Chantal, hoe is het nu?
:-*
Hier hadden we hetzelfde probleem. Sem sliep hierdoor maar 45 min. en dan krijste hij het uit. Alleen snachts sliep hij goed. Hij is nu onder behandeling bij een kinderarts in het ziekenhuis. Wij werden doorgestuurd omdat Sem gewoon niet meer groeide wat indirect werdt veroorzaakt door de reflux.
Hij heeft omeprazol, na drie dagen merkte we verschil en sliep hij 3 uur achter elkaar. Ik ben wel drie keer bij zijn bed gaan kijekn of hij nog wel leefde :oops: Ik was dat gewoon niet gewend.
Het is een heel gedoe die omeprazol. Want hij mag maar halve kapsules per keer. In de kapsules zitten bolletjes (ongeveer 60) die ik dus moet gaan tellen en hem dan de helft geven. 2x per dag. Ik heb ik het begin de lege kapsules bewaard. Nu g ik eens in de week er voor zitten om een heel aantal kapsules te delen.
Maar het is het dubbel en dwars waard. Het is nu een heel vrolijk opgewekt mannetje, wat eindelijk echt uitgerust wakker wrdt.
Ik moet wel zeggen dat hier de reflux werd veroorzaakt door een koemelk allergie. Dus ik heb de reflux ook weg kunnen nemen door op dieet te gaan.
Jekka
Lieve meiden,
Vandaag is Jasmijn weer thuis bij ons. De meting ging op zich prima.
Wat opviel was dat Jasmijn “ineens” allemaal goede dagen had in het zkh. Je begrijpt dat de verpleging hun vraagtekens zetten bij ons verhaal :roll:
Maar goed, legde ik uit: sinds zaterdag slikt ze dus 2 x daags losec en krijgt ze 3 x daags Motilium. Het was een wereld van verschil! :shock:
Nu vandaag zijn de medicijnen drie volle dagen uit haar lijf, dit ivm de meting. Waardoor de ellende opnieuw is begonnen, maar nu zitten we dus weer thuis!!! :? (zoals ik had verwacht)
Helaas hebben ze dus in het zkh niets van al dat gekrijs kunnen zien!!! :wall: Dus echt blij/opgelucht zijn we nog niet.
Vanavond zijn we wel weer begonnen met de medicijnen en over twee weken krijgen we de uitslag van de meting.
Maar hier komt het…de medicijnen moeten dus drie volle dagen gestopt worden voor zo’n onderzoek (moest ik zelf weer achter komen via internet) terwijl bij Jasmijn de meting nu gedaan is met 1,5 dag geen medicijnen.
Wij hopen maar dat dit de meting niet heeft beiinvloed, want anders weet ik ff niet meer wat we dan moeten doen…
We zullen natuurlijk zeker aangeven dat zij geen drie volle dagen zonder medicijnen heeft gezeten toen de meting werd gedaan.
Feit blijft dat ze wel degelijk veranderd als ze die medicijnen binnen krijgt.
Maar goed, de verpleging hebben we niet kunnen overtuigen.
We hebben iig de eerste krijsbui hier thuis alvast gefilmd voor de arts die straks de uitslag gaat geven.
Nou, een heel verhaal…misschien wat verwarrend opgeschreven, maar zit er gewoon gigantisch doorheen…
Jekka: omeprazol is Losec. Kunnen ze je geen Losec mups voorschrijven? Dit zijn tabletten die in water uiteenvallen in kleine bolletjes. Je kunt dan met een spuitje “het zooitje” opzuigen en dan toedienen.
Van deze tabletten kun je namelijk ook de helft oplossen, gewoon tablet breken. Dus geen bolletjes tellen. Hahaha…maar kan me heel goed voorstellen dat je het er dubbel en dwars voor over hebt.
Verder nieuws over twee weken dus.
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
oja, Jekka: wat voor verschijnselen had jullie Sem dan van die kma?
Het is waarschijnlijk lichte kma? anders hadden ze het toch wel meteen gezien?
Oh schat het zit je niet mee he, ik hoop zo dat er iets van hulp straks komt voor je kleine wijffie.
Jeetje dat klinkt wel lastig allemaal he…
Maar dat gevoel van voor joker zitten ken ik wel hoor… Toen Tessa opgenomen werd werd ze meteen op andere voeding gezet en meteen ging het al beter…
Dus alles waar wij thuis mee tobten was daar ineens bijna weg…
Waascheinlijk ook omdat de stress een stuk minder was natuurlijk…
Maar heel erg goed dat je die krijsbui gefilmd hebt en idd gewoon melden dat het met 1,5 dag gemeten is en niet met 3 zoals jij begrepen had…
Hopenlijk werken de medicijnen snel weer en is de uitslag goed… ( in de zin dat het dingen oplost)…
Heel veel sterkte nog de komende tijd meis…
Liefs TIna
jeetje chantal…alsof er geen einde aankomt :? wel ontzetten frusterend dat die artsen en verpleegkundige zo zijn .
Ik hoop echt dat er snel iets goeds uitkomt en jullie met zijn 3 een beetje de rust krijgen
Liefs en veel knuffels van ons :hug:
Chantal :hug: zit niet mee he, wel naar je gevoel blijven luisteren he want daarmee zat je eerder ook al goed.
:-*
@tallie wrote:
Lieve meiden,
Vandaag is Jasmijn weer thuis bij ons. De meting ging op zich prima.
Wat opviel was dat Jasmijn “ineens” allemaal goede dagen had in het zkh. Je begrijpt dat de verpleging hun vraagtekens zetten bij ons verhaal :roll:
Maar goed, legde ik uit: sinds zaterdag slikt ze dus 2 x daags losec en krijgt ze 3 x daags Motilium. Het was een wereld van verschil! :shock:
Nu vandaag zijn de medicijnen drie volle dagen uit haar lijf, dit ivm de meting. Waardoor de ellende opnieuw is begonnen, maar nu zitten we dus weer thuis!!! :? (zoals ik had verwacht)
Helaas hebben ze dus in het zkh niets van al dat gekrijs kunnen zien!!! :wall: Dus echt blij/opgelucht zijn we nog niet.
Vanavond zijn we wel weer begonnen met de medicijnen en over twee weken krijgen we de uitslag van de meting.
Maar goed, de verpleging hebben we niet kunnen overtuigen.
We hebben iig de eerste krijsbui hier thuis alvast gefilmd voor de arts die straks de uitslag gaat geven.
dat was hier dus ook zo… MAtteo thuis huilen huilen huilen… is hij in het ziekenhuis(toen hij 5 week was)… is hij rustig… dat is zooo frustrerend eignelijk… gelukkig zeiden ze dat het wel vaker voorkwam… en ons geloofden ze gelukkig wel … MAtteo heeft zantac meegekregen en die heeft hij tot 2 week geleden gebruikt… en nu kan hij gelukkig zonder!
Meiden,
Wie oh wie…kent er nog andere melkindikkers dan Nutriton???
En dan vooral die de melk meteen wat dikker maakt en niet alleen als het al in het maagje is beland??
We zijn sinds gisteren gestart met Friso H.A. Intensief (koemelkvrije flesvoeding) Maar deze melk is zo dun, dat ze zich weer tig keer verslikt :roll: :? en het komt natuurlijk weer omhoog zetten een uurtje erna. Gelukkig hebben we hier dan dus medicijnen voor. Maar die melkindikker is onmisbaar!!!
De slik-/verslikklachten en het heftige gekrijs is weg…maarrrrr
wat nu “overbleef” waren heftige darmkrampen. En sinds het verhaal van Jekka hier ben ik toch gaan twijfelen of het misschien toch koemelkallergie zou kunnen zijn, dus gisteren met ha overlegd en vond het een goed idee om toch weer starten met koemelkvrije flesvoeding.
We hebben dit drie weken eerder drie dagen geprobeerd (en eigenlijk maar 1 volle dag) de ha zei toen dat we dan al resultaat hadden moeten zien…?! :think: :eh:
De doorslag om toch weer te starten met Friso H.A. Intensief is dat ze veel blijft niezen (al vanaf haar geboorte en met veel bedoel ik zo’n 15 keer op een dag!) haar poepluiers worden steeds dunner en het worden er steeds meer :eh: EN die snotneus (gewoon helder snot) gaat niet weg!!
We durven nog niet te juichen, maar Jasmijn heeft vannacht weer eens doorgeslapen, (kwam nu om 5:00 ipv 2:00-3:00) toeval of niet???
Nou, heel verhaal maar hoop dat iemand dus weet welke andere melkindikker ik kan gaan gebruiken.
Alvast bedankt!
even snel een dikke :hug: aan je geven meid!
ik hoop zo voor je dat dit het probleem is ik duim voor jullie!
nutriton verdikt trouwens al in de fles hoor!!!
en niet alleen in de maag…
liefs gwen
sorry tal ik heb er geen verstand van hoop dat het snel beter mag gaan :hug: :-*
Ik zou het ook zo niet weten, misschien dat je het cb even kan bellen. Oh Nutriton zelf
Ik hoop zo voor jullie dat dit het probleem is, dat het straks over is.
Jee, Tal, het blijft zoeken hé? Hoop dat deze voeding de ‘truuk’ zal doen!! Zou idd ook haar andere klachten wellicht verhelpen.
:hug: voor jullie
nutriton moet je met kokend water aanmaken,
dan is het dik in de melk
maar ik moet zeggen dat Tygo ook helemaal niet tegen die nutriton kon hoor, hij had 14x per dag dunne ontlasting ermee.
ik heb dus een balans gevonden:
1/3 friso comfort (waar nutriton al doorheen zit, aangemaakt met kokend water dus)
en 2/3 friso normaal.
Lieve tallie
Ik hoop zo dat jullie het hebben gevonden nu … :hug: en wat heerlijk dat je een nachtje kon slapen vannacht
Liefs loes
Johannesbroodpitmeel!!
Bij de reformwinkels te krijgen dat is in principe hetzelfde idee als nutriton alleen de orginele versie ervan
:hug:
dank meiden, ik ga weer aan de slag ermee
Och lieverd, ik zie nu net dit topic… :hug:
Hier ook reform-Johanngjkasfjkl enz, van nutriton spoot de ontlasting eruit…
Vandaag de tweede dag in…koemelkvrij!
Op het moment is het best moeilijk te beoordelen want ze erg huilerig omdat ze echt snotverkouden is :? :roll:
Maar ik moet positief blijven (kon ik vanmorgen om 6:00 even niet opbrengen :oops: :shifty: ) en ik kan wel zeggen dat ze gisteren weinig gekrijst heeft en maar afentoe nog wat last had van darmkrampjes…
Maar durf het gewoon niet geloven :eh:
Telkens dachten we nu moet het beter gaan…eerst kiss, toen die verborgen reflux (klachten zijn nog steeds duidelijk verdwenen met medicijnen!) en dan misschien ook nog koemelkallergie…
Helaas kwam ze vannacht weer voor een voeding…
Ben heel benieuwd hoe het vandaag zal gaan.