Terug van de kinderarts pg. 5

Nou… we zijn bij t cb geweest :roll:

Ik roep al een jaar dat het niet normaal is dat Kaylee zoveel eet en gewoon niet groeit… en niemand wilde luisteren. Vandaag bij t cb bleek dat ze 300 gram was aangekomen sinds t vorige bezoek (4 mnd geleden) en 3 cm gegroeid. Ze is nu 8590 gram en 77 cm :shifty: Haar lijntje ging ipv lichtjes naar boven, nou erg naar beneden :frowning: Nadat ik had opgenoemd wat ze eet, zat die verpleegster met open mond te kijken (ze zei eerst… noem maar even op, er zal altijd nog wel een moment zijn waarop ze wat extra’s kan eten. Nou niet dus :lol: ). Maar goed ze eet dus de hele dag door en komt toch niet aan. En tsjah energie verbruiken tot daar aan toe, maar dit is nou al zo lang aan de gang dat ze t niet meer daarop wil afschuiven.

Dus moeten we over drie maanden weer… en als ze dan nog zo weinig is gegroeid, dan moeten we misschien terug naar de ka om te onderzoeken of er wat lichamelijks is… Vind het niet leuk, beginnen alle zorgen weer opnieuw :cry:

Daarna kwamen we bij t lopen, blokjes stapelen etc… Allemaal super.

En toen kwam t praten. Nou ja ze zegt dus nog niets, behalve nana en nene. Daar gaan ze dan over drie maanden ook weer op controleren. En dan de oortjes controleren als ze dan nog niet praat. En als daar niets mis mee is, dan waarschijnlijk naar de logopedie.

Zucht nou ja we gaan maar verder oefenen meer kan ik toch niet doen.

Maar ben wel een beetje van slag nou hoor, ik vond dat ze t zo goed deed en dan dit :cry:

Al ben ik wel blij dat er nou eindelijk eens naar me geluisterd wordt ivm het groeien…

Nou ja moest het ff kwijt :wink:

Ik kan me goed voorstellen dat je van slag bent! Vooral als je al vaker iets hebt aangegeven :hug:

Maar goed, ze wordt nu dus extra gecontroleerd. (ze is inderdaad wel heel licht. Ik heb het boekje van Max er bij gepakt en die was 1,5 kg zwaarder maar net zo lang Max at overigens heel slecht)

Als alles nu verder goed gaat kwa huilen en drukte verwerken zou ik wel in de lijn doorgaan zoals je nu doet. En het praten… tja niet alles kan tegelijk he… Jou meissie is eerst heel druk geweest met huilen en zichzelf “vinden” Nu kan ze het motorische gedeelte al goed. (blokjes stapelen enzo) Volgens mij heeft ze nog gewoon geen tijd gehad om het praten te ontdekken. Lekker veel tegen haar kletsen en vragen stellen. Vragen waar ze iets bij moet halen of aanwijzen maar ook vragen waar je een antwoord op verwacht. Dat eerste natuurlijk om te kijken of het horen goed gaat :wink:

Rustig blijven hoor! Je hebt al zoveel voor elkaar gekregen. Samen uit zo’n diep dal gekomen Dit kunnen jullie ook aan! Ik weet het zeker :thumbup: :-*

Groeten Ariel

Ow vicky wat naar, wat een onzekerheden weer.

Fijn idd dat er nu wel naar je geluisterd wordt wat betreft het groeien (al vind ik ’ we kijken over drien maanden wel weer’ nog niet echt zo heel erg ondernemend klinken). Heeft ze iets aangegeven wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn?

En maak je jezelf zorgen over eht praten? Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht namelijk helemaal niet zo verontrustend, volgens mij zijn er best veel kindjes die nog niks zeggen op die leeftijd. Heb jij zelf gevoel dat ze eventueel iets aan haar oortjes zou kunnen hebben?

En verder je niet gek laten maken door alles he: als jij het gevoel hebt dat het nu juist lekker met haar gaat, dan hou dat gevoel maar vast!

