topic voor de hormoonmeisjes(clomid en puregon deel 6 alweer

@meisje1974 wrote:

De gyn belde net. Ze weten niet helemaal hoe het komt dat er nog niks te zien is. Ik moet in ieder geval doorgaan met 75 eenheden en vrijdag mag ik weer langskomen voor een fm en bloedprikken. Ik vroeg of het mogelijk was dat er wellicht al een eisprong is geweest en dat we die gewoon gemist hebben. Dat was een optie, dus vandaar de bloedtest. Dat zou dus wel balen zijn, want we hebben de afgelopen dagen niet gevreen. :frowning:

dat zou idd wel balen zijn :hug: maar ze zeggen dat je het beste tussen dag 8 en dag 16 van je cyclus om de dag moet vrijen erg onromantisch maar goed alles voor het goede doel toch?

tja… normaal vrijen we ook wel wat vaker, maar de afgelopen dagen kwam het er gewoon niet zo van.

kan soms toch hadden wij ook hoor! ik was het soms zo zat al dat verplichhte!

ik heb gister voor het eerst echt heel duidelijk de baby gevoeld :inlove:

O, wat fijn. Lijkt me een geweldig gevoel!

@meisje1974 wrote:

O, wat fijn. Lijkt me een geweldig gevoel!

hoop dat je het heel snel ook mag voelen! :-*

me too!!

trouwens, vanochtend mijn temp gemeten --> 36,4. Normaal zit ik voor mij eisprong ook rond die temp en na mijn eisprong tegen of boven de 37, dus misschien heb ik hem dan toch niet gemist, maarja, waar blijven die eitjes dan??

Hallo allemaal,

Graag wil ik even mijn verhaal kwijt en ik zal het heel leuk vinden als ik wat adviezen van jullie zou kunnen krijgen.

Januari 2008 heb ik voor het laatst de prikpil gehad.

Inmiddels heb ik nog maar 2 menstruaties gehad :frowning: . Een paar keer bij de huisarts geweest en 2 keer een kuur gehad van Primolut. Helaas heeft dit niet geholpen. Gister ben ik voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Daar heb ik een echo gehad en vertelde hij mij dat ik geen eisprong heb :cry: . Dit kan komen doordat er waardes van mn hormonen te laag zijn (dit is 4 weken geleden geprikt) en doordat ik te zwaar ben :oops: . Daar wordt al volop aan gewerkt, ik ben inmiddels 15 kilo kwijt en ben elke dag in de sportschool te vinden :smiley: . Ik wil zooo graag zwanger worden en dan dit te horen te krijgen was niet leuk! Heb nu een kuur Clomid 50 mg gekregen voor 5 dagen en moet elke dag temperaturen en aan het eind van de maand terug naar de gynaecoloog. Hij zei dat de medicijnen misschien niet zo goed zullen werken vanwege mn gewicht, krijg wel elke keer een zwaardere dosis en als dat niet mocht helpen dan hormoon spuiten. Kortom ik ben gewoon even goed terleurgesteld :frowning: .

Liefs Natasja

Dat is geen leuk nieuws Natasja… kan me voorstellen dat je ervan geschrokken bent… :hug:

Maar wel heel goed dat je aan het afvallen bent en fijn dat er nu iig wat gebeurt… ik hoop voor je dat er wat schot in zit! :-*

En ter geruststelling: ik heb ook maaaandenlang geen eisprong gehad en toen ineens spontaan wel weer, dus geef de moed niet op!

Hoi Natasja,

Ik kan me voorstellen dat je schrikt. Gelukkig ben je nu bij de gyn terecht gekomen. Die kan veel voor je betekenen.

Als je geen spontane eisprong hebt, zijn er gelukkig genoeg manieren om te proberen deze wel te krijgen.

Ik weet niet hoeveel je te zwaar bent, maar ik ben ongeveer 15 kilo te zwaar (maar ik ben maar 1,50m, dus je kan dat niet vergelijken met mensen die langer zijn). Ik kon gewoon beginnen met de behandeling.

Eerst heb ik clomid gehad, dat werkte bij mij niet. Ik spuit nu Puregon. De eerste maand ging het heel snel, de tweede maand schiet het niet zo op, maar de dosis kan nog behoorlijk worden opgehoogd.

Er zijn genoeg voorbeelden op deze site van mensen die met hulp van behandelingen zwanger zijn geworden. Dat geeft goede hoop!

@NatasjaSabine

He mevrouw. Ten eerste welkom zal ik maar zeggen.

Het is wat de meiden zeggen. mocht het niet zijn dat het met de clomid 50 niet lukt dan is er altijd hopelijk nog wel een ander medicijn. Die je waarschijnlijk kan helpen ermee.

Hou moed. En zeker een grote plus dat het afvallen al iets makkelijker gaat. Gezien je smiley.

Dus volhouden. En ja deel je ervaring en hoe het verloopt. We kunnen er altijd nog op schieten.

Ego

Hier alles chill. Ben met OR cursus in Noordwijkerhout sinds gisteren. Me eisprong is volgens mij gisteren of eergisteren geweest aangezien het slijm vanmorgen alweer dik wit begon te worden. sorry voor de details.

Dus nu is het even afwachten en kijken wat er gaat gebeuren.

Heb nog wel een hard hoofd dat het goed gaat deze maand. En dat zou betekenen dat ik volgende maand me laatste kuur heb en dan op naar de volg behandeling. Mag natuurlijk niet blij zijn dat het zo gaat. Maar ik weet waar ik aan toe ben.

Dikke kus Gwen

Thnx voor de lieve reacties :smiley: Ik ben gister begonnen met Clomid en wacht het gewoon af. Hopelijk gebeurt er iets en anders gaan we maar naar de 100 mg. Ik moet me er nu maar effies bij neerleggen dat t niet zo 1 2 3 lukt, maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan :oops: Het komt ook wel weer goed :). Ik moet er helaas wel iets meer af dan 15 kilo, maar t komt goed daarmee :P.

:-* Natas

welkom natas hopelijk ben je snel zwanger :thumbup:

hoe is het met iedereen?

Hoi Meiden,

Hier gaat het redelijk goed. Zit nog in mijn wachtweken. Als het goed is, s 7 okt mijn nod. Ben benieuwd. Heb wel steken (een soort ongikrampen). Temp was vanmorgen 37.1. Heb ik nooit. Verder ben ik erg moe en met vlagen soms een beetje misselijk. Maar je lichaam kan je erg voor de gek houden. We zullen zien.

GA nu lekker weekend houden. HEerlijk uitslapen met mijn mannetje.

Heel veel liefs

Gisteren weer een fm gehad. Ik had nu 2 follikels. Eentje van 10 mm en eentje van 11 mm. Ik ben blij dat er eentje bovende 10 mm is. Ik moet gewoon doorgaan met 75 eenheden. Dinsdag heb ik weer een echo. Zo te zien heb ik toch mijn eisprong niet gemist. :slight_smile:

@meisje1974 wrote:

Gisteren weer een fm gehad. Ik had nu 2 follikels. Eentje van 10 mm en eentje van 11 mm. Ik ben blij dat er eentje bovende 10 mm is. Ik moet gewoon doorgaan met 75 eenheden. Dinsdag heb ik weer een echo. Zo te zien heb ik toch mijn eisprong niet gemist. :slight_smile:

gelukkig maar!! maar zo krijg je wel een hele lange cylcus he hoeveel dagen spuit je nu al?

pff, ik weet het niet eens meer. volgens mij ben ik nu al drie weken aan het spuiten (of bijna 4?). Tja, hopelijk niet elke keer zo’n lange cyclus. Misschien moet mijn dosis dan toch nog iets ophoog.

hmm lijkt me wel ja weet niet hoe dat in zijn werking gaat als je al zolang spuit met puregon maar met clomid moest ik dan een ronde overslaan als me cyclus te lang werd

Als je Puregon spuit, kun je net zo lang doorspuiten totdat je eisprong in aantocht is. Je eicel is dan net zo goed van kwaliteit dan anders. Het enige nadeel is dat je cyclus zo lang is, maar voor de rest kan het geen kwaad.

Bij Clomid word je cyclus inderdaad afgebroken als het niet aanslaat, omdat je de kuur al achter de rug hebt en het zo laat in je cyclus ook niet meer gaat aanslaan. Dan zul je een hogere dosis moeten nemen aan het begin van een nieuwe cyclus.

Succes!

Hi allemaal,

Even een vraagje hoor…

Hebben de meeste wel gewoon een menstruatie???

Ik ben namelijk bijna nooit ongesteld, heeft die clomid dan wel nut?

Xje Natasja

@NatasjaSabine wrote:

Hi allemaal,

Even een vraagje hoor…

Hebben de meeste wel gewoon een menstruatie???

Ik ben namelijk bijna nooit ongesteld, heeft die clomid dan wel nut?

Xje Natasja

die clomid zorgt voor een eisprong de meeste keren ga je ongesteld worden na die kuur (natuurlijk moet het niet en ben je gewoon zwanger) maar mocht het mislukken word je ongesteld en kan je weer verder met de clomid