30+

ik ook last van mijn darmen, maar 's avonds meer als overdag als ik rustig zit.

dat had ik de vorige keer ook, maar ik wil niet te vroeg juichen, want stel dat het niet zo is, dan ben ik denk ik erg teleurgesteld.

ik herken het meteen… val ook ineens, zonder aanwijsbare reden en net als de vorige keer, weer af. Denk dat ik wel verbaasd zou zijn als ik niet zwanger blijk. :pray:

Jeetje, het klinkt wel spannend bij jullie zeg!!! :thumbup: :thumbup:

ICL, volgens mij is het wel meer dan toen ik aan de pil was.

In vergelijking met voor eisprong zou ik zo niet durven zeggen.

Het wisselde nl. nog wel eens de ene of de andere dag :think:

Moet mezelf al aardig in bedwang houden om niet steeds naar de wc te rennen… én om niet te testen :mrgreen:

Een negatieve test zou zo’n domper zijn, dat ik liever afwacht.

Maar of ik dat tot zaterdag vol ga houden (zoals de planning was)…

Heeft iemand enig idee hoe lang je luteale fase max is?

Je luteale fase is volgens mij 14 dagen. En je kan na je ovulatie gewoon nog slijm hebben. Geloof dat dat geproduceerd wordt om de baarmoeder klaar te maken.

Sproetje, met wat voor testen test jij altijd?

Ik had die van het kruidvat gebruikt (de goedkope variant van 2 voor 4,99). Ik vind die erg prettig in gebruik.

Ook een keer de matcare ultra maar die gaf negatief aan. De dag erna ging het toen ook mis.

Ik heb er nu nog twee van het kruidvat en een van matcare.

Érgens… in een van de verhuisdozen, ha ha.

Ik zit nu trouwens op 14 dagen na mijn eisprong.

Begin al een klein beetje zenuwachtig te worden.

en dan noemt ze het spannend bij ons!! :o :mrgreen:

zie je bij die testen van kruidvat ook streepjes?

ik haat dat namelijk, want dan zíe ik ook overal streepjes.

ik moet eigenlijk gewoon een digi waar op staat zwanger of niet zwanger.

vorige keer had ik die van cb, met een + en een -

heb ze alledrie opgemaakt, want ik moest zeker weten of ik niet had gedroomd :mrgreen:

Ziet, die van het kruidvat zijn wel met een streepje inderdaad.

Vorige keer had ik de eerste keer best een duidelijke streep. Dat was 's middags en 's avonds was ie wat onduidelijker. Ik dacht toen omdat het later op de dag was, maar misschien ook niet omdat het een paar dagen later misging. Maar ik denk dat als het raak is ik ook nog wel een tijdje aan het testen blijf en uiteindelijk gewoon een digitale CB wil waar ZWANGER op staat…

Ik droom nog even door :angel:

niks mis met dromen…

al heb ik er nu ff geen tijd voor,

want Tyg staat te roepen (we gaan een computerspelletje spelen)

Hahaha, Ziet, ik droom met je mee hoor over april mama’s 2009! Zou wel erg leuk zijn als dit groepje daar ook in zn geheel bij zit!

Tja, ben er ook bijna zeker van dat ik zwanger ben… 25 juni een ongi (van 1 dag), 14 dagen later een ei en 8 dagen later een innesteling. Dat was dus afgelopen vrijdag en ik heb nog steeds licht bloedverlies, helderrood en roze. Dus óf het is een innesteling, of mn cyclus is van 31 naar 24 dagen gegaan in één maand tijd (dit is mn 2e ronde). Dat laatste lijkt me sterk en ik voel me ook gewoon zwanger! Mijn NOD zou a.s. zaterdag zijn, dus ik ga zondag testen en hopelijk heb ik leuk nieuws. Ga er eigenlijk stiekum wel vanuit! :oops:

heb ff een lijstje gemaakt,

zat me te vervelen…

Mooi lijstje Ziet! Ik vind het wel leuk, zo’n 30+ groepje. En met zo’n klein groepje is het ook wat beter bij te houden allemaal.

@111: Wow! Dat klinkt inderdaad wel zwanger. Zeker als je eigen gevoel dat ook zegt. Volgens mij is dat nog duidelijker dan alle ‘lichamelijke’ aanwijzingen. Dit weekend weten we het zeker!

@ICL: Ik heb zelf deze maand helemaal geen ‘zwangerschapsverschijnselen’, dus denk niet dat het gelukt is. (Ei was ongeveer een week geleden). Maar net als jij ben ik ook ineens en zonder verklaarbare reden een kilootje ofzo afgevallen! Altijd leuk natuurlijk! Ik ben niet echt zwaar (rond de 60 kilo), maar heb net als iedereen boven de 30, wel iets teveel vet rond m’n middel. Ik sport regelmatig en ben daardoor ook een kilo of twee kwijtgeraakt, maar daarna gebeurde er maanden niks meer. Tot ineens deze week weer een kilo minder! Ook als dat niet betekent dat ik zwanger ben, is het toch leuk!

@Sproetje: wanneer is je NOD? Komt er al zo’n beetje aan, geloof ik. Ga je dan ook testen?

HELP… ben ik nou de oudste hier???

Zaterdag had ik trouwens een klein streepje roze aan mijn wc-papiertje en gisteren een klein beetje slijm met een “draadje” bloed. Vanmorgen zat er wat meer licht rood bloed aan mijn wc-papiertje. Hoop maar dat het een innestelingsbloeding is en niet iets anders. Heb dit alleen nog nooit eerder gehad. Niet toen ik zwanger raakte van Nynke en vorige maand ook niet.

En ik blijf maar :sick: en heb last van maagzuur. Hoop maar dat de medicijnen die ik gisteren van de ha heb gekregen gaan helpen. :pray:

Ooh Ziet…

ik ben 36 :mrgreen:

Iev, mijn nod is morgen :shifty:

ICL, misschien innesteling inderdaad :pray: :pray:

Ziet, leuk even een overzichtje van ons groepje. Ik vind het ook wel gezellig, zo met 30 plussers bij elkaar :mrgreen:

@ICL wrote:

Ooh Ziet…

ik ben 36 :mrgreen:

yep, je bent de oudste :dance:

(maar ik ga in november wat inhalen hoor :mrgreen: )

zal het ff toevoegen aan de lijst

Uuuuuh Ziet, hoe kan het dat jij vanacht niet kon slapen?

(Heb dat zelf vorige week van donderdag op vrijdag gehad… en in juni heb ik dat ook een nacht gehad. Waatschijnlijk was dat de nacht van de bevruchting

hahaha

nou geen bevruchting in ieder geval…

ik ben gewoon een nachtbraker, dus meestal wordt het wel een uur of twee, maar nu was het iets uitgelopen.

Nou, ik slaap heerlijk in het nieuwe huis (slaapkamer is lekker donker) maar ik ben wel 's nachts vaak heel even wakker. Ik val wel gelijk weer in slaap, maar in het oude huis had ik dit nooit.

Weet iemand trouwens hoe ik de naam van een topic kan aanpassen?

Oh ja, en ik zag bij de junistoppers dat Claud zwanger is… gefeliciteerd!

Wat leuk, de eerste zwangere!! Gefeliciteerd!!

Wie volgt??

Normaliter slaap ik wel redelijk. Kan niet zeggen goed, maar beter dan bijvoorbeeld een jaar of twee geleden. Ik word door de pijn in mijn nek regelmatig 's nacht wakker, maar val dan tegenwoordig wel weer in slaap. De laatste week is het echter dat ik echt langere tijd wakker lig en van donderdag of vrijdag dus zelfs tot een uur of 4. Als blijkt dat ik echt zwanger ben, dan weet ik dus waardoor het weer komt. :pray:

Maar Ziet, het lijkt mij wel lastig om dagelijks zolang wakker te blijven en dan de volgende dag er weer vroeg uit te moeten voor je kind. Ben je niet dood moe?

nee ik ben altijd een slechte slaper geweest.

het is óf vroeg naar bed en pas laat in slaap vallen of midden in de nacht klaar wakker zijn

of gewoon pas naar bed gaan als ik moe word, en of dat nou om tien uur 's avonds is, of om 3 uur, daar moet ik dan maar ff niet op letten…

ben er langzaam achter gekomen dat de laatste optie het beste voor me is en ik daar het minst van moe ben 's morgens.

Heb ws gewoon maar weinig slaap nodig.

En ik haal het wel in hoor, soms laat Mario me ff lekker liggen in het weekend, als het regent. Erg fijn, want dan heb ik ook zo’n last met dat weer (reumatische pijn).

sproetje: de topictitel kun je in je eerste bericht wijzigen.

en wat lees ik?

claud zwanger???

wat gaaf!!! gefeliciteerd!!! :dance: