nieuw lijstje:
Haha Ziet, je bent m’n leeftijd vergeten :inlove: Wat lief van je!
nee toch?
volgens mij moet je ff F5’en :mrgreen:
:oops:
Dat wist ik natuurlijk ook wel… :liar:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dames, is het trouwens leuk om ook nog aan het lijstje toe te voegen wat je echte naam is en wanneer je NOD of uitgerekende datum is?
ICL, qua data vind ik het wel een prima idee.
Maar mijn echte naam geef ik liever pas prijs als het raak is.
Hoewel ik hier best veel vertel over mezelf, zou ik het niet zo leuk vinden om door bekenden ‘ontdekt’ te worden.
Hoop dat je dat begrijpt. Het komt tegen die tijd wel en dan zal ik ook wel ff in ons sf spammen :mrgreen:
Mijn nod is in ieder geval morgen en ik begin zo langzaam aan flinke testdrang te krijgen…
Misschien toch maar eens wat verhuisdozen ondersteboven gooien voor morgenochtend :lol:
@Sproetje wrote:
ICL, qua data vind ik het wel een prima idee.
Maar mijn echte naam geef ik liever pas prijs als het raak is.
Hoewel ik hier best veel vertel over mezelf, zou ik het niet zo leuk vinden om door bekenden ‘ontdekt’ te worden. Hoop dat je dat begrijpt. Het komt tegen die tijd wel en dan zal ik ook wel ff in ons sf spammen :mrgreen:
Tuurlijk Sproetje, daar heb ik alle begrip voor. (maar er zijn meer hondjes die fikkie heten hoor :mrgreen: )
@Sproetje wrote:
Mijn nod is in ieder geval morgen en ik begin zo langzaam aan flinke testdrang te krijgen…
Misschien toch maar eens wat verhuisdozen ondersteboven gooien voor morgenochtend :lol:
Haha… dacht dat je nog een paar daagjes langer wilde wachten?? Best moeilijk heh? Zeker als je het gevoel hebt dat het raak is. (en we weten inmiddels hoe het voelt en dus kunnen we het herkennen)
Ben zo vreselijk moe, zou zo kunnen gaan slapen…
Hoi meiden,
Spannend hoor voor sommige hiero!
Met mij gaat het op zich goed.
Heb nog steeds erg veel last van een opgeblazen buik.
Verder geen klachten dus ik denk dat ik deze maand ongi ga worden.
Zal voor jullie hard duimen dat het raak is
Groetjes van Sal :-*
Ben ook weer van de partij!
Ziet, mooi lijstje zo!
Claud, van harte! Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap zult hebben!
Tja, hier weinig verandering, vanochtend nog wat lichtroze maar dat is nu over. Ook geen pijn meer in de buik, wel in mn hoofd :mrgreen: En ik had vandaag echt het gevoel dat ik zou moeten spugen, het zat me zoooo hoog! Ook voor het eerst echt draaierig ipv zweverig, dus ga er nog steeds vanuit dat het raak is. Zondag gaan we testen, vriendje en ik. Ben heel benieuwd!
111, dat klinkt wel erg spannend allemaal.
Ik heb vandaag weer kramp in mijn buik, maar lijkt dit keer meer op ongikrampen. Hoop het niet natuurlijk, we wachten het maar even af.
Sal, je hoeft ook niet persé al klachten te hebben hoor.
Kan dus nog alle kanten op!!
Hoi meiden,
Alles goed met jullie?
Met mij gaat het, heb nog steeds last van me buik.
Steeds opgeblazen, zo erg dat ik me broek soms lastig dicht krijg.
Ga een afspraak maken voor vrijdag bij de huisarts.
Morgen is het best een spannende dag trouwens, dan zit ik op 21 dagen :dance: en heb ik een eisprong gehad. Er stond ergens dat als je korter dan 21 dagen cyclus hebt… je dus geen eisprong hebt gehad.
spannend allemaal!
ik ga vanavond lekker met vriendinnen tapas eten, heb er helemaal zin in
@SalliBalli wrote:
Hoi meiden,
Alles goed met jullie?
