30+

Zeker Sproetje, heel spannend. Al wil ik me met die datum nog niet bezig houden. Zag het toevallig omdat ik eens wilde zien hoe het ongeveer zou uitkomen, had me toen nog niet gerealiseerd dat het omstreeks die datum zou zijn. Het zou echt te mooi voor woorden zijn, maar dat laat zich natuurlijk niet sturen.

Eerst maar concentreren op een positieve test over anderhalve week (heb met mn schoonzus afgesproken dat we de 30ste tegelijk gaan testen, als mn NOD uitblijft)! :mrgreen:

Ik probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn, maar ik merk dat ik het wel moeilijk vind met het plannen van de bruiloft.

Zit nog steeds met het dilemma, geen kansen overslaan tegenover geen dikke buik als ik het ja-woord geef… :think:

Snap ik!

Wat heb je er tegen om met een dikke buik te trouwen eigenlijk? Vind je 't niet mooi op foto’s, of denk je bijvoorbeeld dat je gasten er dan van uitgaan dat het een moetje is?

Hey dames… allemaal 30+… dus mag ik meedoen?

@111: jeetje, je vader ook op 4/4 jarig? Je zwager ook!! Zou zo onwijs zijn als het raak is en je ook nog op die dag gaat bevallen!! En zo’n leuk nieuws voor je vader natuurlijk. Gaat 'ie, ondanks de prognose, vast nog meemaken :pray: .

Hihi, ja, muts! En door jou (ons telefoongesprek) ging ik es effe in mn agenda kijken om 9 maanden door te tellen…

Overigens heb ik een typo gemaakt: papa is op 5 april jarig ipv 4 april.

Ik durf er niet vanuit te gaan dat ie het nog gaat mee maken hoor, maar anders wordt het een mooie dag met een gouden randje (en zal ie best supertrots zijn daar boven)! :mrgreen:

Nee, de gasten weten wel dat het geen moetje is hoor, we hebben onze verloving nl. al in januari bekend gemaakt.

Gaat mij inderdaad meer om de foto’s en ik zou het ook wel leuk vinden om zelf ook een glas champagne te kunnen drinken :wink:

En niet dan ook nog eens moeten bijkomen van een bevalling een paar dagen ervoor of mijn vliezen breken op de dag zelf. Dat soort scenario’s.

Maargoed… wie weet zijn de zorgen voorbarig :pray:

ha ICL, leuk dat je ook mee komt kletsen!

dat zou wel heel speciaal zijn ja!

ik hoop het voor je! :pray:

Hi ICL! Blijf je permanent bij ons? Gezellig! En ben jij dan de schoonzus van 111? Haar antwoord (muts???) doet zoiets vermoeden.

@111: Ik hoop echt heel erg voor je dat het een positieve test wordt. En het klinkt veelbelovend… :pray:

@Sproetje: Hmmm… ik begrijp je dilemma wel, hoor. Mijn bruiloft is nu over 3 weken. Mijn NOD is over 10 dagen. Zou natuurlijk fantastisch zijn als ik zwanger ben, maar als het niet zo is, kan ik tenminste zonder moeilijk doen een glaasje drinken op m’n eigen bruiloft! Hoe lang heb je nodig om de bruiloft te plannen? Wij hebben het in 7 maanden gedaan. Dus in januari de datum 8 augustus geprikt. Dus als je een snelle datum kunt prikken, dan is de kans op een dikke buik kleiner. Misschien een klein buikje…

Hoi Iev,

We wilden eerst komende zomer trouwen… over een jaar dus. Als het voor september raak blijkt te zijn, zou het dus nog net ervoor kunnen.

Als dat niet zo is, moeten we misschien aan feb/mrt gaan denken. Dan hoeven we volgens mij maar 2 maanden over te slaan. Vanaf hoeveel weken krijgen de meesten toch echt wel een buik? :? Verschilt natuurlijk per persoon, weet ik. Maar met 16 weken?

Nou ja, ik ga eerst zorgen dat we de planning rond hebben. We hebben al een locatie, ringen, en de gastenlijst is voor het grootste deel compleet. Ik weet mijn getuigen ook al.

Dit weekend misschien even google-len voor een band.

Oh ja, ICL ook hier welkom :mrgreen:

Iev, klopt hoor - ICL is inderdaad mn schoonzus! :mrgreen:

Sproetje, ik kan me je denkwijze over de foto’s wel voorstellen. Aan de andere kant is het misschien ook wel een mooi idee om te bedenken dat je kindje dan wel bij één van de mooiste dagen van je leven is…

Ik sta niet in jouw schoenen en ben ook (nog?) niet getrouwd, dus ik weet niet wat ik zou doen als ik deze beslissing zou moeten nemen. Waarschijnlijk zou ik de natuur zijn beloop laten en zien waar het naar toe leidt.

Bedankt meiden, voor het hartelijke welkom :smiley:

Snap je wel hoor, Sproetje. Bovendien weet je nooit van te voren hoe een zwangerschap gaat lopen. Als ik toen ik zwanger was van Nynke nog had moeten trouwen, dan was er van trouwen niet veel terecht gekomen. Zat met 20 weken zwangerschap al thuis vanwege hele dagen harde buiken en ik was moe, moe… Voor trouwen had ik dan zeker geen puf meer gehad en de bruiloft had dan tot ver na de bevalling uitgesteld moeten worden. Ben in dat opzicht misschien ook wel ouderwets. Heb zelf zoiets van: eerst trouwen en dan pas zwanger… maar ja, ieder is natuurlijk vrij in wat 'ie doet.

En Iev, je hebt gelijk dat een bruiloft plannen heel erg snel kan. Wij “besloten” op derde kerstdag (we waren toen 6 weken samen) om te gaan trouwen en in januari of februari hebben we een datum geprikt. Overigens is die datum de dag na jouw trouwdag 8 jaar geleden… :smiley: Ongeveer een half jaar later besloten we om te gaan klussen voor een beebje. En Nynke werd 11 maanden later geboren.

De beslissing over de datum schuiven we voorlopig nog even voor ons uit. Verder staan we nu voor de vraag: band of dj. Hoe hebben jullie dat gedaan? Een band vinden we meer sfeer geven maar er komt vaak te veel geluid vanaf zodat je elkaar nauwelijks nog kunt verstaan.

Verder hier dus binnenkort mijn nod.

Vandaag op dag 29 en tot nu toe was het (29-31-30) dus het wordt alweer aardig spannend. Ik heb geen voorgevoel. Wel gehad toen ik steeds steekjes voelde, maar nu voel ik niet zoveel bijzonders meer. Nog even een paar dagen afwachten dus. Ik ga op z’n vroegst zaterdag testen.

volgens mij hebben we allemaal binnenkort onze NOD :mrgreen:

Als we nu allemaal zwanger raken, kunnen we met zijn allen naar de april 2009 mama’s :dance: :mrgreen:

(ik droom vast lekker verder haha)

hahaha Ziet… zal ik je eens wat vertellen… Hoop dat er in dit kluppie wel een aantal zijn die in april 2009 uitgerekend zullen zijn. :mrgreen: Als ik de mk niet zou hebben gehad, dan zou ik een februari/maart mama worden… (zou uitgerend zijn op 26 februari).

Mocht ik nu zwanger blijken, dan denk ik ongeveer uitgerekend te zijn op 9 a 10 april. Zou alleen ook een paar dagen eerder kunnen zijn, want ik begin enorm te twijfelen of ik afgelopen vrijdag idd mijn eisprong heb gehad ivm met de tijd die er tussen bevruchting en innesteling zou zitten :wink: .

Laten we maar gaan :pray: dat we allemaal binnen 2 weken kunnen melden dat het raak was. :inlove:

(Hier sinds een paar dagen weer :sick: en last van maagzuur. Heb zojuist de ha gebeld voor maagzuurremmers en iets tegen misselijkheid. Heb voortdurend het gevoel dat ik moet gaan spugen…)

ik hoop het ook.

als ik nu zwanger ben, dan ben ik ongeveer 12 april uitgerekend.

leuke tijd om te bevallen lijkt me; nog niet zo warm en toch mooi weer.

misselijkheid? :think: :pray:

hmmmm ja, misselijkheid en maagzuur en pijn in mijn rug… en (.)(.)

Tja… had dat in juni ook en toen ik zwanger raakte van Nynke ook… dus ja… zou het zo zijn… of is het wishfull thinking?

ik hoop het hoor :pray:

hier ook allerlei vage klachtjes…

nog steeds zo’n druk in mijn onderbuik

en ook (.)(.) zijn gevoeliger…

dus ik hoop het ook voor mezelf :pray:

:pray: :pray:

Zullen er dan in ieder geval drie zijn??!!

En de :thumbup: :thumbdown: :thumbup: gaan draaien…

Heb je ook al last van je darmen?? Hier nl. wel weer en gebruik nu uit voorzorg lactulose… Geen zin in dezelfde perikelen als de vorige keer!!

ICL, ik was 19 feb uitgerekend. Vond ik wel een hele mooie datum eigenlijk, maarja. In april zitten we al helemaal vol met verjaardagen :o

Maar mij zul je uiteraard niet horen klagen!!

Aan mijn (.)(.) voel ik echt helemaal niets, maar de vorige keer ook niet.

Valt me wel op dat ik veel slijm verlies, begrijp dat eigenlijk niet zo goed, zo’n tijd na mijn eisprong :think:

Tja, en darmen. Ik heb een spastische darm, dus er rommelt regelmatig wat daarzo :smiley:

Heb je net zoveel slijm als voor je eisprong Sproetje? En had je dat ook voordat je met anticonceptie stopte?