Morgen dames,
bij mij nog steeds geen rode duivels, maar ook geen enkel zwangerschapsverschijnsel… we wachten af.
Ben wel benieuwd naar de 35+ die zwanger zijn: hebben jullie testen/ metingen laten doen ivm Down Syndroom of spina bifida?
Bella spannende die volgende echo! Ik heb inmiddels overigens uitgerekend dat mocht ik zwanger zijn/ blijven ik een januarimoeder ben, maar ik sluit me er nog even niet bij aan, tot ik meer zekerheid heb,
groetjes Thelma
Ik heb besloten geen testen te gaan doen maar heb dan wel een uitgebreide echo met 19 weken. Vorige keer had ik ja gezegd maar naderhand spijt van. Nu toch maar niet. Want als de uitslag niet goed is moet je gaan bepalen wat je wilt. Weghalen?? Dat voelt gewoon niet goed. Als het kindje echt niet goed is hoop ik dat de natuur ingrijpt. Maar ik voel me goed en heb een goed gevoel en daar vertrouw ik op.
Gr Bella
Zoals Bella het zegt, zo hebben wij ook gehandeld! Een kindje met een syndroom van down is bij ons ook welkom! Wij doen niets met de uitslag, dat laten wij aan de natuur over. Wij hebben teveel voor moeten doen om zwanger te raken, dat ik sowieso het risico niet wil lopen dat het mis gaat tijdens de vlokkentest! Die kans is nl wel aanwezig. Inmiddels hebben wij onze 20 weken echo gehad, het zag er allemaal prima uit! Geen open ruggetje, hart zag er goed uit. Echter ze kunnen niet alle afwijkingen zien op de echo. Indien het kindje bij de geboorte niet levensvatbaar is, laten wij het verder niet behandelen en de natuur zijn gang gaan.
Voor alsnog voelt het goed aan, het is heel beweeglijk en het is straks van harte welkom (in oktober) !
Groetjes,
Monique
Monique zo denken wij er ook precies over. Ook over dat moeite moeten doen om zwanger te worden en dan oh maar jou willen we niet.
Ik ben dankbaar voor deze zwangerschap en dank op mijn manier god daarvoor en dan ga ik niet in zijn/haar schoenen staan van oh maar die niet.
HEt gaat zoals het gaat en ik heb genoeg vertrouwen in mij en mijn partner dat we om kunnen gaan met als er iets niet helemaal goed is ofzo. Maar daar laten we vooralsnog hopen dat we gewoon gezonde babies krijgen.
Gr Bella
Dag meiden,
hoe is het hier? Bij mij nog steeds goed. Heb net een andere test gedaan (vlg mij een minder gevoelige) en ook die was duidelijk positief!!
Zo langzamerhand begin ik er in te geloven…
Nu nog volhouden,
groetjes Thelma
@thelma wrote:
Ben wel benieuwd naar de 35+ die zwanger zijn: hebben jullie testen/ metingen laten doen ivm Down Syndroom of spina bifida?
Ja ik heb een vlokkentest laten doen met 12 weken.
Ook over dat moeite moeten doen om zwanger te worden en dan oh maar jou willen we niet.
Maar dit was niet de reden om de test te laten doen.
Wij hadden er wel voor gekozen de zwangerschap af te breken, omdat ik het mijn kindje niet wilde aandoen om een van anderen afhankelijk leven te leiden/lijden.
Natuurlijk is de mate van handicap bij Down-syndroom niet vooraf bekend maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt.
Het is ook niet te bediscussieren dit onderwerp. Het ligt ongelofeloos gevoelig bij iedereen (zowel de testers als de niet-testers).
Neem maar van mij aan dat het niet een kort-door-de-bocht-keuze is om een test te laten doen en ook de consequentie te aanvaarden.
In het forum "discussies" topic "wat als de vruchtwaterpunctie niet goed is" hebben we hier ook uitvoerig over gesproken. In alle openheid en respect voor de ander.
Ik hoop dat iedereen een gezonde babbie ter wereld zet... in ieder geval is iedere baby welkom lees ik hier.. en dat is het belangrijkste!!!
xx
Preggie
Hoi, hoi,
Thelma: Ik begrijp het goed, dat je het nog niet helemaal gelooft… maar je bent zwanger Joehoeeeeee
Ik heb zelf nog helemaal niet gedacht aan testen of metingen… wel goed dat jullie het hierover hebben… Zeker een aandachtspunt…
Bij ons weinig nieuws en hopen op een wondertje
Groetjes
Mira
He thelma weer een dagje verder, hoe lang ben je nu overtijd??
Vandaag dertien weken :dance:
Vandaag op een kinderwagen geboden via marktplaats. Een mooie aubergine (donkerpaars) nu effu kijken we wanneer we het ding kunnen zien en ws ook kopen. Ik had geen zin in een hele dure nieuwe. We zijn ook net verhuisd en moeten nog veel hebben en zwemmen niet in het geld, liggen eerder op droge
Ik sprak gister iemand die twee miskramen had gehad en bij beide was ze heel gereserveerd en kon ze niet vooruit kijken en die liepen uit op een miskraam. Toen ze derde keer zwanger was zat ze er gelijk heel anders in en twijfelde ze van het begin nergens aan. maf he. Maar ik herken het wel. Gek he dat je het van binnenuit kan weten.
Gr Bella
Ennnnnn Bella heb je de kinderwagen al?
Groetjes
Mira
Hoi,
Bella en?? heb je het hartje gehoord?
Ik had gisteren wat bloedverlies en ook vanmorgen nog een beetje dus ik dacht mijn menstruatie komt eraan maar nu is het weer geheel over. We wachten het maar rustig af.
Hoe is het met de andere dames?
Groetjes Karin
Ik baal wel een beetje (nou eigenlijk beetje erg) want ze kon het hartje niet vinden. Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken. Volgens haar lag mijn baarmoeder naar achteren en nog best onder schaambeen en ze kon het gewoon niet vinden. Ze zei dat als het kindje dan ook nog naar onderen duikt wordt het gewoon onmogelijk.
Dit was eigenlijk laatste keer naar deze vk en over drie weken naar nieuwe in stad waar ik nu woon. Zij raadde me aan die nieuwe te bellen en te vragen of ik er volgende week even doorheen mag maar ik ben daar nog niet ingetaked. Als het niet kan mag ik volgende week nog even bij hun langs komen.
Ik probeer me geen zorgen te maken maar ik had gehoopt vandaag het startsein te geven van opa’s en oma’s er mag doorgeklept worden. Helaas.
Maar even afwachtend dus.
Gr Bella
Hoi Bella,
Meid, dat is wel terleurstellend . Ik had het eerst ook bij de gyn, kreeg het hartje niet te pakken, dat is nog steeds zoeken hoor! Voor de zekerheid is er meteen een echo gemaakt, daar was de kleine gewoon aan het bewegen. Mijn placenta ligt ook nog eens voor, dus eerst echt "spoor"zoeken.
De volgende keer hoor je het hartje vast en zeker!
Thelma, nog steeds alles goed?
Karin, dat zal vast wel de innestelingsbloeding geweest zijn. Ik heb dat nooit gehad! Evengoed zit je dan in de zenuwen als je bloed zit. Hoeveel weken ben je nu?
Mira, blijven oefenen hé :dance: :dance:
liefs,
Monique
Hoi Bella
Kan me voorstellen dat dat even een tegenvaller is geweest en dat het nog even spannend blijft.
Monique,
Ik heb voor ongeveer 6 weken terug een miskraam gehad en 5 weken terug gecurreteerd omdat nog niet alles weg was. Zal dus geen innestelingsbloed zijn wat ik nu heb verloren en zo af en toe nog verlies.
Groetjes Karin
He Bella,
wat balen. Hopelijk kan je gauw terecht en kunnen ze je geruststellen. Monique fijn dat bij jou alles goed gaat, dat begint echt op te schieten.
