tja...

@*Esther wrote:

@Pumba wrote:
Ben ik het mee eens. Niet dat ik een dochter van ouder dan 5 heb (bijna :wink: ) en dansles geef, maar bij streetdance e.d. dansen ze gewoon zo.

Dat hoeft dus helemaal niet, ik heb ook jazz en streetdance gegeven en ik was me altijd wel heel bewust van de leeftijden van kinderen en daar pas ik dan dus ook de dans op aan… Bepaalde ‘sexy’ bewegingen stop ik er dan dus gewoon niet in, en dat kan prima… Het is niet dat je zonder die bewegingen geen streetdance meer overhoudt ofzo :wink:

Ok, dat is waar, maar je maakt een show op een bepaald soort muziek en toevallig hoort daar dit dansje bij. En heel goed natuurlijk dat je daar rekening mee houdt en het niet doet.

En ik moet ook eerlijk zeggen, als ik iets doe, dan wil ik het ook goed doen. Dus ben ook nogal een streber :angel:

Dezelfde dans met totaal andere kleding had er denk ik heel anders uit gezien.

Ik vind Nederland fantastisch. Vooral omdat er zoveel mogelijk is en mag.

Maar af en toe slaan we door in onze vrijheid.

Dat is in mijn ogen ook zo als je een kind van 7 jaar in zo’n outfit laat dansen.

Laat kinderen nog even kind zijn. Kinderen worden nu al zo vroeg “volwassen” gemaakt door de media.

Dat zie je bijvoorbeeld door de gruwelbeelden op het nieuws op tijden waarin een heleboel kinderen nog lang niet op bed liggen (of zoals pas geleden bij hart van Nederland waarin uitgebreid het werk van een dierenbeul aan de orde kwam), maar ook de manier waarop vrouwen in beeld komen op de muziekzenders.

Ik ben vast een mega-meut, maar ik gruwel hiervan. Mijn dochtertje van 5 jaar wil nu al geen wijd vallende blouse aan omdat dit voor dikke kinderen is. “ik ben niet lelijk mama” zegt ze dan, “ik ben sexy, ik wil mijn strakke t-shirt aan”.

De eerste keer dat ze dit zei moest ik stiekem wel een beetje gniffelen omdat het nogal raar klonk uit zo’n klein kindermondje. Maar nu hoor ik vrij regelmatig dit soort opmerkingen van haar en haar vriendinnen en zie ik de lol er helemaal niet van in.

Ik praat wat af met haar, maar hoe lang zal het duren voordat de media wint van mama?

Van mij mag het allemaal wel een beetje minder. Van mij mag sex wel een beetje speciaal blijven. Iets wat je alleen maar bespreekt met je moeder of een goede vriendin. En het moet iets zijn wat je alleen maar doet met iemand die heel speciaal voor je is.

De reden dat je nu steeds meer verhalen hoort over Breezer-sletjes en dergelijke komt denk ik voornamelijk door de toon die er nu heerst. Een toon die zegt dat alles maar moet mogen en kunnen.

Ook al doe je nog zo je best als ouder, de media en de schoolvrienden hebben uiteindelijk de meeste invloed.

Was het iemand al opgevallen dat zelfs Beyoncé en mededanseressen in de clip ten opzichte van deze meisjes behoorlijk overdressed zijn?

De meiden dansen echt heel goed, maar ik vind dat een meisje van die leeftijd niet bezig moet zijn met iets wat sex uitstraalt en het ziet er gewoon heel sexy uit, dat staat denk ik de meesten tegen. Een meisje van die leeftijd is daar nog helemaal niet mee bezig. Ze hebben dit zo geleerd, ze vinden het leuk om te dansen dus ze doen het zo, met als enige gedachte de juichende applaudiserende mensen en er plezier aan beleven, wij zien dat net even anders denk ik. Ik denk dat er genoeg leuke liedjes zijn, zelfs dit liedje waar je goed op kan dansen maar het kan wat mij betreft wel wat minder en wat gekleder.

@Happy mommy wrote:

Ik ben vast een mega-meut, maar ik gruwel hiervan. Mijn dochtertje van 5 jaar wil nu al geen wijd vallende blouse aan omdat dit voor dikke kinderen is. “ik ben niet lelijk mama” zegt ze dan, “ik ben sexy, ik wil mijn strakke t-shirt aan”.

De eerste keer dat ze dit zei moest ik stiekem wel een beetje gniffelen omdat het nogal raar klonk uit zo’n klein kindermondje. Maar nu hoor ik vrij regelmatig dit soort opmerkingen van haar en haar vriendinnen en zie ik de lol er helemaal niet van in.

Ik praat wat af met haar, maar hoe lang zal het duren voordat de media wint van mama?.

Alleen het feit dat ze dat soort dingen zegt al… :frowning: Wat erg zeg. Ik ben blij dat dat hier nog totaal niet speelt.

@Rooike wrote:

@Pitje27 wrote:
ik zat toevallig op youtube te kijken naar een filmpje van een man die op single ladies danst en kwam toen tegen van meisje van 7 die dat ook deden…

ze dansen goed, maar weet niet of ik al ouder hier zo blij mee ben als ik mijn kind van 7 deze dans zie doen… :think:

http://www.youtube.com/watch?v=ir8BO4-7DkM

Dan ben ik de enige die hier echt niet over kan vallen, niet over de dans en niet over de kleding…

Het is een (dans)SHOW dus laat het een show zijn.

Ze dragen die kleding toch niet dagelijks?

Wij hadden vroeger naveltruitjes en hotpants aan en dat wel in het dagelijks leven.

En dit is alleen maar voor de SHOW dus waarom moeilijk doen…

Rooike Ik ben het met je eens hoor, ik denk als een van de weinige :wink:

Ik zou echt oprecht trots zijn als mijn dochter zo kon dansen :thumbup:

en die pakjes ja dat is voor de show .

zie er niets raars in eigenlijk :think:

@Happy mommy wrote:

Nou geen meut hoor, als ik dit mijn dochtertje zou horen zeggen met 5 jaar, dan zou ik ook wel in shock zijn :shock: ...
Met alle respect, maar dit is geen normale taal voor een 5 jarige.
Ik zou ook niet weten hoe mijn 5 jarige aan dat soort uitspraken zou moeten komen. HIj is dan wel een jongen, maar dan nog vind ik het nogal wat dat een meisje van die leeftijd kennelijk dit soort dingen oppikt..
Gelukkig heb ik dat in onze omgeving nooit meegekregen, ik heb aardig wat vriendinnen met dochters in de leeftijd van 2 tot 9 jaar en daar speelt dit gelukkig naar mijn weten niet.

Mag ik vragen van wie ze dit 'geleerd' heeft, als je dat vraagt van wie hoort ze dat soort dingen?

@jet wrote:

Mag ik vragen van wie ze dit ‘geleerd’ heeft, als je dat vraagt van wie hoort ze dat soort dingen?

mijn ervaring: er hoeft er maar 1 in de klas te zitten die het zegt/doet… en het komt zo bij je eigen kind terecht…

Hier dan wel niet over sexy, maar heb ook al dingen uit mijn oudste zijn mond horen komen waar ik niet van gediend was hoor :? . Daar praten we dan over nadat ik eerst vraag of hij wel weet wat hij zegt… je kan het namelijk horen dat hij het niet weet, maar ik wil het uit zijn mond horen wat hij denkt dat het betekent.

Maar kan me zo voorstellen dat er dan 1 kindje in zo’n klas zit met oudere broers/zussen en die op die manier al veel meer hoort en dat gewoon nakletst/doet.

mijn oudste is nu bijna 7 en echt een oudste… alles is nog nieuw zeg maar. Tegen de tijd dat onze jongste 7 is is zijn oudste broer een 14 jarige puber die waarschijnlijk langzaam bezig is met meisjes etc (gaan we nu nog vanuit, het zouden ook jongens kunnen zijn :lol: ) en ongetwijfeld pikt onze jongste dan ook dingen op waarvan ik en anderen denken wablief!!! en als hij dat dan in de klas vertelt een keertje kan het zou maar nagepraat worden door het kind van een ander natuurlijk… maar zeker als een kind wat populairder is in een klas en dan dat soort dingen zegt zal het al snel door anderen ook gebruikt worden

@Tante Soesa wrote:

Was het iemand al opgevallen dat zelfs Beyoncé en mededanseressen in de clip ten opzichte van deze meisjes behoorlijk overdressed zijn? .

dit zag ik ook ja… heb het hier ook al 2x gemeld… :wink:

