30+

waarvoor heb je acupunctuur, 111?

(of had je dat al verteld? :shifty: )

en zo’n lange cyclus… :frowning: dat zou balen zijn…

Ik ben ruim anderhalf jaar geleden van achter aangereden terwijl ik met mn auto in de file stil stond en hier heb ik een whiplash aan over gehouden. Op zich gaat het redelijk, al heb ik een paar weken geleden eindelijk de knoop doorgehakt om ipv 40 uur terug te gaan naar 36 uur werken. Ik loop nog bij de fysio voor massage van mijn nek, die spieren verkrampen snel, maar dat is nu aflopend. Ik ben daar maandag nog geweest maar het wordt nu zo stabiel dat ik mijn volgende afspraak pas over 2 maanden heb :dance: en acupunctuur heb ik voor verbetering van mijn doorbloeding en daardoor verbetering van mijn concentratie en geheugen, het laten afnemen van mijn vermoeidheid en het stabilizeren van mijn emoties.

Het is behoorlijk heftig geweest, maar ik weet nu zo’n beetje waar mijn grenzen liggen en heb het leren accepteren dat ik niet meer alles kan wat ik zou willen. Soms nog wel moeilijk, maar het is niet anders. En ik probeer dan maar te kijken naar de dingen die ik gelukkig nog wel kan, want het had heel anders kunnen aflopen met die aanrijding. Mag echt blijzijn dat ik er zo goed vanaf ben gekomen :mrgreen:

jee! dat is vaak ook zo lastig te zien ‘aan de buitenkant’ he? heb je daar nog problemen mee gehad in je omgeving?

en heb je aan je acupuncturist vertelt dat je probeert zwanger te raken?

weet het niet precies, maar ik dacht dat het ook invloed heeft op een zwangerschap, dat ik dat ergens had gelezen, dus misschien ook op het zwanger raken? :shifty:

Yep…en nog steeds. Het is ook gewoon erg lastig juist omdat je het niet ziet. Zo kan ik de ene dag heel veel en de andere dag amper iets. Gelukkig ken ik nu mijn grenzen wat beter en zorg ik dat ik op mijn goede dagen nog iets aan reserve overhou, zodat mijn mindere dagen minder erg zijn en dat werkt wel. Al blijft het moeilijk, want ik ben een knokkertje en wil alles altijd meer en beter dan dat het ervoor was. Met name dat was een lang leerproces voor me, maar ik geloof dat ik me er nu eindelijk bij heb neergelegd in plaats van ertegen in te gaan. Deze strijd kan ik namelijk nooit winnen en werkt dus alleen maar tegen me in plaats van voor me.

En ja, mijn acupuncturist heb ik direct op de hoogte gesteld. Hij heeft zijn behandeling erop aangepast en probeert nu ook juist de doorbloeding extra te stimuleren zodat mijn eisprong beter wordt :mrgreen: Ik wist ook niet zeker of het van invloed kon zijn op het zwanger zijn/raken, vandaar dat ik het hem rechtstreeks heb gevraagd en direct heb verteld.

gelukkig!

:mrgreen:

en dat je de ene dag van alles kan en de andere niets, dat is vervelend… vergelijkbaar met BI (maar ook met reuma) dus ik herken het heel erg.

Ook dat het voor je omgeving moeilijk te snappen is (jij hebt zeker ook niet altijd zin om te vertellen hoe het met je gaat?)

Kom je er ooit nog vanaf, van een wiplash?

Nee, klopt. In het begin nog wel hoor, maar je merkt toch snel aan mensen dat ze 't allemaal maar lastig vinden dat je niet gewoon lekker kort “goed hoor” antwoordt als ze vragen hoe het gaat :mrgreen:

Moet ook zeggen dat ik er niet teveel meer bij stil wil staan en vooral vooruit wil kijken in plaats van steeds geconfronteerd te worden met het ongeval van anderhalf jaar geleden.

Ja, je komt er wel vanaf, maar daar gaat jaaaaaren overheen. Wat bij mij erg heeft geholpen is het doorgaan met werken, zorgen dat je actief blijft. Als je dat niet doet, went je lichaam aan het minder bewegen en herstelt het zichzelf minder snel. Nu het bij mij duidelijk aan het stabilizeren is, durf ik ook de stap te nemen om 4 uur per week minder te gaan werken. Dus 4x 9 uur in plaats van 5x 8 uur. Dit laatste was toch echt te zwaar, maar om mezelf te behoeden voor verdere terugval heb ik volgehouden. En in overleg met mijn behandelaars (therapeut, acupuncturist en ha) heb ik nu besloten om iets minder te gaan werken zodat ik niet het hele weekend nodig zal hebben om weer bij te komen van de slopende werkweek. Ik heb straks op donderdag vrij, dus 3 dagen werken en dan 1 dag vrij en dan nog 1 dag werken en 2 dagen vrij. Heb er zin in en ben al wat plannen voor de weekenden aan het maken :mrgreen:

ja dat is lekker,

als je elk weekend moet bijkomen is dat natuurlijk niet helemaal de bedoeling…

(ik deel je mening wel, dat je in beweging moet blijven trouwens, heb ik zelf ook gedaan, ookal raadde iedereen het me af… thuis zitten is niks voor mij, dan kunnen ze me meteen opnemen)

fijn dat het zich nu wel stabiliseert joh,

en misschien bevallen die vier dagen wel heel erg :thumbup:

Same here… Zou echt niet weten wat ik alle dagen thuis zou moeten doen. Ja, mn huis poetsen, maar dat kan ik echt niet allemaal meer en dat is ook wel een keertje klaar hoor :mrgreen: Juist op mn werk heb ik lekker afleiding en ben ik er minder mee bezig. Tuurlijk heb ik heus wel pijn op mindere dagen, maar ik mag/kan dat gewoon aangeven en krijg er alle begrip voor. Heb zo geboft met mijn werkgever!

En ik weet wel zeker dat die 4 dagen super gaan bevallen hoor (en het komt voor straks met een kleintje ook mooi uit, dan zou ik toch de stap moeten nemen om wat minder te werken en die neem ik dus nu iets eerder :mrgreen: ). Zal wel even gek zijn de eerste paar weken, want ik heb vanaf mn 18e altijd 40 uur gewerkt. Zal wel aanvoelen als spijbelen gok ik, maar wel lekker om dan mijn nagelklantjes niet meer 's avonds maar op donderdag te kunnen doen. Nagelstyliste doe ik erbij, da’s mijn uitlaatklep en kost me geen moeite, het geeft me juist energie!

die dagen thuis zijn vreselijk in het begin :mrgreen: ik lach nu, want ik weet nu een beetje hoe ik ermee om moet gaan.

Heb ook altijd 40 uur gewerkt, ontzettend leuk werk en mijn collega’s zijn ook vriendinnen van me… en nu moest ik ineens thuis zitten

en dan is het echt even plannen wat je dan precies gaat doen thuis…

(mijn huishouden heeft echt de laagste prioriteit dan hoor, ik wil wel leuke dingen doen in mijn vrije tijd met Tyg)

En groot gelijk heb je ook Ziet!

Hier nog geen kleine spruit, dus vandaar dat het huishouden wat hoger in de prioriteitenlijst staat, maar anders wist ik het ook wel. Heb ook al aangegeven thuis dat ik dus niet van plan ben mijn vrije dag straks te gaan besteden aan het huishouden, die dag vrij is echt bedoeld om even bij te tanken. Tuurlijk zal ik heus wel wat doen die dag, maar als het eens niet lukt vind ik dat niet erg.

111, wat lekker dat je minder kunt gaan werken.

Hier mogen we helaas niet 4x9 werken, dus ben ik om de week een dag vrij. Ook lekker :smiley:

En je cyclus is dus nog een beetje onregelmatig? Dat is wel balen.

Ik heb zelf ook af en toe nog wat slijm en veel witte afscheiding :eh:

Daar word ik ook niet echt (echt niet!) blij van.

Iemand enig idee of dat iets te betekenen heeft? :?

Sproetje, op zich is het ook niet zo gek…Heb 18 jaar lang non-stop de pil gebruikt, waarbij ik eenmaal ben overgestapt van microgynon30 naar trigynon30 (van een standaard pil naar een 3 fase-pil). Beide pilsoorten vallen geloof ik onder de lichtste soort, maar ja, 18 jaar lang is natuurlijk wel lang.

Aan de andere kant was ik met pil al niet meer regelmatig het laatste jaar door mn whiplash, alleen was ik er toen minder op gefocussed en heb ik niet bijgehouden wanneer ik ongesteld werd en hoe lang de cycli waren. Stom, stom, ik weet het, maar ja… :oops:

Ik denk echt dat ik pas weet hoe het nu echt zit na mn ongi over 2 weken, of een positieve test natuurlijk, hahaha.

Ik duim voor het laatste! :inlove:

Haha Sproetje, hou maar weer op met duimen meid! :mrgreen:

Gisteren is mn ongi begonnen :shock:, dus blijkbaar heb ik woensdag NIET mijn ei gevoeld maar de aankondigende krampen van mn ongi.

Door naar ronde 4 dus. Ach ja, weet ik weer waar ik aan toe ben. Hopelijk dan vanaf nu een regelmatige cyclus. :pray:

jammer 111, maar nu was ie wel mooi 28 dagen! :thumbup:

Oh, jammer inderdaad.

Maar 28 dagen is nice :mrgreen:

Ik ben er weer vandoor.

Fijn weekend 8)

Hoi allemaal!

Ik ben er weer! En nu als officieel getrouwde vrouw. Het was fantastisch!

Voor de nieuwkomers onder ons: ik ben Iev. ik ben 32 en ga voor de eerste. Ik heb 2 weken geleden (de dag voor vertrek) positief getest! Dat was in ronde 2!!! Ik woon in Dubai en ben nu 1 week getrouwd met S. S komt uit Zimbabwe, dus daar zijn we ook getrouwd. Was nog een heel gedoe vooraf in verband met de situatie daar om mijn familie en vrienden daar heen te krijgen. Maar ze zijn allemaal gekomen! En het was super!

S en ik zijn de eerst week met mijn moeder en haar echtgenoot en S zijn familie in Zimbabwe geweest. Dat was gewoon een relaxed weekje familiebezoek. Behoorlijk indrukwekkend, vooral voor mijn moeder. Op de achtste zijn we in Victoria Falls getrouwd. We hadden een prachtige locatie op het gras van een 5-sterren hotel, met een fantastisch uitzicht. Ik heb helaas nog geen goede foto’s, maar verwacht die snel te kunnnen plaatsen. We hadden 32 gasten, waarvan 12 uit Nederland. Ik was heel blij dat mijn naaste familie en mijn naaste vrienden er waren. Na de ceremonie hebben we foto’s gemaakt en daarna een diner met alle gasten in hetzelfde hotel. We hadden krokodil als voorgerecht en struisvogelbiefstuk als hoofdgerecht. Tussen de gangen door werd er mooi gesproken door mijn vader, moeder, broertje, S en S’ broer.

Na de bruiloft zijn we nog een week gaan kamperen in Botswana. We waren met 12 man en hebben dus een echte hardcore safari gedaan. Zelf met 4x4 auto’s door het wildpark rijden, 's avonds kamperen, koken op een vuurtje,… Iedereen heeft een fantastische week gehad en alles is heel goed gegaan. Ik zal hier ook een paar foto’s van plaatsen later.

Ik zal jullie niet teveel vervelen met ego-details. Maar het was een bruiloft en een reis om nooit te vergeten. En al die tijd wist ik natuurlijk dat ik zwanger was. Maar S wilde het liever nog niet vertellen, dus ik heb het de hele weken geheim gehouden. Knap he? Maar S heeft wel gelijk; dit was een vakantie in het teken van ons huwelijk. De zwangerschap is een nieuw hoofdstuk wat we de familie over een paar weken zullen laten weten.

Ik ben ook wel een erge mazzelaar, want ik heb dus helemaal nergens last van! Ik ben absoluut niet misselijk geweest. Tijdens de vakantie is ook bijna iedereen uit de groep ziek geworden. We denken dat er een buikgriepje rondging. Dus velen hadden last van overgeven en/of diarree. Ik heb zelf zo’n drie dagen lichte diarree gehad. Maar dat was een mooi excuus om de alcoholische drankjes af te slaan en de biefstukjes over te slaan. En ik had het idee dat ik ook meer energie had dan anders! Echt super mazzel dus!!!

Nou, dat was mijn ego-berichtje :oops: Sorry…

Ik zag dat er niemand meer positief heeft getest in de laatste 2 weken. Ik hoop dat jullie een beetje van mijn mazzel mogen delen allemaal. Heel veel sterkte allemaal en een dikke knuffel :hug:

Iev

als eerste 111 jammer dat je ongi bent geworden…

Iev van harte gefeliciteerd!!! met je huwelijk natuurlijk maar ook met je zwangerschap.

Je vanhaal is niet ego hoor!! Leuk om te lezen.

Fijn dat je geen last van kwaaltjes heb gehad andres had het lastig geweest om het niet te vertellen… Kan me voorstellen dat jullie het niet verteld hebben maar het zal nu zeker wel weer ff duren wanneer jullie je ouders ed weer zien???

Geniet lekker van je wittebroodsweken en natuurlijk van je zwangerscap.

Ik heb nog een aantal dagen te gaan maar ben wel een beetje optimistisch. Heb pijnlijke borsten en nog een aantal dingen waardoor we een test hebben gekocht en deze vrijdagochtend voor we naar de bruiloft van vrienden gaan willen gaan doen. ff spannend dus

spannend jaimy!

Iev: nogmaals gefeliciteerd, ik vind het knap dat jullie het voor je hebben weten te houden! maar wel nuchter nagedacht, van je man, want inderdaad was deze tijd voor jullie bruiloft!

hier nog geen nieuws, ja druk aan de klus, maar of jullie dat nu willen horen :shifty:

Iev, wat heerlijk voor je dat jullie dag een dag is geworden om nooit meer te vergeten! Ben heel benieuwd naar de foto’s!

Ziet, ben ook heel blij met die 28 dagen moet ik eerlijk zeggen! Heb ook wel het idee dat alles nu een beetje stabiel is geworden: geen vage klachten meer, en mn derde cyclus zit precies tussen de duur van de eerste en tweede cyclus in. Alleen maak ik me wat zorgen over de duur van mn ongi, want dat was zaterdag alweer over… Mn vorige ongi duurde ook welgeteled een dag, dus het zal wel zo horen - maar ik vind het wat kort. Gelukkig ook geen buikkrampen, dus wat dat betreft heb ik een makkie zo. :oops: