tempen

Hey

ik vind het inderdaad ook geen last hoor, die temp bijhouden.

Ik heb net het gevoel dat ik daardoor wat meer duidelijkheid krijg zelfs !

Weet iemand toevallig, bij het invullen van de gegevens bij FF wat ‘Discarded’ betekent? Het is een hokje dat je kunt aanvinken naast de plaats waar je je temp kunt ingeven… :think:

Zonneschijn, ik had vroeger ook een erg onregelmatige cyclus: wel tot 70 dagen soms ! Maar met behulp van Duphaston is het bij mij wat regelmatiger geworden.

Het volgende probleem bij mij was dat ik toen geen eisprong had.

De gyn had Clomid voorgesteld, maar wij wilden liever nog wat wachten met medicatie.

Er is dan een hele tijd over gegaan dat we minder met het zwanger worden bezig waren. Het lukte allemaal niet en we hadden een dipje.

Merkwaardig genoeg werd ik tijdens die periode telkens na zo’n 30 dagen ongi en na controle bij de gyn bleek dat ik nu WEL een eisprong had! Wij helemaal blij natuurlijk dat we weer aan de slag konden :inlove:

Kort daarna ben ziek geworden ( ik had klierkoorts - ziekte van pfeiffer ) opnieuw een tegenslag dus !

We moesten 3 maand wachten om zwanger te worden, door de medicatie die ik nam.

Nu ik onlangs genezen verklaard ben kunnen we eindelijk weer voor onze droombaby gaan !! :dance:

Hi, zo is dat een beetje mijn verhaal in het kort verteld

Babbel,

ik sta op de eerste rij te wachten tot je hormoontjes hier komt blazen :mrgreen:

Anoniempje,

misschien kun je even je vraag stellen bij ‘hulp is onderweg’ daar kunnen ze je vast en zeker helpen !

ikke: discarded betekent dat FF de temp wel noteert, maar buiten de grafiek (lopende lijn) houd. Als je bijvoorbeeld koorts hebt ofzo. Anders krijg je er een piek in, terwijl het geen echte piek is…

ik ben begonnen met tempen vlak nadat ik ben begonnen met ovu-testen. Mijn ovulatie-test werd op dag 12 positief en op dag 24 werd ik ongi. Dat zou dus een luteale fase van ongeveer 10 dagen betekenen. En dat is nog wel oké, maar wat aan de krappe kant.

Met tempen wilde ik kijken hoe lang mijn luteale fase precies was…

maar het was al niet meer nodig.

In totaal heb ik er 6 rondes overgedaan om zwanger te worden. Best netjes al zeg ik zelf :mrgreen:

Samantha, ik ben nog niet echt misselijk. Ik merk het wel als ik wat langer niks eet, dan word ik weeïg… dus regelmatig kleine beetjes eten. (best lastig als je nergens trek in hebt :roll: )

pffffffffffffffffffffffffffffff :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**: er komen een heleboel hormoontjes jullie kant op. Samen met een brandkacheltje die jullie temp lekker hoog houd :smiley:

HAP lekkere hormoontjes

Oef, gelukkig was ik eerst :mrgreen:

Ik heb er nog wat overgelaten maar euh niet veel :shifty:

Hihi, Babbel, in het echt heet ik hetzelfde als je dochter ( maar dan anders geschreven )

@ikke wrote:

Hihi, Babbel, in het echt heet ik hetzelfde als je dochter ( maar dan anders geschreven )

hey wat grappig, maar hoe schrijf je het dan: Lynne? Linn? Lin?

mooie naam hoor :stuck_out_tongue:

Ja, idd heeeeele mooooooie naaaaam :lol:

Mijne schrijf je Lien

Sorrie dames, maar dan eet ik snel nog dat restje op :mrgreen: Ik kan ze ook goed gebruiken :wink:

Ikke: Fijn dat jullie er nu eindelijk voor kunnen gaan :thumbup:

Deze maand voor vast onze maand. Ik ben er helemaal klaar voor

Mijn verhaal is helaas erg triest, kan ik hele verhalen over schrijven, maar zal ik hier niet doen.

Deze staat al bij vlinderpraat, vandaar ook het vlindertje achter mijn naam. Wel mag je er bij mij altijd vragen of dergelijke over stellen. Ik zal er alleen niet zelf hier over beginnen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hé Zonneschijn ik vind het erg wat er allemaal gebeurd is :hug:

Maar ik respecteer wel je beslissing om het hier in dit topic er niet over te hebben. Laat ons maar goed nieuws hier brengen binnenkort :thumbup:

Babbel gefeliciteerd zeg!!! Wat ontzetten gaaf!!!

En Zonneschijn onwijs veel sterkte hoor…

Ik zit nu op dag 9 en heb het gevoel alsof ik ongi moet worden

Snap hier weinig van

Volgens de persona die ik een tijdje gebruikt heb heb ik altijd mijn ei rond dag 18, 19

Net naar de toilet geweest en ik had gewoon al witte afscheiding

Ik snap er niks van…

Is mijn ei zo vroeg deze keer dan???

:think: Ik weet het ook niet zo goed, Bianc…

Beetje vroeg denk ik voor een eisprong. Maar wat het dan wel kan zijn?

