30+

@ Sproetje: lekker dat je verhuisd bent. Ik hoop dat je snel je draai vindt. Uit ervaring weet ik dat het nog maaaaaanden kan duren voor de laatste lampjes zijn opgehangen, plinten gelegd,…

@ Salliballi: gek he, dat je lichaam ineens zo anders is zonder de pil. Maar ook met pil had ik soms zo’n pijn in mijn borsten rond ongi dagen. En inderdaad knijpen in mijn tepels.

@ Jaimie: een bruiloft in Zimbabwe is bijna hetzelfde als in Nederland :lol: Ik heb gewoon een witte jurk aan. Maar we kunnen zeker buiten op het gras trouwen, dus dat is wel leuk. Ook wel leuk voor de foto’s 8) Maar verder lijkt het gewoon op een Nederlands burgerlijk huwelijk.

Zit nu in mijn vruchtbare dagen. En merk dat inderdaad aan m’n libido :lol: Hopelijk komt er ook nog wat moois uit. Dan zou ik dat net een paar dagen voor vertrek naar Zimbabwe kunnen testen.

Iev, dat zou wel geweldig zijn… als je dan een positieve test in handen hebt!!

Gisteren op mijn vrije dag nog druk in de weer geweest met de laatste spullen, dus al met al nog een vermoeiende dag geworden. Maar lekker opgeschoten en de keuken ingericht, dus het begint steeds echtere vormen aan te nemen. Onze meubels vallen nu wel een beetje in het niet, dus binnenkort maar eens verder shoppen :dance:

En hier dus dames in hun vruchtbare dagen… en dan dat wachten, pfff!! :roll:

111, ik zie dat wij redelijk gelijk opgaan dus dat wordt spannend over 1,5 week.

Ik voel wel af en toe steekjes maar aan mijn (.)(.) is volgens mij niks veranderd… voel tenminste niks bijzonders :o

He meiden,

Mag ik me hier ook bij aansluiten?

Ben 30 en wij zijn het aan het proberen voor een tweede kindje.

Ik zit ook bij de juni stoppers, maar zou het ook leuk vinden hier af en toe te kletsen!~

Groetjes,

Ingrid

Tuurlijk Ingrid!

Welkom en gezellig dat je hier ook mee komt kletsen.

Voor jou nu de eerste ronde dus?

Jaimy, je bent bij deze niet meer de enige die voor een tweede gaat :lol:

Dan kunnen we jullie als ervaringsdeskundigen in de toekomst mooi bestoken met vragen :slight_smile:

Bij ‘gestopt met’ hebben de maandtopics op de eerste pagina zo’n lijstje met namen en nod-datum enzo. Als jullie dat hier ook willen, moeten jullie het maar zeggen. Dan probeer ik wel wat.

Sproetje,

Eigenlijk ben ik eind mei al gestopt. Maar 1 juni hebben we besloten dat ik geen nieuwe pilvoorraad meer zou halen. Dus het is nu de 2e ronde…

Ook al is het de 2e, het is weer net zo spannend!

Oh ja, ik zie nu ook 28 in je banner staan. Mooie cyclus :smiley:

Was het de eerste keer snel raak?

En het blijft natuurlijk spannend.

Ik merk wel dat ik er deze ronde meer mee bezig ben dan de eerste keer. Maarja, toen ging ik er van uit dat het weleens wat langer kon duren en nu heb ik natuurlijk toch in mijn achterhoofd dat het toen gelijk raak was.

Ach ja, over twee weken weten we in ieder geval weer meer.

Wacht het geduldig af :liar:

ik kom ook hier kletsen, als het mag :mrgreen:

ik ben 34 en ik schrijf ook mee bij de juli stoppers.

Het is de eerste ronde voor mij, en we doen dit keer maar niet aan ontpillen, we laten het op zijn beloop, want bij Tyg heb ik er bijna een jaar over gedaan eer ik zwanger was. En aangezien mijn leeftijd wil ik niet ouder zijn dan 35 als ik een 2e krijg, want dat klinkt meteen weer zo oud :mrgreen:

(ik las die vraag over trouwplanning: ik zou lekker plannen!)

Bij de eerste zwangerschap ben ik op 17 juni gestopt met de pil en kwam ik er op 27 november achter dat ik 4 weken zwanger was…

dus ja dat was best vlot…

Hoi Ziet, jij ook welkom hier!

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn leeftijd ook meespeelt in mijn trouwplanningsvraag. Misschien dat we een annuleringsverzekering af moeten sluiten. Dan zou ik er wel iets geruster op zijn. Je zal maar net rond die datum uitgerekend zijn… Blijft lastig. We wachten nog even twee rondes af en schuiven het nog even voor ons uit. Hopelijk lost het zich dal vanzelf op :pray:

Hopelijk ben je nu bij de tweede een stuk sneller zwanger :thumbup:

Je hebt je portie geduld al wel gehad toch :wink:

ja ik hoop het ook :pray:

Hoi Ziet! Welkom hier!

En Ingrid: leuk jou hier ook weer tegen te komen!

Hoooi Ingrid en Ziet, gezellig dat jullie ook mee doen hier!

Sproetje, jaja, ik had al gezien dat wij met alles redelijk dicht bij elkaar zitten :wink: Ik voel wel vanalles in mn buik maar daar wil ik maar liever even niet over nadenken tot ik in het zkh ben geweest donderdag :mrgreen: . Ik blijf maar dromen dat ik ineens op de echo zie dat er toch iets zit, al een week of 6 :oops: Hopen dat dat over is als ik met mn neus op de feiten ben gedrukt dat dat dus helemaal niet zo is. Ik weet dat het niet zo is, maar blijkbaar mijn verstand (als ik dat al heb) nog niet :mrgreen:

Iev, veel plezier dan de komende dagen, hopelijk pakken je ovu-dagen positief uit!

Welkom nieuwkomers,

Hoe groter het groepje hoe leuker :wink:

Vandaag merkte ik dat ik doorzichtig slijm heb…het lijkt wel een beetje op doorzichtige lijm. Is dit teken van een eisprong wat plaats gaat vinden ofzo?

Groetjes van mij :-*

Hmmm, denk het, weet het eigenlijk niet. Ik merk dat bij mij het slijm rond mn ovudagen wateriger is, en heel kleverig. Normaal is het meer creme-ig, maar tijdens mijn ovudagen is het heel vloeibaar en plakkerig. Ik kan het dan ook uit elkaar trekken zodat er draden ontstaan als het ware.

Herken je hier iets in, misschien?

Ik heb er wel over gelezen, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit mijn slijm onderzocht op de mogelijkheid om er draden van te trekken :oops:

Het lijkt wel of ik sinds ik ben gestopt met de pil meer last heb van afscheiding, maarja… dat is een ander verhaal.

Anders moet je even op de homepagina van kok kijken. Volgens mij staat het daar ook omschreven (dacht bij zwanger worden - cyclus).

Ja als je het tussen twee vingers houdt is het net gesmolten kaas van een tosti haha. Vanmorgen stond ik op met pijnlijke tepels. Snap niks van me lichaam hoor pff :think:

Ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen :wink:

Vandaag echt weer zo’n dag dat ik steeds naar deze site getrokken word.

Dat is het nadeel als je voor je werk heel de dag achter de pc zit… :roll:

Die wachtdagen tot de nod duren ook véél te lang… :cry:

ja die wachtdagen zijn vreselijk

daarom probeer ik er maar niet teveel op te wachten.

gewoon lekker klussen rond je vruchtbare periode

en dan lekker doorgaan met je leven tot je denkt van: was ik niet eens een keer ongi nu?

Inderdaad. De dagen tussen ongi en eisprong denk ik er niet zo veel aan als de dagen van eisprong tot ongi. Vreselijk lang duren die weken.

Gatsieee ik moest plassen en dit keer veegde ik me af en zat er een lichtbruine flinke klodder slijm aan.

Heb ook een menstuatie-achtige kramp in me onderbuik.

Zou ik nou weer ongi worden? :think: