Hee, wat is het rustig hier, zijn jullie allemaal aan het werk?
Vanmorgen weer een beetje roze, het zit me helemaal niet lekker. Ik voel me ook niet zo happy en overweeg zelfs een maandje pauze te nemen, omdat ik deze week (ondanks het gezellige kletsen met jullie) helemaal niet leuk vind! Ik kan het gewoon niet los laten, en net als ik afgeleid ben, dan moet ik plassen en denk ik oh, moet ik vaker plassen dan anders?
En dan ben ik weer afgeleid en voel ik wel weer iets anders dat me eraan doet denken, gèk wordt ik van mezelf
Maar, laten we wat er ook gebeurt, een gezellig ‘opoe’ kletscluppie maken, dat vind ik wel een goed idee
Lautje, balen van de onenigheid…ik heb dat ook wel gehad hoor, dan zit je tegen de eisprong aan en dan krijg je net ruzie, op 2 manieren zonde
Ahh Twinkie, jammer zeg…wel fijn dat je het ons even laat weten. :hug:
Bella, als je nog meeleest, hoe is het nu met je klachten? Anders, of meer of erger dan voor je NOD?
Daantje, hoe is het met je testjes?
Tammy, voor jou breken nu ook de spannende weken weer aan he, ik ben niet helderziend ofzo, maar ik heb een heel goed gevoel over jou deze maand :-*
NOD- Lijstje:
Esther: 31 augustus
Bec: 1 september
Kayleigh: 3 september
Woeshi: 2 september
Sterre: Ongeveer 5 september
Tammy: 6 september~
Leonie: 12 september
Lautje84: 12 September
Priscilla: 19 September
Bianca&?: 9 september ?
Daantje_77:?
heb even me waarschijnlijke NOD dag erbij gezet.
Esther is dus de eerste die mss zwanger is SPANNEND!!!
he sterre ik heb er ook last van kan het niet loslaten denk soms wel eens is zo’n forum wel goed voor je?? je bent er daardoor ook meer mee bezig maar ik voor je dat het innestellingsbloed is.
hoeveelste ronde is dit? en heb je al eerder verschijnselen gehad terwijl je daarna gewoon ongi werd??
Sterre, ik ga met je mee naar de “opoe kletsmiepen” hoor! :mrgreen: :lol: Kan me niet voorstellen dat het er deze maand voor mij inzit, dus ik klets gewoon lekker met je verder! :hug:
Mijn hubbie moet maar lekker even af gaan koelen, en denk dat klussen er de komende 2 a 3 dagen niet inzit… Volgens mij heb ik ook mijn ei al gehad, de slijmpies zijn namelijk al twee dagen helemaal weg!
Dus ik ga voor de volgende ronde!
:thumbup:
xxx
ships, heel antwoord ingetikt en perongeluk ergens op gedrukt en nu is het weg!
Nou ja, het komt erop neer dat dit de 5e ronde is Bianca en dat ik zo’n beetje alle kwaaltjes al gehad heb. Niet allemaal tegelijk trouwens :roll:
En over het forum, dat het misschien wel niet goed voor me is, qua ermee bezig zijn, zonder forum zou ik er evenveel mee bezig zijn, maar dan in m’n eentje, daar had ik niet blijer van geworden. Hier vind ik zoveel steun, herkenbaarheid en gezelligheid, ik wil niet meer zonder!
Lautje, we gaan binnenkort maar eens ergens een ‘opoe kletsmiepen’ topic openen, gezellig!
Maar eerst nog even hier met z’n allen afwachten!
Als je gaat tellen welk woord hier op het forum het meest gebruikt wordt, is dat volgens mij ‘wachten’! En anders ‘geduld’ 8)
@Sterre74 wrote:
Als je gaat tellen welk woord hier op het forum het meest gebruikt wordt, is dat volgens mij ‘wachten’! En anders ‘geduld’ 8)
Tja, en dat is nu juist wat ik niet heb…GEDULD
Maar ja, als iedereen heel makkelijk zwanger zou worden, is het ook niet zo speciaal meer!
( Hoewel ik momenteel ook het liefst gisteren zwanger zou zijn hoor!!! )
xxx
Sterre; heel begrijpelijk! Van Amy was ik in ronde 17 pas zwanger en elke keer weer die teleurstelling! Het werd ook steeds moeilijker voor me gevoel, het was zelfs zo erg, dat niemand het woord ‘zwanger’ meer fatsoenlijk in zijn mond kon nemen, of ik zat bijna te janken. ik liet dat overigens niet aan iedereen merken.
Nu zitten we ook al in ronde 10 ofzo, maar we zijn er 3 maanden even mee gestopt, maar evengoed duurt het alweer veeeeeeeelste lang voor me gevoel. Ik had ook alleen het gevoel op het forum begrepen te worden, want om me heen werd bijna iedereen direct al zwanger.
En die kletsmiepen moeten we gewoon doen, we slepen elkaar er wel doorheen!
sterre ik bedoelde eerder voor mezelf of het wel goed voor me is.
als ik thuis kom snel kijken op me werk snel kijken.
maar ben wel blij te merken dat iedereen het zelfde heeft er veel mee bezig is en veel vragen heeft.
het is ook eigenlijk niet te voorspellen met slijm en kwaaltjes want het is en blijft een WONDER er moet zoveel gebeuren in je lichaam wil het eitje bevrucht worden en dan nog verplaatsen naar de baarmoeder en dan nog innestellen.
heb net op internet gelezen dat je pas kwaaltjes krijgt als het eitje ingenesteld is dus een week voor je NOD.
alleen kan je wel heel erg moe zijn na je ei en geen zin in klussen al je energie gaat dan naar het delen van de cellen zodat er een kindje kan ontstaan.
nou succes dames ik ga ff me huis doen.
hoi
ik ben ook net weer ongie geweest dus gaan we er weer voor.
lekker klussen zoals jullie dat noemen.
volgende keer hopen we op geen ongie.
iedereen succes
Lautje: Nog een beetje lekker gewerkt vandaag?? Balen dat je alweer niet geklust hebt, soms zou je die mannen achter het behang moeten plakken :x.
Sterre: Gelukkig kom je nog wel mee kletsen als je wat rustiger aan gaat doen met zwanger worden , want zal je anders wel missen hoor :?. Dat van die opoe kletsclubbie lijkt mij ook wel een goed plan, tenminste als de opoe op bezoek gaat komen deze ronde. Als jou gevoel gelijk gaat krijgen wat ik natuurlijk hoop , dan komen ze deze ronde dus niet op bezoek. Vind het wel heel grappig dat je dat voelt :). Geduld, wat is dat :think:??
Becca: Kan me voorstellen dat als je al in ronde 17 zit het emtioneel ook zwaar wordt. Hoop eigenlijk dat het zo lang niet gaat duren, maar ja je hebt het niet voor het zeggen hé. Wel jammer, maar het zal wel ergens voor zijn, dat het soms zo lang duurt, al zou ik niet weten waarom. Gelukkig hebben we elkaar hé. Het fijn hier op het forum vind ik.
Bianca: Ik snap wat je bedoeld hoor over dat je er misschien meer mee bezig bent als je hier op het forum kletst. Ik heb het zelfde als sterre of ik nou wel of niet op het forum klets ben er net zoveel mee bezig, misschien dat als ik mijn verhaal of onzekerheden niet kwijt kan er juist meer mee bezig ben. Ik kan hier mij ei kwijt en zal niet zonder mee kunnen.
Nou dames ga er weer vandoor. Even voor de buis hangen. Slaap lekker alvast :-*
Twinkie: 26 augustus ongesteld geworden.
Esther: 31 augustus
Bec: 1 september
Woeshi: 2 september
Kayleigh: 3 september
Sterre: Ongeveer 5 september
Tammy: 6 september
Bianca&?: ongeveer 9 September
Leonie: 12 september
Lautje84: 12 September
Daantje_77: 12 September
Priscilla: 19 September
Ester: Hoe voel je je?? Het wordt nu zeker wel spannend??
@bianca&? wrote:
ik rook wel ik stop pas als ik zwanger ben!! alcohol drinken doe ik bijna nooit en dingen eten die niet mogen eigenlijk ook niet!!
ken genoeg meiden die niet wisten dat ze zwanger waren en alles deden en het is goed gekomen!! en 1 meisje die alles deed terwijl ze zwanger was en het kindje is GEZOND!!
Ik heb nog lang niet alles gelezen, maar wou toch even hierop reageren!!!
Ten eerste: op het moment dat je weet dat je zwanger bent, ben je al een paar weken zwanger, dus rook je ook terwijl je zwanger bent.
En kun je dan wel stoppen? Als het nu al niet lukt…
En dat je vergelijkt met meiden die van alles deden en het goed kwam vind ik niet een goede vergelijking. Er is pas een dronken gast over het spoor gelopen toen de trein eraan kwam en die was ook niet dood, maar dat wil niet zeggen dat het voor het daarom niet gevaarlijk is om voor een rijdende trein over te steken… Ik denk dat het overgrote deel van de mensen er toch niet zo goed van af komt…
@Tammy wrote:
Woeshi: denk dat je wel gelijk hebt over de alchol. Stel dat je toch zwanger raakt, dan is het niet goed voor het kindje. Maar aan de andere kant, als het nog heel lang duurt, kun je niet echt genieten :think:
Zelf drink ik niet. eigenlijk deed ik dat voorheen ook maar heel weinig zo’n 3 keer per jaar. Roken doe ik ook niet, dus hoef ik ook niet op te letten. Alleen met medicatie en sommige etenswaren let ik op. Pas moest ik eigenlijk antibiotoca, maar toen ik vertelde dat we bezig waren met zwanger worden zei de arts zelf al dan doen we dat maar niet. Voor de rest doe ik alles gewoon.
Ik kan ook van het leven genieten zonder alchohol hoor ;). Ik zou nu juist niet meer genieten van alchohol...want stel dat het dan net raak is als je net hebt gedronken.. Maarja, zo ben ik ;).
Ik ben het met je eens, Woeshi.
Mijn schoonzusje heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschappen. Zwangerschap 1 is mis gegaan, ze verloor halverwege de zwangerschap haar kindje. Ik zeg niet dat dat iets met roken te maken heeft! Maar nu heeft ze een gezond meisje van 3 jaar, maaaarrr…ze heeft wel iets van astma, is veel te klein geboren en nog steeds te licht. Ook is ze altijd maar verkouden, maar dat is moeder zelf ook. Die heeft nu waarschijnlijk een stofallergie ontwikkeld, bijvoorbeeld. Ze leven ook echt niet gezond.
Zij roept zelf ook nog weleens ‘roken tijdens zwangerschap is niet erg, want ik ben er groot mee geworden en mijn dochter zelf ook!’ Vind ik dus wel een beetje naief. Het is algemeen bekend dat kinderen er kleiner door geboren kunnen worden en meer kans hebben op astma, exceem en dergelijke…
Niet om Bianca aan te vallen, maar die opvatting, daar kan ik dus ook niet zo goed tegen.
En ik zeg ook niet dat ik zo gezond leef als ik zwanger ben. Ik drink echt nog weleens een wijntje, verschoon gewoon de kattenbak (wel met handschoenen) en eet niet alleen sla en wortelen En roken deed ik al nooit, dus dat is voor mezelf ook makkelijker.
Ach, je kunt er eindeloze discussies over voeren, ieder zijn mening.
Spannend hoor, dat wachten. Ik voel niets anders dan anders, dus ga er weer niet vanuit dat ik zwanger ben. Maar zoals jullie ook wel weten is de hoop er evengoed…
Voor Esther wordt het echt spannend! Succes met duimen draaien meid.
En de rest ook, doewie doei!
Woeshi
bedankt voor het opbeurende verhaal!!
ik ben druk bezig om te minderen maar mensen die niet roken weten niet hoe moeilijk het is!!
dus dat over die trein vind ik een domme vergelijking dacht dat we het gezellig zouden houden hier!!
thnks he!! ik zit er heus wel mee dat het me nog niet gelukt is!!
en JA als ik zwanger ben MOET ik stoppen en al moet ik de tafel opvreten dan raak ik ze niet meer aan!!
Ha Dames,
Ik las ook op het forum als ik op het werk kwam en snel als ik thuis kwam. Dat doe ik nu niet meer en geeft rust. Ik lees als ik zin heb, wel elke dag maar niet meer zo bijna dwangmatig.
Een opoe praatclub, leuk!!! Sterre wel meekletsen dan he, anders missen we jou.
groetjes Leonie
Bianca, sorry dat het een beetje bot over kwam, het was niet gemeen bedoeld, alleen ik heb zelf zoiets: als je weet dat het slecht is, kan je misschien beter proberen er nu mee te stoppen? Of in ieder geval elke keer de laatste twee weken voor je ongi?
