Ik zit nu op cyclusdag 21, heb denk ik een cyclus van rond de 33, 34 dagen. Vind het heel spannend. Jij hebt trouwens al vroeg een streepje. Had vandaag dan mijn eerste streepje en die was gelijk best donker. Denk dat ik mijn eisprong overmorgen heb. Gisteren heel veel doorzichtig dradig slijm, dat neemt nu iets af in hoeveelheid, dus mijn eisprong komt er echt aan. Met welke testen test jij??
Ik geloof niet dat er nog meer methodes zijn woeshi :think: Hoewel wel een soort ovulatie test waarbij je je speeksel door een microscoopje kunt bekijken, geen idee of dat betrouwbaar en makkelijk is.
Ik zag inderdaad ook dat de eerste mei mama zich gemeld heeft, ben benieuwd wie van jullie zich erbij mag aansluiten.
Ik verwacht dus over 11 dagen m’n menstruatie, maar ik heb de laatste paar maanden voorafgaande aan de echte menstruatie 4 dagen bruinig, vind ik niet fijn, maar ik heb wel eerder duidelijkheid. En de menstruatie zelf duurt 3 dagen, dus ben ik sowieso met een week klaar. Eerder was het dus andersom eerst bloed en dan nog een paar dagen bruinig. Ik denk dat het met het ontpillen te maken heeft.
Hihi, je speeksel onder een microscoopje bekijken, ik zie mezelf al zitten :lol: .
Ik heb sinds ik met de pil gestopt ben ook dat het eerst 1 of 2 dagen bruinig is voor het echt doorzet. En ik verlies uiteindelijk echt liters bloed meer en mn buikpijn is ook niet fijn .
Heb wel al meteen weer een regelmatige cyclus, tot nu toe.
En ik moet nog 8 dagen, ik hoop zo dat het raak is .
Hoi Tammy,
Zoals je het omschrijft denk ik idd dat je morgen/overmorgen je ei hebt… Echt spannend!
Ik heb de testen van Matcare en vond het zelf ook wel vroeg voor een streepje ( op dag 10 al ), maar heb het idee dat het streepje juist minder duidelijk wordt?! :?
Ach ja, ik ga gewoon door met testen, heb ook mijn vruchtbare slijm nog niet echt gehad en wil dan vanaf morgen tempen. Misschien een ideetje voor jou?
Morgen en dan overmorgen tempen?
Als je temp dan rond de 37,0 blijft, zou je zwanger kunnen zijn…
Tot morgen dames, manlief en ik gaan nog even aan de klus…
Liefs, Daantje
Goedemiddag, wat is het hier rustig :o
Weinig te melden ook hier vanuit eigenlijk. Wel iets grappigs, mijn nichtje van 5 omhelste mijn buik vandaag en zei, daar zit een baby in! :inlove: Ze heeft soms wat helderziende trekjes :shifty:
Ik moet erbij zeggen dat ik een tÃkje voller ben op die plek (waar niet, ahum) dan haar moeder, dus wie weet kwam het daardoor :mrgreen:
Hoe is het met jullie? En met degenen voor wie de nod datum nadert? Voelen jullie al iets?
Avond!
Iedereen is in spanning aan het aftellen denk ik.
Ik heb sinds een week nu last van een zeurderig bijkpijntje, die wegtrekt en dan weer terug komt. Ik herken het van mijn zwangerschap met Amy, maar óók als ongi kwaaltje. Toen ik vandaag naar de stad ging en mijn portmonee vergat, zei hubbie: volgens mij ben je zwanger, want die vergeet je nooit! :inlove: :inlove:
Wel grappig, want tijdens mijn zwangerschap was ik een vergiet! (nog steeds wel trouwens :oops: )
Maar ik geloof er niet in hoor…ik ga er vanuit dat ik gewoon ongi wordt, kan het alleen maar mee vallen.
hallo ik ben terug van weg geweest!!
hier vrijdag slijm en heb met tammy gebeld denk dat wij tegelijk de eisprong hebben nou morgen weer aan de klus hopen dat dan ook mijn eisprong is!! als ik die morgen op de dag krij en sávonds klus heb ik de grootste kans toch?? ik ben het even kwijt!!
er waren toch ook mensen die dit weekend hun NOD dag hadden??
daar al nieuws over??
hai weet niet wie het lijstje beheert maar zet mijn NOD dag nu maar meteen met tammy denk dat ik dan wel goed zit!!
als ik niet ongi wordt wacht ik zo ie zo nog tot de 13e want ik d8 zelf dat dat mijn NOD dag was maar aan het slijm te zien loop ik gelijk met tammy
Nou, ik wordt helemaal gek hier! :x
Dacht vorige week vrijdag slijmpies te hebben, en dacht dat ik helemaal goed zat! We hebben namelijk afgelopen week woensdag, vrijdag en zaterdag geklust…
En nu heb ik helemaal geen slijmpies meer! :? Heb dus geen idee of ik mijn ei nou al heb gehad, en of we wel goenoeg hebben geklust!
Wheeeeee, misschien moet ik toch maar beginnen met tempen!
xxx
Pfffff, heb sinds gisteren hoofdpijn…
Dat is vaak niet een goed teken.
Maar goed, nog een dag of 4 / 5 wachten…
Liefs Esther :**:
Esther: 31 augustus
Bec: 1 september
Kayleigh: 3 september
Woeshi: 2 september
Sterre: Ongeveer 5 september
Tammy: 6 september~
Leonie: 12 september
Lautje84: 12 September
Priscilla: 19 September
Twinkie: 26 augustus
Bianca&?: 6 September
Daantje_77:?
Priscilla: :twisted: op bezoek gekregen
Daantje: wanneer is jou NOD, dan is het lijstje compleet. Hoe gaat het bij jou met het testen, al een donkerder streepje gehad??
Sterre: Laten we het hopen dat je nichtje gelijk heeft .
Becca: laten we het hopen . Het lijkt wel op zwangerschapskwaaltjes
Bianca: Was het weekendje leuk?? Je eicel is 6 tot 8 uur vruchtbaar, dus als hij op zondat springt dan is hij dus nog maar paar uur vruchtbaar. Zaadcellen overleven wel 48 tot 72 uur in jou lichaam, dus dat overbrugt dan weer. Als je in de dagen ervoor geklust hebt, zit je altijd goed. Enne ik heb je datum aangepast, alleen denk ik dat je niet helemaal gelijk met mijn loopt ik heb namelijk een hele korte periode 10 dagen tussen mijn eisprong en menstruatie, dus denk dat jou nod ergens rond 9 september is. Normaal ga je uit van 14 dagen. Je moet maar kijken of je het verandert of niet. je kan gewoon het lijstje copieeren en plakken in een bericht.
Lautje: Meestal als het slijm weer weg trekt is de eisprong geweest, dus dan zou je wel goed zitten.
Ester: Spannend hoor
Hier waarschijnlijk gister een positieve ovulatietest. het streepje was niet net zo donker als de controllestreep, maar vanmorgen was de streep al weer lichter, dus was die gister dus positief. Ben heel benieuwd .
Hoi meiden,
Nou, hier nog niks van zwangerschapstekenen. Ik zit eerlijk gezegd een beetje te wachten tot ik ziek wordt. Bij mijn vorige zwangerschap was ik een paar dagen goed ziek in de week voor de NOD, dus dat zou deze week zijn. Helemaal niet te zeggen dat dat nu ook weer het geval moet zijn natuurlijk, maar onbewust zit ik er toch op te wachten.
Voel soms wat steekjes in mijn borsten, maar ze zijn zo slap als wat, dus denk niet dat dat een teken is. Afwachten dus maar!
Eén van jullie schreef laatst iets over alcohol drinken tijdens zwanger worden/na de eisprong. Kijken jullie daar toch iets meer mee uit of denk je dat het niet uit maakt, die eerste prille tijd van je eventuele zwangerschap? Tot nu toe kijk ik 2 weken per maand toch wel uit, drink dan hooguit 2 wijntjes. Maarja, met de BBQ’s afgelopen weekend toch wel 1tje meer gedronken en komende vrijdag een feest. Moet ik me nu echt een beetje inhouden, wat denken jullie? :think:
Ah Lydia, de eerste meimama al gesignaleerd, leuk!
Oma op bezoek heb ik welééns gehoord, maar ‘opoe zijn’ gebruikten we vroeger als tieners ook nog weleens. Grappig, die was ik inmiddels alweer vergeten :lol: ’
Sterre, schattig dat je nichtje ‘voorspelde’ dat er een baby in je buik zou zitten. Kinderen kunnen soms best helderziend zijn, inderdaad.
Dochter van een goede vriendin vroeg toen ik pas zwanger was waar onze baby was. Maar we hadden nog geen baby en hadden ook nog aan niemand verteld dat er eentje op komst was! Geen idee of dat ook uit een bepaalde gave voortkomt. Ze verteld weleens dingen over haar vorige leven (vroeger) die ze niet had kunnen weten, dus wie weet…
Becca, dat vergeetachtige herken ik wel ja. Ik was het altijd wel, maar tijdens de zwangerschap was ik zo ontzettend oenig! :doh:
Ik hoop voor je dat je ‘kwaaltjes’ een goed teken blijken te zijn.
@bianca&? wrote:
als ik die morgen op de dag krijg en sávonds klus heb ik de grootste kans toch?? ik ben het even kwijt!!
Kun je zo precies je eisprong voorspellen dan???
Maar als dat zo is, dan heb je wel een heel grote kans, volgens mij.
Succes met klussen!
Lautje, volgens je banner zit je midden in je eisprong, ondanks dat slijm vrijdag. Waarom niet gewoon nog even doorklussen?
Ik :thumbup: voor jullie allemaal en ook een beetje voor mezelf :mrgreen:
Ja, we gaan ook gewoon door met klussen! Hihihihi, mooi vanavond weer, wil het liefst gewoon elke dag! Maar dat schijnt voor de zaadjes niet optimaal te zijn! Ik wil nooit meer aan de pil, mijn sexleven zit op een hoogtepunt nu ik ben gestopt!!! :shock: :mrgreen: :lol:
Ik ben benieuwd, maar meteen de eerste maand raak is wel heel optimistisch!
Ben trouwens helemaal blij, vandaag krijgen we eindelijk thuis internet!!! JOEPIE! Kan ik ook gezellig thuis meekletsen!
Nu zit ik op mijn werk, maar ben helemaal verslaafd aan jullie!
Gelukkig is het niet zo heel druk!
xxx
morgen!!
ik heb gister weer eens op internet zitten lezen toen jullie allemaal al in je bedje lagen!!
er staan wel verschillende dingen op internet maar 1 ding is zeker!!
om de dag klussen en je kan beter voor je eisprong klussen dan erna want de zaadcellen wachten op de eicel als ze die zien gaan ze hard tegen hard want ze willen allemaal winnen!! als je 10 dagen voor je eisprong klust heb je meer kans op een meisje want die zijn trage zwemmers en leven langer!! als je klust op de dag van je eisprong wordt het een jongetje want die zwemmen heel snel en leven maar 1 dag.
meer kans op een meisje dus!!
benen omhoog blijkt ECHT te werken!! en je kan aan je baarmoedermond voelen of je eisprong er is!!
dan staat deze verder open en als je eisprong is geweest zit deze POTDICHT!! bij mij het geval dus ik heb mijn eisprong gehad!!
je merkt ook als het sprema eruit loopt het nog niet de preciese tijd is maar als je eisprong nadert wordt het sperma automatisch opgezogen door je baarmoedermond!! Zaterdag heb ik geklust en idd het liep er niet uit!! gister me eisprong voelde steekjes en nu zit me baarmoedermond POTDICHT!! dus nu maar
En nu nog ff antwoord op de vraag of je voorzichtig doet in die twee weken:
ik rook wel ik stop pas als ik zwanger ben!! alcohol drinken doe ik bijna nooit en dingen eten die niet mogen eigenlijk ook niet!!
ken genoeg meiden die niet wisten dat ze zwanger waren en alles deden en het is goed gekomen!! en 1 meisje die alles deed terwijl ze zwanger was en het kindje is GEZOND!!
Pffff ik weet wel dat het misschien wat vroeg is voor kwaaltes, maar man wat ben ik beroerd weer. In de nacht van zaterdag op zondag was het erg naar met kramperig gevoel in mijn darmen, later was er niets meer aan de hand en vanmorgen kwam het weer. Niet bij het wakker worden, maar sinds een uur of 10 moet ik niet meer aan eten denken :sick:
Mijn vriend (hij belde) vroeg zich af of het een goed teken was en of ik het herkende van de vorige keren, maar ik herken het helemaal niet. En omdat het nog zo vroeg is zal er wel gewoon iets van slag zijn bij me. Maar het is zoveel dragelijker als het voor een goed doel is :shifty:
Bianca, geen idee van die baarmoedermond, ik heb het wel eerder gehoord, ik geloof dat Tammy het ook kon voelen, maar ik weet niet hoe en waar ik dat moet voelen hoor :oops:
Kayleigh, ik kijk inderdaad 2 weken uit met dingen als ibuprofen, maar ik eet gewoon alles.
Ik zou niet helemaal ‘los’ gaan met alcohol, maarja dat doe ik ook niet als ik niet zwanger wil worden Een paar wijntjes zal best kunnen denk ik toch?
Esther, voor jou is het nu spannend, inderdaad, hoofdpijn kan natuurlijk op ‘opoe’ duiden, maar kan ook door iets anders komen natuurlijk.
Hoe is het met de spanning?
Lautje, ik heb dat slijm ook altijd maar heel kort hoor. (nou ja, altijd, ik let er pas een maand of 5 op) gewoon klussen als je zin hebt zou ik zeggen. Succes!
Becca, het is toch nog wel wat vroeg voor ongesteldheids kwaaltjes? Hoe is ie nu?
Mijn kalme rustige gevoel is snel aan het omslaan in het andere gevoel van er constant mee bezig zijn, jammer hoor dat ik het niet zo goed kan loslaten. Als ik ongesteld wordt ben ik er een dagje naar van en dan daarna zal het rustige gevoel wel weer terugkomen. Maar, de rotste dagen zijn dan wel de dagen voor de echte ongesteldheid, als het begint met dat bruinige, want dan kan het nog steeds innestelingsbloed zijn. Maarja, dat heb ik nu dus al 3 maanden gehad, en toch hoop ik het iedere keer weer.
Zucht! Ik ga eens even afleiding zoeken geloof ik :roll:
he sterre!!
jeetje wat vervelend zeg hopen dat het idd de kwaaltjes zijn.
ik ben er ook dag en nacht mee bezig!! vooral nu mijn collega donderdag een kleine meid heeft gehad heb de foto’s gezien en NU wil ik het ook NU!!
en twee andere collega’s zijn nog zwanger tenminste dat denk ik 1 is vandaag uitgerekend en de ander pas 1 nov.
net op het andere forum een discussie over stoppen met roken voor je zwangerschap ga me bijna schuldig voelen maar ik kan echt niet stoppen nu ik stop als ik zwanger ben. hoop niet dat iedereen er hier net zo over denkt als bij dat forum.
nou ik ga nog f 1 bakkie koffie drinken en om 14.00 op weg naar het werk heb avonddienst!! ble maar goed is niet anders!!
o ja de baarmoedermond!!
als je op toilet zit moet je je vinger in je vagina stoppen en dan persen dan voel je je baarmoedermond dat is een bultje zeg maar met een opening erin je kan voelen hoe die staat maar betekend niet dat je zwanger ben alleen of je je eisprong al heb gehad!!
Sterre: Het zou zo maar kunnen hé . Ik hoop het echt meis. Het is je gegund, zal haar voor je :thumbup:. Spannend hoor. wat jij zegt over het ermee bezig zijn, herken ik heel erg. Hier is dat nu ook, had me nog zo voorgenomen om dat niet te doen, maar das zo lastig. Vanaf mijn menstruatie tot aan de eisprong ben ik er niet super mee bezig, maar daarna :?. Heel vervelend.
Maareh ik was niet degene die voelt aan de baarmoedermond. weeens gedaan, maar heb ergens gelezen dat dat eigenlijk helemaal niet goed is. Kun je infectie’s van krijgen en als de eicel bevrucht is kun je daardoor weer een MK krijgen. Las ik pas op internet.
Hier rook en drink ik helemaal niet. Probeer zoveel mogelijk op het eten te letten, maar weet niet van alles wat nu wel en niet mag.
Nou Tammy, daar zat ik ook over te denken, dat het misschien niet goed is om daar zelf te gaan voelen :? Ik durf niet goed moet ik zeggen. Ik ben tenslotte geen verloskundige.
Lijkt mij ook niet goed om daar zo vaak te gaan voelen, aan je baarmoedermond (bmm). Ik kan het wel voelen, bij de ene ligt ie lager dan bij de ander. Mijne dus vrij laag, ik kon het spiraaltje ook voelen toen die erin zat. Dat checkte ik weleens, waars helemaal overbodig, maar goed.
Sperma opgezogen door de bmm??? Tja…kweetniet…
Toch maar weer naar yoga binnenkort, zodat ik weer makkelijk op mijn kop kan gaan staan, handig voor na de sex
Ik ben er ook echt mee bezig, ik hoop niet al teveel, maar het is toch steeds een beetje een bepaalde spanning in je lijf… Mijn vriend is trouwens wel schattig, die is er vanaf de eerste ronde al zogenaamd van overtuigd dat er een kindje in me groeit Lief, hoor :inlove:
Met medicijnen zal ik inderdaad wel opletten, maar dat doe ik eigenlijk al tijd wel al. Ik slik een enkele keer eens een paracetamol, daar blijft het over het algemeen wel bij. Gezond eten en drinken lijkt me ook bij zwanger willen worden verstandig en ik doe maar gewoon mijn best niet teveel te drinken. Ben best wel een zuiplap wat wijn betreft :roll: Drink ook veel water ernaast, trouwens.
Lautje, dat scheelt wel voor je sexleven hè; de pil of niet. Was hier ook het geval.
Lekker hoor; thuis internet. En inderdaad is kok erg verslavend…
Bianca, lees je niet teveel op internet? Of het nou waar is of niet wat je leest, je gaat van alles voelen en zien wat er misschien nieteens is. Er is over elk onderwerp zo ontzettend veel info te vinden op internet.
Meiden, zet em op weer allemaal!
Sterre: Ik heb het eens ergens gelezen dat dat dus niet goed is vanwege infectie’s enzo. Stel je eicel is bevrucht dan kan het door de infectie, dus toch misgaan.
kayleigh: Nou misschien heeft je vriend wel gelijk . Denk dat je wel een punt hebt over het lezen op internet. Zelf doe ik dat niet teveel, omdat het best weleens zo zou kunnen zijn dat het dan alleen langer duurt. Misschien doordat je lichaam dan gespannen raakt.
Nou ga gauw weer aan het werk, had even tijd tussendoor.