tempen

Ik zou ook nog even wachten met testen.

Morgen op je verjaardag zou idd een hele mooie surprise zijn. Maar als je te vroeg test en de test is alleen daarom negatief, dan is dat misschien wel juist een domper.

:-* Wel alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hey zonnschijn, zie dat je nog 1 dagje voor de boeg hebt, ben eens benieuwd meid

ik :thumbup: alvast voor jou

Hoi Evelien en Jental,

Bedankt voor jullie reacties.

Het is fijn om ervaringen uit te wisselen, en zo word ik ook weer wat wijzer.

Ik ga er ook nog niet vanuit dat ik zwanger ben hoor, maar het zou wel een leuk cadeau zijn of in elk geval voor de Kerst???

Maar omdat we al 16 maanden bezig zijn, weet ik inmiddels ook dat mijn lichaam me maar al te vaak voor de gek heeft gehouden.

Ik zal dus ook niet van te voren gaan testen, dacht dat mijn NOD vandaag was 29e dag, maar omdat mijn eisprong dus waarschijnlijk een paar dagen later heeft plaatsgevonden, moet ik dat er bij optellen natuurlijk. Donderdag is mijn 32e dag, als ik dan nog niet ongi ben, haal ik vrijdag of zaterdag een zwangerschapstest.

Ik heb ze niet in huis, het kost beste wel wat geld, en ik gebruik ze liever als ik echt mijn NOD heb. Het liefst wacht ik nog een paar dagen langer om meer zekerheid te hebben.

Ik ben inderdaad te laat begonnen met tempen. Ik wil inderdaad ook mijn temp. in een grafiek gaan zetten. Weet er nog wat te weinig van, heb het nooit eerder gedaan, ik temp oraal, maar hoor ook dat rectaal betrouwbaarder is. Maar krijg ik dan niet meteen verschil met de cyclus waar ik nu wel bij heb getempt??

Ik doe het elke ochtend om 7.15 uur, voor dat ik opsta.

Ik voel me zo onzeker over mijn lichaam, en ben gewoon bang dat er echt iets mis is, maar dat er niet achter komen wat het is.

In januari mag ik contact opnemen met de gyn.

Dan hebben we weer 6 maanden zelf geprobeerd, en dan hebben we ook meteen een temperatuurcurve van bijna 3 maanden.

Zijn we dat ook voor, want dat zal er toch wel van komen.

Ik word ongi tussen de 29e en 32e dag, dat heb ik bijgehouden sinds november 2005.

Groetjes Wilma32

Als je bij je (eventuele) volgende cyclus rectaal gaat meten, zul je zien dat de verschillen waarschijnlijk minder groot zijn, want het varieert nogal bij jou!

De grafiek wordt dan alleen maar duidelijker!

Ook er op letten dat als je 's nacht eruit bent geweest dit invloed heeft op je basaal temperatuur.

En als het lukt ook op je vrije dagen op hetzelfde tijdstip tempen.

Suxxes!

Je kunt een lijstje bijhouden op speciaal hiervoor bedoelde sites (weet ff niet meer welke) of in excel:

1e kolom datum; 2e kolom temperatuur (wel ff vereenvoudigen, zoals ik al had gedaan, anders wordt het zo groot) dan selecteren waarvan je een grafiek wilt en op F11 drukken!

dan krijg je een grafiek met balkjes

wil je een lijngrafiek (leesbaarder) dan druk je met je rechter muisknop in de grafiek maar naast de balkjes, krijg je een lijstje, kies je grafiektype en daar kies je voor lijn.

Nogmaals Suxxes!

:-*

Hey,

nog meer onzekerheid hier: heb bijna niets van bloed verloren vandaag. Ik had voor alle zekerheid een tampon ingedaan, maar daar zat bijna niets op…

Ik ben echt benieuwd of het morgen uiteindelijk doorzet of als het een innestelingsbloeding was… brrrr wat vervelend onzeker allemaal !

hey ikke, nog even geduld meid, is niet gemakkellijk, maar is wel een deugt, normaal moet je pas over 8 dagen ongesteld worden, dan kan je ook pas een test doen, dus nog even, :thumbup: voor jou

Dank je voor het :thumbup:

Wat is dat wachten toch echt *** !! :?

