dus het is helemaal niet zeker als je een temp verhoging hebt dat je dan ook wel degelijk een eisprong hebt gehad? :think: Hoe kan dat?
Geen idee, nu ja ik had de lijst met 5 maand lang tempen ingeleverd, daar was duidelijk een verhoging in op een nette manier dus met regelmaat.
Ik mocht stoppen met tempen, en toen heb ik de maandcontrole van cycles gehad daar was geen temp op te zien
of het moet grote toeval zijn geweest dat ik 5 maand lang wwel een ei had en nu net niet.
Maar kan dus het laatste zijn hoor
ik zal eens navragen hoe dat zit.
Hey Ikke,
Yep je hebt het goed begrepen. Ik zit nu aan het begin van mijn luteale fase en is er bloedgeprikt. Vlak voor mijn NOD moet ik dan weer laten prikken en kunnen ze zien of mijn progesteron goed hoog is en goed hoog blijft.
Jammer dat je het eventuele eitje nu gemist hebt, maar nu weet je ongeveer wanneer je moet beginnen met klussen volgende maand. Al zou ik zeker vanaf dag 20 rekening gaan houden en eigenlijk zelfs 18 (in het geval van een 30-dagen cyclus).
Wat ik me heb laten vertellen is dat het springen van een follikel (met wel/geen ei erin) de verhoging van de temp veroorzaakt.
Liefs Dominique
Hey
Deze morgen was mijn temp plots weer met 0,4 gezakt. Betekent dat dat mijn ongi eraan komt?
Het lijkt mij wel erg snel dat mijn temp weer zakt. Hadden jullie dat ook? Of hebben jullie daar soms een idee van wat het betekent? :think:
het kan best hoor dat je menstruatie er aan komt, welke cyclesdag zit je nu ?
heb je wel vaker korte cyclussen?
maar stel dat het nu zo is dat je ongi nadert heb je wel een eerug korte periode tussen eisproong en ongi, :think:
ingewikkeld meid he, succes
Ja, ingewikkeld allemaal
Ik ben nu op cyclusdag 26 - maar mijn temp sprongetje heb ik pas gemaakt op dag 24 - kan dat al zo snel, ongi worden?
Meestal heb ik een cyclus tussen de 28 (30) en 35 dagen
Wat is mijn lichaam nu weer met mij van plan :roll:
Hoi Ikke,
Het kan op zich allemaal, zo lang je maar niet verder zakt. Ik heb nu de afgelopen dagen 36.9 (1e dag temp hoog), 37.2, 36.6 en 36.6 gehad. Toch geeft http://www.fertilityfriend.com nog steeds aan dat ik in mijn luteale fase zit.
Zolang er geen ongi is, is er kans.
Wat was je temp-range voor de luteale fase? Mijne van 36.1 - 36.6.
Ik kan je wel eens een picture sturen van mijn vorige cyclus? Maar dan als pb-tje?
Liefs Dominique
ik ben even gestopt met tempen want ik heb een hernia en mijn temp kan hierdoor veranderen.
Dus wanneer ik weer ga tempen horen jullie dit van mij.
Bij fertility geven ze ook aan dat ik nog in mijn luteale fase zit.
Deze morgen was mijn temp weer hoger: 36,9
Voor de luteale fase was mijn temp steeds tussen 36,4 en 36,7
Hoe lang duurt een goede luteale fase eigenlijk? Ik zit nu vandaag op dag 5 na ovulatie. Voorlopig is ook mijn buikpijn weg en nog geen ongi te bespeuren
Het ziet er naar uit dat het mss toch nog allemaal niet zo ‘dramatisch’ zal zijn als ik dacht…
Jammer Lenie, van je hernia. Ik hoop dat je snel herstelt!
ikke… een luteale fase duurt GEMIDDELD 14 dagen… maar het kan varieren van ik geloof 8-16 dagen… dus je hebt nog ff te gaan!!
Mijn gyn zei dat de luteale fase minimaal 10 dagen moet zijn…
Toppie dat je temp weer omhoog gegaan is! Volhouden!
Vanmorgen opnieuw een hoge temp… nu maar duimen dat die temp nog een aantal dagen hoog blijft zodat de luteale fase minstens 10 dagen is
Dominique, morgen opnieuw naar gyn?
Hey ikki,
Nee morgen geen gyn. Eerst nog laten prikken voor progesteron komende week en dan die week erna naar de gyn.
Hoe is het tempen nu? Bij mij nog steeds hoog! Maar wel krap aan hoog, vorige cyclus was die 0,2-0,3 hoger dan nu. Ach ja, we wachten wel af!
Liefs Dominique
Jullie tempen allemaal 's ochtends? Is 's avonds niet zo ideaal dan? Lijkt mij persoonlijk een stuk handiger, anders moet ik in het weekend ook de wekker op zes uur zetten … heb het er wel voor over hoor, maar als het anders kan haha!
Temperaturen doe je 's ochtends voor je op staat. Liefst elke ochtend op hetzelfde tijdstip, in dezelfde houding. En dan is het het beste als je 8 uur slaap hebt gehad.
:-* Deedee
Hey Dominique,
ow, ik dacht dat het prikken op progesteron ook bij de gyn gebeurde.
Hier ook nog steeds een hoge temp: 36,9. Ben benieuwd hoe lang het houdt…
Hey Mayra,
ja het tempen moet wel 's morgens gebeuren. Idd wel wat vervelend in het weekend. Maar dan kun je na het tempen gewoon nog wat verder slapen…
Wil je er ook mee beginnen? Of ben je al een tijdje bezig?
@mayra…
Bij het tempen gaat het erom dat je je basale temperatuur gaat bijhouden. Die kun je dus alleen maar 's ochtends meten, meteen na het slapen… (dus echt op het moment dat je je ogen open doet, niet eerst opstaan!!!) Je lichaamstemperatuur is onderhevig aan een hoop invloeden en als je 's avonds tempt voor je gaat slapen, is die altijd variabel. De ene avond heb je rustig op de bank gezeten, de andere heb je een feestje gehad, en weer een andere ben je wezen sporten…
Inderdaad je moet er je wekker voor zetten… maar mijn ervaring leerde me dat ik daarna weer vlot in slaap viel hoor… tis me zelfs wel eens een aantal keer overkomen tijdens het tempen, werd ik een uur later wakker met die thermometer uhmmm :oops: :oops: :oops:
Basis is… tempen op dezelfde tijd, na een vergelijkbaar aantal uur slaap… VOOR je opstaat. Zelfs twee uur daarvoor naar de wc zijn geweest zorgt er al voor dat je temp niet gelijkwaardig meer is… is dus een erg secuur werkje… :mrgreen:
Haha ik geloof ook wel dat ik meteen weer verder dut hoor, of idd na een paar uur wakker wordt met een thermometer hahaha! Mijn man is allergisch voor wekkers, en zeker in het weekend, vandaar! En ik moet altijd honderd keer naar de wc, vaak in de nacht of de vroege avond (ben nogal van het vele thee en water drinken). Hmm, dat ga ik maar even aanpassen dan.
Ik wil aankomende periode gaan tempen voor het eerst, heb de red day volgens mij woensdag dus dan aan het temp regime. Wil dat 2 periodes volhouden en dan de gang naar de dokter maar eens maken. heb wel zo’n ovulatietest gedaan en die bevestigde wat ik vermoedde (ovulatie tussen dag 9 en 12) maarja kan maar beter meteen goed beslagen ten ijs komen bij mijn dokter!
Deze morgen opnieuw temp hoog, maar reeds wat bloedverlies.
Op fertility wordt dit verder bij de luteale fase gerekend…