En dat van die trein, heel vaak zeggen mensen : jaa maar bij die en die ging het ook goed, terwijl het ook vaak gewoon toeval of geluk is dat het bij die persoon wel goed ging. Dus ik vind niet dat je daar je mee moet vergelijken.
En ik heb zelf ook gerookt, van mijn 14e tot mijn 20ste zo ongeveer. En om heel eerlijk te zijn (en dit is geen aanval!), vond ik het echt niet moeilijk om te stoppen ;). Maar het heeft ook geen moeite gekost voor mij om met alcohol of ‘slecht’ eten te stoppen, dus daar heb ik denk ik gewoon geluk mee.
Is het anders niet gewoon een optie om niet proberen te minderen, maar gewoon radicaal te stoppen? (zo werkt het voor mij)
En voor alle meiden die ongi zijn geworden: Een dikke knuffel van mij!!
En wie had dat mooie opoelijstje gemaakt?? Zou die kunnen worden geupdate? dan kan ik hem in de eerste post zetten!
Bianca, ik ben niet zo van de discussies, maar ga er nu ook even op in, tis jouw eigen beslissing en verantwoordelijkheid. Je zei laatst al dat je op een ander topic hier ook al een discussie over gehad hebt, ben bang dat je niet veel mensen vindt hier die het met je eens zijn…sorry.
Ook ik ken vrouwen die rookten tijdens de zwangerschap die kerngezonde kinderen gekregen hebben.
Kijk eens naar mijn moeder, nooit gerookt, weinig gedronken, nooit vet eten (en dan dus echt nooit he!) geen zout, geen snoep, echt, gewoon saai gezond :oops: Maargoed, die heeft dus 2 weken geleden een 4-voudige bypass operatie moeten ondergaan.
En dan nog ben ik van mening dat roken de gezondheid van je ongeboren kind in gevaar brengt. Ik hoorde laatst ook ergens, of ik las het ergens, dat iemand tijdens de zwangerschap niet stopte met roken omdat de stress die daaruit voortkwam niet goed zou zijn voor de baby. Tja.
Kayleigh, voor jou schiet het ook al op he?
Esther, waar ben je? gaat ie nog?
Woeshi, ik heb nog niet gelezen hoe het met je gaat
Leonie, ik snap wat je bedoelt met dat dwangmatige, ik had dat ook. Nu voelt het niet dwangmatig voor mij meer, maar dat wil niet zeggen dat ik hier minder kijk, haha!
Becca, ik wist niet dat je al langer ‘bezig’ was… :hug: Jullie hebben een kindje samen, stelt dat je wat gerust? Klinkt misschien oenig ofzo, maar jullie ‘kunnen’ het zeg maar allebei :think:
Zo Lautje heeft morgen op haar werk weer wat te lezen
Zo, ik ga zo mijn bed eens opzoeken. Ik heb vannacht geslapen als een blok, tot een uur of 4, toen werd ik vaak wakker.
Ook hoorde ik midden in de nacht iemand z’n container naar de wegbrengen waardoor ik dacht dat het al bijna ochtend was. Was het 2 uur ofzo! Maargoed, verder diep geslapen, erg lekker
Hahaha, neej ik heb inderdaad nog niks over mezelf gemeld ;).
Hier gaat alles zijn gangetje. En ik heb wel rare kwaaltjes, licht in mn hoofd, duizelig, raar gevoel in mn buik, mn borsten zijn iets gevoeliger…
Maar ik hoop nergens op (zelfbescherming ;)).
Wat wel raar is, maandag ging mijn kat met zijn poten in mijn buik staat en toen heb ik een uur lang buikpijn gehad en toen was het weer over…
Laten we hopen dat als het deze maand raak is dat het dan geen kwaad kan…
Oja, en ik heb me laten testen op bloedarmoede, b12 en toxoplasmose (ik ging voor bloedarmoede omdat ik dus licht in mn hoofd ben).
En heb geen bloedarmoede, mn b12 is ietsje laag en ben niet resistent tegen toxoplasmose .
En nu ga ik ook mijn bed in ;).
Ok, klinkt heel goed woeshi, nou ja, als je niet zwanger wilt worden klinken deze kwaaltjes lastig. Maar om jou te beschermen hopen wij nergens op voor jou, maar duimen we in stilte