:hug:

Fiep, ik had laatst een topic geopend bij de dreumesvraagjes over dat praten. Ik vond het zelf helemaal niet zo zorgwekkend, omdat ze wel alles begrijpt wat ik zeg (hierdoor denk ik ook dat ze niets met haar oortjes heeft), maar opeens begonnen mensen in mijn omgeving van “zegt ze nog helemaal niets? zelfs geen mama of papa? zo da’s wel laat hoor” en daar werd ik dus onzeker van… Toen weer gerustgesteld door sommige antwoorden hier en nou dus dit weer haha… Ik vond het zelf dus niet verontrustend, omdat ik zie en weet dat ze alles begrijpt wat ik zeg tegen haar, maar ja nu ga ik natuurlijk wel weer twijfelen :roll:

Ze heeft alleen gezegd dat de arts over drie mnd Kaylee haar groei moet beoordelen en dat die ons dan misschien doorstuurt naar de ka, om “lichamelijke dingen” uit te sluiten. Maar ik had al zoveel naar mijn hoofd gekregen dat ik eigenlijk niet meer heb gevraagd wat die dingen dan zijn. En misschien is dat maar beter ook, anders zit ik me daar ook nog zorgen over te maken :wink: :lol:

Ariel, ik denk dat je gelijk hebt hoor, over dat nog niet toegekomen zijn aan het praten. Als ik zie wat ze allemaal al kan en eigenlijk nog niet hoeft te kunnen (zoals spontaan helpen met schoonmaken, of haar eigen vestje uittrekken, torens maken van 6 blokken etc…) heb ik t idee dat ze gewoon nog geen zin heeft om te gaan praten. We begrijpen nou ook alles wat ze bedoelt en vice versa, dus waarom zou ze :wink:

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :-* Blij dat ik hier toch weer mijn hart kan/mag luchten :wink:

Oh vicky meis gelukkig doet je meisje het verder goed. Praten komt wel ik heb een jongetje op het kdv en die is 2,5 en die zegt alleen papa mama en ja en verder niks, komt vast wel goed met je meisje.

Wat een licht gewichtje zeg 300 gram in 4 maanden is weinig Yeline heeft precies hetzelfde gehad in dec-april ook maar 300 gram. Wij worden ook naar de ka gestuurd omdat Yeline steeds afvalt. Maar euh je meisje fijn dat ze het in de gaten houden want als ze zoveel eet dan moet ze toch groeien lijkt mij. Laten ze haar maar goed onderzoeken want misschien heeft het wel een oorzaak dat ze niet groeit.

En zorgen maken tja je meisje doet het verder goed maar onbewust doe je het toch een beetje hoor dat is ook logisch het is wel je kindje.

Nog 1,5 week en dan kan ik je meisje weer zien :dance: en jou :lol: dikke knuf van ons :-* :hug:

Hoe komt het toch dat iedereen door die bezoeken aan het CB zo onzeker gemaakt wordt… :evil:

Moet toch iets zijn dat dan niet goed gaat daar…

Meis, hou je vast aan je eigen gevoel!!!

:hug:

Nou ja het is natuurlijk niet zo zeer dat ik onzeker word gemaakt… Maar dat ik het “spannend” vind en ook wel een beetje bang ben voor “wat als ze niet gegroeid is”. Dat ze niet goed groeit, dat roep ik al langer dan t cb zelf en daar ben ik al anderhalf jaar onzeker over :lol: Dus ben al lang blij dat ze er nou eindelijk wel wat aan gaan doen als het in sept. weer zo blijkt te zijn dat haar lijntje naar beneden gaat.

En dat praten ach ja… voor ze 18 is zal ze vast wel meer zeggen dan nana en nene :inlove: :lol: Hoop ik toch voor haar vriendje (vriendinnetje?) :mrgreen:

He meid!

Meeste is al gezegd in de berichtjes voor mij.

Maar wil even zeggen dat je kleine meid het hartstikke goed doet! Ze is al zo gegroeid met alles de laatste maanden! :clap: :thumbup: En dat zullen ze niet zo snel zeggen op het CB!

Ben wel blij dat ze nu inderdaad wel wat gaan doen, als ze over 3 maand nog veel is aangekomen! Dat is opzich goed hoor!!!

En dat praten komt idd heus wel!! En net wat je zegt, zo voor dr 18e :wink: :lol: praat ze dr op los hoor haha!

In elk geval van hier een dikke :hug: en :-

En je hart luchten mag altijd he! Zijn we toch voor! :-

Lieve meid,

Ik ga niet alles herhalen wat in de vorige berichtjes is gezegd…maar ik sluit me er wel bij aan.

Ik wil je gewoon een dikke :hug: geven en hoop dat we elkaar weer snel mogen zien. Ik weet gewoon dat jullie het goed doen…en Kaylee gewoon alles net ff anders doet dan de rest.

Liefs,

Netty (en de rest) :-*

Vicky lees dit nu pas ,maar dit ziet er uit als ons verhaal met Vienna.

Moet het boekje erbij pakken ,maar geloof dat je gewicht met lengte te veel afwijkt met elkaar. Dat is een reden om zelf naard e huisarts te gaan die moet je verwijzen. Vienna had dat ook ze ad tegen de klippen op echt overdreven veel ,maar viel af.

Wat bleek naardat ik bij de kinderarts allelei onderzoekjes heeft gehad… ze had parasieten en die deden flink aanslag op der voeding.

Nou een kuur gehad ,maar die hielp niet . drie keer onderzocht en de derde keer vonde ze Dienta amoebiasis. Moeilijk te bestrijden parasiet ,maar het is gelukt en ze is er bobven op en nu vandaag geweest en 1,3 kilo aangkomen in drie maanden. en bijna 10 cm gegroeid.Ze eet veel minder nu en helemaal gezond.

ontlasting laten onderzoeken is niet zo moeilijk en kan de huisarts ook laten doen. Enne niet af laten schepen dat een parasiet aanwezig is die niet zoveel doet want bij die kleintjes doen ze wel wat. Is echt medicatie voor nodig. Ik zeg dus nu niet dat ze ze heeft hoor.

Zal Vienna der klachten op noemen:

Soms uit het niets hoge koorts

Oor klachten

neus verkouden

rare ontslasting beetje schuimig lijkt het donkere kleur brei.

Veel kwakkelen vaak beetje ziek

Heeeeeeeeeel veeeeel eten de hele dag door.

als je meer wilt weten pb me maar gerust.

corina

bah wat naar…

balen dat ze zo weinig groeit… en balen dat ze je dus nu drie maanden laten aanmodderen.

zo zit je alleen maar tegen de volgende datum aan te hikken terwijl het misschien iets heel simpels is?

waarom nu geen actie ondernemen dan, als ze zo ongerust zijn?

en over dat praten: laat je daar asjeblieft niet ongerust over worden… zeker bij kindjes die heel druk zijn met groeien (kaylee was ook een ukkie, die heeft der hele anderhalve jaar al haar energie moeten besteden aan groeien) en leren bewegen.

als het praten komt, dan zal het bewegen weer ff op de achtergrond liggen, qua nieuwe dingen ontdekken bedoel ik.

zou je het groeiverhaal niet aan je hisarts voor kunnen leggen?

kijken wat hij/zij ervan vindt?

Ik wil eigenlijk niet meteen naar de ha rennen… Als ze bij de tussentijdse weging weer zo weinig is aangekomen dan wil ik meteen een gesprek met de arts en anders ga ik naar de ha. Maar ik wil eerst t volgende verloop van de curve even zien.

Jarreau: Wat goed dat Vienna nou zo goed gegroeid is zeg :thumbup:

VAn al Vienna’s klachten heeft Kaylee er geen één… Ze heeft in anderhalf jaar 1 keer verhoging gehad, 2 verkouden geweest, geen rare ontlasting en echt nog nooit ziek geweest (ff afkloppen hoor klop klop).

Ik zal hier ook nog ff neerzetten wat ze eet op een dag:

7.00: 1 a 2 boterhammen, dik besmeerd met boter en smeerkaas. Melk uit de rietjesbeker, soms veel, soms weinig.

Meestal rond een uur of 9 nog een crackertje (droog).

10.00: 1 a 2 stukken fruit. (gisteren bv. 2 abrikozen en een mandarijn, vandaag alleen een mandarijn).

12.00: 2 boterhammen dik belegd, met kaas of smeerkaas of boterhamworst. Zoet beleg lust ze niet (en dat vindt mama niet erg).

Dan gaat ze slapen.

Afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt, krijgt ze tussen 14 en 15 een koek en een beker sap.

Rond 16u wil ze vaak nog wat, dan krijgt ze een cracker of een stuk fruit of wat rozijntjes.

18.00: warm eten. HOeveel ze eet is nogal afhankelijk van hoe lekker ze t vindt :lol: Daarna een schaaltje yoghurt (eerst halfvol en nu dus vol…)

19.00: nog wat melk, niet heel veel.

Wat eet ze goed zeg :shock: Yeline eet nog niet eens de helft :roll:

Ik hoop dat het groeien gauw beter wordt :hug: :-*

Vicky wat een gedoe weer met dat cb. Wel fijn dat er nu eindelijk naar je geluisterd word en dat ze er wat aan willen gaan doen.

Je kent het verhaal met Alyssa ook altijd te klein en vooral veels te licht. Volgende maand moeten we weer als ze dan niet genoeg is gegroeid moeten we weer naar de ka.

Groetjes Ellen

Hè bah meid, dat was niet wat je graag wilde horen. :? Ik ben wel blij dat er nu eindelijk naar je geluisterd wordt. En ze eet inderdaad flink als ik zo haar schema lees, wat Chantal!! ook al zegt, Max eet volgens mij nog niet de helft.

En het praten ben ik het wel eens met Ziet. De kleine van mijn zus begon pas te praten met 2,5 jaar, maarja…daar heb jij natuurlijk helemaal niets aan.

:hug: :-*

Ik ben het helemaal eens met de meiden voor me.

Laat je niet gek maken hoor meis, je doet het hardstikke goed.

Ik hoop dat ze over 3 maandjes toch beter gegroeid is als nu. :pray:

Hele dikke kus

Ellen… Kaylee en Alyssa hebben wel meer raakvlakken he :wink: Vraag me toch af of het dan niet wat te maken heeft met de vroeggeboorte? :think: Wat is bij Alyssa de oorzaak van het niet groeien, of weten ze dat nog niet? :think:

Thx iedereen voor de lieve woorden. Ik weet trouwens wel dat ik t goed doe hoor ( 8) :lol: ), dat zeiden ze op het cb trouwens ook, zowel over het eten als het praten. Wat er nu gebeurt is iets waar ik gewoon niets aan kan doen en daarom willen ze het ook even onderzoeken. Voor t zelfde geld heeft ze wel een parasiet, of iets met de schildklier. En misschien is t gewoon een klein tenger meisje. Dat willen ze even uitzoeken en daar ben ik op dit moment best blij mee.

PS Willeke, lang niet gesproken, hoe gaat het bij jullie? :-*

@Vicky wrote:

Ellen… Kaylee en Alyssa hebben wel meer raakvlakken he :wink: Vraag me toch af of het dan niet wat te maken heeft met de vroeggeboorte? :think: Wat is bij Alyssa de oorzaak van het niet groeien, of weten ze dat nog niet? :think:

Ze hebben geen idee. Maar vind ook niet dat ze die groeiachterstand zo ff in 2 jr kunnen hebben ingehaald. Ze hebben wel telkens een stijgende lijn ja en dat vind ik belangrijk.

Hoe groot was Kaylee ook alweer bij de geboorte?

Alyssa was met 35 wk 1830 gram en +/- 41 cm.

Groetjes Ellen

Kaylee was 1910 gram en iets van 42 cm, maar ze hebben niet gemeten.

Ze hadden Alyssa ook niet opgemeten. Dit moest ze ongeveer geweest zijn want bij haar ontslag 2 wk later was ze nog geen 43 cm en 2060 gram.

Groetjes Ellen