tja...

@jet wrote:

@Rooike wrote:
:pray: pfjieuwwww dacht echt dat ik de enige was die er zo over dacht hahaha! :mrgreen:

dan heb je niet goed gelezen, want er zijn echt wel een paar meer die er geen kwaad in zien.. waaronder ik..

Klopt maar kon ze niet allemaal kwooten toch! :thumbup:

meisjes kunnen goed dansen ,maar die bewegingen … :naughty:

als leraar/lerares zou je toch moeten zien dat dat een beetje te veel van het goede is.

maar ach als de papa’s mama’s en kinderen het leuk vinden moeten ze vooral lekker doorgaan :wink:

@Happy mommy wrote:

@fiep klophout wrote:
heb precies hetzelfde als lune: hoezo kun je haar niet verbieden naar die zenders te kijken? Ik heb een zoon die even oud is, en die mag van niet kiezen welke zender ie kijkt, heel simpel. er wordt dus niet gezapt, en die muziekzenders hoef ik zo niet eens te verbieden :wink:

Ik vind het een beetje de wereld op z’n kop als je gaat zeggen dat er op tv wat spaarzamer omgegaan moet worden met seksueel getinte dingen en geweld, terwijl je zelf als ouder niet eens de verantwoordelijkheid neemt controle te houden op welke zenders je kind kijkt. muziekzenders zijn gewoon niet gemaakt voor meisjes van 5, dus hoeven ze daar ook geen rekening mee te houden, daar ligt m.i. een rol voor de ouders. En met een vijfjarige is dat niet eens een heel ingewikkelde rol, als je het mij vraagt.

Tja, ik ben echt niet de enige die mijn kinderen muziekzenders laat kijken.

En bij mijn 5 jarige meisje is het verbieden wel een ingewikkelde rol (maar dat heeft met andere dingen te maken)

In de zomer lopen de kinderen allemaal bij elkaar naar binnen en dan staan daar in de huiskamers vaak dit soort programma’s op.

Ik vind het nogal wat om aan die mensen te vragen dit niet te bekijken.

Zeker omdat een heleboel buur-ouders totaal geeen moeite hebben met de sexueel getinte clips.

In ben in onze buurt één van de weinige conservatieve ouders.

Er zullen ook een heleboel ouders zijn die het sowieso niet erg boeit.

Als het allemaal een tandje terug gaat zou het in mijn ogen prettig zijn.

Voor mij hoeven de preutse praktijken in Amerika ook weer niet. Maar hier slaan ze af en toe helemaal door.

Misschien dat ik met mijn mening doorsla hoor. Kan best. Maar het lijkt wel of de tv programma’s met de jaren steeds extemer worden. Steeds schokkender, ranziger, luidruchtiger en vulgairder. En ik vrees dat sommige ouders hier op den duur zo aan wennen dat het niet meer in de opkomt dat het wel eens schadelijk voor kinderen kan zijn.

ik vind het wel opvallend dat je het hebt over andere ouders die het niks boeit, en dat je een van de weinige conservatieve ouders bent. Terwijl je dus wel doodleuk je kind van 5 naar tmf en dat soort zenders laat kijken omdat ‘het ingewikkeld is om te verbieden’…

Grappig dat je zegt dat je denkt dat ouders zo gewend raken aan al dat sex en geweld dat het niet meer in ze opkomt dat het schadelijk kan zijn voor een kind. Als dat wel nog in jou op komt, dan snap ik dus echt niet waarom je je kind het vervolgens wel laat kijken.

Ik kan je uitspraken gewoon niet met elkaar rijmen. En het past voor mij ook helemaal nog niet bij de dilemma’s van het opvoeden van een 5 jarige.

Ik snap werkelijk niet wat er zo erg aan is qua dansen en kleding…

Wat doen ballerina’s dan? die kleden zich ook zoiets

:lol:

Ballerina’s? :shock: Het moet balletdansers zijn…

@fiep klophout wrote:

@Happy mommy wrote:
@fiep klophout wrote:
heb precies hetzelfde als lune: hoezo kun je haar niet verbieden naar die zenders te kijken? Ik heb een zoon die even oud is, en die mag van niet kiezen welke zender ie kijkt, heel simpel. er wordt dus niet gezapt, en die muziekzenders hoef ik zo niet eens te verbieden :wink:

Ik vind het een beetje de wereld op z’n kop als je gaat zeggen dat er op tv wat spaarzamer omgegaan moet worden met seksueel getinte dingen en geweld, terwijl je zelf als ouder niet eens de verantwoordelijkheid neemt controle te houden op welke zenders je kind kijkt. muziekzenders zijn gewoon niet gemaakt voor meisjes van 5, dus hoeven ze daar ook geen rekening mee te houden, daar ligt m.i. een rol voor de ouders. En met een vijfjarige is dat niet eens een heel ingewikkelde rol, als je het mij vraagt.

Tja, ik ben echt niet de enige die mijn kinderen muziekzenders laat kijken.

En bij mijn 5 jarige meisje is het verbieden wel een ingewikkelde rol (maar dat heeft met andere dingen te maken)

In de zomer lopen de kinderen allemaal bij elkaar naar binnen en dan staan daar in de huiskamers vaak dit soort programma’s op.

Ik vind het nogal wat om aan die mensen te vragen dit niet te bekijken.

Zeker omdat een heleboel buur-ouders totaal geeen moeite hebben met de sexueel getinte clips.

In ben in onze buurt één van de weinige conservatieve ouders.

Er zullen ook een heleboel ouders zijn die het sowieso niet erg boeit.

Als het allemaal een tandje terug gaat zou het in mijn ogen prettig zijn.

Voor mij hoeven de preutse praktijken in Amerika ook weer niet. Maar hier slaan ze af en toe helemaal door.

Misschien dat ik met mijn mening doorsla hoor. Kan best. Maar het lijkt wel of de tv programma’s met de jaren steeds extemer worden. Steeds schokkender, ranziger, luidruchtiger en vulgairder. En ik vrees dat sommige ouders hier op den duur zo aan wennen dat het niet meer in de opkomt dat het wel eens schadelijk voor kinderen kan zijn.

ik vind het wel opvallend dat je het hebt over andere ouders die het niks boeit, en dat je een van de weinige conservatieve ouders bent. Terwijl je dus wel doodleuk je kind van 5 naar tmf en dat soort zenders laat kijken omdat ‘het ingewikkeld is om te verbieden’…

Grappig dat je zegt dat je denkt dat ouders zo gewend raken aan al dat sex en geweld dat het niet meer in ze opkomt dat het schadelijk kan zijn voor een kind. Als dat wel nog in jou op komt, dan snap ik dus echt niet waarom je je kind het vervolgens wel laat kijken.

Ik kan je uitspraken gewoon niet met elkaar rijmen. En het past voor mij ook helemaal nog niet bij de dilemma’s van het opvoeden van een 5 jarige.

Ik laat haar dat soort zenders niet bewust zien… ik reageerde op iemand (geen idee meer wie) die zei dat het het niet zo ingewikkeld moet zijn om je kind van 5 jaar van het zappen af te houden.

Want voor mij en mijn man is dat niet zo eenvoudig omdat mijn dochter pddnos heeft en een mega gebruiksaanwijzing heeft. Een gewoon verbod loopt bij haar uit op driftbuien, gillen en slaan.

Wij proberen wel uit alle macht het tegen te gaan, krijgen hulp van een speciale opvoedchoach voor kinderen met een autistisch spectrum stoornis. Maar zelfs dan kunnen we af en toe niet tegengaan dat ze er toch weer naartoe is gezapt.

De reden waarom ze ook in aanraking komt met dit soort zenders is omdat er in de buurt bij ons 's-zomers de kinderen allemaal bij elkaar naar binnen lopen en omdat daar dat soort muziekzenders wel aanstaan omdat oudere broertjes en zusjes dat wel bekijken. Daar vinden de ouders het wel goed. Bij ons dus niet.

Het hele pddnos verhaal wilde ik buiten deze discussie laten omdat dat er eigenlijk niet toe doet. In ieder geval niet met wat ik met deze discussie wil zeggen. Namelijk dat er zat ouders zijn die het gewoonweg niet boeit, die wel erg gemakkelijk ermee omgaan.

Mijn stelling is dan; heeft de politiek ook niet een beetje verantwoordelijkheid?

Nogmaals, ik weet dat het schadelijk is, maar wij zitten hier af en toe ook met onze handen in het haar omdat we moeten kiezen tussen twee kwaden.

Een huis op stelten omdat we het verbieden (en een klein zusje dat daar weer gek van wordt) of met zachte hand overhalen om een andere zender op te zetten… maar dan zijn we soms alweer een hele tijd verder want ze praat als een volwassene en gaat met volle overtuiging haar punt verdedigen.

Ik wil het pddnos verhaal hier liever verder buiten laten en eerder aan de stelling werken.

Misschien gewoon geen afstandbediening in de handen geven?

@Bambi wrote:

Misschien gewoon geen afstandbediening in de handen geven?

Als dat zou werken dan was het makkelijk geweest hè :slight_smile: :wink: maar zo eenvoudig werkt dat hier niet. (dat is één van de eerste dingen die je probeert)

ik denk idd dat je dat probleem gewoon gecreeerd hebt door uberhaupt toe te staan dat ze mag zappen. Hier zijn ze niet anders gewend als dat ik bepaal wat ze kijken en dat wordt dus zonder meer geaccepteerd. Vinden ze wat ik kies niets? Dan kijk je toch niet, ook goed, ga maar wat anders doen.

Maar waarom werkt dat niet dan? Want hier mogen ze dus gewoon niet aan de afstandbediening komen en zorg ik dus dat ze er ook niet bij kunnen.

Je kan toch niet haar boze buien jou anders doen laten besluiten…?

Jij bepaalt toch wat er gebeurd.

@Bambi wrote:

Maar waarom werkt dat niet dan? Want hier mogen ze dus gewoon niet aan de afstandbediening komen en zorg ik dus dat ze er ook niet bij kunnen.