Bij mij ook nog alles goed. Ik heb nog met een andere test getest (dezelfde die ik vorige maand gebruikt had, toen was ik overtijd maar niet zwanger). Nu op deze test ook duidelijk zwanger. Nog steeds geen verschijnselen, dus ik durf nog steeds nergens op te hopen. Bella, jij vertelde van die vriendin dat ze de derde keer voelde dat het goed zat. Bij mij lijkt het juist andersom. de vorige keren voelde ik me echt zwanger en was wel voorzichtig maar wel blij, toen ging het 2x mis. Nou merk ik niks en blijf het moeilijk vinden te geloven, wellicht betekent dat bij mij juist dat het goed is (je moet toch de positieve draai blijven vinden!). In ieder geval heeft de gyn vorige keer gezegd dat ik met een week of 8 een echo kon laten maken, dus ik ga morgen maar eens bellen, dan heb ik iets om naar toe te leven. Heb me ook nog niet aangemeld bij de 9-maanden mama’s, eerst wil ik dat bezoek afwachten.
Sterkte alle anderen en succes,
groetjes Thelma
Thelma ik heb met 7 weken een echo genomen omdat dan het hartje moet werken. Dus ik zou lekker een echo met 7 weken regelen want dan weet je dat je al een heel end de goeie kant op zit.
Ik had wel sterkere verschijnselen (volgende ochtend na vruchtbare dag al misselijk :roll: ) maar bijv niet die steekjes die ervoor had. Ws omdat mijn baarmoeder al wat gewend was. Dus sommige dingen sterker en andere juist niet.
Dus ik kan er bij wat dat betreft ook weinig van zeggen behalve drie maal scheepsrecht dan!! Hoe lang ben je nu dan zwanger??
Bedankt monique voor de bemoedigde woorden, ik hoor al van meer dat soort ervaringen dus ik probeer me maar geen zorgen te maken. Volgende week beter!
Gr Bella
Hallo allemaal,
He Bella jammer dat je het hartje niet hebt kunnen horen, hoop voor je dat je gauw terecht kunt bij de andere vk, en ze je daar gauw wat kunnen laten horen, :-* zal aan je denken
verder eigenlijk weinig nieuws ga ff de kids naar school toe brengen
gr. janet
Hoi meiden,
hoe is het hier met jullie allemaal???
Bella,wat jammer zeg dat je het hartje niet hebt gehoord,ik hoop dat het bij de andere vk wel lukt en jij dus een beetje rust krijgt!!!
Monique,hoe gaat het met jou???
Thelma,wat spannend zeg,ik hoop dat het een dikke vette streep wordt!!!
Urs :-*
Volgende week dinsdag kan ik terecht bij mijn nieuwe vk praktijk waar ik eigenlijk pas in loop juni intake heb. Maar mocht komen om naar hartje te luisteren. Voor het eerst in drie maanden ben ik nu wat zenuwachtig. Zal blij zijn als het volgende week dinsdag is.
Eeeeeej Bella,
Geweldig dat je dinsdag langs kan komen.
Ik ga duimen voor je hoorrrr :thumbup:
Groetjes
Mira
He Bella, vervelend zeg dat je het hartje niet hebt gehoord. Nu moet je nog een weekje wachten! Kan je niet via je oude vk een verwijzing voor een echo regelen? In ieder geval heel veel sterkte met wachten.
Thelma, ik snap je onzekerheid en wens je ook heel veel sterkte. Ik hoop dat je snel een echo krijgt en dat daaruit blijkt dat alles goed zit en dat je gauw wat zwangerschapsverschijnselen krijgt.
Verder niet echt veel nieuws te melden, straks een afspraak in het ziekenhuis voor controle. Heb 3 weken geleden een mk gehad en een week geleden ging ik meer en vaker vloeien (niet veel hoor, niet eens een inlegkruisje vol) en ik maakte me daar best wel ongerust over. Ik vloei nu om de dag een paar druppeltjes, dus ik denk dat het wel goed zit, maar ik wil dat graag ook van een arts horen.
Gr. Sopje