Jeetje Klavertje, dat is inderdaad snel zeg :shock:
En nog even een vraagje.
Vanaf wanneer is dan de kraamverzorgster erbij.
En heb je dan minder uren omdat ze er al eerder bij is?
Neem aan van wel eigenlijk…
En ons bed kan niet op klossen of kratjes eigenlijk.
Iemand daar ervaringen mee?
Sproetje de kraamverzorgende wil er ook het liefste al vanaf de bevalling bij zijn. De VK of je partner is meestal degene die belt voor zgn ‘partusassistentie’. De kraamverzorgende kan dit ook met een speciale code declareren en dit gaat echt niet van je uren kraamzorg af.
Soms heb je ‘pech’ en heb je bij het uiteindelijke kramen een andere verzorgster maar meestal proberen de organisaties het wel zo te regelen dat je voor de partus en de zorg dezelfde krijgt.
Ons bed zou trouwens ook uit elkaar vallen als we daar kratjes oid onder zouden doen. Dus niet gedaan. Het ‘ergste’ wat je kan overkomen is dat de kraamverzorgster niet zelf je bed verschoont maar dat aan je partner vraagt. :thumbup:
Wat wel prettig mss kan zijn is een laag krukje oid erbij voor de VK want in principe is dat degene die best lang aan je bed zit en dat kan behoorlijk belastend zijn voor de rug. Meld het even, niet alle VK’s hebben daar veel problemen mee hoor. Officieel (als je volgens de arboregeltjes kijkt) zouden ze je geen hulp hoeven geven, maar vaak zijn daar wel oplossingen voor. Evt een apart bed op de babykamer oid of zelfs beneden die wel op hoogte is voor de bevalling.
@Rhiannon wrote:
Sproetje de kraamverzorgende wil er ook het liefste al vanaf de bevalling bij zijn. De VK of je partner is meestal degene die belt voor zgn ‘partusassistentie’. De kraamverzorgende kan dit ook met een speciale code declareren en dit gaat echt niet van je uren kraamzorg af.
Het stomme is dan echter wel dat als je voor een bevalling naar het zhuis gaat met je eigen VK en het enige wat de verpleegkundige in het zhuis doet partus ass. is… het je een hele dag kraamzorg kost :roll:
Bij de jongste waren we net aan 2 uur in het zhuis voor de bevalling, controles, douchen etc en dat heeft dus gewoon een hele dag kraamzorg gekost! (en die kwamen niet eens meer, want het was net na 6 uur toen we belden, dus te laat…).
Ik ben thuis bevallen. Ik heb absoluut niks gemerkt van troep, tijdens de bevalling vond ik het allemaal behoorlijk netjes eraan toegaan (waar je al niet op let he). Van het schoonmaken na de bevalling heb ik niets gemerkt, aangezien ik zelf nog naar het ziekenhuis moest. Die ervaring in het ziekenhuis was niet positief, het bevallen thuis was ontspannen, er werd naar me geluisterd en dat kon ik van de gyn in het ziekenhuis niet zeggen…
@Sproetje wrote:
Jeetje Klavertje, dat is inderdaad snel zeg :shock:bij de 2e was de kraamverzorgster er niet bij, de arts zelfs bijna niet. Bij de 3e was de kraamverzorgster er een half uur voor de geboorte… en bleef tot 2,5 uur na de bevalling… wij hadden een bed gehuurd en die stond in de woonkamer
En nog even een vraagje.
Vanaf wanneer is dan de kraamverzorgster erbij.
En heb je dan minder uren omdat ze er al eerder bij is?
Neem aan van wel eigenlijk…
En ons bed kan niet op klossen of kratjes eigenlijk.
Iemand daar ervaringen mee?
Hier ging het op klossen zetten ook niet echt ideaal, is wel gelukt, maar officieel was ie nog te laag.
De kraamhulp was er hier zo’n drie kwartier voor ze geboren werd denk ik. Die uren bij de bevalling tellen inderdaad mee voor het totaal aantal uren. Maar volgens mij maakt het uiteindelijk niet zo gek veel verschil, kost maar een paar uren. Dochter is overdag geboren dus kraamhulp is meteen die hele dag gebleven.
HIer op eigen verzoek in het ziekenhis bevallen. Is me goed bevallen, maar ben er dan ook niet heel lang geweest, want een uur nadat ik er was, was Y al geboren :inlove: En 3 uur daarna was ik weer lekker thuis. Dus geen ervaringen met verschillende vk etc. Heb wel even de vacuum erop gehad, omdat hartslag achteruit ging en dat doet me eigenlijk weer beslissen om weer in het ziekenhuis te bevallen…maar ja de vk zegt dat ik dat misschien niet ga halen als het weer snel gaat…naja heb nog even om er over na te denken :lol:
Ik ben 2 keer thuis bevallen en dat beviel me goed… Nu verliepen de bevalling wel ontzettend snel. Imme had in het vruchtwater gepoept, maar omdat ik al volledige ontsluiting had, mocht ik thuis blijven.
Geen last van rommel, alles werd netjes opgeruimd, beddengoed in het wasmachien, heerlijk in je eigen douche.
Wat ik wel als prettig heb ervaren, omdat de bevalling zo ontzettend snel gingen. Was de vk iedere keer net op tijd aanwezig. Dus op een half uurtje tijd moest alles klaargezet worden, de kleertjes, water moest gekookt worden, ze had een emmer nodig, enz, enz…
Ik ben erg blij geweest dat mijn moeder erbij was zodat zij alles kon pakken en dat mijn man bij mij kon blijven.
Ik heb op het ziekenhuis gestemd.
Wilde bij de 1e gewoon voor het gevoel naar het zh (sowieso in in het zh bevallen in Belgie veel meer standaard als thuis).
Had zoiets van; als er dan iets is, dan ben ik daar in goede handen!
(leek me zo’n vreselijk idee dat je al puffend nog naar het zh moest gaan als er iets was… :? )
Het werd uiteindelijk een ingeleide bevalling (10 dagen na de U.D.) en op dag 11 is ons ventje met een KS geboren. Dus een week in het zh geweest.
Heb het ziekenhuis niet als vervelend ervaren, had lekker een kamer voor mezelf gekozen, dus mijn eigen privacy!! Heerlijk!
Ik vond het een prettig idee dat er dag en nacht iemand was die me zou kunnen helpen, ook al duurde het soms wat langer voor er een verpleegster was.
Nadeel was wel dat er steeds verschillende mensen kwamen, en soms zei de een iets heel anders dan de ander…
Ohja, en één verpleegster… oooeeehhh… daarvan werd ik echt :evil:
Dus ik hoop dat ze intussen met pensioen is!!!
Was van plan deze keer poli-klinisch te bevallen, maarr… nu weet ik dat me weer een KS staat te wachten, dus ja… heb geen andere keuze he
Lijkt me aan de ene kant wel vervelend om weer een week in het zh te moeten zijn. Moet ik toch wel lang ons ventje missen
Aan de andere kant, probeer het maar positief in te zien, ik heb nu wel de eerste week meer rust (als beebje 2 meewerkt, haha) en ik kan hem toch niet optillen ofzo.
Groetjes, Marieke
Ik wilde het liefst thuis bevallen.
Dat is niet gelukt ik ben met 40+5 ingeleid in het zh vanwege nierklachten.
Achteraf vond ik het ziekenhuis reuze meevallen en denk zelft als ik ooit nog zou moeten bevallen dat ik voor het zh kies.
allebei de keren in het ziekenhuis
ik wilde ook graag naar het ziekenhuis en uit eindelijk moest ik ook omdat ik meer dan 24 uur gebroken vliezen had en geen weeen.
allebei de keren met infuus rondgelopen op de kamer waar ik lag en heb het niet vervelend ervaren.
het enige wat vervelend was dat ik met een catheter naar huis moest en dat niet goed geregeld was.
gelukkig werk ik zelf in een ziekenhuis en is manlief dus spullen gaan halen op mijn eigen afdeling maar eigenlijk zou dat niet moeten.
De eerste twee keer in het ziekenhuis en de laatste twee keer thuis in bad.
In een ziekenhuis nooit weer. Thuis bevallen vind ik heerlijk.
bij mischa wou ik graag thuis, maar helaas gebroken vliezen, in vruchtwater gepoept en geen weeën. Dus werd ik ingeleid, uiteindelijk maar goed ook dat ik in het ziekenhuis was, want meneer is gehaald met vacuumpomp en een tang.
Bij Daimen twijfelde ik heel erg, ziekenhuis trok me meer ivm de bevalling van Mischa maar thuis leek me ook wel fijn.
Uiteindelijk toen de verlosk. de vliezen brak bleek Daimen in het vruchtwater te hebben gepoept, dus werd het ook ziekenhuis. Ook daar was ik erg blij mee want ik had buik/been/rug weeën en kreeg mijn benen niet meer uit de kramp, dus moest pijnstilling om te kunnen “onstpannen”
En een derde… die komt er niet :mrgreen:
allebei thuis heerlijk in me eigen bed en daarna even douchen
en ik kon nu met persen alles eruit gooien heb een flinke oerkreet
gegeven met persen
@bianca&? wrote:
allebei thuis heerlijk in me eigen bed en daarna even douchen
gegeven met persen
dat kan in het zhuis ook wel hoor die oerkreet
Toen ik aan het bevallen was van de oudste namelijk eentje een kamer verderop horen schreeuwen…
Zelf nooit de behoefte gehad, maar denk dat de buren er meer van meekrijgen als dat ik het in het zhuis zou doen :lol:
@mamaMarije wrote:
@bianca&? wrote:allebei thuis heerlijk in me eigen bed en daarna even douchen
gegeven met persen
dat kan in het zhuis ook wel hoor die oerkreet
Ik wou net zeggen hahaha ik hou me ook totaal niet in als ik in hetZH lig....
Van onze 1e wilde ik heeeeeeeeel graag thuis bevallen, helaas liep het anders en werd er voor mij gekozen (onze vent werd notabene bijna in de auto geboren :wall: )
En nu bij de 2e wil ik nog steeds heel graag thuis bevallen en nu ook echt
Ik heb dit ook duidelijk met mijn partner besproken, dat ik dit keer echt thuis wil blijven, tenzij het echt mediche noodzaak is.
Ik vondt het ziekenhuis vreselijk en zo onpersoonlijk.
Grote bouwlamp boven het bed, alles zo steriel mogelijk, een badkamer die je moest delen met nog 3 anderen :sick:
Nee was blij dat ik 2 uur later heerlijk op mijn eigen bank in mijn eigen woonkamer zat :inlove:
hier geen keuze ivm te hoog bmi, maar ik vind het ook niet erg. Ik beval ook liever in het ziekenhuis gewoon een veilig gevoel.
@pearlie wrote:
hier geen keuze ivm te hoog bmi, maar ik vind het ook niet erg. Ik beval ook liever in het ziekenhuis gewoon een veilig gevoel.
Ik heb ook een te hoog BMI maar dat is hier geen reden om in het ziekenhuis te bevallen, wel moet je beneden bevallen ivm eventuele complicaties en dat je daardoor met spoed naar het ziekenhuis moet.