tempen

Hier nog iemand die net met tempen begonnen is,vanaf vorige week dinsdag nu.

Ben in mei gestopt met de pil en erg onregelmatig ongesteld,dus de huisarts adviseerde me om te gaan tempen.

Mooie lijst mee gekregen van hem.

Maar het schommeld nogal bij bij.Ook rond de 36,5 steeds maar 2x uitschieter naar beneden gehad.Donderdag was het 36,0 en vanmorgen 35,9.

HSG is inderdaad een contrastfoto van de baarmoeder en eileiders. Dit gebeurt helaas gewoon life en niet onder narcose… :frowning:

@Judith:

Schommelen is niet zo erg, maar hou er wel rekening mee dat je zoveel mogelijk hetzelfde moet houden:

Zelfde tijd tempen

Zelfde thermometer uiteraard

Niet eerst uit bed stappen

Heb je vlak daarvoor 's nachts geplast?

Heb je korter of langer geslapen die nacht?

Etc.

Etc.

Liefs Dominique

Eigenlijk niets van dat,tis steeds hetzelfde geweest,ook het tijdstip van tempen.

Bij mij schommelt het ook wel erg, maar de gyn zegt dat zolang je maar in het midden ervan een rechte lijn kan trekken en er een verhoging is door de eisprong (die dan stand blijft houden tot de ongi) dan is er niets aan de hand! :smiley:

Hey Dominique, hoe ist verlopen de HSG?

Ik lees bij je onderschrift geen obstructies gevonden

Goed zeg ! :dance:

Hier op dag 17 van mijn cyclus ( gem. 30 dagen ) nog steeds geen eisprong gespot :frowning:

Hey Ikke,

Thanks voor het vragen!! Ik heb je even het hele verhaal ge-pb-ed.

Wat betreft nog geen eisprong gespot: de mijne spotte ik pas op dag 19 vorige cyclus (de enige volledige cyclus die ik tot nu toe getemped heb).

Ik had toen echter een cyclus van 28 dagen, dus een beetje korte luteale fase :frowning: .

Liefs Dominique

Hey, ik heb je pb goed ontvangen

Ik kan mij wel inbeelden dat je blij bent dat het allemaal achter de rug is.

Toch wel wat last ondervonden tijdens het onderzoek, las ik zo. En een dagje ziek gemeld… zo kon je toch een beetje uitrusten van dat hele gedoe…

Wel fijn nieuws gekregen en dat is wel goed natuurlijk!

Kun jij me eens uitleggen wat het betekent als je een korte luteale fase hebt tijdens je cyclussen? Betekent dat dan dat het eitje geen tijd heeft om zich in te nestelen?

Krijg je die onderzoeken HSG en samenlevingstest en zo als je een korte luteale fase hebt?

Je ziet: ik zit met een heleboel vragen…

Ik ben gewoon heel erg bang dat ik gewoon helemaal géén eisprong zal hebben…

Nu, ik temp gewoon verder maar word wel een beetje ongeduldig natuurlijk… :roll:

Hey Ikke,

Tja, idd ziek gemeld, maar dat had ik niet gewild :frowning:

Luteale fase: tijd tussen eisprong en 1e dag ongi.

Bij een te korte luteale fase heeft een bevrucht eitje geen tijd om in te nestelen of te weinig tijd om goed in te nestelen (en de progesteron-aanmaak over te nemen van het gele lichaam).

Dat ik het HSG en samenlevingstest krijg, is puur om dat het op het “aftekenlijstje” staat bij mijn gyn, wanneer het lang duurt voordat je zwanger raakt. Hij wil gewoon alles afgaan om te kijken waar het eventueel aan ligt.

Door het tempen zien we dat ik een eisprong heb, maar een korte luteale fase erachteraan. Vandaar dat ik nu in de luteale fase 2x bloed moet laten prikken om het progesteron-gehalte te monitoren.

Gewoon een paar cycli tempen, en niet te zenuwachtig zijn (want stress kan een eisprong voorkomen!!).

Als je vragen hebt stel ze gerust, wie weet weet ik het antwoord!

Liefs Dominique

Hey Dominique

bedankt voor je uitleg !

Ik had ondertussen al ergens anders een topic van je gelezen ivm de luteale fase.

Ik denk dat je wel gelijk kunt hebben als je zegt dat stress een eisprong kan verhinderen…

De laatste week is hier weer erg druk dus mss ligt het wel daaraan dat ik nog steeds geen ei heb kunnen spotten…

Afwachten maar weer

Hey Ikke,

Hier ook nog geen eisprong, zit op dag 14. Maar goed, vorige keer ging mijn temp pas op dag 19 omhoog! Nog even geduld dus!

Heb jij je ei al gespot?

Liefs Dominique

Hey Dominique

ik heb nog steeds geen ei gespot en ik zit morgen op dag 20 van mijn cyclus… volgens mij komt het gewoon niet meer… :frowning:

Ik heb eerst een hele periode geen eisprong gehad, daarna een periode wel een eisprong ( duidelijk gezien bij de gyn ) maar die periode mochten we niet zwanger worden omdat ik medicijnen mocht nemen ivm klierkoorts. Nu we groen licht gekregen hebben, en opnieuw ervoor gaan om zwanger te worden, ben ik bang dat mijn eisprong het opnieuw laat afweten :?

Tsssss, het is wat :roll:

Hoi Ikke,

Hou moed! Vorige cyclus had ik op dag 21/22 een eisprong! Dus je hebt nog kans! Ligt ook aan de duur van je cyclus en hoe kort je luteale fase is.

Ik duim voor je!

Liefs Dominique

Dank je voor het :thumbup:

En hoe staat het met de zenuwen voor het onderzoek maandag?

Hoi Ikke,

Heb je al wat gespot? Hoe lang duurt je cyclus normaal?

Vanmorgen bij de gyn geweest, maar hij kon geen zaadcellen vinden. Dat zegt niets, want het is de taak van de zaadcellen om naar boven te zwemmen en niet om te blijven lummelen bij de baarmoedermond! :stuck_out_tongue:

Hij gaat het nu een keertje live doen => potje zaad van hubbie meenemen en hij brengt dan live wat zaad bij mijn baarmoederslijmvlies.

Vanmorgen had ik een temperatuur-verhoging en erg veel draderig slijm. Dus hier is de eisprong geweest. We hebben wel geklust, maar ik ben ook ziek, dus weet niet of dat zo gunstig is voor een eventuele bevruchting… :?

Oja en vandaag is er gelijk geprikt voor progesteron, volgende week weer!

Liefs Dominique

Even snel reageren voor ik naar het werk vertrek ( sorry dat ik nu effe niet reageer op jouw stukje hierboven… doe ik deze avond nog )

Deze morgen was temp 36,9 terwijl het al een dag of 5 36,5 was. Zou het kunnen dat ik mijn eisprong heb gehad?

We plannen deze avond nog :inlove: :inlove: , maar mss is het al te laat? :think:

Mijn cyclus wisselt wel vaak, maar de laatste maanden was het steeds zo rond de 30 Ã 35 dagen.

Ik zit nu op cyclusdag 24… is er dan nog tijd genoeg voor een bevruchting?

Je ziet, ik zit met veeeeel vragen

Nogmaals sorry voor het niet reageren

tot vanavond

groetjes :-*

Hey Ikke,

Ziet er naar uit dat je je eisprong gespot hebt!! :dance:

Betekend dat de eisprong gisteren of eergisteren geweest is. Meestal zeggen ze dat als je temp eenmaal omhoog is gegaan, dat je te laat bent met klussen (als je daarna pas gaat klussen). Heb je gisteren, eergisteren of de dag ervoor geklust?

Wanneer je nu een cyclus van 35 dagen zou hebben is het net aan (tijd tussen eisprong en ongi). Even afwachten dus! Ik heb het ook (weinig dagen tussen eisprong en ongi) en hopelijk hoor ik daar 6-11 over wat de gyn daaraan gaat doen!

Maarruh, toppie dat je hem gespot hebt!!

Groetjes Dominique

Ow ik wist niet dat, als je temp de hoogte in gaat, de eisprong dan al voorbij is…

Dus het maakt eigelijk niets uit als we vanavond nog gaan :inlove: ?

Jammer :frowning: . Moet ik zeker onthouden voor de volgende cyclus dan. Want we hebben gisteren of de dag ervoor niet geklust ( ik had namelijk een rothumeur en had er helemaal geen zin in :roll: )

Als ik het goed begrijp heb jij dus bloed laten prikken tijdens de luteale fase? En dan moet je nog een keertje en kunnen ze op deze manier zien of je te weinig van dat hormoon aanmaakt? Of heb ik het verkeerd begrepen? :think:

Jullie hebben wel op het juiste moment geklust… Dat wordt dus nog spannend :thumbup: :thumbup:

ikke

als je je eisprong nu gespot hebt op dag 21 ( bijv) dan weet je voor de vlgende maand dat je vanaf 3 dgn voor die tijd het meest vruchtbaar bent.

Dát is dus juist het idee en de bedoeling van tempen,…weten wanneer je je ei kunt hebben en dus wanneer je het vruchtbaarst bent…

Maar als je temp omhoog gaat is de ei al weg en bevruchting is dan zeer klein

Maar euhm meid succes voor komende maand, moet ik wel even bij zeggen, stel dat je een niet altijd strakke cycles hebt kan je je eisproong dus ook op ene andere dag hebben

liefs knuf van mij :-*

hey Bianca,

bedankt voor je berichtje !

Ik was vanmorgen helemaal euforisch blij met die temp - stijging… :dance:

Gewoon omdat ik daaraan zie dat ik wel degelijk een eisprong heb ( gehad ). Want vroeger, toen ik bij gyn ging, had ik helemaal geen eisprong. Dat is op zich dus nu al een positieve zaak.

Nu nog op het goeie moment klussen

Goh, wat kan het toch ingewikkeld zijn allemaal :roll:

hihi als je 3 maanden hebt getempt en jehebt een regelmatige cyclus dan is de overzicht beter, das juist de bedoeling,

als je weet dat je rond de 20 je ei hebt klus je ong vanaf een dag of 18.

tja bij mij was de temp ook duideiljk met eisprong en toch eb ik gene eisprong gehad op de echobeelden hihih

tismaar moeijlijk zon vrouwen lichaam he ,