tempen

Ik ben deze cyclus voor het eerst begonnen met tempen.

Nog meiden die met mij ervaringen willen uitwisselen ?

euuuuhm helaas ( nu ja gelukkig voor mij ) ben ik pas gestopt, hihi wist je al he meid.

Hopelijk meer meiden met je die willen kletsen, mij vindt je zowieso wel op msn he, vragen mag altijd na 2 x een half jaar tempen ben ik inmiddels beetje ervaren er mee hihi

toedeloee en een :hug: van mij zotte muts bianca :mrgreen:

ik heb ook lag ge tempt en je moet altijd rond de zelfde tijd tempenen ik hield het altijd netjes in een schrift bij ook wanneer ik wat witverlies had of een beetje slijm en wat voor kleur en dun of dik (ik weet het erg smakelijk allemaal hihi ) elke maand en dan heb je aardig wat op papier dan weet je bijna precies hoe en wat dat vond ik wel fijn ik wist precies mijn vruchtbare dagen waren

Hé bedankt voor jullie reactie, zotte muts Bianca :wink: en Pegje !

Ik neem mijn temperatuur elke morgen om 6.35u, voordat ik opsta.

Voorlopig ligt mijn temp zo rond 36,6 soms iets hoger, soms iets lager.

Ik had begrepen dat je je eisprong kunt vinden als je curve plots 0.5 stijgt. Klopt dat?

Bij mij steeg hij tussen de 0,3 en 0,4 nooit meer maar volgens de gyn was er na die 3 lijsten een duidelijk lage en hoge curve te zien dan heb je een goede resultaat.

Hee Ikke,

Ik heb ook heel lang mijn temp bijgehouden.

Dat deed ik altijd via fertilityfriend.com

Daar kun je heel handig alles invullen en dat is dan een soort

programmaatje wat precies aangeeft wanneer je eisprong was.

Ik vond het in ieder geval heel handig!

Succes!

Hey Dincy

ik heb m’n gegevens nu ook ingevuld op de lijst van fertility.com

Het was wel eventjes zoeken hoe alles moest … maar het is me toch gelukt. Ik zal me er nog eens moeten in verdiepen, want volgens mij kun je er heel veel mee. Voorlopig heb ik alleen mijn temp en het tijdstip van de meting ingevuld.

Bedankt voor de tip in ieder geval !

Ik houdt sinds een maand ook een lijst bij. Ik temp mij elke dag om 6:00 jaja vroeg maar ik begin mijn ochtenddiensten om 7:00.

Ik heb zelf een grafiek gemaakt om het bij te houden. Ik zit zo rond de 36.5 op dit moment. Mijn vorige lijst schommelde wel maar klopte wel met mijn gevoel…

nou meiden veel succes met tempen misschien een ideetje om een nieuw deeltje te openen met allemaal meiden die tempen er zullen er genoeg zijn denk ik veel plezier allemaal :wink: :-*

Lenie, mijn temp draait ook zo’n beetje rond 36,5

Jouw eisprong heb je dus ook nog niet gehad. Spannend hé

Ik vind “redday” leuk bedacht :smiley: NOD wat is dat eigenlijk? Dat lees ik ook vaak.

NOD is de dag dat je wenst dat je niet ongesteld zal worden ( en dus zwanger bent ) Niet Ongesteld Dag dus

Temp je ook, Mams21?

ik heb mijn eisprong meestal rond de 14e dag. Ik kan hem voelen hoor dus weet het vaak, ook verlies ik den een vliesje met rozig bloed…

Ik hoef niet meer te tempen, ik heb seks gehad toen ik heet was en toen was het al raak :wink:

Succes met zwanger raken meid! Ik ga voor je duimen dat het snel raak is :thumbup:

Wel handig, Leni, dat je je eisprong kunt voelen.

Volgens mij heb ik er nog nooit iets van gemerkt…

Mams 21: Gefelliiiii :dance:

Ik had gisteren een rommel - buik :mrgreen:

Mss ook een teken van eisprong of aankomende eisprong? :think:

In ieder geval nog geen temp verhoging gehad

Temp nu al bijna opgeteld 2 cyclussen (1/2 - hele - bijna 1/2).

En…ik heb m’n eisprong gespot!! Alleen een beetje laat (dag 18/19 en dag 28 ongi).

Baal wel dat ik elke dag om 5.30 wakker moet worden ervoor! :shock:

Hé, wat goed zeg dat je je eisprong hebt kunnen spotten !

Best wel een beetje spannend hé :mrgreen:

Ik temp iedere morgen om 6.35u en vond dat al vroeg… Maar dan lees ik hoe vroeg jij wakker moet :shock: . Dat zal idd wel wat balen zijn… Maar dan maar denken dat het voor het goede doel is :mrgreen:

Yep, m’n eisprong was er overduidelijk, alleen bleef de temp net wel/niet lang genoeg hoog. Daar doet de gyn nu verder onderzoek naar (progesteron prikken) en verder zijn standaardonderzoeken (HSG en samenlevingstest).

Is idd ernstig vroeg, vanmorgen ben ik gewoon door de wekker heengeslapen! :shock: Gelukkig zit ik nog niet in mijn standaard eisprong-fase.

Maandag het HSG! :shifty: Zie daar echt tegenop!!

HSG is toch foto van baarmoeder en eileiders hé? Of heb ik het fout?

Gebeurt dat onder narcose?

Ik kan me wel inbeelden dat je er tegenop ziet, maar aan de andere kant krijg je daardoor misschien wat duidelijkheid wat betreft het zwanger worden…

Ik duim voor je dat alles goed mag verlopen :thumbup: