topic voor de hormoonmeisjes(clomid en puregon deel 6 alweer

goh, ik weet eigenlijk niet hoe grote dosis ik krijg. Kan het 5000 zijn? Ik

@meisje1974 wrote:

goh, ik weet eigenlijk niet hoe grote dosis ik krijg. Kan het 5000 zijn? Ik

5000 is idd het normale wat iemand krijgt dan is het na 12 dagen wel uit je lichaam :pray: op een mooie test!

zit er verschil in eenheden met pregnyl? Wist ik niet. Hebben jullie ook veel last gehad van bijwerkingen van pregnyl.

@biene wrote:

zit er verschil in eenheden met pregnyl? Wist ik niet. Hebben jullie ook veel last gehad van bijwerkingen van pregnyl.

ja er zit verschil in maar de meeste krijgen 5000 eenheden ik heb na de pregnyl nog eens 3x pregnyl gehad en dan 1500 eenheden(in dezelfde cyclus) dit om me cyclus langer te maken het is nooit bewezen of het echt helpt maar bij mij wel want ik was daarna zwanger :inlove:

(of dat echt de reden is weten we natuurlijk nooit maar het is zeker geweldig :dance: :inlove: )

ik had geen last van bijwerkingen van de prengyl

goed om te weten dat pregnyl ook wordt gebruikt om de cyclus langer te maken. Ik krijg nu duphaston 2 tabletjes per dag om de cylclus langer te maken. Heb bij de vorige keren geen duphaston gebruikt en was toen de week nadat ik pregnyl had gespoten al ongesteld. Hopelijk is dit de oplossing.

@biene wrote:

goed om te weten dat pregnyl ook wordt gebruikt om de cyclus langer te maken. Ik krijg nu duphaston 2 tabletjes per dag om de cylclus langer te maken. Heb bij de vorige keren geen duphaston gebruikt en was toen de week nadat ik pregnyl had gespoten al ongesteld. Hopelijk is dit de oplossing.

dat doen ze niet standaard hoor! in mijn zkh werken ze erook niet standaard mee maar ik heb er toen om gevraagd omdat ik er veel over had gehoord en me gyn was het meteen met me eens en toen mocht ik het proberen

@roosje83 wrote:

dat doen ze niet standaard hoor! in mijn zkh werken ze erook niet standaard mee maar ik heb er toen om gevraagd omdat ik er veel over had gehoord en me gyn was het meteen met me eens en toen mocht ik het proberen

Ik kan het altijd aangeven in het zkh als dit niet werkt. Ik merk ook dat het overal anders gaat. Ieder zkh heeft zijn eigen werkwijze. Soms heel frustrerend. Maar het maakt nogal uit of het academisch is of niet. Academisch ziekenhuis gaat het vaak sneller.

je kan er idd altijd naar informeren ik had geen acedemisch ziekenhuis trouwens :wink:

@roosje83 wrote:

je kan er idd altijd naar informeren ik had geen acedemisch ziekenhuis trouwens :wink:

Ik zag friesland staan dus had al gedacht dat je in regulier zkh in behandeling was. Anders was groningen geweest. Ik zat zelf eerst in leeuwarden en door verhuizing nu in enschede. Bevalt me uitstekend.

Hoe lang ben jij in behandeling geweest roosje.

was idd in behandeling in het mcl :wink: ik ben in feb 2007 gestopt met de pil in nov 2007 naar zkh tot afgelopen donderdag toen had ik de laatste echo de rest doen we bij de vk

in totaal heeft het 2 en een half jaar geduurd

Wowie… wat ingewikkeld lijkt het allemaal zeg met die spuiten… zie er best een beetje tegenop hoor… houden jullie het allemaal een beetje vol het spuiten??

Enne… Roosje, ik heb inderdaad ook al gemerkt dat je ook zelf aan kunt komen met ideeen en opties bij de artsen…Wat goed dat je dat dan ook hebt gedaan zeg!! Wij hebben ook erg het gevoel dat we zelf het meeste aan het woord zijn in de gesprekken met de arts… voelt erg raar aan om ZELF alles te moeten vragen en niet zoveel uit de mond van de arts te horen. daarom probeer ik mijzelf maar een beetje in te lezen op internet… Wij zitten in het Antonius in Nieuwegein… geen universitair ziekenhuis dus… misschien dat het daaraan ligt.

peanut wrote:
Wowie.. wat ingewikkeld lijkt het allemaal zeg met die spuiten.. zie er best een beetje tegenop hoor.. houden jullie het allemaal een beetje vol het spuiten??
quote]

Het advies was het spuiten zittend te doen maar dit werkte voor mij niet en nu doe ik het staand en dit gaat uitstekend nergens last van.

Beetje laat, maar Hallo Peanut en Biene!

@peanut ik zit ook in het St Antonius in Nieuwegein, wat je zegt klinkt me erg bekend!

@catty wrote:

Beetje laat, maar Hallo Peanut en Biene!

@peanut ik zit ook in het St Antonius in Nieuwegein, wat je zegt klinkt me erg bekend!

Hoi Catty :slight_smile:

Wat toevallig dat jullie ook in het Antonius zitten… hebben jullie ook Dr Cox?

het begint weer druk te worden op het forum. Leuk! Hopelijk ook snel allemaal positieve verhalen.

Hier alles goed. Vandaag is er wat gerommel in mijn buik. Beetje pijn ook. Misschien een eisprong? Nou, we zullen zien.

Ik zat net te bedenken dat het eigenlijk best raar is dat de eigenlijke bevruchting niet eens plaatsvindt tijdens het vrijen, want echt precies tijdens de eisprong vrijen doet bijna niemand, toch? Maar dat dat gewoon tijdens het afwassen, notuleren of boodschappen doen kan gebeuren…

@meisje1974 wrote:

Ik zat net te bedenken dat het eigenlijk best raar is dat de eigenlijke bevruchting niet eens plaatsvindt tijdens het vrijen, want echt precies tijdens de eisprong vrijen doet bijna niemand, toch? Maar dat dat gewoon tijdens het afwassen, notuleren of boodschappen doen kan gebeuren…

:mrgreen: Haha, eeeuh, ja, nu je het zegt!! :mrgreen:

:lol: :lol: het kan idd overal gebeuren :wink:

maar als het maar gebeurt!!! :pray: :pray:

precies, als het maar gebeurt.

Maar goed, het idee tijdens een romantische vrijpartij je kind wordt verwerkt is dus maar weinig van toepassing, ook bij stellen die niet in de mm zitten. Dat maakt het toch weer minder erg dat wij ‘verplicht’ moeten klussen b.v. rondom het prikken van de pregnyl, ook als we geen zin hebben. Misschien is er dan niet zoveel romantiek en is het wat plastisch, maar in weze maakt het niks uit.

Ik zit nu dus bijvoorbeeld heel romantisch (haha) te notuleren, en wie weet, gebeurt het wel nu (in het bijzijn van 13 collega’s…)

Ik bedoel maar!!!

@meisje1974 wrote:

precies, als het maar gebeurt.

Maar goed, het idee tijdens een romantische vrijpartij je kind wordt verwerkt is dus maar weinig van toepassing, ook bij stellen die niet in de mm zitten. Dat maakt het toch weer minder erg dat wij ‘verplicht’ moeten klussen b.v. rondom het prikken van de pregnyl, ook als we geen zin hebben. Misschien is er dan niet zoveel romantiek en is het wat plastisch, maar in weze maakt het niks uit.

Ik zit nu dus bijvoorbeeld heel romantisch (haha) te notuleren, en wie weet, gebeurt het wel nu (in het bijzijn van 13 collega’s…)

Ik bedoel maar!!!

:pray: :pray:

inderdaad als het maar gebeurd. Ik heb vrijdag pregnyl gespoten en dit weekend me eisprong gehad. Heb nu erg last van me buik steeds steken. Voel me nog steeds niet lekker. Ik had ook erg last van me eisprong. Hebben jullie hier ook last van gehad.