Ester: Gezellig dat je mee komt kletsen.
Sterre: Ik ben inderdaad wat afgevallen. Ik vind het alleen zo apart dat dat aan me gevraagd wordt, ben echt niet verandert ofzo. Eerder heeft nooit iemand erna gevraagd en nu opeens wel :think:. Zou ik wat uitstralen ofzo. Is toch gek, dat er meerdere mensen het in 1 week vragen. Hoop dat ze gelijk hebben en dat ik in sept. een positieve test mag hebben. Ik ken het hoor, dat je express niet bij babywinkels naar binnen gaat. ik wordt dan helemaal verliefd, dus doe dat eigenlijk maar nooit. Wil mezelf niet gek maken. wil je alvast veel plezier wensen vanavond, voor als ik je niet meer spreek.
Fijne dag allemaal :-*
Tammy: Ik hoop voor je dat het een teken is hoor! Dat ze gelijk krijgen! Een vriendin van me is een wandelende zwangerschapstest en voor ik haar iets gezegd had, had ze het al aan me gezien :mrgreen: Toen we het bekend maakte aan de rest, kreeg ik heel veel te horen dat mensen het al zagen aan me :shock: Van sommige geloofde ik dat ook wel, omdat die wel eens hints hebben laten vallen, van andere niet, want die zeggen zulk soort dingen altijd achteraf Maar ik ga voor je duimen!!!
Ha Esther! Ik heb je in ons “soort van lijstje” gezet. Jij bent de eerste volgens mij die aan de beurt is. Ik zie dat jullie al 3 jaar bezig zijn! :shock: :shock: Zitten jullie al in de MM?
Sterre: heeeeeeeeel herkenbaar met die kleertjes! :mrgreen: Amy heeft ongeveer maat 80, maar ik kijk stiekem toch ook wel weer bij de maat 50/56 om vervolgens helemaal weg te smelten… Haar kleertjes staan op zolder en soms móét ik gewoon even in die doos gluren…
Esther: 31 augustus
Bec: 1 september
Woeshi (Mirjam): 2 september
Sterre: Ongeveer 5 september
Tammy: 6 september
Goedemorgen iedereen,
Zal zo even kijken of ik het lijstje in de eerste post krijg.
Tammy: Ik hoop het voor je .
Dat van die kleertjes heb ik niet, maar ik kom ook eigenlijk nooit langs een babywinkel .
Ik heb vanochtend onderzoek gedaan, haha. Maar mn slijm was gewoon normaal hoor .
En ik zit me weer eens druk te maken ergens over :oops: . Ik heb donderdag de kattebak verschoont en nu lees ik overal op internet dat als je dan net zwanger bent je een kindje krijgt met allemaal ernstige dingen als je besmet raakt :shock: .
Maar stel dat ik maandagmiddag naar de dokter ga en dan laat testen of ik resistent ben, en ik ben het. En STEL dat ik dan zwanger zou zijn, zou het dan kunnen dat ik donderdag besmet ben geraakt en dat er dan iets mis is???
Woeshi: niet druk over maken :naughty: Volgens mij is 90% resistent tegen toxoplasmose, als het niet meer is… Ik heb járen kattenbakken schoongemaakt en deed het ook niet meer toen ik zwanger was hoor, maar er hoeft niet per definitetie iets te gebeuren natuurlijk. Je kán (maar het hoeft niet )besmet raken en dan zou het kindje er iets van kunnen krijgen.
Je kan natuurlijk wel altijd langs een arts gaan om je te laten testen voor de zekerheid, dan weet je het in ieder geval
En dan de vraag: heb je drollen aangeraakt van de kat? Als je dat niet gedaan hebt, is de kans toch ook al heeeeeeeeeeel klein.
Ha Dames,
Mijn NOD is 12 september er vanuitgaande dat mijn cyclus 32 dagen is.
Woeshi, Ik denk dat je nu nog niet dat het gevaarlijk voor een ongeboren kind kan zijn. Sommige mensen weten pas na 6 of 8 weken dat ze zwanger zijn en hebben in die tijd ook van alles gedaan wat schadelijk zou kunnen zijn. Volgens hoef jij je nog geen zorgen te maken hoor!
groetjes Leonie
@Becca wrote:
En dan de vraag: heb je drollen aangeraakt van de kat? Als je dat niet gedaan hebt, is de kans toch ook al heeeeeeeeeeel klein.
Nope, we ruimen de poep altijd op met een schepje. Maar ik ga er nu wel extra opletten dat mn vriend het doet.
Ik ga voor de zekerheid maandag wel langs de huisarts.
Leonie: Ik ga je bij het lijstje zetten!
Esther: 31 augustus
Bec: 1 september
Woeshi (Mirjam): 2 september
Sterre: Ongeveer 5 september
Tammy: 6 september
Leonie: 12 september
Ik heb je er bij gezet Leonie!
Het is ook wel goed om voorzichtig te zijn natuurlijk, maar als je echt overal rekening mee houd, zou je niks meer kunnen. Ik was wel heel erg wat vlees betrof, als ik alleen maar dácht dat het rood zag, at ik het al niet meer.Kattenbak deed ik ook niet meer en zat met handschoenen aan in de tuin te werken :mrgreen:
Maar voordat ik zwanger werd was ik er niet zo mee bezig, deed ik alles nog eigenlijk.
Sterre: heb je je ei al gespot met je ovu testen?
Dr staat nu ook een lijstje in de eerste post.
Sterre, ik ben ook wel benieuwd!
Het nadeel is dat je op internet altijd van die horrorverhalen leest . Vlees eet ik niet, en rood vlees heb ik volgens mij nog nooit gegeten.
Super Woeshi! :thumbup: :thumbup:
Ik ben ook niet echt een vleeseter, vis vind ik ronduit goor en rood vlees ook :sick: Uit principe eet ik geen onvolgroeide dieren (kalf, lam, kuikens enz…) dus er blijft niet veel over voor me. Maar áls ik het eet, moet het goed doorbakken zijn.
Internet is een uitkomst, maar inderdaad, de horrorverhalen…pff… Ik trok het me altijd heel erg aan en toen mijn vriendin haar kindje tijdens de zwangerschap overleed (24 weken) en ik ook rond de 24 weken kwam, was ik helemaal overspannen… En het is niet eens dat je er bewust naar gaat zoeken op internet, soms kom je het gewoon ineens tegen als je wat anders aan het lezen bent…
Hee Meiden, ik heb er net weer 1 gedaan (ovutestje) wel veel later dan anders, maar ik dacht het begin van een streepje te zien, maar vanmorgen had ik wel wat van dat bewuste slijm waar we het gister over hadden, dus nu ben ik wel erg benieuwd naar het testje van morgen.
Slijm kwam dus niet van het klussen
Er zijn meer vrouwen die bang zijn dat er iets mis gaat als ze in de eerste weken de kattenbak verschonen en rood vlees eten en dat soort dingen, maar zoals al gezegd is, veel vrouwen weten niet dat ze zwanger zijn op dat moment, en ik las ook ergens iets over dat de bloedbanen gescheiden zijn tot zes weken. (corrigeer me maar, misschien heb ik de klok horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt)
en wat ik ook denk, dan zou je van elke cyclus alleen de eerste 2 weken onbezorgd kunnen eten en poep scheppen, en dan steeds 2 weken niet, dat lijkt me ook niets.
Ik verschoon de kattenbak echt bijna nooit, de poes is van m’n vriend en dus is het zijn taak.
Ik heb m’n vriend leren kennen toen mijn zoontje anderhalf was, en hij heeft nooit z’n poepbroeken verschoond, vond ie te vies, en zelfs in die tijd (meneertje was pas zindelijk met ruim 3) heb ik hem al gewaarschuwd; als het je eigen kind is, dan moet je wel :snooty:
En hij heeft al gezegd dat ie het dan ook wel doet, dus daar maak ik me niet druk om verder. Maar, ik dwaal af :lol:
Woeshi, niet te druk maken :-*
Internet is inderdaad soms wel handig, maar je komt inderdaad ook vaak dingen tegen die je eigenlijk niet wil weten :? .
Bedankt allemaal voor de gerustelling, ben ook wat minder ‘gestresst’ nu erdoor. Ga toch wel bloed laten prikken, ben nu wel benieuwd of ik resistent ben. En dan kan ik meteen mn B12 laten controleren (omdat ik geen vlees eet).
Sterre: Spannend dat er een streepje was! En ja, het is wel lastig dat je nooit weet welke maand het raak is, wie weet is er nu ook wel helemaal niks. Maar ik laat het voor de zekerheid vanaf nu toch maar aan mn vriend over. Mijn vriend zegt trouwens dat ie geen poepluiers gaat verschonen al is het ook zijn kind :shock: . Want dat vind ie vies!!! Nou… hij kan de pot op, dat gaat hij dus mooi wel doen
Becca: Ja, laten we het hopen dat het een teken is , zal het begin volgende maand weten.
Woeshi: Maak je niet ongerust!! Ik heb tot vorige week ook altijd de kattenbak verschoond en ben er nu dan wel mee gestopt, maar er zijn vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn en het ook deden tot de 5 of 6de week. Ik eet ook nog weleens vis of rood vlees, misschien duurt het nog wel een jaar en ik geloof niet dat het heel veel uitmaakt als je 1 of 2 stukjes rood vlees hebt gegeten in de eerste 4 weken.
Sterre: Maak je nit druk het slijm betekent dat de eisprong in aantocht is, maar dat kan nog wel een dag of 3 duren. Je bent ook het meest vruchtbaar op het moment dat je dat slijm hebt vandaag dus. Je bent dus echt nog niet te laat!!
Nou fijne avond, wij gaan hier een filmpje kijken.
Veel plezier met film kijken!
Ik las net op internet, dat zodra je bij de dokter een bloedtest laat doen op zwangerschap, ze dan als je zwanger bent ook meteen kijken of je toxoplasmose hebt, dus misschien kan ik gewoon daar op wachten? Dat zou namelijk makkelijker zijn ivm werk.
(dat ik zo onzeker kan zijn zeg :oops: )
Woeshi, voor zover ik weet ben ik er nooit op getest. Tijdens mijn zwangerschap moest ik wel bloedprikken, maar toen was ik al over de 12 weken geloof ik. Maar toxoplasmose stond er niet bij… :think:
Bel anders je huisarts even, dan weet je het maar zeker!
Woeshi: Ik zal me als ik jou was niet te druk erom maken. De kans dat je het hebt is zeer klein. Ik zou gewoon afwachten en mocht je zwanger zijn deze maand dan meld e het gewoon nog even bij de dokter.
Goedemorgen!
Ik heb weer wat, hihi. Ik had dus eerst maandag wat draderig slijm, toen werd het steeds minder. Toen vanaf vrijdag buikpijn en gister avond was het opeens super draderig… Mijn lichaam doet echt raar deze cyclus :think: . En ik had nog wat, vroeg me af of jullie dat kennen… (zet het ff in de spoiler, kan me voorstellen dat niet iedereen het wil weten .
Toen ik een orgasme deed het echt enorm pijn in mn buik, de ongi plek zeg maar :? . Heb ik nog nooit eerder gehad…
En nu ga ik broodjes met kaas eten .
Ha Woeshi, je weet het, ik hou wel van dat dat soort details he Helaas ken ik het niet, in zoverre, ik herinner me wel van m’n laatste zwangerschap (of de eerste :think: ) dat verderop in de zwangerschap, ik na een orgasme een harde buik kreeg, dus het samentrekken van de baarmoeder. Dus dat heb je wel gevoeld denk ik, wie weet is het om de een of andere reden ( ) gevoeliger daar?
Meiden, in het weekend ovulatietesten doen is moeilijk! Doordeweeks heb ik het geluk dat ik alleen 'smorgens werk en dan thuis heel even moet wachten en dan kan testen, vanwege de 4 uur dat je niet geplast mag hebben. Nou ja, gister kwam er van alles tussen waardoor ik pas tegen de avond ging testen, en nu ben ik flink aan het schoonmaken in huis, om de tijd maar door te komen, nog een uur wachten :wall:
Nou ja, de ramen zijn in ieder geval lekker schoon van binnen en buiten! :thumbup: :mrgreen:
Ik hoop echt dat ‘het’ komt omdat ik zwanger ben !
Dat hield mij tegen om een ovulatie test te kopen, omdat je dan 4 uur niet mag plassen, en omdat de meeste tests niet met ochtendurine kunnen. Heb je ondertussen de test al gedaan?? En weer een streepje gezien?
Ik voel me al het hele weekend niet zo lekker, ben moe, misselijk, hoofdpijn, buikpijn en draaierig/duizelig. Ik ben dus maar heel gezond druiven gaan eten, hopelijk helpt het!
Hoe is het met de rest?
Ja, wel getest, na 3 1/2 uur, ik hield het niet meer, maar geen streepje te zien, helaas. Morgen weer een dag.