Toekomstige mei-mama's ?

Leuk, allemaal nieuwe mensen! Gezellig en welkom, ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

Dit is onze tweede maand dat we proberen zwanger te worden, en de eerste maand dat we het bijna elke keer om de dag doen (op 1 keertje na gedaan). Bij ons gaat het ook om het eerste kindje en slik al een tijdje foliumzuur. Oja, en ik blijf braaf 20 minuten op mn rug liggen na elke keer :lol: .

En mijn slijm is weer apart… het is niet meer zo draderig als zaterdagavond, maar het is nog steeds erg vochtig daar beneden zeg maar. Zou ik dan wel of niet mijn eisprong al gehad hebben? :think: . (en dan durven ze de slijmethode op internet een ‘makkelijke’ manier te noemen!)

He dames,

Ik lees wel bijna elke dag mee, maar heb nog niet echt veel gereageerd, sorry! :oops:

Ik zal proberen wat vaker te posten… Voor alle nieuwe dames hier… welkom!

Ik hoop dat we straks allemaal bij de echte mei-mama’s mee gaan kletsen!

Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus. De eerste cyclus met clomid, even afwachten wat mijn cyclus nu doet…

Normaal heb ik een cyclus tussen de 33 en 44 dagen, maar hoop nu toch echt op een kortere!

Morgen wil ik er even een ovulatietest tegenaan gooien om te zien of er al een voorzichtig streepje staat. Dit weekend wil ik dan beginnen met temperaturen. Dat heb ik eerder gedaan en ik weet dat mijn "normale "temp rond de 36,5 zit. Na mijn eisprong ongeveer 0,3 tot 0,5 graden hoger.

Ben benieuwd… Wij proberen ook om de dag, of elke dag te klussen. Voor manlief geen probleem, haha :wink:

Jullie kunnen er echt wat van, met dat kletsen, gezellig!

Liefs, Daantje

Hallo,

Hier nog een nieuweling.

Heb nog niet eerder een berichtje op een forum geplaatst dus alles is nieuw maar jullie werken eigenlijk wel een beetje aanstekelijk.

Aankomend weekend moet ongeveer m’n NOD komen dus we wachten af. Ik voel me nog niet echt anders of zo, geen last van gespannen borsten of wat alleen al sinds afgelopen woensdag een hele vage lage rugpijn.

Hoop dus een echte mei-mama te worden.

Ik wens iedereen veel succes want als het eenmaal in je hoofd zit…

In mijn geval moet het dan ook het liefst NU geregeld zijn.

Groetjes van Twinkie

hallo allemaal

wat een verslaving dit zeg!!

ik ga morgen direct naar de etos!!

hoop voor iedereen dat het snel raak is!! wij doen hier ook om de dag vandaag f rust morgen weer klussen ook voor mij vriend geen probleem toen ik het hem gister voorstelde zei hij meteen daar stem ik mee in!!

haha mannen en klussen!! Maar we genieten van elk moment en hopen niet meer ongi te worden wanneer de NOD dag is weten we niet precies dus zal idd geval een paar testen in huis halen!!

Nou dames ik zou zeggen aan de slag dan maar haha.

Waarom duurt het dan ook zo lang?? en idd wat iemand vandaag als zei als het in je hoofd zit… dan zit het niet in je kont bij mij moet het ook het liefst NU!! maar we wachten netjes af!!

kussie voor tammy.

Lautje: het is zeker verslavend! Ik vier de 23e mijn KOK verjaardag :mrgreen: Dan is het alweer 3 jaar geleden dat ik me hier heb aangemeld :mrgreen:

Ik slikte ook gravitamon, maar nu gewoon simpele foluimzuur van de da, dat is goedkoper, aangezien we al langer bezig zijn, kost het me een godsvermogen :roll:

Bianva: NOD is Niet Ongesteld Dag. Oftewel, de dag dat je ongesteld moet worden. Dé dag waar het om draait :mrgreen: (enne…domme vragen bestaan niet :wink: )

Daantje: ik hoor goeie verhalen over Clomid, hopelijk wekt het een eisprong op bij je!

En even voor alle dames die door het slijm het bos niet meer zien: Temperaturen is een hele handige manier om je ei te spotten. Zodra je ongi wordt er mee beginnen (of als je het niet meer zo erg bent) en dan elke ochtend rond dezelfde tijd, vlak na het wakker worden, dan krijg je een betrouwbaar beeld.

Als je ei is geweest, gaat je temp omhoog (en dit kan al met 0.2 graden zijn) en als je ongi moet worden daalt hij weer.

BV: ik heb dag 1 t/m 11 steeds ronde 36.75 gezeten en vanaf dag 12 wordt het ineens 37.10 , dan heb ik dag 12 mijn ei gehad. Erg handig, want als ik niet zeker weet of ik ongi ga worden, temp ik gewoon en als hij onder de 37 is gezakt, weet ik dat ik die dag ongi wordt, nog nooit naast gezeten :mrgreen: (maar de temp verschilt per persoon)

Twinkie: succes!! Aankomen weekend al :pray: :pray:

nou f geen domme vraag dan maar een gewone.

als je net gestopt ben met de pil kan het zijn dat je onregelmatig ongi ben dus als ik het goed heb en ik wordt bv om de twee weken ongi wat ik nog niet weet hoor heb je dan vaker een eisprong??

ik ga het ook maar f niet uitrekenen ik ga maar gewoon om de dag klussen manlief ook blij haha die wil meteen een heleboel kinderen alleen al om te oefenen!!

gek wordt hij van me de hele dag op het internet hij vraagt me net wat ga je morgen doen ik zeg geen idee alleen naar de drogist foliumzuur halen hij zegt o en daarna ga je je zeker zwangerlezen op het internet haha arme mannen!!

gaat geen seconde uit me hoofd denk de hele tijd zal het bij mij meteen de 1e keer raak zijn of zal ik mss wel een jaar moeten wachten waarom hebben ze het zo ingewikkeld gemaakt??

waarom worden mensen die het niet willen zwanger door de pil heen en mensen die het graag willen doen er soms heel lang over??

nou ik blijf maar duimen voor iedereen trouwens. kussie

Nou daar ben ik weer, heel eventjes nog.

Kon het niet laten, ben net uit mijn werk en moest toch nog eventejs spieken.

Twinkie gezellig dat je je bij ons hebt aangesloten.

Hoe meer vreugde, hoe meer zielen :smiley: .Dit weekend voor jou, dus heel spannend. Hoop het voor je hoor :pray:

Woeshi: Ik snapte in het begin ook niet alles van de slijm methode, zeg maar, maar het begint nu voor mij steeds duidelijker te worden wanneer mijn ei in aantocht is. Zit nu in ronde 6 en het duurde bij mij even voor ik wist hoe het zat.

Bianca: Als je zwangerschapstesten wilt kopen, moet je eens op internet bij sensitesten kijken, schijnen hele goede testen te zijn voor weinig geld. Heb ze nu zelf ook in huis en vind het wel makkelijke testen. Ik ken jou gevoel echt helemaal, heb het ook een hele poos gehad. Verlang er nog steeds heel erg, na maar heb wat meer geduld gekregen denk ik. Het is moeilijk, maar na de vroege miskraam, wilde ik er voor mezelf toch iets minder mee bezig zijn. Om je vraag te beantwoorden over je eisprong. Als ik het goed heb moet je cyclus minimaal 23 of 24 dagen zijn, anders zit er een tekorte periode tussen je ei en de menstruatie of heeft er helemaal geen eisprong plaats gevonden. Ook als je cyclus langer duurt dan 40 dagen dacht ik dat het was, kan het zijn dat je geen eisprong hebt. Maar maak je niet ongerust je lichaam heeft even de tijd nodig om op gang te komen of niet dat kan natuurlijk ook, laten we het hopen :pray:. :-*

Nou weltrusten allemaal en tot morgen

Bianca: het leven zit oneerlijk in elkaar wat dat betreft hoor!! Het is ook heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn, je bent toch elke keer weer teleurgesteld als je toch ongesteld wordt…

Tammy: verslaafde! :mrgreen:

Hoi meiden,

NOD=niet ongesteld dag. Dus de dag dat je ongesteld moet worden, maar dat natuurlijk niet hoopt. Ook de eerste dag dat je een zwangerschapstest kunt doen.

Bianca, inderdaad echt foliumzuur slikken, hoor! Eigenlijk al 4 (?) weken voor je gaat klussen en dan door totdat je 10 weken zwanger bent. Best een hele tijd dus. Het is voor de ontwikkeling van het zenuwstelsel en inderdaad dus oa tegen een open ruggetje.

