tempen

@Zonneschijn wrote:

Je kunt ook samen klussen :mrgreen:

… en daarna samen nog even wegdromen :angel:

waar dacht jij dan dat ik voor wakker werd gemaakt? :wink:

@jental wrote:

@Zonneschijn wrote:

Je kunt ook samen klussen :mrgreen:

… en daarna samen nog even wegdromen :angel:

waar dacht jij dan dat ik voor wakker werd gemaakt? :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Meiden even een vraagje

Gisterenavond tijdens het avond eten (18,15u) kreeg ik 2 hele felle steken in mijn rechter lies. Ik sprong bijna van mijn stoel zo zeer deed het

Ik zit nu op dag 11 geloof ik, dus nog steeds vroeg voor mijn ei

Maar gisterenavond ben ik in slaap gevallen helaas

Maar vanmorgen hebben we het weer erg gezellig gehad :wink:

Mocht het gisteren nou wel mijn eisprong zijn, zijn we dan niet veelste laat?

Er heeft ongeveer 13 uur tussen gezeten… baal er wel van zeg dat ik in slaap ben gevallen…pfffff

Hé Bianc. Is je partner zo slaapverwekkend? :):):slight_smile:

Nee, hoor, grapje.

In principe ben je het meest vruchtbaar vóór je eisprong, het is dus het beste een dag van te voren te klussen. De visjes blijven 48 uur vruchtbaar, dus hebben ze ruim de tijd naar het ei te zwemmen.

Maar als ik jou was zou ik er maar niet teveel over inzitten. Elk lichaam is anders, geeneen lijf past in een keurig biologisch boekje met theoriën en verhalen. Wie weet moet je ei nog komen en is het toch nog gelukt.

Gewoon blijven genieten van elkaar, en maar afwachten of het gelukt is.

Succes.

Liefs, Sam

Bedankt voor je berichtje sam!

Ik hoop dat we deze ronde een keer op tijd zijn geweest

Zit helaas al in ronde 16…

@ikke wrote:

Ik temp trouwens oraal, mag dat ? Of kan dat grote schommelingen met zich meebrengen? Ik vind het prettiger dan zeg maar elke morgen een thermometer in me … :oops: :shifty:

Ik heb nu ook cb ovulatietesten in huis, zal ik straks effe aandachtig lezen hoe ik het allemaal moet doen… Lijkt me wel duidelijk op het eerste zicht: een gezichtje dat lacht indien vruchtbaar, anders niks

Nog anderen hier die ook die testen van cb hebben gebruikt?

oraal is (helaas) geen berouwbare methode omdat je temp kan schommelen als je bijvoorbeeld met open mond hebt geslapen of met de deken over je mond oid…

ik heb de ovu-testen van cb gebruikt en ik vind ze toppie, ik heb ook matcare gebruikt en die vind ik helemaal niks :?

Bianc, de dag van de eisprong en de dag erna zou nog raak kunnen zijn, dus je bent niet per definitie te laat… maar als je een paar dagen eerder ook hebt geklust kan het zijn dat er een heleboel ongeduldige visjes al lang aan het wachten waren… :mrgreen:

hey Babbel,

ik heb je site ontdekt en meteen grondig verkend :mrgreen:

Blij te lezen dat Lynn een vlottertje is !!

Wat goed dat je alle foto’s en het dagboek zo goed bijhoudt !

O, en ik las dat oma in België woont. Waar ergens? Van Dinant? In de Ardennen? ( Ik woon namelijk ook in België, maar aan de kust )

Zucht… mij wil het tempen nog niet goed op gang komen…

Dom, hé?

@ikke wrote:

hey Babbel,

ik heb je site ontdekt en meteen grondig verkend :mrgreen:

Blij te lezen dat Lynn een vlottertje is !!

Wat goed dat je alle foto’s en het dagboek zo goed bijhoudt !

O, en ik las dat oma in België woont. Waar ergens? Van Dinant? In de Ardennen? ( Ik woon namelijk ook in België, maar aan de kust )

Oma woont niet in de Belgische Ardennen (helaas :wink: ) voor haar verjaardag zijn we met z’n allen daarheen gereden.

Leuk dat je Lynn’s site doorgespit hebt :mrgreen:

@Samantha24 wrote:

Zucht… mij wil het tempen nog niet goed op gang komen…

Dom, hé?

Hoe komt het? Vergeet je het nog altijd? Of slaap je graag lang uit? :mrgreen:

Hier de indruk dat mijn temp meer schommelt dan de eerste cyclus. Geen idee waar dat aan kan liggen…

Mss toch omdat ik oraal meet? :think: Maar kan eigenlijk niet, want heb ik de hele eerste cyclus ook zo gedaan…

Ow ja, Babbel, Belgische Ardennen zijn wel leuk om naartoe te reizen hé. We zijn ook paar jaartjes geleden in de grotten van Hann geweest, net zoals jullie.

Als wij een weekendje weggaan gaan we meestal naar België :mrgreen:

Dit jaar was de reis een beetje afzien… file, file en nog eens file… en eenmaal in België kregen we toch stortbuien over ons heen, je zag geen hand voor ogen en vrachtwagens maar naar ons toeteren omdat we zo langzaam reden :oops:

jaaahaaaa, Belgie is toch zo’n schitterend land hé :mrgreen: :wink:

Ik ben ook wel vroeger een keertje in nederland geweest.

Toen ik zo’n 8 jaar geleden stage deed, was er een uitwisselingsproject met een meisje uit Zwolle. Is dat ver van waar jij woont?

En de eerste reis die ik met hubbie maakte was in Lommerbergen, misschien ken je dat wel?

@Babbel wrote:

Bianc, de dag van de eisprong en de dag erna zou nog raak kunnen zijn, dus je bent niet per definitie te laat… maar als je een paar dagen eerder ook hebt geklust kan het zijn dat er een heleboel ongeduldige visjes al lang aan het wachten waren… :mrgreen:

Hahahaha ik hoop dat je gelijk hebt

We hebben inderdaad daarvoor ook goed geklust

Nu is het wel zo dat ik nu ineens weer veel slijm verlies en de druk weer op mijn lies heb

Dus of mijn ei nou geweest is ik weet het niet

Maar we klussen vrolijk verder! :dance:

Precies, gewoon blijven klussen, tot je de positieve test in je handen hebt :mrgreen:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

oooo ik ben zo’n sukkel ik ben 2 x vergeten te tempen./// bennu de weg een beetje kwijt

Ook zonder tempen kun je zwanger worden :wink: Ik doe het ook alleen om beter inzicht te krijgen in mijn cyclus.

Moet bekennen dat ik daar tot nu toe nog weinig inzicht in heb. Maar dit is dan ook pas mijn 2e tempronde.

ik wordt er zo moedeloos van, iedereen om me heen wordt maar zwanger./… en bij ons duurt het zo lang… Is het eindelijk zo ver wordt het een mk en dat is nu al een aantal maanden geleden…

Pfff, ik ben het zat…

:frowning: :cry:

Madame_m :hug:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@madame m wrote:

ik wordt er zo moedeloos van, iedereen om me heen wordt maar zwanger./… en bij ons duurt het zo lang… Is het eindelijk zo ver wordt het een mk en dat is nu al een aantal maanden geleden…

Pfff, ik ben het zat…

:frowning: :cry:

:hug: och meis… jullie tijd komt ook nog! ik weet het zeker… en van tempen word je niet zwanger, alleen van klussen. Dus als je het vergeet… so be it. Je moet je er niet op vast pinnen, daar word je alleen maar gestressed van.

Ik wilde ook alleen tempen om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus… volgens de ovu-testen die ik gedaan had zou ik maar een luteale fase van 10 dagen hebben, ik wilde weten of dat idd zo was. Is namelijk een beetje aan de krappe kant.

Ikke, Zwolle is een uurtje rijden bij mij vandaan… Lommerbergen is wat verder (geloof ik :oops: Aardrijkskunde is niet mijn sterkste kant)

Madame, hou moed, het lukt jullie wel ! :hug:

Haha, Babbel, ik ben ook niet sterk in aardrijkskunde hoor, ik heb er geen flauw benul van waar het gelegen is…

Nog een dagje of 5 en dan kan ik met de ovulatietesten aan de slag.

Ondertussen gaan we zorgen dat de zwemmers ook effe ‘ververst’ worden :wink: