Thuisbevallen mag alleen nog in de woonkamer

@Anita wrote:

Hier is het wel raar om in de woonkamer te bevallen.


Nou ik vind het ook raar hoor !
Oke als je geen andere optie hebt dan kies je ervoor maar ik moet
er niet aan denken hier hoor !! :hand:

Ik zou doen of gek ben :oops:

En gewoon van een goede bevalling uit gaan en lekker in mijn bedje gaan liggen :shifty: maar ik ben eigenwijs :angel:

@renzosmam wrote:

Ik zou doen of gek ben :oops:

En gewoon van een goede bevalling uit gaan en lekker in mijn bedje gaan liggen :shifty: maar ik ben eigenwijs :angel:






SSSSSSSSTTT, misschien lezen ze mee :shifty: :mrgreen:



Daar dacht ik dus ook aan.

Ik zei al tegen de VK dat ik de volle verantwoording op mij neem.

Ja maar ik ben er toch bij, zei ze :eh: :think:

Uiteindelijk beslis ik toch zelf? Het is toch mijn bevalling? Ze kunnen me toch niets verplichten of wel?? Ze kunnen wel hulp weigeren natuurlijk :think:



Maar goed: Ik wil NIET in de huiskamer bevallen, maar dat mocht wel duidelijk zijn 8)

Echt nederland op zijn smalst hoor ! dit is echt wat voor hart van nederland o.i.d. !

Volgens mij mógen ze je geen hulp weigeren hoor…

En als ze komt om te toucheren en erover zou beginnen (wat ik echt superaso zou vinden) dan zou ik zeggen ‘‘ja ja we verhuizen zo naar de eettafel’’ :lol: die is gelijk goede hoogte 8)

Kom op zeg…vind het een belachelijk regeltje…

Maar ik had tegen mijn nieuwsgierige man gezegt dat we het er lekker niet over zouden hebben en ik had ook niet gebeld,maa dat is nu te laat.

Dus gewoon vertrouwen op je lijf en lekker thuisbevallen :mrgreen:

Is je trap dan trouwens zo onbegaanbaar voor een ambulancespullen enzo??

Nee mijn trap is super begaanbaar. Bij mijn vorige bevalling was er geen probleem :roll: met dezelfde trap.



Weet je wat het was Sas, ik dacht dat Jan het gewoon verkeerd gelezen had ( Ok ik was er van overtuigd :roll: ) dus ik dacht: Ik zal voor zijn geruststelling gewoon even bellen, hij ook weer rustig.



Ik kon het me gewoon niet voorstellen :snooty: :hand:

Ik zou er dan mooi pep aan hebben Anita…zijn ze helemaal van de pot gerukt!

Als jij al zeker weet dat het geen probleem geeft en het is kind nr5 :shock: ja nr5 wáár hebben ze het dan in g
dsnaam over??!

Oh mennn ik ben niet snel boos maar daar zou ik echt van over de pis raken…enuh anders wil ik mijn man wel ff sturen hoor…die is een wannabeVK :lol: 8)

Ik dacht dat je alleen nog maar in het ziekenhuis mocht bevallen als er medische redenen zijn.

Ennu mag het al als je een bovenverdieping hebt :?

Overigens ben ik ook al met persween nog lopend naar het ziekenhuis, dus ik zou er ook *&^% aan hebben. Hoe groot is die kans nou echt? Maar verder zou het mij worst wezen waar ik beval: badkamer, WC, keuken, woonkamer, slaapkamer,… allemaal een pot nat volgens mij, het kindje moet eruit en klaar :wink:

Ja Sas ik was dus ook erg over de zeik. Ik moest janken aan de telefoon :oops: . Ik had me er gewoon helemaal op ingesteld, en totaal zoiets niet verwacht. Leek me zo absurd.



Stillewater: Ehhhh… ja inderdaad. Dat bedoel ik dus met krom. De VK gaf dat zelf ook al aan. Ze willen thuisbevallingen stimuleren, maar tegelijkertijd maken ze het onmogelijk!

hahahaha dan hebben ze bij mij alsnog pech…woonkamer op de eerste verdieping…slaapkamer op de tweede verdieping…

ik zou dan volgens hun normen in de garage moeten bevallen :think:

niet dus…



maar goed ik moet in het zk bevallen dus dat scheelt :mrgreen:

Nou zeg, ik snap er helemaal niets van! Inderdaad, als het over iets anders dan een bevalling gaat, is de kans veel groter dat ambulance broeders je van de trap moeten tillen! Doen ze dat ook niet?

Kijk, ik ben(noodgedwongen) op de bank bevallen de laatste keer, hoefde daarna niet naar het ziekenhuis, maar het was toen een hele toestand om mij bóven te krijgen, haha! Ook wat, ongehecht de trap op, maargoed, ik dwaal af.



Mijn zus moest onverwacht na de bevalling naar het ziekenhuis, maar de broeders konden de bocht niet maken, dus is zij ook door de brandweer naar buiten getakeld. Hoop bekijks natuurlijk. Tis een vrouwtje van een kilo of 54, maarja, takelen is takelen, er stond een hoogwerker met zo’n bakje eraan in de straat :o



Nou, ik zal het onthouden voor mijn eerstvolgend vk bezoek, eens horen wat hier de regels zijn. Ik weet wel al waar het ‘leen bed’ zou kunnen staan, en de gordijnen kunnen overal dicht, gelukkig.



Maar voor jou Anita is het wel heel jammer dat je nu in het ziekenhuis moet bevallen, terwijl je eigenlijk graag thuis had gewild :hug:

Colle, heb je een split level woning?



Garage kan ook heel gezellig zijn. Heb je in ieder geval het voordeel dat je direct de auto ingeladen kan worden en geen ambulance hoeft af te wachten :lol:

Ja Sterre, ik moet weer helemaal omschakelen. Ergens vind ik mezelf wel een zeur :oops: , maar ik wil gewoon in mijn bedje bevallen, ik voel me ergens anders gewoon niet fijn :oops: .



Thanx voor het medeleven :-*

Ik ben benieuwd naar wat je VK zegt

@Anita wrote:

Colle, heb je een split level woning?



Garage kan ook heel gezellig zijn. Heb je in ieder geval het voordeel dat je direct de auto ingeladen kan worden en geen ambulance hoeft af te wachten :lol:




nee een drive-in :mrgreen:

Sinds wanneer mag het niet meer? Kort geleden zeker?

Ik ben op de slaapkamer in de flat bevallen! Last-minute beslissing (althans…ik wist het al,maar vertelde het de VK toen ze binnenkwam en ik echt klaar was om te bevallen…).

Nooit iets over gehoord…



By the way…bevallen in een flat 8 hoog,dan is er een lift!

Is sinds een paar weken Mandy, geen idee of het landelijk is of regionaal.

ik heb 7 jaar in de kraamzorg gewerkt en meerdere thuis bevallingen meegemaakt die medisch werden en dat de ambulance moest komen, maar in de meeste gevallen kon de vrouw toch zelf wel de trap af “lopen/strompelen” dus ik snap dit ook niet helemaal/

Hoevaak gebeurt het nou dat een barende vrouw met de brancard naar beneden getild moet worden?



Lekker als je dan wilt gaan douchen na de bevalling, moet je met zo’n celstofmatje tussen je benen (tegen het lekken) de trap op als je net gehecht bent, heerlijk lijkt me dat :naughty: :silenced:



Belachelijk en al helemaal als dat de vk het niet zelf hebben laten weten…maar dat je man het toevallig gelezen heeft.

Idd een rare regel hoor, ik ben ook vol in mijn weeën nog naar beneden te gaan om naar het ziekenhuis te gaan, zo vaak komt dat toch niet voor dat ze iemand boven weg moeten halen?? :think: :think:



Anita: Ik hoop toch nog voor je dat je een mooie bevalling heb…waar dan ook :shifty: :shifty:



:lol: :smiley: :lol:

@Anita wrote:

Colle, heb je een split level woning?



Garage kan ook heel gezellig zijn. Heb je in ieder geval het voordeel dat je direct de auto ingeladen kan worden en geen ambulance hoeft af te wachten :lol:




Wahahahah vooral als je zo’n man hebt van die reclame die van de garage een mooie blauwe babykamer gemaakt heeft !!!



Be my, Be my, Be my little baby…liedje denderd nu weer door mijn hoofd :roll: :roll:



:lol: :smiley: :lol: