mlijn temperatuur curve van vorige keer is
36.6 36.7 36.6 36.6 36.5 36.6 36.7 36.7 36.6 36.5 36.4 36.7 36.9 37 37 36.8 36.8 37.2 36.9 36.9 37.3 37.2 37.1 37.1 37.4 37.2
Ik kan morgenochtend beginnen met de ovulatietesten…
Voorlopig lijkt mijn tempkaart op een berglandschap :roll:
@ikke wrote:
Voorlopig lijkt mijn tempkaart op een berglandschap :roll:
heb ik ook last van, pas als ik een hele periode zie weet ik wanneer mijn eisprong was. :?
zit nu op dag 6 van de hoge temp en dag 24 van mijn cyclus.
de vorige 2 keren bleef mijn temp 8 dagen hoog.
ff afwachten wat er gebeurd
madame m, ik had deze cyclus op dag 17-18 mijn eisprong, dat varieert per vrouw (en per cyclus)
gewoon door blijven tempen en dan weet je achteraf wanneer je eisprong geweest is.
ok, ik ben dus niet de enige met zo’n up en down tempkaart :mrgreen:
Vanmorgen gaf de ovulatietest negatief aan… temp blijft ook laag.
Ik heb wel sinds gisteren buikpijn. Het is geen constante pijn, maar wel precies steken in mijn buik. Mss omdat mijn eisprong eraan zit te komen? :think:
Is er al nieuws van Anneke?
ja, anneke hoe gaat het met jou???
hier nog geen nieuws…
Hey dames,
hier is alles goe, ben niet zwanger, heb mijn rode vrienden op bezoek gehad en ben weer aant tempen. voor ons was het nog niet echt nodig dat ik zwanger was, wil eerst mijn cyclus leren kennen, maar blijf hier wel door gaan met jullie te volgen, ik neem geen voorbehoedsmiddellen dus alles is mogenlijk bij ons.
ook hier (nog) geen nieuws: temp blijft hoog, maar al wel een dagje langer dan de vorige 2 keren.
als er zaterdag nog geen verandering in de temperatuur is, ga ik testen
hello…
Even een vraagje want ik snap het nog niet helemaal (blond, zucht…)
Moet je de temperatuurstijging van het begin van je cyclus meten, en dan als je een geleidelijke verhoging hebt daarvan uitgaan. Of moet het opeens plots van de een op de andere dag een stijging aangeven?>
In het begin had ik namelijk 36.5
helaba, misschien heb je hier wat aan.
Temperatuurcurve
Hieronder verstaan we de curve die gedurende een normale cyclus bij een gezonde vrouw verkregen wordt door de dagelijkse temperatuurcontrole. Deze controle dient te gebeuren onder welbepaalde voorwaarden:
• steeds met dezelfde thermometer,
• op dezelfde wijze (best rectaal)
• op hetzelfde tijdstip (best 's morgens bij het ontwaken, voor het opstaan).
De eerste helft van de cyclus wordt gekenmerkt door een laag temperatuurniveau gezien er nog geen progesteronwerking is (36.6-36.8).
De tweede helft wordt gekenmerkt door een hogere temperatuur (36.9-37.1).
Bij het begin van de menstruatie daalt de temperatuur weer tot een lager niveau en begint de eerste fase opnieuw.
De basaaltemperatuurcurve is geen geschikt middel voor zwangerschapsplanning (of anticonceptie) omdat de temperatuur pas stijgt als de eisprong reeds een tweetal dagen voorbij is.
Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.
Hey madame m heb nog wat voor je opgezocht, hoop dat je hier wat uit kunt halen.
Basaaltemperatuur:
de lichaamstemperatuur bij volkomen rust, gemeten onmiddellijk na het ontwaken. Bij de vruchtbare vrouw verandert deze ritmisch. Circa 14 dagen na de menstruatie daalt deze enkele tienden van een graad Celcius op het moment van de ovulatie, gevolgd door een scherpe stijging met circa 0, 3 °C of meer.
Temperaturen:
Wanneer een vrouw het verloop van haar ochtendtemperatuur in een cyclus volgt, kan ze vaststellen dat er twee temperatuurniveaus zijn. Voor de eisprong, in de eerste cyclusfase, is het temperatuurniveau iets lager. Rond de eisprong stijgt ze met ten minste 0,2°C. Deze temperatuurstijging wordt door het progesteron veroorzaakt, dat in de tweede cyclusfase in het gele lichaam wordt geproduceerd. Volgens wetenschappelijke onderzoeken vindt de eisprong normaliter in een periode van 2 dagen voor de temperatuurstijging tot een dag erna plaats. Van de combinatie van temperatuurstijging en slijmsymptoom wordt afgeleid wanneer de onvruchtbare periode na de eisprong begint. De lichaamstemperatuur is niet de hele dag even hoog. Ze is onderhevig aan een 24-uurs-ritme. De laagste waarden worden in de vroege ochtenduren gemeten, de hoogste in de late namiddag. Bovendien bewerkt ook lichamelijke activiteit een verhoging van de temperatuur. Opdat de waarden van dag tot dag vergelijkbaar zouden zijn, heeft men daarom bepaald dat het goed is om de temperatuur in de ochtenduren, onmiddellijk na het wakker worden en voor het opstaan, te meten. Deze temperatuur wordt daarom basale lichaamstemperatuur of ochtendtemperatuur genoemd. De ervaring leert dat men het best de afgeslagen thermometer ’s avonds binnen handbereik naast het bed kan leggen. Dan kan ’s morgens onmiddellijk na het wakker worden, voor het opstaan en voor enige andere activiteit zoals eten, drinken enzovoort, worden gemeten. Wanneer de nachtrust gestoord was, moet de vrouw voor het meten ongeveer 1 uur opnieuw geslapen of ontspannen in bed hebben gelegen.
bij mij noteer ik vandaag een 37,2 (dag 28 )
Hey jental wat is je langste cyclus??? en welke temperatuur had je aan het begin van je cyclus???
1e cyclus was 32 dgn; 2e cyclus was 28 dgn
nu 3e cyclus
enne 10=37,0
op dag 1 t/m 3 niet getemperatuurd; is een beetje onhandig als je met 10 man in het ruim van een schip slaapt :roll:
1e deel vd cyclus 36,6-36,8
Je moet altijd uitgaan van je langste cyclus en niet van je korste, dus als je op dag 33 van je cyclus nog geen rood hebt gezien dan kan je pas testen, ik weet dat het moeilijk is om te wachten, maar zou het toch maar doen, anders is het misschien een teleurstelling of een fouttief resultaat.
ik weet het, maar of het ook lukt?
punt ter verdediging luteale fase duurt nu al langer dan de vorige 2 keren
Ik weet hoe dat jij je voelt, heb het vorige maand ook gehad, maar dan maar 1 dag, en ik weet hoe moeilijk het is als je zo graag zwanger wilt worden. je kijkt maar als je denkt dat je een test moet gaan halen doe dat dan, maar bereid je ook voor op een teleurstelling, ik hoop dat het raak is voor jullie ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie
Laat zowiezo iets weten he
Jental, het klinkt veelbelovend bij jou !!
Ik hoop echt dat het raak is :kaars:
Hier deze morgen een positieve ovulatietest :dance: We hebben er dan maar meteen gebruik van gemaakt :inlove:
ikke :thumbup: :mrgreen:
ik duim megahard voor jou en je mannetje hoor,
:-* :-*
Dank je Bianca ! :-*