30+

Zodra ik tijd heb, zal ik een nieuw lijstje maken…

Hai Sproet, meld me ook!

Wij kennen elkaar al van de mei-stoppers, maar voor degenen die zich hier nog gaan aanmelden: ik ben 32 en we gaan ook voor onze eerste. Sinds 25 mei gestopt, zit nu waarschijnlijk in ronde 2.

Ja ik :shifty:

Ik ben 33 jaar en ga ook voor de eerste.

Heb eerder al eens twee miskramen gehad.

Na een tijdje weer aan de pil geweest te zijn ben ik 17 juni opnieuw gestopt ermee.

hoi, ik ben nu 29, maar word 20/8 30 :mrgreen: .

Ik heb een dochter van 4,5. En helaas in nov 07 een miskraam gehad.

We zijn nu weer bezig voor een 2de.

tot schrijfse

Leuk dames, dat jullie je ook aan hebben gemeld hier.

Hopelijk worden onze wensen snel vervuld en hebben we allemaal op korte termijn een mooie positieve test in handen!

Wat gezellig inderdaad dat jullie mee komen kletsen!

Ik zal meteen even een vraag in de groep gooien :smiley:

Mijn vriend heeft me begin dit jaar ten huwelijk gevraagd. Nu hebben we dus een datum gekozen volgend jaar zomer.

Ik zie het aan de ene kant niet erg zitten om met een dikke toeter te staan, maar aan de andere kant zouden we graag meer dan 1 kindje worden en word ik dit jaar 32. Ik durf de datum dus ook nog niet vast te zetten. Zouden jullie een maand of vijf stoppen of het gewoon laten lopen zoals het loopt :think:

Het is nog wat vroeg, omdat we nog een paar maanden de tijd hebben om voor die datum uitgerekend te zijn, maar het houdt je onbewust toch bezig merk ik. Zeker omdat we bezig zijn met het uitzoeken van een locatie.

En salliballi en claud, wat vervelend dat jullie ook de ervaring van een miskraam hebben :hug:

Hoewel het bij mij met 5,5 week wel een hele vroege was…

Hopelijk hebben jullie nu meer geluk!!

Ja helaas hebben veel ons een miskraam meegemaakt.

Ik ook 2 totaal. Voor mijn dochter heb ik ook nog een BBZ gehad bij 5 a 6 wk.

Nu hopen we op een nieuw wondertje en dat het dan maar goed mag gaan.

Sproetje, dat is een moeilijke beslissing. Aan de ene kant zou ik zeggen, ga er gewoon voor. Maar als alles geregeld is voor je bruiloft, is het ook niet handig om dan net te moeten bevallen. :think: Hum dillema.

Sorry, weet het niet :oops:

Ik zit er nu aan te denken om (zodra we verhuisd zijn a.s. weekend) de planning op papier helemaal te maken. Als het dan over drie maanden nog niet raak is, zou ik de datum wel willen verzetten, zodat we zonder wachtperiode verder kunnen. Dat zou ik anders zo zonde vinden.

Maarja, dan komen we in de buurt van de verjaardag van mijn vriend en dat ziet hij dus weer niet zitten. En we hebben nu nog een maand een optie op de locatie op onze voorkeursdatum.

Ik vind het niet erg om een bescheiden buikje te hebben, maar om met een dikke toeter rond te lopen… :hand:

Claud, hoever zit jij nu in je cyclus?

SalliBalli, jij hebt dan binnenkort zeker je NOD. Spannend hoor!

Hoi Hoi,

Ik ben 32 en heb een dochter van 2 jaar en 3 mnd.

Ik heb mijn spiraaltje eruit laten halen. Heb een halve dag een beetje afscheidingen en een klein beetje bruin bloedverlies gehad en dat was het…

Wil erg graag gaan beginnen maar ga toch mijn volgnde ongi eerst maar afwachten. Wil eigenlijk de dokter niet bellen om te vragen of dit "voorkomt"na het verwijderen van spriaaltje…

Heb er al helemaal zin in!!!

o’ja sproetje gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!!!

ern succes voor iedereen natuurlijk

Hoi dames!

Ik zou het toch ook wel leuk vinden om met de 30+ers mee te schrijven. Ik zit ook al op het juni-stoppers forum, maar ben daar de oudste…

Ben dus sinds juni bezig ‘voor het echie’. Dus zit nu in de 2e ronde. Ben al wel 4 maanden gestopt met de pil. Eerste maand hadden we veilig geklust om te ontpillen. Toen heb ik ook eens een extra uitstrijkje laten maken, omdat afgelopen jaar in mijn omgeving veel slechte resultaten waren (moeder, vriendin…). Ook dat uitstrijkje van mij was niet 100% goed. Dus toen nog maar een maandje veilig geklust om de uitslag van het controle-uitstrijkje af te wachten. Dat was goed! Dus n u 2e ronde voor het echie.

Sproetje: als ik in jou schoenen zou staan, zou ik denk ik gewoon een bruiloft plannen en ondertussen proberen zwanger te worden. Je weet toch nooit hoe lang zwanger worden gaat duren.

Mijn bruiloft is over 4 weken! 8 augustus…

Oh ja: ik ben 32 en we gaan dus voor de 1e

Jaimy en Iev welkom!

Jaimy, misschien kun je de vraag hier eens lanceren van het spiraaltje. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wij hebben het drie rondes veilig gedaan om te ontpillen en mijn cyclus was gelijk behoorlijk regelmatig. Erg fijn als je een beetje van je lichaam op aan kunt wat dat betreft :smiley:

Oh, en ik zie dat je ook in Noord-Holland woont.

Iev en jullie dus over vier weken al trouwen. Wat leuk :inlove:

Gaan jullie het uitgebreid doen?? Wij zijn nu zo’n beetje met het kostenplaatje bezig en dat valt niet echt mee :?

Ik heb mijn oproep voor het uitstrijkje nog liggen. Het was bij mij een tijdje terug ook niet goed, de keer erna wel en nu is er kennelijk alweer een (half?) jaar voorbij. Maar omdat ik zwanger was heb ik maar even gewacht en nu wil ik eerst weer ongesteld zijn geweest of weer zwanger. Dan moet ik de HA sowieso bellen.

Begint al een aardig clubje te worden zo… gezellig!

Ik ben trouwens tot maandag offline.

Wij gaan dit weekend ook nog even verhuizen, ha ha :lol:

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie hier reageren :thumbup:

@Sproetje wrote:

SalliBalli, jij hebt dan binnenkort zeker je NOD. Spannend hoor!

Hoi Sproetje,

Euhmm ik weet het niet…

Ik ben 17 juni gestopt en daarna ongi geweest van de pil…

Was net een week van die ongi af en werd het weer en dit keer heviger dan die van de pil.

Dus ben nu weer aan het tellen tot me volgende ongi, geen idee wanneer die komt.

En even een antwoord op je vraag…ik zou gewoon gaan plannen, net wat Iev zegt…je weet nooit wanneer je zwanger wordt. Dus go for it :wink:

En succes met verhuizen!

@Iev leuk dat je over 4 weken gaat trouwen! Hoop dat het weer een beetje mee werkt dan. :pray:

Ben het met de dames eens Sproetje, zou ook gewoon doorgaan met plannen en zien hoe het loopt met zwanger worden.

Iev, spannend joh, trouwen! Heb er helaas alleen nog maar bij mogen kijken, ben nog steeds niet gevraagd door mn vent :mrgreen: Wie weet komt het er ooit nog van, en anders maar niet. Ik zou het wel heel leuk vinden, dat wel!

Jaimy, ik heb ook geen ervaring met een spiraal, dus helaas heb ik ook geen antwoord voor je. Het lijkt me wel normaal hoor, je lichaam moet het nu weer helemaal zelf doen en dan lijkt het me logisch dat het even van slag is. Maar nogmaals, ik heb er totaal geen verstand van :mrgreen:

sproetje ik kan me voorstellen dat je niet met een hele dikke toeter wil lopen als je gaat trouwen… maar je weet inderdaad ook niet hoelang het zal duren voor je zwanger bent… Misschien nog even wachten met datum vastzetten?? Waar gaan jullie heen verhuizen Wij wonen in de buurt van alkmaar

Er zijn een hoop mensen die een miskraam hebben gehad… ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Volgens mij gaan jullie allemaal met een ander gevoel weer zwanger worden, neer met de gedachte erbij dat het allemaal fout kan gaan… Hopelijk hebben jullie allemaal snel goed nieuws.

Van Jaimy ( mijn dochter) was ik heel snel zwanger. een maand ontpilt en daarna meteen zwanger. Je hoopt bij een 2e ook daarop maar zegt natuurlijk helemaal niets…

Spannend dat jullie bijna gaan trouwen Iev. Alles helemaal klaar??

Iedereen een heel fijn weekend!!!

Gezellig hier bij de 30+ers! Ik hoop dat we dat een beetje blijven bijhouden.

Klaar voor m’n bruiloft??? Volgens mij ben je nooit 100% zeker dat je er klaar voor bent! Maar de meeste dingen zijn geregeld. Alleen 1 probleem kunnen we niks aan doen. Zie hieronder.

Of we een groot feest hebben??? Niet zo erg groot. Er komt ongeveer 30 man. Alleen directe familie en een paar van m’n beste vrienden (hopelijk, zie hieronder)…

Of het mooi weer blijft??? Ik weet bijna zeker van wel. Namelijk:

We trouwen in Zimbabwe. Vriend S komt daar vandaan en zijn familie woont daar nog. Even om het plaatje te schetsen: vriend S is een blanke jongen die is geboren in Zimbabwe. Maar omdat het nu nogal onrustig is in Zim, is er een aantal mensen die toch twijfelen of ze wel naar de bruiloft komen. Dus helpen jullie me hopen dat het allemaal goed gaat? :pray:

@ 111: Misschien vraagt-ie je nog, hoor… Ik heb er ook best lang op moeten wachten. Zeker omdat we het wel al hadden over kinderen krijgen, maar S zeker eerst wilde trouwen voor we aan kinderen zouden beginnen. En mijn klokje maar tikken…

Hahaha Iev, laten we zeggen dat Matthijs de spanning lekker opvoert zo. Heb hem al gezegd dat ik niet wil trouwen als ik zwanger ben, maar als hij ervoor kiest om liever eerst een beeb te hebben, dan moet ie daarna maar 2 jaar wachten. Kan ons kind de ringen brengen! :mrgreen:

Heb het wel eens op TV gezien zo, en dat heeft ook wel wat moet ik eerlijk zeggen. Maar liever natuurlijk “ouderwets”: eerst trouwen en dan n beebje. Maar dat zit er niet meer in, hoop ik :mrgreen:

Hi girls,

Nou Iev ik hoop met je mee dat het allemaal goed gaat :thumbup:

Ik ben wel al wat dingetjes aan het uitzoeken en vooral even een kostenplaatje aan het maken en dan kunnen we daarna inderdaad beslissen wat we met de datum doen. Op de locatie hebben we nog een maand een optie staan in ieder geval…

Jaimy, dan wonen we vlakbij elkaar!!

En wij zijn behoorlijk snel met onze trouwplannen. We zijn net twee jaar met elkaar. Maarja… als je weet dat het goed zit (en je bent boven de 30… :wink: )… ha, ha!

Salliballi, dan zou je nu zo’n beetje in je groene dagen zitten volgens mij. Maarja, het is in het begin altijd even afwachten inderdaad wat je cyclus doet. Toen ik de eerste keer stopte met de pil (wilde gewoon ontpillen) was mijn cyclus vrij lang en onregelmatig. Nu was ie (na weer twee jaar aan de pil te zijn geweest) 29-31-30, dus je hoort mij niet klagen.

De verhuizing is gelukt. Vandaag nog lekker een dagje vrij om wat dozen uit te ruimen enzo.

En nu eerst maar even een wasje draaien, want mijn kleren beginnen een beetje op te raken geloof ik…

iyev

Dat is vervelend… Ik kan me voorstellen dat je je dus zorgen maakt of je gasten zullen komen. Ik zie ook dat je in Dubai woont… ook niet echt naast de deur, hoe komen jullie daar??? zal wel voor onze begrippen een hele apparte bruiloft worden in Zim??

Sproetjes, mijn mannetje en ik zijn ook redelijk snel getrouwd. toen we nog geen jaar samen waren heb ik hem gevraagd en voor we 2 jaar samen waren zijn we getrouwd. een jaar later was Jaimy eral!!!

Ik denk dat ik ondanks dat ik erg weinig ongi ben geweest toch nu rond mij eisprong zit. Ik heb zaterdag en zondag slinerige afscheiding gehad dus denk dat dat voor mij eisprong was. Over 2 weekjes weet ik of ik het goed had??!!!

Gister waren we bij vrienden en een vriendinnetje is 20 weken… mmm dat gaat het nog meer kriebelen…

spannend voor je shalliballi, wachten is ook niet echt mijn sterkste kant

ben ik trouwens de enige die al een kindje heeft of heb ik iemand over het hoofd gezien???

Heb al gezien dat ik claud over het hoofd heb gezien!!!

Ik ga nog ff lekker buiten zitten, heb nu 3!! weken vakantie

@Sproetje wrote:

Salliballi, dan zou je nu zo’n beetje in je groene dagen zitten volgens mij. Maarja, het is in het begin altijd even afwachten inderdaad wat je cyclus doet. Toen ik de eerste keer stopte met de pil (wilde gewoon ontpillen) was mijn cyclus vrij lang en onregelmatig. Nu was ie (na weer twee jaar aan de pil te zijn geweest) 29-31-30, dus je hoort mij niet klagen.

Ja precies ik weet niet wanneer me volgende ongi komt.
Gisteren had ik me toch jeukige tepels zat er gewoon in te knijpen om
die jeuk te laten stoppen haha. Ze waren ook groter dan normaal.
Zal wel hormonen zijn. :shifty:

Mijn vorige ronde had ik ook ontzettende last van mijn tepels, alleen jeukten ze niet, maar deden ze echt pijn. Echt niet fijn om de stof van je BH en shirt er steeds langs te voelen schuren en mijn boobs waren ook strak en gespannen (heb al niet bepaald achteraan gestaan met uitdelen, dus voelde me echt net een opgeblazen airbag :mrgreen:). Gelukkig was dat met een dag of 2 over, maar van mijn tepels heb ik zeker wel 2 tot 3 weken last gehad.

Deze ronde lijkt het beter te gaan, geen last van tepels of boobs.

De 26e weten we of dit positieve tekens zijn want dan is mn 2e NOD sinds ik met de pil ben gestopt. :pray: