mijn oppaskindje is nu 1 jaar 9 maand. Is vorige maand naar CB geweest.
Praten doet ze niet nog…
daa en papa en mama is enige wat ze kan…
ze weet alles uit elke boek aan te wijzen weet heel goed wat ze wil en hoe ze het wil en ze krijgt het voor mekaar…
CB zei , dat praten komt nog wel bij hun volgende keer kijken ze er wel naar maar er was geen achterstand ( zei was dus al ouder bij haar bezoek als jou ukje meid! )
Nogmaals zoals de andere meiden zeggen laat je niet gek maken… :-* :hug:
Wb de groei, ja daar zijn ze heel allert altijd op. Enerzijds maar goed ook, zeker als je meisje goed eet en drinkt en de groeicurve een dalende lijn aanhoudt…
maar ik snap je gevoel wel hoor.
Succes en sterkte :-*
Anyk is ook een kleintje en erg licht. Ze is bijna 2, ik gok dat ze zo’n 78 cm is en net 8 kilo. 't Is geen grote eter, maar ze is vrolijk en actief en haast nooit ziek. Ik maak me ook geen zorgen. De ervaring (met onze oudste) heeft mij wel geleerd naar mijn intuïtie te luisteren. Terwijl ik al tijden riep dat er iets aan de hand was wilde niemand mij geloven. Tot ik bij mijn eigen (nu inmiddels met pensioen) arts kwam. Hij luisterde naar mijn verhaal, stuurde me door en ik had gelijk. Met Anyk hetzelfde. In het ziekenhuis maakte iedereen zich zorgen omdat ze zo langzaam groeide, behalve ik. Ook hierin heeft mijn moedergevoel gelijk gehad.
Anyk praat nog maar weinig. Ze begrijpt alles wat we zeggen, dus het ligt niet aan haar oortjes. Wij gaan er van uit dat haar lichamelijke ontwikkeling zoveel energie kost en heeft gekost, dat ze daardoor nog niet aan praten is toegekomen. Zij was dysmatuur (op tijd geboren, maar te licht). Ze was ongeveer 43 cm en 2230 gram. Daarbij heeft ze een aangeboren lichamelijke aandoening. Daar komt waarschijnlijk haar kleine en lichte gestalte vandaan. Wel zijn we nog altijd onder controle bij de kinderarts, dat geeft wel een veilig gevoel.
Volg je eigen gevoel en laat je niet meer zorgen aanpraten door andere mensen. Als je je zorgen maakt over haar groei is het fijn dat ze er nu naar gaan kijken, al hadden ze je al veel eerder serieus moeten nemen.
@Vicky wrote:
Kaylee was 1910 gram en iets van 42 cm, maar ze hebben niet gemeten.
Mop dan is het niet raar dat ze nu nog een ukkie is zeg!
Wat klein!
Tjee…
Maar ik wilde je even een dikke :hug: geven…
Verder heb ik geen kennis hierover…
:-*
We zijn vandaag even tussendoor gaan meten en wegen…
En moppie is super gegroeid!!! :inlove:
Vorige keer 8590 gram, nu 9060 gram.
Vorige keer 77.5 cm, nu 80 cm.
In 1.5 mnd tijd!!! :dance: :dance: :dance: O wat ben ik opgelucht zeg… Haar lengtelijn gaat weer naar boven nou en de gewichtlijn volgt weer netjes de curve :dance: Nou ja in september moeten we dus weer, hopelijk blijft ze dit vasthouden :inlove:
O ja praten doet ze nog steeds niet :lol: Maar daar is niet naar gevraagd en wij hebben niets gezegd :roll: :mrgreen:
Kind kan wel 10 beestjes nadoen… dan kan ze praten ook… ze wil alleen niet… eigenwijsje :lol:
He, gelukkig Vicky. Onze kinderarts zegt altijd: ze kunnen maar 1 ding tegelijk. Dus als ze geestelijk een groei doormaken, staat de rest even stil. Het gaat gewoon in sprongetjes. Voor je het weet is ze een grote meid
Joepie :dance: wat is ze goed gegroeid zeg helemaal super en wat is ze lang zeg echt een fotomodelletje in spe :inlove: .
't Blijft een kanjertje! :inlove: :inlove: :dance: Ze doet het super want ze is goed gegroeid zeg…volgens mij is ze nog groter dan Sandra… :shock:
:dance: Goed gegroeid die Kaylee! Ik duim voor je dat de groei zo mooi door blijft zetten.
Bij ons zei de kinderarts dat ze voor ze 5 jaar zijn de achterstand in gewicht en lengte in moeten halen.
hai Vicky,
k zag je topic nu pas.
dat Cb heet bij ons thuis niet voor niks Consternatiebureau!
je komt er meestal met een rotgevoel weg.
fijn dat Kaylee toch weer gegroeid is.
en die woorden die komen vanzelf. mevrouw heeft gewoon zelf haar ideeen over wat wel en niet belangrijk is om te zeggen. en duidelijk is ze toch wel! hihi
liefs, Niene
wil ff kwijt dat tom 44 cm was, en moet je kijken hoe dat is goed gekomen :inlove:
geef het tijd, je bent een supermama :inlove: :-*
Wat is ze goed geroeit!! :dance:
Snap dat dat je toch wel erg goed doet…
Hoop dat ze in September weer wat erbij heeft mop! :-*
O zie nu pas al de reacties :oops: Thx iedereen
Ondertussen zegt Kaylee al mama en papa :inlove: Ze zegt Nala :inlove: En af en toe “bubu” (bumba) en dagdag :inlove:
Kaylee is afgevallen… Ik weet even niet wat ik er mee aan moet hoor, ik snap er niets van. Ze eet de hele dag door en toch valt ze af. We moeten met haar naar de ha en als die niets vindt dan waarschijnlijk naar de ka. Huisarts is met vakantie, dinsdag is hij terug.
Ik ben even van slag, weet het even echt niet meer
Ach lieverd :hug:
Zou het ook niet weten…snap wel dat het je zorgen baart…hé verdorie… :hug:
Ik weet geen advies oid maar wilde je wel even een knuf geven… :shifty:
:hug: :hug:
Oh wat balen zeg! Maar ze zit uiteindelijk nog steeds redelijk gemiddeld toch?!
Heb helaas geen advies, ik zit namelijk met het tegenovergestelde.
Ze is 21 maanden en weegt 9 kg… Dat is niet gemiddeld nee
:hug: :hug: :-*
Oh meid ik weet zo goed hoe je je voelt! :hug: :hug: :hug:
Ik herken het allemaal zo.
Was ik laatst heel erg trots dat ze EINDELIJK met 2,5 jaar de 12 kilo had bereikt, was ze afgelopen week maar weer 11,5 kilo :?
Zoals je weet komen we niet meer op het CB (ook niet voor wegen)
maar alleen nog bij onze kinderarts in het ziekenhuis.
Ook daar heb ik laatst mijn zorgen geuit over het gewicht van die kleine uk van ons.
Ze was heel resoluut daarin: is ze vrolijk en levendig?
Dan heeft ze genoeg…
Niet teveel ophangen aan de wijzertjes van een weegschaal.
Onze kindertjes doen het op een eigen manier!
Daar probeer ik me elke keer aan vast te houden maar…maar dat valt zeker niet mee!