Thuisbevallen mag alleen nog in de woonkamer

@Anita wrote:

Colle, heb je een split level woning?



Garage kan ook heel gezellig zijn. Heb je in ieder geval het voordeel dat je direct de auto ingeladen kan worden en geen ambulance hoeft af te wachten :lol:


en geen ramen dus ook geen last van pottenkijkers :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Als je wilt kan zelfs de amulance zo binnen rijden :shock: :wink:



Maar ondertussen zit ik toch wel in een dip door de hele gang van zaken. :frowning: Het feit dat ze mij niet geínformeerd hebben, terwijl ik al 38 weken ben en gisteren nog op de praktijk was is niet echt lekker voor het vertrouwen hoor :roll: .



Ik wil gewoon thuis bevallen in mijn eigen bed. En dat ga ik doen.

Als ik donderdag weer naar de VK moet zal ik het ze vertellen. Als ik voor donderdag moet bevallen zien ze het vanzelf 8)



Ik denk dat ik er van het weekend nog een zeer uitgebreide mail aan waag, zodat ik mijn ei kwijt ben.



Jeanet: Ik ben alle 4 de keren gehecht, ik moet er niet aan denken dat ik daarna naar boven moet druppelen om te douchen.



Het mag misschien voor anderen normaal zijn om in de huiskamer te bevallen, maar IK vind het niet prettig. :frowning:

ik kan me het zeker voorstellen dat het niet prettig is voor sommige in de huiskamer te moeten bevallen. en zeker als je het zo op het laatste moment hoort :evil:

ik kan me ook de kant van de ambulance personeel voorstellen want er is niks voor niks een arbo wet.



ik wist al dat ik in de huiskamer zou moeten bevallen omdat ik een wentel trap heb. maar moest alsnog naar het ziekenhuis.

het voordeel is wel dat je lekker op bed kan liggen in de kamer zelfs als er visite is.

@Anita wrote:

@Deerntje wrote:
@Fryskefaam wrote:
Hadden een huis van de thusizorg geleend, ging prima, deze heeft er ook tijdens de kraamtijd gestaan.




:think:




:lol: :lol: :lol: :lol:



Had ik nog niet eerder gezien :lol:




:lol: bed bedoel ik (duh! :mrgreen: )

Alle zwangerschapshormonen gieren hierd direct door mijn lijf wat een malloten om zoiets te bedenken! Voor mij zou dat betekenen dat ik in mijn atelier moet gaan bevallen, :mrgreen: dacht het niet!



Waarom dit nu ineens bedacht is?!? Wat nu als ik een hartstilstand krijg op bed, in mijn slaapkamer op 1 hoog? Dan komen ze mij niet halen? :eh: Nee, echt, kan me hier erg boos om maken :snooty:

Bah!

@Ellen69 wrote:



Waarom dit nu ineens bedacht is?!? Wat nu als ik een hartstilstand krijg op bed, in mijn slaapkamer op 1 hoog? Dan komen ze mij niet halen? :eh: Nee, echt, kan me hier erg boos om maken :snooty:

Bah!




dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een bevalling.

als je weet dat je een hartstilstand krijgt van te voren hebben ze ook liever dat je gweoon meteen naar het ziekenhuis komt :roll:

@monique wrote:

@Ellen69 wrote:


Waarom dit nu ineens bedacht is?!? Wat nu als ik een hartstilstand krijg op bed, in mijn slaapkamer op 1 hoog? Dan komen ze mij niet halen? :eh: Nee, echt, kan me hier erg boos om maken :snooty:

Bah!




dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een bevalling.

als je weet dat je een hartstilstand krijgt van te voren hebben ze ook liever dat je gweoon meteen naar het ziekenhuis komt :roll:




Ik weet ook niet precies wanneer ik ga bevallen :wink: :mrgreen:



Maar nee, ik vergelijk het niet met een hartstilstand, ik wel er enkel mee zeggen dat ik het belachelijk vind dat ik niet zelf zou mogen bepalen waar ik wil bevallen! Daar kan ik echt serieus niet bij :naughty:

hier was het 2 jaar geleden ook al hoor

ik had een bed van de thuiszorg vananf 37 weken in de garage staan en klossen

die hab ik boven onder mn bed

dus toen ik weeen had heeft hub het bed in de huiskamer gezet

en uiteindelijk moest ik naar het ZH



maar bij mn broer die woont 20 min rijden verderop

en daar mocht je wel weer boven bevallen en hun hebben een steile smalle trap dus dat is per regio verschillend denk ik



maar ik had er geen problemen mee verder trouwens

kind eruit en dan naar boven toe in je eigen bed zie het probleem niet eigenlijk :think:

Gerenkim, IK vind het niet prettig, DAT is het probleem :roll:

Misschien dat jij het probleem niet ziet, maar voor mij is het dus wel een probleem.



Iedere situatie is anders, mijn huis is anders, mijn gezin is anders, en bovenal IK ben anders.



Net wat Ellen zegt: Ik wil zelf beslissen waar ik beval.

Anita, ik kan me je goed voorstellen hoor. Ik wil ook graag thuis bevallen zodat ik in mijn eigen bedje kan bevallen. Als dat thuis beneden in de woonkamer moet, dan is dat niet meer het idee wat ik ervan heb, dan is het nml anders dan eigen.



En waar je bezwaar kan maken? Bij je zorgverzekeraar kan je een klacht indienen of bij het IKG (informatie en klachtenburo gezondheidszorg), maar in jou situatie zal dat weinig meer uithalen, want de afhandeling van de klacht duurt zeker weten langer dan dat het nog duurt dat je bevalt… :frowning:



Balen meis… Kan er niet veel anders van zeggen :hug:

@Anita wrote:

Gerenkim, IK vind het niet prettig, DAT is het probleem :roll:

Misschien dat jij het probleem niet ziet, maar voor mij is het dus wel een probleem.



Iedere situatie is anders, mijn huis is anders, mijn gezin is anders, en bovenal IK ben anders.



Net wat Ellen zegt: Ik wil zelf beslissen waar ik beval.




wou je niet aan vallen hoor hihi :wink:

maar natuurlijk ieder voor zich

als jij dat niet prettig vind dan moet je het idd ok niet doen

en ook nu het al een paar weken bekend is hadden ze je wel eerder mogen laten weten :-*

@Ellen69 wrote:

@monique wrote:
@Ellen69 wrote:


Waarom dit nu ineens bedacht is?!? Wat nu als ik een hartstilstand krijg op bed, in mijn slaapkamer op 1 hoog? Dan komen ze mij niet halen? :eh: Nee, echt, kan me hier erg boos om maken :snooty:

Bah!




dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een bevalling.

als je weet dat je een hartstilstand krijgt van te voren hebben ze ook liever dat je gweoon meteen naar het ziekenhuis komt :roll:




Ik weet ook niet precies wanneer ik ga bevallen :wink: :mrgreen:



Maar nee, ik vergelijk het niet met een hartstilstand, ik wel er enkel mee zeggen dat ik het belachelijk vind dat ik niet zelf zou mogen bepalen waar ik wil bevallen! Daar kan ik echt serieus niet bij :naughty:




ik kan me heel goed voorstellen dat je als zwangere vrouw er mee zit .

maar een vergelijking met een hartstil stand vind ik te ver gaan.

tuurlijk weet je niet wanneer je gaat bevallen maar dat je gaat bevallen weet je wel zeker :wink:

Het verschilt per regio dan, hier in Den Haag mag je gewoon thuis bevallen als je op een bovenverdieping woont.

Ik woon op een etagewoning en de trap van de voordeur naar onze woonlaag (2 hoog) is haast verticaal dus als er een ambulance had moeten komen was ik ook door het raam getakeld :?



Maar het zou wat zijn als dit overal zo was, dan zou het merendeel van de vrouwen niet meer thuis mogen bevallen, denk aan de grote steden bijvoorbeeld met al die etagewoningen alleen al…



Anita: :hug:

Hier mag je alleen boven bevallen als het brancard-proof is.

En dat is mijn huis dus niet.

Bij Thomas dus een bed in de kamer (maar moest uiteindelijk naar het ziekenhuis - met ambulance (omdat we geen auto hebben)).

Van Sarah Louise ben ik bij mn moeder thuis bevallen, die heeft ook een slaapkamer beneden, met de badkamer ernaast! :thumbup: En dat was maar goed ook want ben dus 2 uur na mn bevalling flauw gevallen in de badkamer, moet er niet aan denken als dat op/van de trap geweest was!



Ik snap dus wel dat het niet kan als je trap te smal/stijl is voor een brancard, maar om nou helemaal niet meer boven te mogen bevallen… :think:

Ik kon ook nog lopen met weeën en al was het dus het plan om bij Thomas thuis (beneden) te bevallen, ik ben naar buiten gelopen om daar op de brancard te gaan liggen (met rugweeën) zodat ze niet naar binnen hoefden.

Anita, kun je niet in de huiskamer bevallen en dan de kraamtijd boven doorbrengen?



:hug:

Hallo meiden,



Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. (dat je niet boven kan bevallen) maar vind het heel erg logisch van het ambulance personeel.

Als je ineens ziek (hartstilstand of iets anders) wordt als je op bed ligt is wat anders, daar kies je niet voor. Voor bevallen op de slaapkamer boven wel. Daarom vind ik het wel logisch tov het personeel bij de ambulance.

Wat ik wel erg raar vind is dat jij dat niet te horen hebt gekregen. nu ben je al 38 weken! En ik vind dat ze overal dezelfde regels moeten hebben.



Anders gaan we nog op America lijken daar zijn ook in iedere staat andere regels…lekkere vergelijking haha :smiley:

Ik heb een medische indicatie, dus hoef hier niet over na te denken.



Maar wij hebben in de woonkamer niet eens plaats voor een 1 persoonsbed…

En ik zou het ook niet willen… zou me niet kunnen ontspannen denk ik.

wellicht een tip.



ik ben op de eettafgel bevallen (nu twee keer) en ben daarna heerlijk mijn schone bedje in gedoken.



op de eetafel lag een oud matras dat ik op maat had gemaakt (er is altijd wel iemand die er een over heeft) dus geen zorgen over een matras wat nat zou worden.



bovendien was het zo klaar gelegd, dus ik hoefde niet van tevoren met een bed in de woonkamer te zitten

ik woon in een appartement, en al beval ik in de woonkamer moeten ze alsong 2 trappen op…

Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn eerste post:



Naar aanleiding van het nieuwe protocol van de ambulanceorganisatie heeft MIJN VK praktijk besloten om geen bevallingen meer te begeleiden op de bovenverdieping.

Twee weken geleden was ik op de praktijk en vroeg mijn partner nog aan de VK of er airco op de SLAAPKAMER aan mocht voor de bevalling ( het was vrij warm toen ). Toen heeft de VK niets gezegd over beneden bevallen :? . Dus ik begin nu wel te twijfelen hoe lang die nieuwe regel dan van kracht is. :roll:



Maandag bel ik de praktijk om mee te delen dat ik gewoon boven beval.

Het is gewoon te zot voor woorden allemaal. :? :

Het tijdbestek waarin het medegedeeld wordt, het feit dat Jan eerst het blaadje had gelezen op het bureau van de VK, de flauwe mail die daar op volgt.



Ik heb er wel slecht van geslapen hoor. Tja, ik dacht alles netjes klaar te hebben en geregeld, ik kon me voorbereiden op mijn eerste thuisbevalling. Dacht ik.



Ik wil gewoon niet bevallen in de woonkamer. Het gaat gewoon ook niet. Ik heb geen plaats voor een bed, geen overgordijnen, huisdieren die ik niet even kan verplaatsen naar boven ofzo. En IK voel me gewoon niet prettig dan!

Alles moet zo gehaast worden nu.



Thanx voor het medeleven en tips dames :-*