Echt veel hulp heb je niet aan mij hé :roll:

Bianc, ik zou het ook niet weten…

Evelien, ik kende je verhaal al :cry: en dat hoef je hier ook niet allemaal weer op te rakelen, als je er soms toch behoefte aan hebt, dan zit hier wel altijd een luisterend oortje voor je :-*

@ikke wrote:

Hé Zonneschijn ik vind het erg wat er allemaal gebeurd is :hug:

Maar ik respecteer wel je beslissing om het hier in dit topic er niet over te hebben. Laat ons maar goed nieuws hier brengen binnenkort :thumbup:
Precies.

Mijn verhaal of wat mij hieromtrent bezig houd kan ik oa elders op het forum kwijt.

Ik zei het alleen zo even tussen neus en lippen door, zodat ik niet zo om het feit dat ik zwanger ben geweest en geen kindje heb heen hoef te draaien.

Bianc, ik heb ook geen idee wat het kan zijn :think: Voor een eisprong is het idd wel een beetje vroeg.

Misschien is er wat anders aan de hand en heb je misschien geklust? Ook dan ziet je afscheiding (bij mij althans) er anders uit.

Hoi Zonneschijn! Ik heb net je verhaal opgezocht. Heel veel sterkte in dit grote verdriet.

Wel fijn idd om jouw verhaal te weten. Soms kun je onwetend en onbedoeld pijnlijke vragen stellen, zoals "wordt dit julie eerste…?’’ e.d

Net zoals je zelf zegt, dan hoef je er niet steeds om heen te draaien.

Ik hoop echt dat je snel zwanger mag worden. Geeneen kindje zal Jelte kunnen vervangen, maar het zal het verdriet misschien kunnen verzachten.

:vlinder: :vlinder: :vlinder:

Heel veel liefs,

Sam

Nou meiden, jullie hebben discipline, hoor, met dat tempen… De opstart gaat bij mij erg moeizaam…:frowning:

Dag 1: vergeten

dag 2: temm vergeten klaar te leggen

Dag 3: vergeten wekker te zetten, dus heerlijk uitgeslapen

Dag 4: totaal vergeten…

Oh, oh, ik ga zo gelijk dat ding op m’n nachtkastje leggen…

Nou Bianc, voor je ei is het wel wat vroeg, ja. Irritant hé, als je je eigen lijf niet snapt…

Hé Babbel, heb je het grote nieuws al aan je fam en vrienden verteld? Zo nee, ben je dan niet bang dat ze het op internet zien?

Groetjes, Sam

Dank je wel Samantha.

Bij mij lijkt het temperaturen wel vrij standaard geworden eigenlijk.

In het weekend of ik eigenlijk niet eens mijn wekker daarvoor te zetten, ik wordt vanzelf wel rond een uur of 6 even wakker daarvoor.

Het meest lastige vind ik nog een schoonmaken van de thermometer. Meenemen naar de badkamer, schoonmaken en weer terugleggen op mijn nachtkastje. Schoonmaken doe ik niet altijd gelijk, maar 's avonds leg ik hem wel altijd weer schoon klaar. Want 's ochtends eerst de thermometer uit de badkamer halen en dan tempen beinvloed natuurlijk weer mijn temp.

Ik schrijf het ook altijd gelijk op. En dat terwijl ik achteraf de temp ook nog kan nalezen (indicatie wat de laatst gemeten temp was zit erop)

ik word tegenwoordig in het weekend om 6.36 wakker!

na het tempen val ik meteen weer in slaap, alleen mijn aanstaande niet.

die maakt mij dan na een half uurtje tot een uurtje weer wakker, onder het mom van alleen wakker zijn is niet leuk.

mmmm, wilde mijn grafiekje ff showen, maar kan geen xls bestandjes toevoegen. ff wat anders proberen dan.

zo wel ?

dat werkt dus wel

Samantha, wij willen het grote nieuws pas met oud en nieuw vertellen.

ik ben niet bang dat ze meelezen op het forum… ik schrijf hier nu meer dan een jaar en er heeft nog nooit iemand meegelezen… en anders is het pech hebben :mrgreen:

Het tempen is bij mij eigenlijk ook een automatisme geworden. Ik vind het helemaal niet lastig of zo.

Meestal word ik gewoon elke morgen wakker om 6.35u en dan ligt de thermometer al klaar op het nachtkastje, hoef ik maar gewoon mijn arm uit te steken.

Ik temp trouwens oraal, mag dat ? Of kan dat grote schommelingen met zich meebrengen? Ik vind het prettiger dan zeg maar elke morgen een thermometer in me … :oops: :shifty:

Ik heb nu ook cb ovulatietesten in huis, zal ik straks effe aandachtig lezen hoe ik het allemaal moet doen… Lijkt me wel duidelijk op het eerste zicht: een gezichtje dat lacht indien vruchtbaar, anders niks

Nog anderen hier die ook die testen van cb hebben gebruikt?

@jental wrote:

ik word tegenwoordig in het weekend om 6.36 wakker!

na het tempen val ik meteen weer in slaap, alleen mijn aanstaande niet.

die maakt mij dan na een half uurtje tot een uurtje weer wakker, onder het mom van alleen wakker zijn is niet leuk.

Je kunt ook samen klussen :mrgreen:

… en daarna samen nog even wegdromen :angel: