Toekomstige mei-mama's ?

Jullie hebben gelijk!!

ik weet dat roken slecht is ook als je niet zwanger wil worden ik ga me best doen beloofd!!

en rook al veel minder!!

en dat alleen na me ei stoppen dan ben ik al twee weken gestopt zeg maar dan blijf ik ook gestopt me moeder is nu ook gestopt dus het moet me lukken.

als ik stop met roken zal ik vaak komen zeiken hier maar daar kunnen jullie wel tegen toch?

weltrusten allemaal

zullen we het niet meer over het roken hebben?? please??

Woeshi, wat is b12?

Dat je niet resistent bent tegen toxoplasmose betekent dat je van kattenpoep e.d. nog steeds ziek kunt worden dus? Dat is wel jammer. Je hoort weleens dat als je al jarenlang katten hebt en vooral ook kittens hebt gehad, je wel resistent moet zijn. Maar ik hoorde ook dat dat heel vaak echt niet het geval is. Dus voorzichtig blijven dan maar evengoed…

Wel vervelend dat er niet echt iets uit dat bloedonderzoek kwam, ondanks dat je je raar voelt…

Bianca, ik zal het er niet meer over hebben, maar hier wel speciaal voor jou een: :thumbup:

Bianca: heel erg veel succes met het stoppen met roken.

je kan het!!!

je mag ook lekker tegen mij aanzeiken hoor als je aan het

stoppen bent.

ik ga nu lekker slapen :zzz:

wat is dit forum toch verslavend :smiley:

@Sterre74 wrote:

Zo Lautje heeft morgen op haar werk weer wat te lezen :smiley:

Hahahaha, nou inderdaad!

Volgens mij heb ik trouwens gisteren mijn ei gevoeld!!! :dance:
Had ineens erg veel last van slijmpies, veel meer dan de afgelopen dagen!

Had nooit enig idee hoe het zou voelen, maar ik had vanaf een uurtje of 4 een beetje zeurend gevoel in mijn buik, en rond een uurtje of 9 een paar scherpe steekjes. Daarna helemaal niets meer!

En jaja, mijn hubbie heeft zijn charmes in de strijd gegooid gisteren, dus we hebben uitgebreid geklust! :oops: :lol: ( En daarna natuurlijk de beentjes in de lucht! :mrgreen: )

xxx

copy/paste:

Ik had vanmorgen op het toilet helderrood bloedverlies Tampon erin gedaan en gaan werken. Bij thuiskomst was het dus weer over, tampon voor het grootste gedeeltje nog wit. Waarom zet het niet door? En waarom zo vroeg? Is het nog steeds ontpillen? Is het niet een beetje te vroeg na het stoppen met de pil om hiermee naar de dokter te gaan?

Ja, hoop vragen :think:

@Sterre74 wrote:

copy/paste:

Ik had vanmorgen op het toilet helderrood bloedverlies Tampon erin gedaan en gaan werken. Bij thuiskomst was het dus weer over, tampon voor het grootste gedeeltje nog wit. Waarom zet het niet door? En waarom zo vroeg? Is het nog steeds ontpillen? Is het niet een beetje te vroeg na het stoppen met de pil om hiermee naar de dokter te gaan?

Ja, hoop vragen :think:

Ik zou het echt niet weten! Innesteling???

x

Weetje, het maakt me even niet meer uit.

Ik ben verdrietiger dan ik van te voren had kunnen bedenken om Mo…zelfs ookal kende ik haar niet, haar verhaal raakte me diep, en het nieuws van haar overlijden dat ik net pas las des te meer…

Het leven gaat door, dat weet ik wel, maar nu denk ik even niet aan mezelf… :cry:

@Sterre74 wrote:

Weetje, het maakt me even niet meer uit.

Ik ben verdrietiger dan ik van te voren had kunnen bedenken om Mo…zelfs ookal kende ik haar niet, haar verhaal raakte me diep, en het nieuws van haar overlijden dat ik net pas las des te meer…

Het leven gaat door, dat weet ik wel, maar nu denk ik even niet aan mezelf… :cry:

Heb het vanmorgen gelezen, en moet zeggen dat ik het al de hele dag in mijn hoofd heb zitten… Helemaal als je dan de foto’s van haar ziet!

Ze heeft het echt zo verschrikkelijk zwaar gehad, en dat op zo’n jonge leeftijd :cry:

Het leven kan zo ontzettend krom en oneerlijk zijn! Kende haar ook niet, maar heb haar man en kindjes ook even heel veel sterkte gewenst!

Laten we anders vanavond thuis allemaal een kaarsje voor ze branden!

:kaars:

xxx

wie is mo??

en wat is er met haar??

iets ergs in ieder geval heel veel sterkten voor iedereen!!

Kijk maar eens bij het ‘arm om je schouders’ forum hier, daar kun je lezen wie ze was.

:kaars:

ik heb het gelezen wat erg zeg!!

ze wonen zelf bij mij in nieuwegein.

wat is het leven oneerlijk zeg :kaars:

ik heb er geen woorden voor.

Avond Dames!

Mo was ook een mei-2006 moeder, net als ik. Sinds de zwangerschap schreef ze mee in het clubje waar ik zat en na de bevalling zijn we allemaal door gaan schrijven. Ik ken Mo nu dus iets van 2 jaar…

Ik heb haar niet in het echt ontmoet, maar wel veel contact met haar gehad via pb en voornamelijk via het forum. Dat ze ziek was wist ik al een tijdje en ook dat het er aan zat te komen dat ze zou overlijden, maar dat het er nu al van is gekomen is toch wel iets waar ik heel hard van ben geschrokken.

Zo jong… en nun zijn er 5 kindjes zonder moeder…wordt er zo verdrietig van!

Verder wil ik nog even reageren op het rookverhaal van Bianca. Ik heb ruim 10 jaar stevig gerookt en ook nog zware shag. Ik heb een aantal keer geprobeerd te stoppen en dat was ontzettend moeilijk, vooral omdat ik niet echt een stok achter de deur had.
Toen ik hubbie leerde kennen, rookte hij niet (meer) en had ik een stok achter de deur, inmiddels is het 4.5 jaar geleden dat ik mijn laatste shaggie heb gerookt.

Ik weet zeker dat als Bianca echt wil stoppen, dat het haar ook zeker gaat lukken!! Ik ben ook gewoon zomaar gestopt, zonder hulp of wat dan ook. Bianca heeft alleen nog de stok nodig en bij haar is dat de positieve test. De eerste 5 weken van je zwangerschap voedt het kind zichzelf en heeft dus geen enkele last van de rook (of drank of wat dan ook), dus als ze het weet als ze 4 weken zwanger is, dan stopt, is ze vroeg genoeg. Vergeet niet, dat roken ook een troost is...juist als ze ongi wordt zal de behoefte tot roken erg groot zijn en is het nóg moeilijker om nu te stoppen.

Wél vind ik dat die eerste 5 weken niet meteen een vrijbrief moet zijn om dan maar alles gewoon te doen :wink: Gezond leven boven alles.

Verder zal ik kijken of ik de opoelijst kan updaten!!!

Sterre: wat een onzekerheid :hug: Hier ook hoor! Had vandaag ineens weer rood aan het papier, terwijl ik gisteren nergens last van had en net was het ineens weer weg... Kon me niet inhouden en had vanochtend toch getest..negatief...dus ik wacht tot het doorzet...

Ha Dames,

Sterre, wellicht innesteling. :think:

Lautje, ik ga zeker een kaarsje :kaars: branden vanavond.

Ik heb het verhaal van Mo gevolgd en ben ook diep geraakt vandaag. Ik heb mijn vadere verloren aan longkanker, dit roept veel op en zet me weer met beide benen op de aarde.

Al een paar dagen veel vochtverlies/slijm het lijkt soms wel of ik in mijn broek heb geplast.Vind dast niet zo fijn. :snooty:

Ik heb ook steken in mijn rechter eierstok, wellicht een eisprong. Had geen ovu testen meer dus heb gister de laatste gebruikt en toen was er nog niks te zien.

groetjes Leonie :smiley:

becca BEDANKT eindelijk iemand die me begrijpt!!

idd als ik een positieve test heb heb ik een stok achter de deur en weet ik zeker dat het me lukt!!

Ja, ik ben d’r weer, het nare nieuws is bezonken, heb het er wel over gehad met m’n vriend net, hoe oneerlijk het leven soms is.

Becca, ik zat wat te lezen hier en daar en zag toen dat jullie inderdaad in hetzelfde topic kletsten. En zelfs al weet je dat het er aan zit te komen, is het toch schrikken :hug:

Ik heb het idee dat het toch echt ongesteldheid (ik kan geen ‘ongi’ zeggen :oops: ) is die eraan komt. En dat vind ik niet zo erg, maar wat me zo onzeker maakt, is dan dat de eisprong nog maar zo kort geleden is, zo heeft m’n eitje toch niet genoeg tijd om zich in te nestelen?

Had het er al met Tammy over, ik zit er over te denken om daar met de huisarts eens over te spreken, maar ik twijfel, omdat ‘men’ zegt dat ontpillen een half jaar kan duren. Hoort zo’n korte cyclus (die ik vroeger nooit had) ook bij het ontpillen?

Ik wacht in ieder geval het weekend even af…

Nou Leonie, dat is wel een heleboel vocht dan he…vruchtwater kan het niet zijn :think: :wink: Ik weet het ook niet dus :roll:

Nog iets, helderrood bloedverlies hoort toch niet bij innesteling?

Sterre: Bij mij zeiden ze dat het ontpillen wel een jaar kon duren :shock: Ik dacht ook dat innestelingsbloed bruin bloed was eigenlijk, omdat het oud bloed is…

Wel heb ik begrepen dat je rooie duivels altijd echt pas 12 tot 14 dagen na je ei komt, dus je hebt óf geen ei gehad, of je ei toch eerder gehad. (er vanuitgaan dat het klopt met die 14 dagen…)

Niks anders dan afwachte…zucht…

Hierbij het nieuwe lijstje (als je toch de oude nog ziet, effe een keer op F5 drukken)

Zo dames, daar ben ik weer. Eigenlijk heel de dag geen tijd gehad om te KOKen, dus even snel voor ik mijn bed in duik. Er is wel veel besproken in zo’n korte tijd, dus denk niet dat ik op alles reageer.

Bianca: Vervelend dat je je een soort van aangevallen voelde over het onderwerp roken, das niemand zijn bedoeling. Denk dat je je wel moet bedenken dat als je hier iets neerzet, mensen daar een mening over hebben. Als je dat niet leuk vindt, kan je het beter niet neerzetten of iemand erover PBen :wink:.

Woeshi: Je kwaaltjes klinken wel heel positief :pray:. Spannend hoor!

Vervelend dat je niet resistemt bent tegen toxoplasme. Is daar niks tegen te doen??

Lautje: Hopelijk was het raak :pray:

becca: Kan me heel goed voorstellen dat je je klote voelt over het nieuws over mo. Hier een knuffel voor jou :hug:. Het leven is hard hé :cry:. Leef mee met de familie en bekenden.

Leonie: Hopelijk is het je eisprong :pray:.

Sterre: Volgens mij als ik het goed zeg, is de periode tussen de eisprong en menstruatie ondanks het ontpillen meestal wel gelijk, alleen de lengte van je menstruatie kan verschillen. Ik zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan als je ongi wordt. Daar zijn ze voor. Ze kunnen je wat meer zekerheid geven erover. Is echt niet raar, je bent al een half jaar bezig. Maar toch meis blijf ik voor je hopen :pray:.

Becca: Hoe voel jij je nu??

Hoe gaat het eigenlijk met Ester??

Nou heb hier vanavond heerlijk gesport. Eigenlijk verder niet echt bijzonderheden. Weltrusten allemaal :-*

Goedemorgen!

Vandaag een beetje een off-day…

Gisteren niet echt lekker, beetje verhoging. Gisteren avond maar heel vroeg naar bed gegaan, maar vanmorgen weer 39.2 verhoging… :frowning:

Wel maar gaan werken, toch bijna weekend!

Dat wordt dus een heel rustig weekend!

xxx

Lautje, 39.2 noem ik geen verhoging meer hoor! Ik zou dan op bed blijven liggen, pas je goed op jezelf?

Nou, ik geloof wel dat ik maandag de dokter maar eens bel, want dit is ook niks. Ik werd vannacht wakker om te plassen en verloor daarbij heel wat bloed, dus tampon d’r in. Bij het wakker worden was de tampon nagenoeg leeg. Sorry voor de vieze praat, al weet ik dat jullie het best kunnen hebben. Het komt dus steeds maar een beetje en daar baal ik van. Hou niet van dat halfslachtige. Of je doet het goed, of je doet het niet, daar hou ik van. Maarja, op dat bloed heb ik geen invloed.

Ik kan me heel goed neerleggen bij het feit dat het zwanger worden deze maand niet gelukt is, maar ik vind het vooral vervelend dat ik nu al ongesteld ben terwijl ik het 3 weken terug ook al was.

Dus ik ben een beetje in een klaag bui :frowning: Ook was ik al vroeg wakker en meteen dacht ik weer aan de droevige dag van gister…

Hoe is het met jullie?

sterre wat vervelend zeg!! ja mag best klagen.

ik zit me hier druk te maken om het huishouden en denk bijmezelf doe eens normaal zeg morgen weer een dag en doe je het samen met manlief die mag tenslotte ook wel eens de handen uit de mouwen steken want we werken allebei even veel en die vind het de normaalste zaak van de wereld dat er schone sokken in de kast liggen en als hij de vieze in de was gooit ze wel gewassen worden NOU DIKKE :roll:

we gaan dus morgen samen het huis soppen weet hij alleen nog niet!! :slight_smile:

en vieze praatjes daar kunnen we wel tegen hoor!!