topic voor de hormoonmeisjes(clomid en puregon deel 6 alweer

Hoi meiden. Ik heb even een vraagje. Ik ga beginnen met Puregon maar kreeg het niet mee bij de apotheek, omdat ze een doktersverklaring wilde waarin stond dat het voor IVF is en anders zou ik het achteraf zelf moeten betalen.

Volgens de fertiliteitsassistent is het onzin en hadden ze vaker problemen met deze apotheek. Ze raadde aan naar een andere apotheek te gaan.

Nou wil ik toch eigenlijk een bevestiging dat het onzin is en dat het uit de basisverzekering vergoed wordt en ook bij niet IUI :shifty: .

das echt onzin!! ik gebruikte het alleen en zonder iui en kreeg het zonder problemen mee!

Roosje bedankt. Ik heb al vaker foute info gehad en heel vaak hebben ze medicijnen niet op voorraad :roll: . Zoek dus nu een ander.

Ik had mijn berichtje verandert schreef eerst IUI maar geloof dat hij het over IVF had, maar maakt niet uit.

puregon hebben ze ook niet op voorraad maar je hebt er gewoon recht op hoor!

Minnie Puregon moet ook vergoed worden bij ovulatie-inductie en IUI. Dit is vorig jaar veranderd. Dus ik zou niks voorschieten, dat regelt je apotheek dan maar met de verzekering! Als je steeds problemen hebt, zou ik inderdaad naar een andere apotheek gaan. Niks aan als je ook nog met dat gedoe zit! :?

Hormoonmedicatie moet inderdaad vaak besteld worden, dat is vrijwel overal zo. Maar dan heb je het in principe de volgende dag, dus daar is vaak wel rekening mee te houden.

Ik had het niet over hormoonmedicatie die niet op voorraad zou zijn. Maar andere medicijnen die we helaas nodig hebben.

Even updateje. Ik moest donderdag voor de zekerheid terug komen voor een fm. Maar ze waren op dag 17 nog steeds niet gegroeid met Clomid.

Afgelopen maandag kreeg ik uitleg over spuiten van Puregon. Ik mag beginnen op dag 2 van mijn volgende cyclus.

Hoop dat dat snel is en ik niet weer een menstruatie moet opwekken.

@peanut wrote:

@catty wrote:
Beetje laat, maar Hallo Peanut en Biene!

@peanut ik zit ook in het St Antonius in Nieuwegein, wat je zegt klinkt me erg bekend!

Hoi Catty :slight_smile:

Wat toevallig dat jullie ook in het Antonius zitten… hebben jullie ook Dr Cox?

Ja die hebben we ook! Hoewel ik eigelijk al die tijd vaker bij assistentes of andere gynacologen ben beland dan bij haar. :lol:

@Minnie jammer dat Clomid niet heeft gewerkt :cry: Het opwekken van de menstruatie vind ik ook altijd vervelend.

Catty, hoe bevalt de zwangerschap? Geen klachten? Ik ben het even kwijt: zat je nou aan de clomid of de puregon? En hoe lang ben je bezig geweest? Ben gewoon even nieuwsgierig…

Hi Meisje!

Ja bevalt erg goed, ik heb geen echte klachten, wat me aan de andere kant ook wel onzeker maakt! Maar de 17e weet ik meer want dan heb ik een echo.

Ik was met 100 Clomid bezig, hiermee heb ik een eisprong gehad, en deze was meteen raak!

Met 50 mg Clomid had ik geen eisprong, alleen hormonen die van slag waren, zoals mijn gyn het zo mooi verwoordde :slight_smile:

Dus was dit voor mij de 2e ronde Clomid.

ha die Catty,

Het stond me al bij dat je nog niet zo lang bezig was. Wat gaaf zeg!! Dat geeft ons ook weer goede hoop!

Fijn dat je geen klachten hebt! We horen hoe het ging he, de echo?!?

Tegen die tijd weet ik hoe ook mijn eerste puregonronde is afgelopen!

:thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je puregonronde!

De resultaten van de echo horen jullie als eerste :smiley:

He dames hier ben ik weer.

Ik had een kleine vakantie gekregen van vriend lief vanwege de miskraam

Dus ik was aan de andere kant van de atlantische oceaan (suriname)

Ik ga even terug lezen en dan reageer ik weer.

ben heel erg benieuwd hoe het met je is :-*

Hee Gwenny,

Wat lief van je vriend zeg! Ik hoop dat je genoten hebt. Maakte me al een beetje zorgen dat je er zo lang niet was.

Voordat je verdween waren je wachtweken weer bijna voorbij en dacht misschien wel weer zwanger te zijn. Ben zo benieuwd. Dat zou zo gaaf voor je zijn!!

Roosje: Had jij ook vaak zwangerschapsverschijnselen van de pregnyl? (misselijk, gevoelige/pijnlijke borsten/tepels)?

@meisje1974 wrote:

Roosje: Had jij ook vaak zwangerschapsverschijnselen van de pregnyl? (misselijk, gevoelige/pijnlijke borsten/tepels)?

ja maand op maand werd ik voor de gek gehouden het lijkt zo erg op elkaar! maar toen het raak was had ik er geen last van terwijl ik 4 x zoveel had gehad!

vandaag 12 weken :dance:

gwenny hoe is het :pray:

Hoi meiden,

Vanmorgen contact gehad mt de gyn. De uitslagen waren binnen. De uislag van het zaadonderzoek van mijn mannetje was gelukkig goed :dance: . Dus dat is weer een zorg minder. En het bloedonderzoek van mij van ook goed. Heb een goede eisprong gehad.

Maar ik ben al helemaal blij dat het zaad van mijn mannetje goed is.

Ga zaterdag een test doen.laten we :pray: dat ie positief is. Duimen jullie me zaterdag!!! Mijn temp is nog steeds hoger dan normaal.

Liefs

wouw wat goed zeg dat de uitslagen goed waren! dat is een fijn idee

ik ga me suf duimen voor zaterdag! wanneer is je nod ook zaterdag?? :pray:

Vrijdag of zaterdag is mijn nod. Misschien is het nog te vroeg om te testen?? We zien het wel.

Jullie horen het wel.