Verwacht niet dat je met een maand zwanger bent hoor, dat je tante dat hebt wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo snel zal gaan. Kan alleen maar tegenvallen. Was je voorheen aan de pil oid?

Woeshi (leuke nick!) blijft dus ook een tijdje plat liggen, haha. Helemaal goed :mrgreen:

Daantje, hoe lang proberen jullie al zwanger te raken? Wat is precies clomid? Heb er hier vaker over gelezen, maar nog niet echt begrepen wat het is. Wat een wisselende cyclussen heb je, zeg. Moeilijk plannen dan, dus ovulatietesten en tempen lijkt me dan prima. Heel veel succes!

Twinkie, ik ook het liefste NU hoor :lol: Maarja, zo werkt het helaas meestal niet. Welkom hier en succes! Je NOD is al snel, spannend.

Becca, handig hoe precies jij je temp in de gaten kunt houden. Je bedoelt met ‘als je ei is geweest’ dat hij onderweg is en dus bevrucht kan worden?

Bianca, na de pil moet je lichaam zelf je cyclus weer gaan regelen, voorheen deed de pil dat. Kan dus best zijn dat je een aantal maanden een erg onregelmatige cyclus hebt. Als je ongi wordt, dan heb je een eisprong gehad. Is alleen even de vraag wanneer, als hij heel onregelmatig is. Bij mij duurde het bijna een jaar voor ik weer een regelmatige cyclus had na het stoppen met de pil. Maar ik slikte dan ook wel al een jaar of 13.

Oei Tammy, dit klinkt eng "Hoe meer vreugde, hoe meer zielen " :lol: Lachen we ons dood dan ofzo? :wink:

Ik heb gehoord dat de testen van het Kruidvat heel gevoelig zijn, die kunnen al een heel lage concentratie HCG meten, dus al vroeg voor/tijdens je NOD. Vorige maand gebruikte ik er een, maar die gaf helaas negatief aan en de volgende dag werd ik ongi. Zo gemeen, de laatste maanden was mijn cyclus zo goed als gelijk en nu opeens 2 dagen overtijd :evil: Maar die testen van het Kruidvat zijn niet zo goedkoop dan de meeste die je via internet kunt bestellen. Wel een stuk goedkoper dan Clear Blue bijvoorbeeld.

Succes allemaal en een fijne dag!

@kayleigh wrote:

Becca, handig hoe precies jij je temp in de gaten kunt houden. Je bedoelt met ‘als je ei is geweest’ dat hij onderweg is en dus bevrucht kan worden?

Ja, inderdaad, als ik mijn eissprong gehad heb!

Ik heb voor ik van amy zwanger werd wat af getest zeg! Nu doe ik het niet meer, ik heb zoiets van: als ik zwanger ben, ben ik het ook als ik 5 dagen overtijd ben... Ik heb de 5 dagen nog nooit gehaald, werd altijd eerder ongi, dus dat scheelt weer :wink:

Er zit wel een nadeel aan vroeg testen, soms ben je namelijk zwanger zonder dat je het zelf weet, dat is dan een hele vroege miskraam. Als je vroeg test, kan die test dus nog een vleugje hcg opmeten. Je bent dan helemaal happy en krijgt dan een klap als je ineens toch niet zwanger (meer) bent.
Het schijnt bij ontzettend veel vrouwen al heel vroeg fout te gaan zonder dat ze het weten, ze worden dan gewoon ongesteld. Was het gewoon een "fout ei" en je lichaam stoot het dan af. Ik wacht dan toch liever een paar dagen extra eigenlijk :think: En het scheelt geld voor testen :mrgreen:

Ik moet nog wel even wachten op mijn NOD… Als mijn cyclus inderdaad gewoon 29 dagen is, dan zou ik het 12 september :evil: moeten worden…

Wat ik natuurlijk niet hoop, maar ja in de eerste ronde zwanger is wel heel optimistsch :lol:

We gaan gewoon flink klussen, daarna met de benen in de lucht en hopen dat zijn zwemmers het een beetje kunnen vinden met mij ei.

:mrgreen:

x

Becca, goede theorie wbt vroeg testen, zit wat in. Ga ik in mijn achterhoofd houden de komende tijd :slight_smile: Die testen kosten niet niks inderdaad, dus is zonde van je geld én je valse hoop om ze vroeg te gebruiken, dat is waar.

Mooi omschreven Lautje: “We gaan gewoon flink klussen, daarna met de benen in de lucht en hopen dat zijn zwemmers het een beetje kunnen vinden met mij ei.” :lol: :mrgreen:

Ik dénk dat ik me lage rugpijn en lichtjes gespannen borsten in mijn hoofd haal…maar hopen dat het niet (alleen) in mijn hoofd zit :wink: :think:

Al die stomme en rare klachten die je ook kan hebben als je zwanger bent, kan je ook gewoon hebben als je ongesteld moet worden.

Dat is het verradelijke aan al die symptonen, ze zijn gewoon hetzelfde :evil:

Ik had het op een gegeven moment gewoon elke maand: zere tieten, buikpijn, noem maar op…en toch gewoon ongesteld worden. Alle klachten zeggen dus gewoon echt geen hol…hoe misleiden kan je eigen lichaam zijn… :shock:

Lautje: zeker goed gezegd :lol:

Goedemorgen dames,

Becca: Ik ben inderdaad wel verslaafd aan KOK, kan het niet laten om meerdere keren per dag achter KOK te duiken, zelfs op mijn werk kijk ik af en toe even tussendoor, erg hé :oops:. Hoezo verslaafd :slight_smile:

Kayleigh: Oeps ik bedoelde inderdaad hoe meer zielen, hoe meer vreugde, foutje. Als je tempt kun je zien wanneer je eisprong geweest is, als je nou een maand of 2 a 3 tempt, weet je hoe je cyclus zo ongeveer in elkaar zit en wanneer je je eisprong kunt verwachten. Even over de zwangerschapstesten er wordt inderdaad gezegd dat kruidvat het gevoeligst is, maar ik hoorde ergens of las dat ze had getest met kruidvat en apotheek eigen merk en steeds nega, toen met sensitesten en dat was positief. Sensetesten zijn ook nog eens goedkoper. Je kunt bij die test zelfs 3 dagen voor je NOD testen, maar dat wordt wel afgerdaen, vanwege vroege miskraam. Ik denk inderdaad dat je lichaam je gek zit te maken, want zwangerschapsverschijnselen kunnen het nog niet zijn. Het eistje moet eerst ingenesteld zijn voor je hcg hormoon aanmaakt. Ik dacht dat het innestellen intotaal zo’n dag of 8 a 10 kon duren na je eisprong. En dag of 5 van te voren kun je dus last krijgen van zwangersschapsverschijnselen.

Nou heb eigenlijk niet zoveel bijzonders te vertellen, misschien tot vanmiddag :-*

@kayleigh wrote:

Oei Tammy, dit klinkt eng "Hoe meer vreugde, hoe meer zielen " :lol: Lachen we ons dood dan ofzo? :wink:

Ik had de opmerking even gemist, maar ik lach me nu wel dood :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ha Dames,

Goedemorgen,

inderdaad vroeg testen doe ikniet meer, :snooty: zie mijn verhaaL van van de week. Heel vroeg getest een plus in beeld :smiley: en zes dagen later ong :cry: wat ook maar twee dagen was. Ik wacht nu echt totdat ik 7 dagen overtijd ben en dan nog is niks zeker natuurlijk, maar het kost zoveel testen anders.

Tammy, ik ben ook redelijk verslaafd geworden hoor. Mijn vriendin zit al drie jaar op KOK en ik zei altijd nou daar doe ik niet aan hoor. Nu ben ik ook besmet met jhet KOK virus haha

:smiley:

groetjes Leonie

Becca: foutje :smiley:

Hoi Kayleigh,

Clomid is een medicijn ( gewoon pilletjes ) die je slikt van dag 3 t/m dag 7 van je cyclus. Het is de bedoeling dat hierdoor je eisprong vervroegd wordt, wanneer je net als ik een lange, onregelmatige cyclus heb met waarschijnlijk niet altijd een eisprong. Sommige vrouwen die helemaal geen eisprong van zichzelf hebben kunnen hierdoor dus toch zwanger raken…

Ik ben begonnen met 50 mg, de lichtste dosering…

Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert en hoop hierdoor een wat rustiger gevoel te krijgen!

Deze cyclus hoefde ik van de gyn nog niet te tempen, maar de volgende ( als die nog komt! :wink: ) wel en dan ook bloed prikken op dag 21 om te kijken naar de waardes in het bloed of zoiets.

Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen last vd bijwerkingen van clomid.

Vandaag cd 10 en net een ovualtietest van matcare gedaan: een heel licht streepje, dus mijn ei komt nog niet binnen 48 uur…

Vroeg me wel af of een heel licht streepje misschien wel betekend dat er wat in aantocht is, anders was het misschien toch helemaal wit gebleven?

Iemand ervaring daarmee???

Morgen of overmorgen nog maar eens kijken…

Uitgaande van mijn eigen kortste cyclus van 33 dagen zou ik pas op cd 15 moeten beginnen met de ovutesten…

Dames, vanavond reageer ik even op de rest, goed?

Groetjes, Daantje

Becca, dat is waar, dat je lichaam je erg op een verkeerd spoor kan brengen. Zelfs toen ik nog een spiraal in had dacht ik aan alles in mijn lijf te voelen dat ik toch echt zwanger moest zijn, zelfs een test gedaan. Negatief natuurlijk :?

Ik moet trouwens nog lang niet ongesteld worden, zit nog half in mij eisprong/ovulatie/whatever.

@Tammy wrote:

Ik dacht dat het innestellen intotaal zo’n dag of 8 a 10 kon duren na je eisprong. En dag of 5 van te voren kun je dus last krijgen van zwangersschapsverschijnselen.

Zo lang dat innestelen? Is inderdaad dan vast psygisch wat ik nu voel. Ben er ook meer mee bezig deze maand. Hoe voorkom je dat!? :think:

Ik zit nu ook op mijn werk, dus ook verslaafd. Het is hier meestal wel tijdjes rustig en dan ga ik er even lekker voor zitten.

Leonie, jij teste positief een week voor je ongi? Da’s wel een erg vroege test, inderdaad. Heb je na/tijdens je ongi ook nog getest?

Daantje, bedankt voor je uitleg over clomid. Is dat een middel waarvan je ook meerdere eitjes tegelijk kunt krijgen of is dat alleen met hormoonbehandelingen?

Wat zijn de bijwerkingen dan?

Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, maar bij zwangerschapstesten is een heel licht streepje/plusje ook positief, dus zal dat bij ovulatietesten ook niet zo zijn? Het gaat erom dat ze een bepaald stofje meten neem ik aan, als er een heeeeel klein beetje van dat stofje meetbaar is, dan dus een vaag streepje…? Maar dat zeg ik, ben dus geen ervaringsdeskundige op dat gebied.

Ik ga even tuinieren, doewie doei.

Zo, daar ben ik ook weer eens, gezellig hier hoor :wink:

Ik had vandaag zo’n beetje hetzelfde streepje als gister op de ovulatietest, en het streepje moet even donker of donkerder zijn als het test-streepje, dan is ie pas positief.

Daantje, ik heb toch het idee (ook qua cylcus dag bij mij trouwens) dat het lichte streepje betekent dat de eisprong er aan komt.

Al hoopte ik vandaag op een donker streepje na het lichte streepje van gister.

Bianca, wat grappig om te lezen hoe zeer je ermee bezig bent, en heel herkenbaar ook! Toen ik in april m’n laatste pil nam kreeg ik steeds kriebels in m’n buik als ik daaraan dacht, zo spannend! Maar, het went hoor, op een gegeven moment heb je alles wat er te lezen valt wel gelezen, en dan is het alleen nog maar ‘kok’ waar je maar blíjft lezen, want inderdaad, dat is een soort virus :lol:

Ik heb de afgelopen 3Ã 4 maanden zo’n beetje alle zw.sch.verschijnselen gehad in de tweede helft van m’n cyclus. (niet allemaal tegelijk gelukkig, haha): pijnlijke tepels, pijnlijke gespannen borsten, rugpijn, misselijk, emotioneel, rare smaak in m’n mond zelfs ook. Oja, moe ook nog. Nou, op die verschijnselen ga ik vanaf nu dus niet meer af, daar laat ik me niet gek meer door maken (hoop ik) de komende periode.

Oh daantje, ik lees dat het eigenlijk nog best vroeg in je cyclus is, als ik jou was zou ik wel doorgaan met testen nu, wie weet komt ie toch vroeg dit keer. En mocht het niet zo zijn, dan weet je misschien voor een volgende keer hoeveel dagen het streepje licht bleef voor ie donker werd. Maar, dat is mijn idee.

Jemig wat gaan jullie snel, ik zie dat er alweer nieuwe berichten bij zijn, sinds ik begon met typen :shock: