september.
Alleen ben ik zo’n 12 dagen terug ongi geworden en blijf nog steeds wat bruine afscheiding houden en steekjes in mijn onderbuik. Niet erg pijnlijk maar prettig voelt het ook niet.
Kijk het nog even aan en anders maandag maar even naar de huisarts.
Groetjes Karin
Hoi, hoi,
Gerda: geweldig dat je spontaan zwanger bent geworden ik hoop je ook eens op te volgen.
Karin: zeker niet prettig als je steekjes in je buik hebt… maar het kan zeker niet kwaad als het langer aanhoudt om ff langs te gaan bij de ha. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En natuurlijk spannend.
Iedereen een heel fijn weekend en :thumbup: :thumbup:
Knuf
Mira
Hallo allemaal,
Meld me ook maar weer even ben weer terug van vakantie en kids zijn weer weekje naar school.
Heb ondertussen weer een vroege miskraam gehad, baal ervan als een stekker maarja wat doe je eraan. Heb geprobeerd me gyn te bellen maar die is nog steeds op vakantie. Wacht nog steeds op de uitslagen van het bloedondezoek wat we gehad hebben na de vorige miskraam. Zouden we al begin juli krijgen tis nu half augustus. :wall:
En dan nog de kans dat er niks uitkomt maar wil dan toch eens met hem rond de tafel of we nog andere onderzoeken kunnen doen want het tja tis gewoon domme pech kan ik me nu niet echt meer naar voegen. 4 x achter elkaar domme pech :think:
Nouja moest het ff kwijt, verder gaat hier alles wel redelijk goed. Kids houden me goed bezig dat scheelt alweer een hoop.
gr janet
Hoi Janet
Jeetje al de 4x op een rij nee dan kan ik me voorstellen dat je van pech niet echt meer kan spreken en zou het zeker eens bespreken met de gyn. Sterkte met alles.
Morgen krijgen we voor 10 dagen vrienden uit engeland te logeren gezellig maar vooral lekker druk haha komen met z’n 5en.
Hier gaat alles verder goed alleen moet nog 12 dagen tot mijn NOD maar heb nu al ongibuikpijnen had ook al dat mijn laatste menstruatie ruim 14 dagen geduurd heeft. :think:
Tja wachten het maar weer af of het al zo vroeg zal komen of dat mijn lichaam gewoon lekker van slag is.
Wens iedereen een heel fijn weekend.
Groetjes Karin
Hallo meiden,
Na een lange onderbreking ivm met vakantie enzo ben ik ook weer aanwezig!
Hoe is het met jullie allemaal???
Gerda wat leuk zeg na 3 meiden nu een zoon verwacht!!!Het ventje heeft wel gelijk 4 moeders
Hoe gaat het met kissie?en Mira?Bella? en alle andere???(sorry hoor ik weet niet alle namen uit mijn hoofd :oops: )
Groetjes Urs :-*
Hoi Urs
Met mij gaat het goed lekker druk met alle vakantiegangers hierzo. Blijf nog wel ontzettende buikpijn houden nu al een hele tijd maar nog niets te bekennen dus wacht het gewoon ff af.
Hoe is je vakantie geweest?
Groetjes Karin
Hoi 35+ers,
Ook hier ben ik weer. Helaas weer ongi geworden. Nu nog 1 cyclus afwachten en als ik dan niet zwanger ben, dan bel ik de ha voor een verwijsbriefje voor de gyn. (Dus halverwege september zal ik dan bellen.) Laat ik mezelf ook eens screenen. Voor de rest weinig nieuws.
Karin: een drukke bedoeling bij jullie thuis, maar het lijkt me wel gezellie.
Urs: hoe was je vakantie geweest? Lekker weer helemaal toppie?
Janet: heb je de gyn inmiddels al gesproken? hoe is het met je?
Tot gauw.
Groetjes
Mira
Ja het was heel erg druk maar heel erg gezellig en vanaf het moment dat ze weer vertrokken komt er dan weer zo’n ontzettende leegte in je huis bah. Duurt waarschijnlijk weer een jaartje eer we elkaar weer gaan zien hoop natuurlijk dat de mogelijkheid daar is dat we ze eerder zien maar das afwachten.
Hun gingen weg en mijn duivel ariveerde en heb een beslissing genomen. Ik ga vanaf nu weer starten met de pil. Heb zo ontzettend veel last van mijn buik dat ik het eerst eens rustig aan wil gaan doen.
Morgen ga ik beginnen voor een 2 daagse training voor een andere baan en wil hier graag in verder dus heb mijn keuze gemaakt.
Ik zal zo af en toe wel nog hier eens komen kijken hoe het met iedereen gaat.
Groetjes Karin
Karin, fijn dat het zo gezellig was met jullie vrienden maar wat ### zeg dat je weer ongi bent geworden en dat je zo´n last van je buik hebt dat je weer aan de pil gaat. Hopelijk voel je je snel weer de oude en wordt de andere baan een groot succes.
Hier alles ok. Ik vind het nog steeds jammer dat we pas in februari mogen proberen maar in de tussentijd gaan we gewoon goed oefenen en een rustperiode is denk ik ook wel goed voor me, geeft me de tijd om de boel allemaal te verwerken en een plekje te geven.
gr. Sopje
Hoi,
Heb me vanavond voorgesteld aan de IVF club…maar aangezien ik al 38 ben zou ik het leuk vinden om me ook bij jullie “kluppie” aan te sluiten.
Ik ben 38 jaar ,moeder van een tienerdochter. Sinds 4 jaar bezig om zwanger te worden. Twee maal een miskraam gehad. IUI behandelingen , kijkoperatie, HSG onderzoek, en 1 IVF poging achter de rug. onbegrepen onvruchtbaarheid…daar kan je zo weinig mee…De kans om zwanger te worden is vaak groter als er een oorzaak bekend is…deze kan dan weggenomen worden.
In eerste instantie wilde ik alleen zwanger worden via de natuurlijke weg, maar ben
toch op maar in de medische molen gestapt, dat ging eigenlijk een beetje vanzelf na de 2e miskraam.
Ik hoop binnenkort voor de 2e IVF poging op te gaan.
De zwangerschap van mijn dochter was een makkie, ik was jong, en nergens bang voor, een miskraam? nooit bij stil gestaan…
Ik was altijd aan het hollen en vliegen…en alles ging van een leien dakje.
Nu heb toch de angst voor een miskraam in mijn achterhoofd. Zelfs al zou ik zwanger worden, dan zou dit toch overheersen.
Maar goed eerst maar zwanger zien te worden…en dat geldt ook voor jullie!!!
Waar ik ook een beetje mee zit is dit: ik heb een korte cyclus…25 dagen…dat zou betekenen dat mijn eisprong rond cyclusdag 11 kan zijn.
Ik ben echter soms lang ongesteld…wel 11 dagen, dus dan klus ik niet.
Zou ik daardoor mijn kansen mislopen…zou dat kunnen? Het spookt de laatste tijd veel door mijn hoofd…maar dat zou wel een hele simpele verklaring zijn he?
Enfin ik zal het er nog eens over hebben in het ziekenhuis.
Allemaal veel succes…
groetjes…
Hoi allemaal,
Aphrodite: welkom op dit topic, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Wel vervelend dat je 2 miskramen hebt gehad meid. Ik begrijp je twijfels wel. Wanneer heb je de 2e IVF?
Ik heb ook een cyclus van 24-25 dagen, maar ben zo´n 5 dagen ongi. En jij 11 dagen? Wat zei de gyn hierover?
Karin: Dus nu een stilte in huis? En hoe was de training van je nieuwe baan? Vermoeiend?
Sopje: het is moeilijk om ff afstand te houden, maar meid…je hebt in iedergeval weer een vooruitzicht.
Ik wens iedereen heel veel geluk toe!!! En ik blijf voor jullie :thumbup:
Mijn ongi is voorbij, ik heb getempt en gewoon doorgeoefend… nou hopen dat het deze keer raak is. Onze volgende stap in de medische wereld is het afwachten van 13 oktober (2e sperma-analyse).
Lieve groetjes en knuffels
Mira
Ik heb nog even ons bemoedigingslijstje aangepast:
Bella: 38 jaar (zwanger)
Mira: 37 jaar
Thelma: 38 jaar
Janet: 36 jaar
Sopje: 35 jaar
Karin: 39 jaar
Monique: 41 jaar (zwanger)
Urs: 34 jaar
San: 36 jaar
Faye: 36 jaar (zwanger van 2e kindje)
Preggie: 40 jaar (in juli 2005 een zoon gekregen )
Chantalle: 38 jaar
Dusty: 37 jaar
Gerda: 38 jaar (zwanger)
Aphrodite: 38 jaar
He meiden,
Even een teken van leven van mij. Ben ondertussen 38 en jawel nog steeds zwanger. Maar het valt allemaal niet mee soms. Het is balanceren tussen in huis moeten klussen en dingen klaar hebben, werken, moe zijn van slecht slapen en gewoon minder energie hebben. Vriendje en ik hebben moeilijke tijd achter de rug door alles bij elkaar en mijn hormonen zullen daar zeker een rol bij spelen.
De zwangerschap gaat op zich goed en ik ben dankbaar voor het kindje in mij maar alles er om heen vraagt veel van me.
Spooky/Monique is in oktober uitgerekend dus dat wordt spannend.
Ik hoop dat jullie ook allemaal snel geluk hebben en snel met mij mee kunnen praten over het avontuur wat zwangerschap heet.
Liefs Bella
Hoi Bella,
Leuk om wat van je te horen. Het zal zeker niet meevallen en dan nog die warmte erbij.
Ik wens je nog een fijne zwangerschap toe.
Groetjes
Mira