Wij hadden vroeger naveltruitjes en hotpants aan en dat wel in het dagelijks leven.
met 7 jaar?
Dat mocht ik uberhaupt niet aan, ook niet toen ik 14/15/16 was.
Er mocht heel veel bij ons thuis, wij zijn redelijk vrij opgevoed, maar dat soort dingen? Nee daar had ik echt niet in over straat gemogen van mijn ouders.
Dergelijke kleding viel in de categorie: dat doe je maar als je op jezelf woont.
Wij hadden vroeger naveltruitjes en hotpants aan en dat wel in het dagelijks leven.
Wie bedoel je dan met wij? Met 7 is dat vreselijk, maar ook met 14/15 vind ik dat vreselijk. Heb zulke kleding nooit wat gevonden. Ik vind het gewoon ordinair en hoerig overkomen. Vind het dan ook vreselijk staan bij die dansende kids. Ja, ze kunnen heel goed dansen, maar waarom moet dat dan op zo’n manier? Bij mij op de basisschool en middelbare school droeg niemand zulke kleding en ik zat op een hele normale school en ben ook heel vrij opgevoed.
Idee wat ik hierbij krijg is: Hoe zorg ik ervoor dat m’n kind later hoer wordt… Zijn zat vieze mannetjes die dit geil vinden enzo, bah bah bah.
Ik heb trouwens niets kunnen vinden over die kids in het dagelijks leven, dus wie zegt dat ze zulke kleding niet dagelijks dragen?
maar op/in deze act kun je de kinderen toch niet in
K3 pakjes laten dansen…
tussen K3 pakjes en deze outfits zit natuurlijk nog een wereld aan mogelijkheden
En je kan dan ook nog je vraagtekens zetten bij de keuze van het nummer voor een groepje 7 jarigen… hoe lekker ook om op te dansen. Kan me niet voorstellen dat er niet meer lekkere dansnummers zijn eigenlijk.
het is te merken dat de meeste mama’s hier nog geen dochters hebben ouder dan 5 en dus nog geen ervaring met huidige danslessen :mrgreen:
waarom ik dat zeg?
Ik zelf doe aan streetdance/hiphop bij een danschool hier en Merijn zit hier op breakdance les. Afgelopen weekend hadden we shows in het theater. En ook daar waren er groepjes meiden van 7 tot 12jaar die dansen deden met uitdagende bewegingen of juist op redelijk heavy hiphop muziek… het dansen is tegenwoordig zo, met die bewegingen en alles.
OK ik ben het met jullie eens dat de pakjes de plank misslaan bij die jonge meisjes, maar het is en blijft een geweldig nummer om op te dansen en die meiden kunnen me een potje dansen!! Top…
En tja, die pakjes horen wel weer een beetje bij het nummer…
Wat deze meiden laten zien is echt knap, super talentjes
Ben ik het mee eens. Niet dat ik een dochter van ouder dan 5 heb (bijna ) en dansles geef, maar bij streetdance e.d. dansen ze gewoon zo. Vroeger deed ik ook mee aan playbackshows verkleed als Madonna en die had voor toen toch ook redelijk korte rokken e.d. aan. Zelf deed ik aan majorette/twirl/colorguard en wij kregen vroeger soms al commentaar op onze jurkjes als we met het korps op straat liepen.
Ik vind die kinderen van 7 heel erg gepushed dansen. Heb daar niets mee…
Ik heb hetzelfde.
Het ziet er gewoon niet natuurlijk uit
Precies wat ik al eerder zei inderdaad, het “gepushte” baart me meer zorgen dan de dans of de outfit
Maar wat is er dan gepushed aan? Omdat ze dansen als volwassenen? (En ook nog beter dan menig volwassene) Als je aan topsport doet/ wilt doen, dan word er toch ook heel hard getraind en “gepushed”? Denk aan schaatsers, voetballers, turners, enz.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijdje terug naar wat sportverenigingen in de buurt heb gezocht voor onze oudste straks en daarbij was ook een streetdancegroep. Ze hadden een filmpje op internet en toen ik ze zag dansen vond ik het echt 10x niks en dus zou ik mijn dochter daar niet naartoe brengen, maar als ik had gezien dat ze net zo goed dansten als deze meiden, had ik dat wel gedaan, want dan weet ik dat er een professioneel iemand voor staat die het ze leert en niet een gymjuf die toevallig streetdance erbij is gaan doen.
Ik heb hetzelfde.
Precies wat ik al eerder zei inderdaad, het “gepushte” baart me meer zorgen dan de dans of de outfit
Maar wat is er dan gepushed aan? Omdat ze dansen als volwassenen? (En ook nog beter dan menig volwassene) Als je aan topsport doet/ wilt doen, dan word er toch ook heel hard getraind en “gepushed”? Denk aan schaatsers, voetballers, turners, enz.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijdje terug naar wat sportverenigingen in de buurt heb gezocht voor onze oudste straks en daarbij was ook een streetdancegroep. Ze hadden een filmpje op internet en toen ik ze zag dansen vond ik het echt 10x niks en dus zou ik mijn dochter daar niet naartoe brengen, maar als ik had gezien dat ze net zo goed dansten als deze meiden, had ik dat wel gedaan, want dan weet ik dat er een professioneel iemand voor staat die het ze leert en niet een gymjuf die toevallig streetdance erbij is gaan doen.
Precies wat je al zegt: het feit dat er prestatiegericht wordt gewerkt op die leeftijd, dat zou ik bij geen enkele sport/hobby graag op die manier zien, ik vind het allemaal zo ehm…streberig zeg maar.
Ik heb hetzelfde.
Precies wat je al zegt: het feit dat er prestatiegericht wordt gewerkt op die leeftijd, dat zou ik bij geen enkele sport/hobby graag op die manier zien, ik vind het allemaal zo ehm…streberig zeg maar.
En wat nu als jouw dochter talent zou hebben, enorm veel plezier in dansen en graag heel goed wil worden en dus ook veel tijd erin wil stoppen?
Ga jij haar dan tegenhouden, omdat ze zo streberig is?
Streberig zijn is toch niet perse iets slechts??
Ik ken een meisje van net 6 die die wens dus heeft, zit bij Merijn in de klas. Afgelopen weekend ook gezien, ze doet het ook erg leuk… En zo heeft een dochter van een vriendin dat met hockey, traint nu 2 a 3x per week en op zaterdag speelt ze een wedstrijd…
Anne is 2 a 3 keer per week met de paarden (pony s) bezig…Als een kind daar veel lol in heeft en zich goed in een bepaald iets ontwikkeld, sport, muziek etc…dan moet je dat stimuleren en niet tegenhouden (stimuleren is niet puchen, maar het kind de ruimte geven zich te ontwikkelen in iets wat ze erg leuk vinden en blijkbaar ook talent voor hebben)
Denk je echt dat de topsporters van tegenwoordig pas met 10 jaar of zo zijn begonnen? Wibi zat vast ook al met zn 4e aan een piano…en de beste turners, ruiters etc zijn ook allemaal vroeg begonnen. Zolang het kind het echt leuk vind, vinden wij het prima.
Ik heb hetzelfde.
En wat nu als jouw dochter talent zou hebben, enorm veel plezier in dansen en graag heel goed wil worden en dus ook veel tijd erin wil stoppen?
Ik ken een meisje van net 6 die die wens dus heeft, zit bij Merijn in de klas. Afgelopen weekend ook gezien, ze doet het ook erg leuk… En zo heeft een dochter van een vriendin dat met hockey, traint nu 2 a 3x per week en op zaterdag speelt ze een wedstrijd…
Dat lijkt me eigenlijk moeilijk te zeggen, als je moet afgaan op een dansje. Hoe wlgelijk ik het er ook uit vind zien, ze zijn wel goed. Getraind en hebben het zo te zien ook echt wel leuk.
Ik heb liever een dochter die haar balletlessen serieus neemt en keihard traint, als eentje die het wat halfslachtig doet eigelijk.
Hier is het op de bewust uitgekozen balletschool ook standaard dat ze meerdere. Lessen per week doen, verschillende disciplines, als ze wat groter zijn. En watiemand anders ook al zei, het is niet een gymleraar die kleuterballetcursus gedaan. Heeft, maar iemand die. Echt kan dansen. Ik vind dat juist wel belangrijk. Maar misschien ben ik dan ook wel een beetje streberig :lol:
Ik heb hetzelfde.
En toch, er wordt heel gauw een stempel op een kind gedrukt dat fanatiek/streberig is, zo van ‘dat kind is zo omdat haar de ouders flink pushen’ terwijl dit in heel veel gevallen gewoon helemaal niet zo is en het echt uit het kind komt.
En daar is dit topic en jouw reactie wel een goed voorbeeld van denk ik
@ jet (anders wordt de quote wel erg lang :mrgreen: )
Oh ongetwijfeld zal het in veel gevallen niet zo zijn als ik het uit dit filmpje denk te kunnen opmaken hoor! Helemaal met je eens…
Dat is denk ik een nadeel van puur zo’n filmpje daar heb je dan een gevoel bij. Voor mij is het het “gepusht en streberig” gevoel, voor velen hier is het het “te sexueel getint” gevoel, voor weer anderen is het het “hoerenoutfit” gevoel… voor jou is dat het “geweldig gedaanst zeg” gevoel
tja ik ben op zich zelf ook een ontzettende streber.
Vanaf dat ik op mijn 4e op kleutergym mocht… wilde en moest en zou ik het best uit mezelf halen.
Mijn ouders hadden ja gezegd dat ik op kleutergym mocht (mee met een vriendinnetje) met de gedachte: lekker een uurtje draven en leuk bezig zijn.
Binnen 1,5 jaar deed ik wekelijks 1x mee met de turngroep en na een halfjaar zat ik in de selectie wat inhield dat ik als 6 jarige 2 a 3 x in de week trainde en ook al wedstrijdjes had.
Op mijn 8e erbij gaan trampoline springen (ook eens meegegaan met een vriendin en tja ik kwam vanuit dat turnen, was niet bang en na een maand werd me gevraagd of ik niet in de selectie wou springen) en ik zat elke dag wel in de sporthal.
Op mijn 14e gestopt met de individuele sporten en gaan basketballen en ook daar vrij snel doorgestroomd in selectie en uiteindelijk noord nederlands team waar we naast de clubtrainingen ook nog voor trainden en naast de gewone wedstrijden ook nog toernooien voor speelden.
Tegen die tijd was ik echter wel zo oud dat mijn ouders me steunden… maar ik zelf het meeste moest regelen qua trainingen ed. Wedstrijden rijden enzo werd nog wel gedaan door ouders, ook die van mij.
En als student was het natuurlijk helemaal mijn pakkie an, maar toen speelden we 1e divisie en was er qua vervoer vaak weer genoeg geregeld vanuit de club :thumbup: .
Als student trainde ik 4 dagen in de week, 1 dag in de week het krachthonk in en dan nog een wedstrijd in het weekend.
Denk ik daar nu op terug dan denk ik ook weleens: wat veeeeeeeeeel, maar toen? Echt niet. Ik had er lol in, ging altijd met plezier heen om te trainen en zou willen dat ik nu nog wat van dat fanatisme had :shifty: (alhoewel… als ik nu sport, dan kan ik ook niet half half mee doen… dan moet ik nog steeds voluit mee doen… vandaar dat doorsporten tijdens de zw.schappen voor mij eigenlijk niet te doen was omdat ik over grenzen heen ging ed… en onze oudste is net begonnen met basketbal en dan merk ik dat het bij mij toch ook wel weer kriebelt hoor).
Ben ik het mee eens. Niet dat ik een dochter van ouder dan 5 heb (bijna ) en dansles geef, maar bij streetdance e.d. dansen ze gewoon zo.
Dat hoeft dus helemaal niet, ik heb ook jazz en streetdance gegeven en ik was me altijd wel heel bewust van de leeftijden van kinderen en daar pas ik dan dus ook de dans op aan… Bepaalde ‘sexy’ bewegingen stop ik er dan dus gewoon niet in, en dat kan prima… Het is niet dat je zonder die bewegingen geen streetdance meer overhoudt ofzo