hahaha…Jo leuk woord he?!
Gisteren dus aan de slag gegaan met Nutriton…maar dat ging niet zo :oops: dat spul werkt zowiezo haast als stijfsel :o
Dus met krijsende Jasmijn in de kamer een tweede fles gemaakt :roll: met 1 schep…helemaal blij…geen klonten…MAAR bij de eerste teug meteen een doorzichtige klont in de speen.
Maar ga nu de tip van ziet volgen…dus weer met kokend water.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Hoop dat het vandaag beter gaat maar ze krijst in ieder geval niet meer da’s een goed teken toch?
:-*
Beide dames bij ons deden het trouwens ook erg goed op bambix… :oops: .
Pas vanaf het moment dat ze dat kregen zaten ze lekkerder in hun velletje…
Van Johandinges kregen ze dunne poep, van nutrix dikke…zucht, op een gegeven moment 3 schepjes van dit, 3 schepjes van dagt, twee dagen uitproberen, niet goed, 2 schepjes van dit, 4 schepjes van sus, dan is het gat in de speen weer te groot, dan weer te klein… :wall:
Ben bij Isa met 5 maanden (ipv 7 wat op het pak stond) met Bambix begonnen en toen pas vond Isa het leven een stuk leuker :mrgreen: .
Is Bambix dan vanaf 7 maanden :o
Hmmm…nou ja, we “durven” hier niet eens de Nutrix te geven…oa bang voor krampen, verstopping…en dan kunnen we dus nog niet goed beoordelen of koemelkallergie een rol speelt. Dus toch nog ff wachten.
Gisteren weer geen krampen :shifty: , maar wel weer een vreselijke, oorverdovende krijspartij van 17:30 tot 19:00 Zat meteen weer in de put…echt ze was ontroostbaar…
Dan ga ik weer zo zitten twijfelen…
En die rot snotverkoudheid gaat maar niet over!!! :? Als die nou eens weg, kan ik het allemaal veel beter beoordelen.
Pfff, ben blij dat we 28 Febr. weer naar de ka gaan, want ben zo benieuwd wat er uit die ph meting is gekomen. En dan zijn we weer een paar dagen verder en weten we alweer zoveel meer (hoop ik!)
Na twee weken iig weer koemelkeiwitten geven en dan bekijken wat de reactie hierop is. Dan weten we ook meteen of ze wel/niet die koemelkallergie heeft.
Vannacht heeft ze weer doorgeslapen!!! :dance: Wat doet een goede nachtrust je toch goed :mrgreen:
wat heb ik met je te doe meis :hug: wat zal je je machteloos voelen en vast ook boos.
:hug:
Tja, en waar ik al bang voor was…
Gigantische spuitluiers van de Nutriton :wall: Maar wat moet ik dan gebruiken om de melk in te dikken??? :?
Ze kan het echt niet drinken zonder dat het ingedikt is!!!
PFFFFF…ben eht zo zat he!!! Denk je de oplossing gevonden te hebben, dient het volgende zich weer aan.
Misschien dan toch een beetje Nutrix in iedere fles gaan doen??? Dat zorgt toch vaak weer voor opstipatie…en dan de juiste Nutriton/Nutrix verhouding uitvogelen???
Als iemand nu nog een idee heeft???
(die ga ik zoenen :lol: )
Lieve chantal zit niet mee he :hug:
Ik heb er toen voor gekozen om wel nutriton te geven dan maar spuitluiers moest kiezen tussen twee kwaden he.
Maar ben al snel overgetsapt op rijstebloem en dan de vanillle variant (vanille geeft zowiezo al verlichting bij zuur).
Als ik jou was zou ik in ieder geval geen bambix met nutriton mengen gaf hier veeeeeeel problemen dan word je kindje te vol moest het toen vergelijken met eet zelf een bord stamppot en erna een kom erwtensoep is hetzelfde gevoel…
Anders zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd! sterkte meid :-*
Lieve Gwen,
Kom net weer terug van een krijspartij Had dus de vorige fles met twee schepjes Nutriton gedaan en zie dus nu het resultaat…meteen weer slikken, verslikken (op)boeren en kokhalzen
Ga dus de volgende fles meteen weer met 5 schepjes mengen…dan maar spuitluiers idd :?
Die vanilla rijstebloem, dat is toch Nutrix? en deed je dat dan in iedere fles?
Bedankt weer!
Hey meis :hug:
Gewoon in een fles met een 1,2,3 speen dat ging goed moet wel zeggen dat ik voor de nutriton een speen van 4 mnd en ouder heb gebruikt op advies van het ziekenhuis dat liep beter zeg maar. En ja rijstebloem van nutrix weet alleen niet bedenk ik me nu of dat wel mag bij koemelk allergie :think: zou je even op het pak moeten kijken heb er geen meer staan helaas :? .
En de nutriton moet je een weg in vinden idd hier moest ik zeker 6 bolle schepje’s gebruiken om het binnen te houden hoor!
Ik maakte de fles iets heter als normaal deed de nutriton erin en een beetje schudden dan lost het beter op maar dat is vast al gezegd.
En nutriton en rijstebloem heb ik ook nooit gemengt trouwens gewoon apart de rijstebloem bij de laatste voeding en de rest van de dag gewoon nutriton maar die luiers :sick: daar heb je gelijk in was een drama had toen gewoon 10 rompers van elke maat anders redde ik het niet met wassen en zo
succes lieverd :-*
ow en bij de reform zaak hebben ze poeder (weet niet meer hoe het heet :oops: ) die de darmpje’s sneller doet rijpen puur natuur! dat moet je een maand gebruiken dan twee weken niet en dan weer een maand heeft hier ook een hoop darmklachten weggenomen!! ALs je het daar vraagt weten ze het wel vermoet ik!
misschien zijn die spuitluiers alleen maar tijdelijk :think:
…
…
hier hebben ze Nutrilon AR (anti reflux en is ook hypo-allergeen) heb je die al eens geprobeerd?? De voeding is van zichzelf al dikker.
ik heb geen ervaringen en kan je niet helpen, maar wil je wel even een dikke knuffel geven.
Vind het zoooo gemeen dat jullie niet kunnen genieten van jullie meisje zoals het zou moeten.
Hoop dat je snel de oplossing gevonden heb meis.
Meiden, bedankt weer voor jullie reacties! :-*
Anouk:
Hier hebben we geen andere flessen, spenen uitgeprobeerd… omdat ze, wat dat betreft, prima drinkt aan de Avent fles/speen. (pfuh…er mag ook eens iets goed gaan )
Afentoe wel lastig welke speen erop. De ene keer drinkt ze beter met een 2 en dan weer een 3.
We zijn sinds vrijdag dan toch begonnen met Nutrix.
- in de hoop de spuitluiers dikker te krijgen
- om haar de nacht weer beter door te kunnen laten slapen.
En ben heeel blij dat ik daar mee begonnen ben!!! :mrgreen:
Ze heeft nu echt de hele nacht doorgeslapen en ze heeft geen spuitluiers meer!!! (het is nog wel dunner dan normaal…maar goed…misschien na een aantal dagen word het nog beter…) :dance: :dance:
Ik hoop maar dat het zo blijft gaan!!!
Er zit op het moment zeker een stijgende lijn in. Alleen als ze nu krijst word ik al na 1 minuut gek. Alles moet nu “slijten/zakken”…
Er is zoveel gebeurd de afgelopen 3,5 maand! We hebben de kans niet gekregen om te genieten, te rusten enz.
dat laatste zal nog een poosje duren… je loopt er zelf bijna een trauma door op, door dat vele huilen en je zo machteloos voelen.
ik heb me ook echt zo gevoeld hoor, ook toen het huilen allang over was. En nog een schuldgevoel (zou hij me nu nog wel een leuke moeder vinden, na alles wat ik hem heb aangedaan?)
maar ook dat komt helemaal goed!
fijn dat je iets gevonden hebt
en fijn dat ze lekker heeft doorgeslapen!
Hallo Chantal,
Je hebt al heel wat reacties gekregen, maar wilde je ook graag nog wat ervaringen van mij vertellen, wellicht heb je er wat aan.
Allereerst: jouw gevoel is zo herkenbaar!!! Jula onze oudste was een huilbaby en helaas… ook Finn is vanaf het begin een onrustig mannetje dat ontzettend veel huilt. Kon ik er bij Jula nog aardig mee omgaan, bij Finn zat ik binnen twee weken aan mijn grens. Zelfs op een wat betere dag en als 'ie alleen maar huilde om een vieze luier, gingen mijn nekharen al overeind staan… Ik heb wel veel hulp gehad en we zijn er nog lang niet, maar we gaan de goede kant op.
In eerste instantie ben ik naar een osteopaat gegaan. Hier wel een aantal klachten opgelost (het persen naar de navel toe, een uur over de fles doen), maar Finn leek nog altijd met verschrikkelijke darmkrampen op de melk te reageren en moest ook veel spugen (we hadden Friso Comfort / Normaal gemengd). I.o.m. het consultatiebureau overgestapt op hypo-allergene voeding, maar dit maakte niks uit. Ook hebben we Losec gehad i.v.m. een geirriteerde slokdarm.
Ik ben toen bij een homeopaat terecht gekomen, die d.m.v. spiertesten kan zien of het een koemelkallergie is (ik kan je het website adres wel pb’en). Dit bleek het niet te zijn. Wel zijn we op haar aanraden overgestapt op Biobimlac. Dit is flesvoeding van de natuurvoedingswinkel. Ik moet zeggen, dat hij het daar echt beter op doet.
Al met al toch ook bij de kinderarts terecht gekomen omdat we er zelf ook helemaal doorheen zaten. Uiteindelijk is Finn drie dagen opgenomen geweest. Na de eerste dag uren te moeten krijsen, hebben ze hem ingebakerd en op een strak schema gezet. En dat hielp… daar…
Want de eerste week thuis ging nog aardig, maar toen ging Finn zich zo verschrikkelijk verzetten tegen het inbakeren, hij werd woest, trok krom als een banaantje, lag ingebakerd en al bovenin zijn wiegje. Pfffff.
Omdat ik nog steeds het gevoel had dat hij niet lekker in zijn vel zit, ben ik uiteindelijk weer naar de therapeut geweest die ook Jula destijds heeft geholpen. Dat is een Cranio Sacraal Therapeut. Naast lichamelijK (zoals de osteopaat) kijkt deze ook emotioneel.
En wat kwam hier uit: wsch. heeft Finn klem gezeten in mijn buik. Het kan kloppen want vanaf week 32 lag hij volledig ingedaald met zijn hoofdje vast in het bekken. Hij bewoog niet veel (ik dacht nog… zouden we dan toch een rustig kindje krijgen), ik heb me wel eens afgevraagd, is dit wel goed, maar dan voelde ik toch weer een schopje.
Vervolgens is alles explosief gegaan: een explosieve bevalling, hij spuugt explosief en poepen gaat ook altijd met kracht. De bananenhouding is wsch. de houding die hij in de buik heeft gehad. Zijn hoofdje zat klem, met als gevolg pijn… En de overtuiging ‘ik zit vast, ik kan geen kant op’. Dus inbakeren is voor hem ook niet goed, omdat je hem dan terugbrengt naar dat gevoel.
Dus vanaf vorige week ligt hij weer in een slaapzakje. Het is nog steeds heel intensief en de therapeut denkt zeker nog drie of vier behandelingen nodig te zijn, we zijn er dus nog niet (maar van 8 - 10 uur per dag huilen naar 2 - 3 uur is al een hele verbetering). Maar ik heb wel het gevoel dat er een aantal puzzelstukjes op zijn plaats vallen en dat mijn gevoel klopt dat er wat met Finn is en dat hij niet om ‘niks’ huilt (je kent de goede raad vast zelf ook wel… wil graag bij mama zijn… wil niet alleen zijn… etc).
Ook het website adres van de Cranio Sacraal therapeut wil ik je wel pb’en. Je leest dat ik het inderdaad wat meer in de alternatieve hoek zoek (voor een nuchtere fries als mij… maar ja, als ik maar resultaat zie voor mijn mannetje). Ook de flesvoeding uit de natuurvoedingswinkel doet het bij Finn dus goed.
Ook als je ervaringe wilt delen (ik wilde al een topic openen ‘moeders van huilbaby’s’ :shock: …), stuur me gerust een berichtje.
Met een tweede huilbaby weet ik er alles van. En ik zie aan Jula dat het ook echt goed komt, maar het is verschrikkelijk moeilijk!
Een dikke :hug:
Groetjes Hilda
Tallie :hug:
ik word na een half uurtje huilen al helemaal gek :oops: en da’s dan huilen geen krijsen. denk dat het heel erg normaal is wat je voelt maar ja daar help ik je natuurlijk 0,0 mee, sorry.
Maar het wel eenn prachtige meid :inlove: die haartjes dat wordt heerlijk fröbelen :inlove:
Helaas, gisteravond en vandaag weer helemaal mis…
Het lijkt wel of het slikken, opboeren weer terug komt!
Zou ze niet meer voldoende hebben aan de medicijnen?
Donderdag eindelijk naar de ka in de hoop dat we daar weer een stapje verder komen.
jeetje wat een ellende…
heeft ze het ook bij hele kleine beetjes voeding?