De dansende meisjes, tja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daarvan vind. De bewegingen vind ik tot daar aan toe, de kleding…mmmmm…dat is nou niet het beeld dat ik van een 7-jarige heb.

Wat de tv betreft, vraag ik me hetzelfde af als Bambi. Hier 2 jongens van 11 en 4, en hier beneden bepaal ik wat er gekeken mag worden. Oudste mag met vrijheid zappen, maar alleen als jongste er niet bij is. Is jongste er wel bij, dan kijk ik streng mee naar wat er opgezapt wordt en kijk en luister ik mee of ik dat wel geschikt voor jongste. Is oudste alleen, dan houd ik ook in de gaten wat hij opzet, alleen verbied het niet, maar praat er met hem over waarover het gaat en waarom ik het wel/niet zo’n geschikt programma vind voor hem.

Overigens vind ik de kinderprogramma’s waarin schaamteloos gescheet en geboerd wordt minstens zo vreselijk als muziekzenders…

Tegenwoordig bij nieuwe tv is dat je op zender/leeftijf en of uitzendtijden op kinderslot gezet kan worden waardoor je kind niet naar de programma’s kan kijken die ze niet mogen zien! Althans hier wel op zowel ledtv als op ziggo interactieve decorder. Bij Ziggo interactieve decorder kan ik zelfs bij programma’s kinderslot zetten…

Dus tot zover maak ik me niet druk over kijken wat niet van haar toepassing is :thumbup:

De muziekzendersvzitten toch op de digitale tv? Dan kun je ze prima blokkeren of van pincode voorzien. Ik neem aan dat je dat met een aantal andere zenders ook hebt gedaan want er zijn wel heel veel ergere zenders dan TMF. Dan is het voor jullie alleen de kunst om haar de code niet te geven als ze boos wordt.

Mariiyelle wrote:
Tegenwoordig bij nieuwe tv is dat je op zender/leeftijf en of uitzendtijden op kinderslot gezet kan worden waardoor je kind niet naar de programma's kan kijken die ze niet mogen zien! Althans hier wel op zowel ledtv als op ziggo interactieve decorder. Bij Ziggo interactieve decorder kan ik zelfs bij programma's kinderslot zetten..

Dus tot zover maak ik me niet druk over kijken wat niet van haar toepassing is :thumbup:[/quote

Gelijk.

@ariel wrote:

De muziekzendersvzitten toch op de digitale tv? Dan kun je ze prima blokkeren of van pincode voorzien. Ik neem aan dat je dat met een aantal andere zenders ook hebt gedaan want er zijn wel heel veel ergere zenders dan TMF. Dan is het voor jullie alleen de kunst om haar de code niet te geven als ze boos wordt.

over wie heb je het? :slight_smile:

@Lune wrote:

ik denk idd dat je dat probleem gewoon gecreeerd hebt door uberhaupt toe te staan dat ze mag zappen. Hier zijn ze niet anders gewend als dat ik bepaal wat ze kijken en dat wordt dus zonder meer geaccepteerd. Vinden ze wat ik kies niets? Dan kijk je toch niet, ook goed, ga maar wat anders doen.

Als er opvoedcoachen bestaan voor kinderen zoals mijn dochter… denk je dan dat het bij haar allemaal zo eenvoudig werkt?

Voordat je zo makkelijk oordeelt moet je je er wel in verdiepen Lune.

Als je eens wist hoeveel opvoedboeken ik heb gelezen, hoeveel ellende we hier in huis hebben gehad.

Jouw manier werkt bij een “normaal” kind.

Ik gaf een tip aan happy mammy mariiyele. Maar later zag ik dat jij hetzelfde had gescreven. Ik typ een beetje langzaam doordat ik op mijn iPhone typ

@Lune wrote:

Je kan toch niet haar boze buien jou anders doen laten besluiten…?

Jij bepaalt toch wat er gebeurd.

Op den duur houden boze buien op als kinderen zien dat het geen rendement heeft. Dat kan lang duren, afhankelijk van het temperament van je kind. Maar op den duur valt het kwartje. Dan is het duidelijk dat dit niet werkt en stoppen kinderen met proberen.

Mijn dochter blijft tot het einde der tijden proberen als ik niet tot haar door kan dringen op een andere manier.

Daarom moeten we haar eerst goed kunnen begrijpen, snappen wat er in dat koppie omgaat. Dan pas kunnen we zorgen dat ze ons gaat begrijpen.

Zeggen dat je “gewoon” niet moet toegeven is makkelijk gezegd.

Maar niet gemakkelijk gedaan als je andere kind onder haar uitbarstingen gaat lijden, of als de buren gaan klagen, of als je huwelijk er aan onderdoor dreigt te gaan of als je zelf ook af en toe niet meer weet hoe je hier uit kan komen.

Daarom hebben we hulp.

Maar zeg niet dat je het “gewoon” maar even zo moet doen… of nog erger…dat je het aan jezelf te danken hebt.