Terug van de kinderarts pg. 5

@Vicky wrote:

Ze is 21 maanden en weegt 9 kg… Dat is niet gemiddeld nee :wink:

Hmm nee dat is best weinig. Maar 15,5 kg is ook niet leuk :shifty:

Hoe dan ook is het erg rot en zie jezelf maar weer eens te verdedigen tegeonver allelei mensen die je energie niet waard zijn :doh:

Och meis :hug: lees het nu net…

Poeh, moeilijk!! Hopelijk weet de HA dinsdag iets!

:hug: :-*

Hee Vicky,

Ik herken veel in je verhaal. Behalve dan dat Olivia met bijna 43 weken ter wereld kwam met het goede gewicht van 3720 gram.

Hoe is Kaylee verder? Gedrag? Levendig of juist vaak moe?

Olivia eet net als Kaylee veel, meerdere boterhammen op een dag, 2-3 stuks fruit, plakje ontbijtkoek, pap. Behalve het avondeten, dat vindt ze niet zo lekker.

Vanaf de 7 maanden (de bijvoeding) is ze afgevallen. Daar kwamen we met 10 mnd achter. Omdat ze vanaf de 7 mnd veel huilde en we ook buikpijn vermoedden, moesten we glutenvrij voor 3-4 maanden. Daarna was ze weer aardig aangekomen.

Omdat ze nog steeds veel huilt, zijn wij naar de ha gegaan (cb gewoon overgeslagen). We zijn doorgestuurd naar de ka. Bij de weging daar was ze dus met ruim 19 mnd 10 kilo. Een kleine 500 gram aangekomen in ruim 5 maanden. Weinig, maar niet te weinig.

We hebben bloed laten testen op allergieën en glutenintolerantie. Uitslag is opvallend, ze mist een afweerstof. Ze zijn nu bezig met meerdere test, aankomende woensdag krijgen we meer uitslagen. Het kan zijn dat ze coeliakie heeft, dat gaat vaker samen met dat missen van het afweerstofje. Maar dan moeten we weer een biopt laten doen (voorstel kinderarts).

Moraal van het verhaal; ik ben blij dat ik naar de ha ben gegaan! Wij hadden naast het niet goed aankomen, nog een duidelijke reden: het huilen. Allemaal relatief vage klachten (het zal wel goed komen mevrouw),

maar er kwam toch iets uit de testen.

Haar ontlasting is trouwens ook onderzocht op parasieten, maar die waren er niet.

Ik maak me niet al te veel zorgen, Olivia ziet er verder goed uit. Maar ik ga ook zeker niet mn kop in het zand steken. Liever zo vroeg mogelijk erachter komen of er iets is, zodat we het gericht kunnen aanpakken.

Suc6 met je zoektocht naar antwoorden en probeer je ondertussen niet te veel zorgen te maken. :hug:

Hè wat vervelend nou. :hug: Hoe is ze verder? Wel actief en vrolijk? Dat is vaak een goede graatmeter. En je eigen gevoel.

Ik herinner me dat we dit met Yoni ook wel gehad hebben. Maar omdat zij altijd gezond is geweest hebben we ons ook geen zorgen gemaakt. De keer erna was ze weer gegroeid, dus het zat wel goed. Bij Anyk maken we ons ook sneller zorgen. Ze is met haar 2 jaar en 8,1 kilo ook niet bepaald een dikkertje te noemen. Vlak voor haar eerste verjaardag viel ze ook ineens af en was ze nog maar nét 5 kilo. Toen heeft ze voor de zekerheid anti-biotica gehad, ze was toen ook niet helemaal fit. Maar ze kan gewoon niks hebben, toen helemaal nog niet. Ik kan het nu wel redelijk loslaten, maar je blijft snel bezorgd. Die tijd in het ziekenhuis dat we haar voor en na elke maaltijd moesten wegen en dan elke ochtend op van de zenuwen of ze wel genoeg gegroeid zou zijn. Dat blijft me toch achtervolgen. Er is bij Anyk wel een aanwijsbare oorzaak waarom ze zo mager zou kunnen zijn. Omdat ze wel heel vrolijk en actief is laat de kinderarts het zo. Maar we staan wel onder controle en ze mag niet afvallen.

Sterkte ermee meid, ik hoop voor je dat ze de volgende keer weer aangekomen is :hug:

Afspraak bij de HA is vrijdag om 8.10. Ben benieuwd :think:

Bedankt voor jullie antwoorden!

Zie het nu pas, kijk hier eigenlijk nooit, Blijft een klein meidje hè, poeh! Ben benieuwd wat de ha te vertellen heeft. I’ll keep watching you :mrgreen:

De ha wil dat ik vanmiddag weer ga wegen en urine breng… van daaruit verder…

Ik ben benieuwd meid.

Net gewogen, 50 gram aangekomen (3 weken tijd). Curve blijft afbuigen… Morgen met de resultaten naar de ha, kijken wat hij zegt. Urine opvangen is nog niet gelukt, stomme plaszakjes blijven niet zitten :evil: en Kaylee loopt al weg als ze t potje ziet :roll: :lol:

die plaszakjes zijn een ramp idd, dat weet ik nog van toen amy in de couf lag!

Succes meid! :-*

Hoi, Ik heb plaszakjes gekocht bij de apotheek. Die krijg ik er bijna niet weer af :think: ik heb jongetjes dus dat is wel een verschil :wink: De huid moet goed droog zijn maar dat weet je vast wel 8)

Waarom moet je trouwens urine opvangen? Denken ze aan urinewegproblemen?

Succes!

Nou ja, het is toch weer 50 gram erbij. We blijven positief. Wat betreft de plaszakjes… ondingen zijn het. Maar, kindjes plassen snel als ze schrikken, lachen of plotselinge koude voelen. Je moet haar er niet mee rond laten lopen, dan gaat het er direct weer af of ligt nog alles in de luier. Overigens heeft je huisarts aan heel weinig al genoeg. Al lijkt het of er 2 drupjes in zitten, hij kan er uithalen wat hij nodig heeft! Succes! :-*

Maandag kunnen we een verwijsbrief ophalen voor de kinderarts… Vind het aan de ene kant wel eng hoor, maar aan de andere kant ben ik echt blij dat we er eindelijk heen gaan…

Hij had trouwens echt een plasje nodig Cathelijne… heb t nog ff gevraagd. Maar ik laat haar nou gewoon in de blote kont lopen, potje in de aanslag en de emmer sop klaar voor als ze weer wegloopt terwijl ze plast en t potje ziet :roll: :lol:

Fijn die verwijsbrief, hoop dat jullie snel terecht kunnen :thumbup:

Het is gelukt, de urine is al afgeleverd bij de dokter (nadat Kaylee me eerst heeft ondergeplast is het daarna toch gelukt op t potje :roll: :lol: ). Vanmiddag mag ik al bellen voor de uitslag, maar volgens mij zal die wel goed zijn.

Edit: urine was goed, zoals verwacht. Afspraak bij de kinderarts is gemaakt voor 2 november om 9uur.

nou vicky wat fijn dat de urine goed was nou op naar 2 nov

ik hoop dat hij nou eens iets voor jullie kan betekenen :hug: :-* :-*

laat je wat het praten betreft niet gek maken; Ruben zei toen hij 2 was nog niet veel meer dan “die” en “nie” en daarmee kreeg hij alles gedaan wat hij wilde, dus waarom gaan praten :roll: ? 't Is aardig dat ze erop letten maar op dit moment lijkt het me niet echt iets om heftig bezorgd over te zijn. (hij heeft de schade driedubbelendwars ingehaald, mijn oren tuiten aan het eind van de dag!)

Haar gewicht enzo is misschien wat anders, wellicht heeft de kinderarts daar wat zinnigs op te melden.

even net bijgelezen…fijn dat urine goed is :thumbup: nu op naar het traject ka :shifty: :pray: een dikke :hug: van mij! :-*

@annemarie69 wrote:

laat je wat het praten betreft niet gek maken; Ruben zei toen hij 2 was nog niet veel meer dan “die” en “nie” en daarmee kreeg hij alles gedaan wat hij wilde, dus waarom gaan praten :roll: ? 't Is aardig dat ze erop letten maar op dit moment lijkt het me niet echt iets om heftig bezorgd over te zijn. (hij heeft de schade driedubbelendwars ingehaald, mijn oren tuiten aan het eind van de dag!)

Haar gewicht enzo is misschien wat anders, wellicht heeft de kinderarts daar wat zinnigs op te melden.

O praten maak ik me niet druk over hoor, nooit gedaan trouwens… Ze zegt al een boel woordjes sindsdien :inlove: Het gaat me nou echt alleen nog maar om t groeien.

hoi vicky,

ik lees dit nu allemaal pas.

ik herken je frustraties en onzekerheden maar al te goed.

onze zoektocht is al 2jr bezig en we weten nog steeds niet wat er aan de hand is. het is wel goed dat het cb er iets mee doet en er alles bij halen, beter te vroeg ondekken en er wat mee kunnen doen.

nou praat levi ook nog niet echt veel hoor, hij zegt een paar woordjes en als hij wat wilt benoemt hij het ook niet echt en daar maak ik me ook niet druk om :wink: .

plasje op vangen is idd niet makkelijk, maar het is me gelukkig wel gelukt uit eindelijk :mrgreen: .

ik hoop dat je snel wijzer wordt en met die wijsheid verder kunt en dat het allemaal goed zal aflopen.

ik denk aan je :hug:

nog een klein vraagje want dat was me even onduidelijk, is zo wel lengte als gewicht onder de lijn of 1 van de twee?