Thelma bij mij heeft het ook twee weken geduurt. En toen ik de eerste week ineens ging fietsen werd het bijv erger. Het is toch een wond die moet helen. Na de twee weken vloeien werd ik drie weken later weer ongi en pakte gelijk het schema weer op.
Succes ermee. Kijk het nog even aan en als het na bijv drie weken nog niet over is zou ik het even na laten kijken.
Gr Bella
Hoi Thelma,
Wat vervelend nou zeg :? Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is. Geniet lekker van je vakantie!!!
Knuf
Mira
Hallo allemaal,
ik wilde jullie even laten weten dat ik ontzettend baal. Vandaag hoorde ik nl. dat mijn 2e mk veroorzaakt werd door een mola-zwangerschap en ik mag pas een half jaar nadat mijn hcg-waarden weer normaal zijn weer zwanger worden. Uit de folder die ik van de gyn. meekreeg stond dat dat ongeveer 3-4 maanden kan duren, oftewel ik moet nog ruim 9 maanden wachten voordat we weer mogen. Dan ben ik bijna 36. Ik had dan voor mijn 2e kind willen gaan. Sorry dat ik mijn ellende over jullie uitstort, maar ik moest het even kwijt. Ik hoop ook niet dat jullie je gaan zorgen over een eventuele mola-zwangerschap want de kans is maar 1 op de 2000. Ik had gewoon pech.
Liefs Sopje
Hallo meiden,
Sopje, wat verdrietig voor je! Ik had het al gezien bij de andere toppics dat het op een miskraam uitgelopen is. Veel sterkte hiermee!
Maar wat is mola-zwangerschap? :?: Heb er nooit van gehoord!
Bella, meid je groeit lekker hard!! Net zoals ik hahaha Ik geniet echt van de zwangerschap, het is immers voor mij de 1e maar ook de laatste keer dat ik zwanger mag zijn. Leuke foto’s trouwens!
Thelma, ik hoop dat je lichamelijk er snel vanaf bent, want je blijft op die manier wel mee geconfronteerd.
Janet, al wat meer nieuws? Ik blijf voor je duimen!
Mira, je weet het: blijven oefenen . Ik hoop zo dat de operatie geslaagd is!
Meiden, ik blijf op de hoogte en :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
voor de mensen die het hard nodig hebben!
Met mij gaat het nog steeds prima, ik ben alleen wat minder blij met het warme weer!
Veel liefs,
Moon
Dank je wel Moon,
Een mola-zwangerschap is een zwangerschap waarin er iets misgaat bij of vlak na de bevruchting en alleen de placenta doorgroeit. Daardoor ontstaat er vochtophoping en daardoor ontstaan er blaasjes in de baarmoeder. Het is niet bekend waardoor het veroorzaakt wordt. De kans erop is 1 op de 2000.
Hoi hoi
Sopje: wat vervelend zeg!!! Ik had er ook nog niet van gehoord. Maar zoals je schrijft de kans is 1 op 2.000. Maar zijn ze dat nou aan het onderzoeken? Dus waarom dit gebeurt? Ik zou toch met een hoop vragen zitten, zoals waarom, hoe etc. etc. En dat je weer zo lang moet wachten…is helemaal niet leuk. Ik wens je veel sterkte meid.
Moon: ik kan begrijpen dat je dit weer niet zo lief bent Maar ik ben blij om te horen, dat het goed met jullie gaat. Toppie gewoon :thumbup:
Knuf
Mira
Hoi Meiden ,
hoe is het hier???
Sopje wat vreselijk balen zeg :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: Het zit echt niet mee he!!!Ik kan me voorstellen dat je hier vreselijk van baalt sterkte hoor meis :-* :-* :-
Moon,het is iid errug warm en met beebje erbij is het vooral rustig aan doen,ik ben toen van Donney in Augustus bevallen en Juli en Augustus waren toen echt vreselijk warm ik was toen ook echt even niet zo aardig hoor,maar gelukkig is alles oke?!
Hoe is het met Mira en Kissie en Bella???
Sorry als ik iemand ben vergeten hoor!!!
Liefs Urs :-
Jeetje sopje dat is balen. Ik had er weleens van gehoord. Een soort van celwoekering.
Het is alleen jammer dat je je plannen wat aan zult moeten passen. Je kunt zwanger worden en dat zal ook echt nog wel gebeuren. Bijna 36 is nog steeds ok. Ik was pas 36 toen ik begon met proberen en ben een jaar later met een goede zwangerschap nu goed op weg. Ik heb dat leeftijds gedoe maar losgelaten en met veertig komt ws de tweede. Niet ideaal wellicht maar het is nu eenmaal zo.
Ik snap niet dat je pas over negen maanden weer mag proberen. In die folder staat toch iets over 3-4 maanden. Hoe wordt dat ineens 9 maanden.
Sterkte met het verwerken van deze ervaring iig.
Liefs Bella
dank je wel voor jullie lieve woorden :-*
Bella ik moet 9 maanden wachten omdat het hcg-gehalte pas na 3-4 maanden normaal is en ze adviseren om als je hcg-gehalte eenmaal normaal is nog een half jaar te wachten.
Wat mijn leeftijd betreft, ik probeer dat ook maar los te laten. Aan de ene kant denk ik was ik maar eerder begonnen, dan had ik dit ook eerder gehad, maar ja ik was er tot vorig jaar nog gewoon niet aan toe en ik kan het toch niet veranderen. Ik ken genoeg vrouwen van boven de 36 die een gezond kindje hebben gekregen. Ik baal alleen van het verplichte wachten. Ik vind het niet erg om eventjes rustig aan te doen, maar 9 maanden is meteen weer zolang. Maar ja ik moet er maar mee leren leven.
Groetjes Sopje
Oh nu snap ik het. Tja dat verplichte wachten is extra vervelend maar wellicht om herhaling te voorkomen. Even wachten is vaak geen probleem zo gelijk na mk maar dan nog een half jaar is wellicht wat veel van het goede.
Ach ik had ook eerder kunnen beginnen maar was er niet aan toe of had en periode niemand in mijn leven met wie het van toepassing was. Maar ik wist op een dag vind ik een man en krijg ik een kind. Nou dan maar een hippe wat oudere moeder. Het kan me geen reet schelen. Ik denk dat die normen sowieso veranderen.
En ik denk dat als we jonger waren geweest en tegenslagen hadden gehad we net zo goed ongeduldig waren geworden.
Succes met het lange wachten!
Nee ik had het ook niet erg gevonden om een paar maandjes of zo te wachten. Ik was al zelfs van plan om pas na mijn 2e ongi er weer echt voor te gaan, maar 9 maanden is wel erg lang. Ik ben van nature best wel ongeduldig en hou niet van wachten, maar ik moet het maar accepteren want ik kan er toch niets aan veranderen.
Door die ellende van de afgelopen paar maanden ben ik er van overtuigd geraakt dat ik echt een kind wil en niet dat ik alleen een kind wil omdat van me verwacht word. Ik heb gelukkig nog steeds het gevoel dat ik een kind zal krijgen, dus daar maak ik me geen zorgen over. Het duurt alleen ietsje langer, maar het komt wel. Ik ben ook erg blij dat ik vrij makkelijk en snel zwanger word, ik denk dat de klap veel harder aan zou komen als ik na jaren proberen door ivf zwanger word en dan zou blijken dat het een mola was. Niet dat ik mijn verdriet bagatelliseer, maar het had ook erger gekund. De ellende heeft ons ook nog dichter bij elkaar gebracht :inlove: en we praten er veel over. Goed genoeg geouwehoerd, ik ga weer aan het werk.
Liefs Sopje
Hoi Dames,
Met mij gaat het goed op een fikse hooikoorts na :? en kan een beetje erg slecht tegen deze warmte.
Thelma bij mij duurde het bloedverlies ook ontzettend lang omdat er bij mij toch iets was achtergebleven. Ik weet niet hoe lang je met vakantie gaat maar mischien was het toch verstandiger geweest dit even na te laten kijken. Maar als je geen last meer hebt van krampen of erge buikpijn zal je het gewoon af kunnen wachten.
Wens je in ieder geval een hele fijne vakantie en hoop dat het bloeden snel afgelopen zal zijn.
Sopje wat een vreselijk nieuws is dat om te horen te krijgen dat je nog zo’n tijd moet wachten ik wens je daarmee heel veel sterkte.
Groetjes Karin
He Sopje wat naar. Ik kan me voorstellen dat dat wachten lang duurt, omdat je eigenlijk natuurlijk gewoon snel verder wil. Maar ja joh, de tijd zal omvliegen. Volgend jaar rond deze tijd heb je misschien al een buikje!
Kissie, bij mijn vorige miskraam duurde het bloeden ook erg lang. Toen was ik langer zwanger en vloeide ik ook veel erger. Ik ben toen wel 3x bij de gyn geweest en iedere keer was het verhaal: het is bijna weg, je kan afwachten of curreteren… Nu bloed ik nauwelijks, heb nergens last van, dus ik weet dat het beste wat ik kan is afwachten… Hoop gewoon dat het snel stopt en ik weer verder kan.
Alle anderen succes,
tot na mijn vakantie,
groetjes Thelma
Hallo allemaal,
heb vandaag een telefonisch gesprekje met mijn gyn. gehad. De hart- en longenfoto die ze vorige week gemaakt hebben om te kijken of het niet was uitgezaaid naar mijn longen, zag er goed uit. De hcg-waarde in mijn bloed is ook goed aan het dalen (1 juni: 135 000 (voor curettage) , 22 juni: 170; 29 juni: 78). Jammer genoeg is ie nog niet normaal (<5) maar dat komt nog wel. Heb verder nog wat vragen aan de gyn. kunnen stellen en ben redelijk gerustgesteld. Ik ben weer met de pil begonnen omdat ik geen zin heb om te wachten op mijn eerste ongi want die komt pas als de hcg-waarde in mijn bloed normaal is en dat kan nog weken duren. Volgende week vrijdag heb ik een controle-afspraak. Ik heb die afspraak zelf gemaakt omdat ik een beetje last heb van steekjes en ik gewoon graag wil weten dat er niets aan de hand is. De man waarmee ik die afspraak heb, schijnt veel van mola-zwangerschappen te weten en dat geeft me wel een goed gevoel.
Verder gaat alles redelijk goed met me. Ik heb steeds minder moeite met het feit dat ik zolang moet wachten. Dan kan ik tenminste goed bijkomen en de boel emotioneel ook goed verwerken. Hoop dat met jullie ook alles goed gaat.
Liefs Sopje
Hee Sopje,
fijn hoor goed nieuws en een goed gesprek met de gyn!!!Goed hoor dat je nu weer helemaal gerustgesteld bent en op naar de afspraak succes hoor meis!!! :-
Urs :-
Ben niet meer zo gerustgesteld als ik vanmiddag was. Daarnet wat bruin/geelachtigs gevloeid. Super bezorgd belde ik de poli maar daar zeiden ze dat je na een paar weken na een curettage nog steeds last van bloedverlies kon hebben, ook al had je daarvoor nergens last van. Dat je lichaam dan de boel aan het schoonmaken is. Ook zou het volgens haar kunnen zijn dat ik ongesteld ga worden, maar de gyn. zei dat dat pas gebeurt als je hcg normaal is en dat is ie bij lange na niet (gister 78). Als ik koorts kreeg en verschrikkelijke buikpijn, dan kon ik eerder aan de bel trekken. Heb toen een schone onderbroek aangetrokken en daarnet zat er een klein rood puntje op. Ga toch maar even bellen en vragen of ik eerder langs mag komen.
Sjips, ze zijn net 5 minuten dicht. Dan moet ik morgen maar proberen te regelen dat ik eerder langs kan komen.
Sopje
Hoi allemaal,
Sopje: Wat vervelend. Ik hoop dat je morgen even langs kan.
Morgenochtend weer stressen dan moet mijn hubbie zijn eerste potje inleveren na de hersteloperatie. Ik hoop zooooo dat alles goed is.
Ik probeer toch te vragen of we niet eerder de uitslag mogen weten, want 13 juli vind ik wel erg lang.
Ik hou jullie op de hoogte.
Knuf
Mira
Sopje, hopen dat je morgen meer zekerheid kan krijgen!
Mira, heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel succes enneh…afdwingen hoor eerder de uitslag krijgen! Duurt inderdaad veels te lang! Betekent niet dat jullie in die tussentijd niet mogen klussen Gewoon doorgaan hihihihihi
liefs,
Monique
Hoi
Sopje ik heb na mijn curretage ook ruim 4 weken bloedverlies gehad dus op zich kan het wel hoor. Je moet inderdaad in de gaten houden dat je geen hevige pijnen of koorts krijgt. Maar kan me je angst en bezorgtheid heel goed voorstellen en als het je geruststeld zou ik zeker eerder bij de gyn langs gaan.
Mira ik wens jou en je hubbie heel veel succes en hopelijk hoef je niet zo lang te wachten. 13 Juli is inderdaad wel heel erg lang.
Met mij gaat het goed, heb al 5 dagen ongipijnen maar tot nu toe nog niets te bekennen. Wacht het rustig af. Heb al wel 2 dagen zo’n vreselijk draaierig gevoel in mijn maag maar ja kan ook komen door het benauwde weer. We zullen zien Heb wel het gevoel dat het ieder moment kan komen maar ja dat had ik de vorige keer ook.
Is wel weer spannend maar ga nog niet testen.
Groetjes Karin