Met mij gaat het, heb nog steeds last van me buik.
Steeds opgeblazen, zo erg dat ik me broek soms lastig dicht krijg.
Ga een afspraak maken voor vrijdag bij de huisarts.
Morgen is het best een spannende dag trouwens, dan zit ik op 21 dagen :dance: en heb ik een eisprong gehad. Er stond ergens dat als je korter dan 21 dagen cyclus hebt… je dus geen eisprong hebt gehad.
Hoe lang is jouw cyclus dan normaal gesproken? Ben je bang dat je geen eisprong hebt? (geloof dat een cyclus langer dan 21 dagen niet automatisch betekent dat je een eisprong hebt gehad hoor…)
Ik las dit hier op de site bij cyclus :think:
Een normale menstruatiecyclus duurt ongeveer 28 dagen. Dus van de eerste dag van je ongesteldheid tot aan je volgende ongesteldheid is 28 dagen. De eerste 6-7 dagen van de cyclus kenmerken zich door bloedverlies (menstruatie), de baarmoeder stoot het overtollige slijmvlies af. De volgende 6-7 dagen herstelt het baarmoederslijmvlies zich weer en rijpt er een eicel in de eierstok.
14 dagen voordat je weer ongesteld moet worden vindt er een eisprong plaats (ovulatie) en dan ben je dus vruchtbaar. De baarmoeder begint weer met de opbouw van dikker slijmvlies waar straks het bevruchte eitje kan innestelen. Als er geen bevruchting plaatsvindt, dan stoot de baarmoeder na 14 dagen het dikke slijmvlies weer af en begint de cyclus opnieuw.
Sommige vrouwen voelen het als ze een eisprong hebben, andere merken er niets van. Als je een langere of kortere cyclus hebt dan 28 dagen, is de eisprong toch altijd 14 dagen voor de verwachte volgende menstruatie.
Heb je een cyclus, gemeten vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie, korter dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt. Omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen en de eisprong altijd 14 dagen voor je volgende menstruatie is, is er bij een 21 daagse cyclus onvoldoende tijd voor een eirijping.
En ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus is want ik ben 17 juni gestopt met de pil en toen ongi geweest vd pil.. en toen kreeg ik 3 juli opnieuw me menstuatie.
@SalliBalli wrote:
En ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus is want ik ben 17 juni gestopt met de pil en toen ongi geweest vd pil… en toen kreeg ik 3 juli opnieuw me menstuatie.
:think: Weet jij zeker dat dat een menstruatie is geweest??? Zou nl. ook iets anders geweest kunnen zijn…
Nee dat weet ik niet zeker maar wat moet het anders geweest zijn dan? :think:
Ik was het 6 dagen lang.
Salli, ICL doelt op een innestelling… Was het licht rood of donkerrood, leek het op wat je normaal gesproken bij een ongie verliest?
:think: Tja, da’s volgens mij wel lang… 6 dagen.
Maar als het geen ongi was, zou het ook een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest… en dan zou je nu zeker positief moeten kunnen test. Tenzij het natuurlijk gewoon ongi was… :eh:
Hier is het “bloeden” eigenlijk wel weer over. Ga er dus eigenlijk vanuit dat het innesteling was. Wel vreemd, heb dat dus nooit eerder gehad. Maar ja, het kan elke keer dus weer anders zijn. :think:
@Ziet: eet smakelijk Ziet… Tapas… jammie!!
@111: Jij gisteren ook lekker gegeten begreep ik?! En wel een beetje voorzichtig doen heh, bij de roltrappen!!
@Sproetje: maar even afwachten dus, wat er de komende dagen gaat gebeuren. Wel spannend weer! (maar je weet, ook een zwangerschap is niet uit te sluiten…je bent na een miskraam, zo zeggen ze, extra vruchtbaar.)
Hiero, misselijk en vreselijk last van maagzuur. Medicijnen helpen wel iets, haalt de “scherpe kantjes” er vanaf.