@mamaMarije wrote:

mijn oudste is nu bijna 7 en echt een oudste… alles is nog nieuw zeg maar. Tegen de tijd dat onze jongste 7 is is zijn oudste broer een 14 jarige puber die waarschijnlijk langzaam bezig is met meisjes etc (gaan we nu nog vanuit, het zouden ook jongens kunnen zijn :lol: ) en ongetwijfeld pikt onze jongste dan ook dingen op waarvan ik en anderen denken wablief!!! en als hij dat dan in de klas vertelt een keertje kan het zou maar nagepraat worden door het kind van een ander natuurlijk… maar zeker als een kind wat populairder is in een klas en dan dat soort dingen zegt zal het al snel door anderen ook gebruikt worden

Ik snap dat je van je 2e of volgende kindje sneller dingen te horen/zien krijgt dan bij je oudste kind. Dat is met alles, een jonger kind wordt ook sneller vrij gelaten dan de oudste. Maar dan nog heb ik zoals gezegd veel vriendinnen met dochtertjes die echt al een paar jaar ouder zijn dan 5 en die nog echt niet met dat soort praat thuis komen.

De associatie van sexy kleding met dik, kleding die strak moet zijn etc…

Ik schrik gewoon eigenlijk meer van het feit dat zulke jonge meisjes al spreken over dat soort dillema

@jet wrote:

Ik schrik gewoon eigenlijk meer van het feit dat zulke jonge meisjes al spreken over dat soort dillema[/spoiler]

ik vind die opmerking ook echt tig keer shockender dan de dansende meisjes uit de OP.

Happy Mommy, je schrijft: hoe lang zal het duren voor de media wint van mama? Heeft ze die opmerking/dat idee van de media dan? Maar welke media dan? :think: Ik snap dat een kind van een jaar of tien op allerlei manieren door de media beinvloed wordt, en dat je daar als ouder zeker geen 100% grip meer op kunt hebben, maar ik heb bij mijn zoon van 5 het idee dat ik er nog behoorlijk grip op heb wat ie qua media-invloed mee krijgt.

@fiep klophout wrote:

@jet wrote:

Ik schrik gewoon eigenlijk meer van het feit dat zulke jonge meisjes al spreken over dat soort dillema[/spoiler]

ik vind die opmerking ook echt tig keer shockender dan de dansende meisjes uit de OP.

Happy Mommy, je schrijft: hoe lang zal het duren voor de media wint van mama? Heeft ze die opmerking/dat idee van de media dan? Maar welke media dan? :think: Ik snap dat een kind van een jaar of tien op allerlei manieren door de media beinvloed wordt, en dat je daar als ouder zeker geen 100% grip meer op kunt hebben, maar ik heb bij mijn zoon van 5 het idee dat ik er nog behoorlijk grip op heb wat ie qua media-invloed mee krijgt.

Op school is Beyonce hardstikke populair. Hogere klassen staan op haar muziek te dansen bij speciale dagen van de school.

Dan staan de boksen aan op het schoolplein en wordt daarop gedanst.

Zodra mijn dochtertje de afstandsbediening in haar vingertjes krijgt gaat ze zappen naar de muziekzenders. En daar wordt je doodgegooid met clips.

Het sexy woordje komt denk ik van iemand op school.

Bij ons wordt er regelmatig gemixt in de klassen. Kinderen van hogere klassen helpen lagere klassen met werkjes ed. Misschien heeft ze het daarvan.

In ieder geval hoor ik het nu regelmatig, ook bij andere kinderen.

Ik heb er toevallig pas geleden met een paar moeders over gehad.

Die was het ook al opgevallen.

Of ze begrijpt waar ze het over heeft… geen idee… maar er wordt hier wat met de “heupen” gewiegd op muziek.

Het meisje is helemaal verzot op muziek en dansen… ik kan moeilijk die zenders hier verbieden.

En anders bekijkt ze het wel bij andere kinderen.

Ik baal er gewoon van dat er op tv niet wat spaarzamer met sexueel getinte beelden en agressieve beelden wordt omgegaan.

Ik heb sowieso het idee dat een heleboel meisjes uit mijn dochtertje haar kas hun tijd ver vooruit zijn. Qua gesprekken, opmerkingen.

Ik heb het idee dat ze in een behoorlijk vroegwijze klas zit.

Maar dat heb je zelf toch in de hand…? Ik zou echt niet weten waarom je haar muziekzenders niet zou kunnen verbieden. Mijn 9jarige mag uberhaupt niet zappen en zeker niet naar muziekzenders kijken. Dat wordt hier zonder gemor heel gewoon gevonden hoor.

Je kunt niet de verantwoordelijkheid bij de zenders gaan leggen, zeker als je het over 5jarige meisjes hebt kun je dat echt nog heel goed in de hand houden. Hier is het pas het afgelopen jaar een issue dat ze weleens bij anderen iets zien waar wij niet achter staan, maar dat zijn dan nog steeds niet dit soort dingen. Ik meld dat ook aan ouders als mijn kinderen ergens gaan spelen en dat wordt altijd gerespecteerd.

heb precies hetzelfde als lune: hoezo kun je haar niet verbieden naar die zenders te kijken? Ik heb een zoon die even oud is, en die mag van niet kiezen welke zender ie kijkt, heel simpel. er wordt dus niet gezapt, en die muziekzenders hoef ik zo niet eens te verbieden :wink:

Ik vind het een beetje de wereld op z’n kop als je gaat zeggen dat er op tv wat spaarzamer omgegaan moet worden met seksueel getinte dingen en geweld, terwijl je zelf als ouder niet eens de verantwoordelijkheid neemt controle te houden op welke zenders je kind kijkt. muziekzenders zijn gewoon niet gemaakt voor meisjes van 5, dus hoeven ze daar ook geen rekening mee te houden, daar ligt m.i. een rol voor de ouders. En met een vijfjarige is dat niet eens een heel ingewikkelde rol, als je het mij vraagt.

@fiep klophout wrote:

heb precies hetzelfde als lune: hoezo kun je haar niet verbieden naar die zenders te kijken? Ik heb een zoon die even oud is, en die mag van niet kiezen welke zender ie kijkt, heel simpel. er wordt dus niet gezapt, en die muziekzenders hoef ik zo niet eens te verbieden :wink:

Ik vind het een beetje de wereld op z’n kop als je gaat zeggen dat er op tv wat spaarzamer omgegaan moet worden met seksueel getinte dingen en geweld, terwijl je zelf als ouder niet eens de verantwoordelijkheid neemt controle te houden op welke zenders je kind kijkt. muziekzenders zijn gewoon niet gemaakt voor meisjes van 5, dus hoeven ze daar ook geen rekening mee te houden, daar ligt m.i. een rol voor de ouders. En met een vijfjarige is dat niet eens een heel ingewikkelde rol, als je het mij vraagt.

Tja, ik ben echt niet de enige die mijn kinderen muziekzenders laat kijken.

En bij mijn 5 jarige meisje is het verbieden wel een ingewikkelde rol (maar dat heeft met andere dingen te maken)

In de zomer lopen de kinderen allemaal bij elkaar naar binnen en dan staan daar in de huiskamers vaak dit soort programma’s op.

Ik vind het nogal wat om aan die mensen te vragen dit niet te bekijken.

Zeker omdat een heleboel buur-ouders totaal geeen moeite hebben met de sexueel getinte clips.

In ben in onze buurt één van de weinige conservatieve ouders.

Er zullen ook een heleboel ouders zijn die het sowieso niet erg boeit.

Als het allemaal een tandje terug gaat zou het in mijn ogen prettig zijn.

Voor mij hoeven de preutse praktijken in Amerika ook weer niet. Maar hier slaan ze af en toe helemaal door.

Misschien dat ik met mijn mening doorsla hoor. Kan best. Maar het lijkt wel of de tv programma’s met de jaren steeds extemer worden. Steeds schokkender, ranziger, luidruchtiger en vulgairder. En ik vrees dat sommige ouders hier op den duur zo aan wennen dat het niet meer in de opkomt dat het wel eens schadelijk voor kinderen kan zijn.

@Happy mommy wrote:

Misschien dat ik met mijn mening doorsla hoor. Kan best. Maar het lijkt wel of de tv programma’s met de jaren steeds extemer worden. Steeds schokkender, ranziger, luidruchtiger en vulgairder. En ik vrees dat sommige ouders hier op den duur zo aan wennen dat het niet meer in de opkomt dat het wel eens schadelijk voor kinderen kan zijn.

Kan best zo zijn, maar dan nog is het aan de ouders om ervoor te zorgen dat hun kinderen hier niet aan bloot gesteld worden(als zij dat niet willen…). Het kan toch niet zo zijn dat je als ouder zegt: “Tja, maar het is op tv, dus wat kan ik eraan doen?” :think:

Onze oudste is natuurlijk nog een slagje jonger, maar voor hem komt muziek uit de radio(aka mama’s ipod) en daar staat naast kindermuziek ook wel eens wat ‘ruwers’ op dat ik ook best eens draai als de jongens thuis zijn, maar dan ZONDER beeld. Muziek ja- maar geen vals beeld/sexueel getinte video’s erbij :wink:

Ik vind dit wel een leuke voor in het discussietopic, want dit topic ging oorspronkelijk ergens anders over, toch?

Dus klikerdeklik

@melanie wrote:

@Rooike wrote:
@Pitje27 wrote:
ik zat toevallig op youtube te kijken naar een filmpje van een man die op single ladies danst en kwam toen tegen van meisje van 7 die dat ook deden…

ze dansen goed, maar weet niet of ik al ouder hier zo blij mee ben als ik mijn kind van 7 deze dans zie doen… :think:

http://www.youtube.com/watch?v=ir8BO4-7DkM

Dan ben ik de enige die hier echt niet over kan vallen, niet over de dans en niet over de kleding…

Het is een (dans)SHOW dus laat het een show zijn.

Ze dragen die kleding toch niet dagelijks?

Wij hadden vroeger naveltruitjes en hotpants aan en dat wel in het dagelijks leven.

En dit is alleen maar voor de SHOW dus waarom moeilijk doen…

Rooike Ik ben het met je eens hoor, ik denk als een van de weinige :wink:

Ik zou echt oprecht trots zijn als mijn dochter zo kon dansen :thumbup:

en die pakjes ja dat is voor de show .

zie er niets raars in eigenlijk :think:

:pray: pfjieuwwww dacht echt dat ik de enige was die er zo over dacht hahaha! :mrgreen:

En daarbij, liepen jullie dan met de 7 jaar in een coltrui rond om te dansen?

Naveltruitjes, hotpants, 7 jaar, 14 jaar whatever, everbody liked Madonna toendertijd, dus leeftijd was niet gebonden, je wilde op madonna lijken.

Oke oke niet iedereen…

Ik liep ook niet met 7 jaar in een naveltruitje maar goed, dit filmpje is voor de SHOW zoals ik al zei, snap echt serieus niet waarom iedereen zich hier nou zo druk om kan maken of totally shocked is.

:think:

Ik had ook gereageerd in het discussietopic, maar zet het hier ook even neer:

Happy Mommy, je zegt dat het bij haar dochter wel een ingewikkelde rol is om iets te verbieden, maar het is toch niet zo dat ze dan maar alles mag? Mijn kinderen vinden het ook niet leuk als ze iets niet mogen zien, ik vind het bijv. niet nodig dat ze van die geweldadige tekenfilms kijken.

En je hebt trouwens ook nog de zender Nick hits, zijn daar niet minder “sexy” clips op? (ik kijk dat nooit hoor, dus heb er geen idee van).

@Rooike wrote:

:pray: pfjieuwwww dacht echt dat ik de enige was die er zo over dacht hahaha! :mrgreen:

dan heb je niet goed gelezen, want er zijn echt wel een paar meer die er geen kwaad in zien.. waaronder ik..

@Happy mommy wrote:

@fiep klophout wrote:

Tja, ik ben echt niet de enige die mijn kinderen muziekzenders laat kijken.

En bij mijn 5 jarige meisje is het verbieden wel een ingewikkelde rol (maar dat heeft met andere dingen te maken)

In de zomer lopen de kinderen allemaal bij elkaar naar binnen en dan staan daar in de huiskamers vaak dit soort programma’s op.

Ik vind het nogal wat om aan die mensen te vragen dit niet te bekijken.

Zeker omdat een heleboel buur-ouders totaal geeen moeite hebben met de sexueel getinte clips.

In ben in onze buurt één van de weinige conservatieve ouders.

Er zullen ook een heleboel ouders zijn die het sowieso niet erg boeit.

Als het allemaal een tandje terug gaat zou het in mijn ogen prettig zijn.

Voor mij hoeven de preutse praktijken in Amerika ook weer niet. Maar hier slaan ze af en toe helemaal door.

Dus jij vindt dat de TV zenders rekening moeten houden met een kind van 5 dat kijkt naar zenders die eigenlijk niet geschikt zijn voor kinderen van die leeftijd?

Lijkt mij dat die taak meer ligt bij de ouders om te zorgen dat je kind hier zo min mogelijk mee in aanraking komt…

Jij bent de volwassene, dus jij bepaalt wat goed voor je kind is.

Mijn jongste laat zich ook niet altijd even makkelijk iets verbieden, maar als ik hem zijn gang laat gaan dan eet ie de hele dag door snoep, koek en chocola.

Echt niet dat dat gebeurt. Daar ben je nog altijd zelf bij. Ga niet de verantwoordelijkheid neerleggen bij de tv zender of de snoepfabrikant voor mijn part…