Ik kan de hele dag aan niets anders meer denken.

Dan liever onmiddellijk goed ongi dan een beetje bloedverlies en weer die onzekerheid :roll:

Hé, Zonneschijn ( wat ben ik toch egoÃŽstisch… ik typ alleen over mezelf :oops: ) spannend dat je morgen kunt gaan testen !!!

Ik hoop het echt hoor :kaars:

hey dames, heb bij november stoppers een lijstje gemaakt, misschien ook iets voor hier??? laat het mij maar weten

Ja, lijkt mij wel leuk zo’n lijstje.

Je mag mij er op zetten… Maar ik weet helaas niet welke ronde we nu ‘bezig zijn’ ( ben beetje de tel kwijt geraakt

na een jaar of 3 )

Mijn NOD is 11/12 - wij gaan voor een eerste wonderbeebje :inlove:

zal eens kijken wat dat ik er van kan maken, zou gemakkellijk zijn voor diegene die dat het willen, dat die gewoon een pb sturen met de gegevens, wat zet ik erin:

Als je niet erg vindt, ik zet liever mij echte naam er niet bij ( maar voor wie wil weten, mag altijd vragen in pb :wink: )

dat hoeft ook niet, tis gewoon fijn om te weten wie dat er mee schrijft en wanneer hun NOD is, meer niet, kan je dat wat in het oog houden

Ikke: spannend zeg bij jou, ik :pray: voor je hoor.

Wilma: idd niet echt duidelijk een eisprong te herkennen in je grafiekje maar ik denk ook dat het komt door het oraal tempen.

Rectaal is echt het nauwkeurigst.

Mijn temp is geleidelijk aan het stijgen, vanochtend 36,7 dus dat is tot nu toe het hoogste deze maand.

Had alleen gisteren een temp van 36,5 ( de dag ervoor 36,6 ) maar ik had maar 4 1/2 uur geslapen omdat ik tot 2 uur s’nachts met een bevalling bezig was en s’ochtends weer om 7 uur op :roll:

Zou het nou ook echt zoveel uit maken als je er s’nachts even uit gaat om te plassen, ik krijg gewoon buikpijn als ik het op ga houden en word dan steeds wakker dus dan ga ik toch maar even snel eruit

Dol Gelukkig: ik heb je een pb-tje gestuurd hoor :wink: voor het lijstje

hey anoniempje, heb het gezien, moet het lijstje nog opstellen dankje :thumbup:

Dol gelukkig: heb je ge-pb’t voor het lijstje!

van dat 's nachts eruit gaan, hangt er van af op welke site je kijkt.

de ene zegt dat het veel verschil maakt

en de andere zegt dat het wel kan, als je daarna nog maar minimaal een uur slaapt.

persoonlijk heb ik niet echt verschil gezien in mijn temp-curve, of ik nu wel of niet eruit was geweest. maar ik had dan ook maar een variatie van 0,7 graad in mijn temperatuur.

Jental: hoe gaat het met je?

Voel je je goed?

Ben je al een beetje aan het idee gewend?

Lijkt me zo onwerkelijk de eerste tijd.

Wanneer ga je het vertellen tegen familie enzo?

het gaat goed

de misselijkheid van de eerste week is weg

heb nu alleen last van mijn buik en borsten, kan niet echt een lekkere houding vinden om te slapen.

het is nog steeds wat onwerkelijk hoor, heb er (nog) zo weinig last van.

Morgen 2e poging om afspraak te maken met vk, is nogal lastig met kerst en oud en nieuw. dan heeft een proffesional er wat over gezegd en is het veel echter. gek hè, dat je die bevestiging nodig hebt.

We willen het met kerst tegen de familie vertellen.

Ik probeer het hier nog te volgen en af en toe met wat tips te gooien.

suxxes allemaal

en ik wacht op jullie bij de augustus-mama’s, we zijn nog maar met z’n 4-en daar!

:-*

jental suc6 met je zwangerschap

Affie, heb het goed ontvangen, normaal begin ik er morgen aan