geen ervaring mee, maar idd denk dar Gwen je wel met tips kan helpen.
Wil je iig wel heel veel sterkte wensen met het uitzoeken van de medicatie enz.
Ben erg blij voor jullie dat e rnou een oorzaak is gevonden, hopelijk krijgt ze snel de goeie medicatie en knapt jullie mooie meisje op, en komen jullie ook weer aan jullie rust toe.
chantal :hug: even snel moet naar een gillend kind
je hebt pb!!!
meis vind het niet leuk voor je maar wil graag mijn ervaringen delen als je wilt
laat wel de medicatie ophogen in ieder geval en ga naar therapie voor de kiss echt dat hielp beter als alle medicatie bij mekaar hier…na alle’s staat in de pb wat ik weet en heb gedaan
jurre krijgt 4 maal zoveel al vanaf maand 2 als jou moppie en dan pas zie je echt effect in combi met de therapie :-*
Wij hebben toen Zantac gekregen (wat ie vreselijk vies vond)
en we moesten nutriton (joohannesbroodpitmeel) gebruiken; ik gaf nog borstvoeding toen, dus heb het in eerste instantie met een lepetje geprobeerd, maar dat was een crime!
toen afgekolfd en de nutriton door de verwarmde bv gegeven
dat ging iets beter, alleen liep de bv enorm terug en op een gegeven moment lukte het niet meer om af te kolven.
ondertussen bleef ie maar zo krijsen, en was ie uitgeput (en ik ook).
Dan krijg je nog advies van alle kinderartsen en cb’s: je moet hem niet meteen oppakken als ie gaat huilen…
pfff laten huilen, echt niet.
ik wist toch zeker dat er iets aan de hand was waardoor hij zo huilde. (en je krijgt nog het gevoel dat het aan jou als ouder ligt ook!)
uiteindelijk ben ik via KOK bij de osteopatie terecht gekomen; doe het wel ff in een spoiler, want anders zit ik je hele blz vol te kletsen.
ik vond het echt een aanrader achteraf en bij een volgend kindje zal ik veel eerder gaan.
de osteopaat voelde dat zijn nekje wat vast zat, en vroeg hoe de bevalling was gegaan; 24 uur weeën, maar uiteindelijk ging het binnen 3 persweeën, dus het laatste stuk ging heel snel… dat kan een oorzaak zijn.
na de 1e behandeling zei de osteopaat dat het huilen weleens erger kon worden, maar dat dit juist goed was, want dan zag je dat de behandeling zijn werk deed…
die 2 weken erna waren een hel…
als je dacht dat het niet erger kon… echt zó erg, ik durfde niet meer alleen met hem te zijn, dat huilen ging bij mij door merg en been, ik heb op balkon gestaan met alle deuren dicht om hem maar niet te horen, maar ik bleef het horen, en wat ik ook deed, optillen, wiegen, niks hielp…
bijna een zenuwinzinking na die 2 weken toen we weer naar de osteopaat gingen… hij hoefde niet aan me te vragen hoe het ging, hij zag het al aan me.
na de 2e behandeling viel tyg in slaap… de rest van de middag heeft ie geslapen, ongelovelijk, dat had ik nog nooit mee gemaakt.
en hij werd wakker en lachte… huh? mijn kind lacht…?
hij heeft niet meer gehuild (alleen nog maar gewone huiltjes)
wel bleef het spugen en tot uren na zijn voeding opboeren
maar het deed hem geen zeer meer, zo leek het.
ik had ineens een heel vrolijk kind, die niet op of om keek van een beetje spugen.
we zijn in totaal 5x naar de osteopaat geweest.
ik ben trouwens wel op een gegeven moment over gestapt op kunstvoeding
en friso comfort gemengd met gewone friso maakte de voeding wat dikker, zodat het wel opboerde, maar hij niet meer alles eruit spuugde.
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als Ziet. Ook Zantac gekregen wat wel hielp maar niet veel eigenlijk. Pas na maanden krijsen de hele dag door heeft de Osteopaat echt goed geholpen.
Inderdaad nog steeds wel oprispingen maar hij leek er veel minder last van te hebben. En ook kon hij na 3 behandelingen voor het eerst op zijn rug liggen.
Hier inderdaad ook een ontzettende klote-bevalling waarbij Ruben er uiteindelijk binnen 4 minuten is uitgeperst/uitgerukt . Dit was zeker een oorzaak van het hele gebeuren volgens de osteopaat. De zenuw die dan vaak in de nek niet goed zit loopt ook langs de maagklep die daardoor dus vaak niet goed functioneert.
Mijn advies is echt om eens langs een goede osteopaat te gaan, dat heeft hier de situatie echt veranderd :thumbup: .
Heel veel sterkte want een kindje wat zo veel huilt zuigt alle energie uit je :hug: :hug:
Hier net hetzelfde… . Mea was vijf weken toen ik ervoor naar de dokter ging. Wandelen in de kinderwagenbak was een ramp, slapen ging voor even en na tien minuten huilde ze moord en brand… Slikgeluiden maken en huilen, boeren en huilen… Als je haar rechthield was het ok, maar o wee als je haar wilde neerleggen. Dacht eerst al dat ik een verwend kind had… :roll:
Eerst gaviscon, wat niks deed, dan Zantac en vond dat dat ook nog niet echt iets deed… en toen wanhopig naar een ostheopaat geweest en vanaf de eerste keer dat we geweest zijn, voelde het anders… Volgens hem was Mea niet klaar om geboren te worden en heeft ze vanaf de geboorte stress opgebouwd en dus reflux gevormd…
Ik heb je oproep doorgestuurd naar een vriendin van mij die wellicht hetzelfde heeft meegemaakt met haar zoontje (sorry, in al die weken dat we pb-en niet eerder aan gedacht :oops: ). Die heeft last gehad van reflux in combinatie met een slappe luchtpijp en daardoor zat hij al snel aan ‘vast’ voedsel (potjes e.d. ipv melk) Als ik antwoord krijg, stuur ik het direct aan je door.
Oh, meiden ben zo blij met jullie steun! Je verwacht zo lekker te kunnen genieten van je beeb en dan komt er zo’n wervelstorm aan krijsen over je heen. Je moet door, maar het is zooo moeilijk.
Ik heb het idee alsof het gewoon erger aan het worden is. Het krijsen gaat idd door merg en been en zuigt al je energie weg.
Na de eerste krijspartij in de ochtend ben ik al gesloopt en dan moet ik nog de hele dag!
Ik ben inmiddels drie keer naar de osteopaat geweest en het heeft haar voorkeurshouding wel goed gedaan, maar de reflux klachten lijken wel erger te worden. Aanstaande woensdag moeten we weer. Jasmijn reageert er iig erg goed op, valt bijna altijd in slaap en das heel apart om te zien. Ik zal deze woensdag dan ook zeker aangeven dat het wel erger lijkt te worden allemaal!!
Wat ik zo opvallend vind is dat het iedere keer een beetje verergerd nadat ze weer prikjes heeft gehad :think: Of beeld ik me misschien maar in, tja zie alles niet meer zo helder op het moment.
Verder krijgt Jasmijn ook Friso Comfort, misschien ook Nutriton erbij gaan doen??
3 Maart weer naar ka in het skz, ben allang heel blij dat ze ons daar wel serieus nemen.
Want verborgen reflux word niet snel erkend bij de kinderartsen!
Want zo zei de eerste ka waar we terecht kwamen: Jasmijn groeit toch goed en ziet er verder gezond uit :wall:
Ja, zei ik: maar daarvoor moet ik haar wel twee extra flesvoedingen geven, want ze drinkt ineens veel minder.
En als ze huilt, huilt ze niet maar krijst ze het uit van de pijn…das toch niet normaal? Maar dit hoorde volgens hem bij de leeftijd :evil:
Kortom deze ka begreep niet waar we ons zorgden over maakten…en bekeek zo eens onze voorgeschiedenis en ik hoorde hem denken…ach, overbezorgd… :roll:
Ik liet het er zeker niet bij zitten en heb gelukkig nog snel een afspraak voor een second opinion in het skz kunnen regelen. En wat een verademing. Ik vertelde ons verhaal en ze begreep meteen wat het was!!! :o
Ik hoop maar zo dat de medicijnen snel gaan aanslaan, want dit kan ik geen weken meer volhouden.
Zijn jullie trouwens door de reflux ook snel begonnen met groentenhap? en Nutrix door de laatste fles (fruithap wacht ik nog maar even mee ivm het zuur)
Ik wil er eigenlijk meteen mee beginnen als ze vier maanden is in de hoop dat dat al iets gaat schelen…
wanneer hangt van je beeb af helaas…en ooo die ka af en toe grr geloven ook niet in kiss en het bestaat wel degelijk in mijn ogen dan :oops:
Nu zou ik als ik jou was geen comfort meer geven maar gewone friso met nutriton dan kan je het net wat dikker maken namelijk! Even kijken hoe ze reageerd steeds een schepje meer.
Dat ze nog pijn heeft is eigenlijk niet zo gek kindje’s met een reflux hebben een slokdarm die flink schade kan hebben en dat heeft even tijd nodig om te helen zeg maar kan je vergelijken met een schaafwond.
Ik merkte bij jurre dat het pas een week of 6 na de medicatie iets beter ging toen was het kennelijk genezen.
Nog een tipje hoe achtelijk het ook klinkt maar hoe geef jij de medicatie?
Volgens mij heb je dezelfde als wij voor jurre namelijk en dan kan je het beter op een lepeltje met sap geven hoe stom het ook klinkt.
De maag neemt namelijk veel beter op als die even zuur is en de medicatie die jij gebruikt stopt het zuur in de maag… snap je me nog :? dus als je het een kwartier voor de voeding geeft en dan met sap neemt het lijf het sneller op. Dat is mijn ervaring tenminste.
Ow en nog een klein ding als je pap (rijstebloem) gaat geven dan geen nutriton natuurlijk (word beton in de maag) en neem vanille dat schijnt zachter te zijn. Als ik zwanger ben helpt vanille vla ook goed tegen het zuur namelijk vandaar dat ik dat toen heb geprobeerd en dat hielp echt!
Hier ook reflux, na 5 weken een meisje die krijste van de pijn (maagzuur) naar de kinderarts meteen Zantac gekregen, wel goor spul maar sindsdien ging het steeds beter met haar… eigenlijk veranderde ze als een blad aan de boom. .
Hoe slaapt ze snachts Tallie??? Julia sliep snachts gewoon wel door dan had ze geen last…de kinderarts zei dat dat kwam omdat de organen dan in rust zijn…daardoor kon ik het ook wat makkelijker aan allemaal…
Wij hebben ook lang haar bedje hoger gezet, Kinderwagenbak lag ze nooit in dat ging gewoon niet, ik deed de maxicosi erop als ik ging wandelen, dat ging prima.
o en ziet dit had ik dus precies hetzelfde maar dan niet bij mijn dochter maar bij mijn zoon Sam…hij was een huilbaby…achteraf ook erg stom dat ik alle hulp toen heb afgeslagen…
en over het huilen:
ik weet wel dat ik alle hulp afsloeg
stom he... ik trok het helemaal niet, maar wilde het ook niet uit handen geven.
hoeveel mensen er wel niet hebben aangeboden om ff een uurtje te gaan wandelen met hem, zodat ik ff uit het gehuil was... maar ik wilde het niet