Hey dames,
Yep, weinig nieuws hier. Ik heb niet/nauwelijks een eisprong gespot (zoals jullie ff terug kunnen zien in mijn grafieken). Nu zit ik op dag 32 en nog geen ongi (en ook geen positieve test).
En ik moet bekennen dat ik nu even gestopt ben met tempen verder (sssttt, niet aan de gyn vertellen! ). Ik had er zo de beu in, werd er zenuwachtig van en een zere :silenced: …
Ik hou het bij op fertilityfriend met de gratis versie.
XX Do
@Dominique wrote:
Ik hou het bij op fertilityfriend met de gratis versie.
XX Do
Ik denk dat ik het ook maar daarbij houd. Moest ook even twijfelen. Enne, ach switchen kan altijd nog.
Ik zit nu in de luteale fase en mijn temp is wel een beetje gedaald, maar wiebelt een beetje op en neer. Gisteren en vandaag wat last van een roodbruine afscheiding, Weet niet zeker of het nu bloed is… Heb ook geen idee wat dit betekent. Mijn NOD is vrijdag waarschijnlijk.
Weer afwachten dus.
@ikke wrote:
Hier vanmorgen temp ingegeven op FF, verandert m’n eisprong plots van dag 17 naar dag 21 !!
Hoi Ikke, weet je nog dat ik hetzelfde had? Nou, nu is het helemaal bont geworden…
FF had berekend dat mijn ovulatie op dag 14 moet zijn geweest.
Zojuist vul ik weer mijn temp in (vandaag is dag 26) en nu blijk ik helemaal géén ovulatie gehad te hebben! Zucht…
Ik vraag me af of het allemaal wel klopt.
Ik kwam dus bij de gyn en ik overhandig netjes die templijst die ik heb bijgehouden… zegt hij dat dat niet nodig is want hij gelooft daar niet zo in…ieder mens is anders en per persoon verschilt zo’n lijst maar ook als je moe bent enzo kan je temp veel schommelen.
Ik dacht dat ik er goed aan had gedaan… :oops:
@lenie wrote:
Ik kwam dus bij de gyn en ik overhandig netjes die templijst die ik heb bijgehouden… zegt hij dat dat niet nodig is want hij gelooft daar niet zo in…ieder mens is anders en per persoon verschilt zo’n lijst maar ook als je moe bent enzo kan je temp veel schommelen.
Ik dacht dat ik er goed aan had gedaan… :oops:
Tja… daar zit wel wat in misschien. :?
hallo allemaal,
ik ben sinds eergisteren begonnen met tempen, ik heb er totaal geen verstand van ik weet dat hij nu 2 dagen op 36.7 zit :eh: en dat ik te laat ben begonnen :eh: :oops: ik ben begonnen op dag 7 van mijn cyclus omdat ik er nooit eerder over heb gedacht en het ter sprake kwam in een ander topic
ik zal mezelf even voorstellen
ik ben dus kim, mama van 2 geweldige jongens, we willen heeeel erg graag een 3e wondertje, en aangezien ik deze wonders heb gekregen via ivf/icsi willen we nu proberen om spontaan zwanger te worden. en zijn we nu al sinds de geboorte van thomas niet meer aan de pil geweest (eigenlijk ben ik al gestopt met de pil toen ik zwanger wilde worden van lucas,)
en het wil dus niet echt gaan zoals we willen, maar ja dat is ook wel te verwachten met een een paar zwemmertjes die minimaal zijn in snelheid en hoeveelheid, misschien lukt het wel helemaal niet, maar ja positief blijven denken hé
zoals ik al eerder zij ben ik dus eergisteren begonnen met temperaturen en die is 36.7 C,
ik heb begrepen als je een eisprong heb gehad dat die dan met een graad stijgt :eh: zoals ik dus ook al eerder zij heb ik er geen kaas van gegeten en heb de ballen verstand niet van :mrgreen:
nou dat was het wel zo’n beetje als jullie nog vragen hebben dan weet je mij te vinden hé (hier ergens op kok :oops: :mrgreen: 8) )
groetjes kim
Hey Dames,
Sorry voor mijn afwezigheid…
Ik zit nu op dag 36, maar heb wel al sinds maandag spotting (minimaal bruine afscheiding). Mijn temperatuur is nog steeds hoog.
Vanmorgen bij de gyn geweest: mijn prolactine blijkt verhoogd (was het dus blijkbaar in augustus ook al, alleen toen heeft hij er niets aangedaan! :shock: ). Ik heb een recept gekregen voor iets, maar weet de naam even niet (de apotheek moest het bestellen, dus heb nog niets in huis). Dit zou de prolactine moeten afnemen. (verhoogd prolactine kan een innesteling in de weg zitten). Met de medicijnen mag ik pas beginnen als ik echt ongesteld ben geworden.
Verder was mijn LH te laag, maar het kan zijn dat de dag na het bloedprikken de LH-piek is geweest voor de eisprong. De dag na de eisprong was mijn progesteron nog laag, wat ook weer zou kunnen zei de gyn.
Vandaag weer op progesteron moeten prikken, aangezien ik al 4 dagen spotting heb en mijn temp hoog blijft. Volgende week terugkomen.
Ik heb nu even geen tijd om bij te lezen, ik hoop dat dat later vandaag nog lukt, want de komende dagen heb ik geen internet.
X Do
Kimmie, als de temperatuur minimaal 0,2/0,3 graden stijgt en dan hoog blijft, is je eisprong geweest. Bij mij is de temperatuur 36,4 voor de eisprong en 36,7 na de eisprong (stijgende uiteindelijk naar 37,0).
Kimmie, bij mij steed de temp ongeveer een halve graad bij de eisprong. Let je er wel op dat je elke dag op hetzelfde tijdstip tempt en dat je dit doet voordat je opstaat?! Dus wekker elke dag op zelfde tijdstip, thermometer erin en bijhouden maar !
Bij mij bleek in de 2e maand van het tempen (toen ik zwanger werd) dat ik na ca. 3 dagen een 2e temp.stijging kreeg, wat waarschijnlijk de innesteling is geweest. Dus heb je 2x een stijging kort na elkaar… dan zou dat kunnen betekenen dat de zwemmertjes doel hebben bereikt.
Als je een beetje weet uit het tempen wanneer je eisprong is (en deze is een beetje stabiel op dezelfde dag) dan weet je wanneer je ff flink moet klussen :dance:
ik had vandaag een temp met 0.1 graad hoger dan gisteren en heb ook gisteren geklusd :mrgreen: al is het nog wel erg vroeg in de cyclus om nu al een eisprong te hebben ik verwacht hem pas ergens in het weekend
het maakt me wel nieuwschierig hoor!!!
kan iemand me hier vertellen hoe het zit met tempen? bij eisprong gaat ie omhoog? en blijft dan hoog tot ongi, of zakt ie eerder of blijft ie hoog dan ben je zwanger?
thanks!
Ik denk dat ik jullie stilletjes moet gaan verlaten,
BEN ZWANGER :dance: !!!
ik had het niet meer mogen dromen, maar toch is het nu zover, nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
@Dol Gelukkig wrote:
Gefeliciteerd!! Ben nu wel een beetje jaloers hoor. ;-)
(PS: hoe lang ben je al bezig?)
ongeveer vanaf eind november, maar in januari kregen we slecht nieuws dat ik maar 5% kans had om zwanger te geraken, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
en kan heel goed begrijpen dat je jaloers bent, hoop dat jij ook snel zwanger moogt zijn.
@Dol Gelukkig wrote:
Ik denk dat ik jullie stilletjes moet gaan verlaten,
ik had het niet meer mogen dromen, maar toch is het nu zover, nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
GEFELICITEERD!!! :dance:
feliiiiiii :dance:
dames, ik ga jullie ook verlaten…
Jammergenoeg niet met dezelfde reden als Dolgelukkig.
Wij hebben wat slecht nieuws gekregen over de resultaten van hubbies zwemmers. We moeten binnenkort met IUI beginnen, want beweeglijkheid was maar 6%
Ik wil jullie wel verder helpen ivm vragen omtrent het tempen. Maar het lijkt mij een beetje nutteloos dat ik hier verder blijf typen als ik er toch zelf niet meer mee bezig ben.
Ik hoop voor allemaal het beste :-*
@Dol Gelukkig wrote:
ongeveer vanaf eind november, maar in januari kregen we slecht nieuws dat ik maar 5% kans had om zwanger te geraken, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
oohhh wat een geweldig nieuws, meid :dance: :dance:
(ik houd me jou aan als voorbeeld aangezien het hier ook niet zo best is met de zwemmers van hub :wink: )
@kimmetje23 wrote:
@Dol Gelukkig wrote:ongeveer vanaf eind november, maar in januari kregen we slecht nieuws dat ik maar 5% kans had om zwanger te geraken, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
oohhh wat een geweldig nieuws, meid :dance: :dance:
(ik houd me jou aan als voorbeeld aangezien het hier ook niet zo best is met de zwemmers van hub :wink: )
kimmetje ik wil je niet ontgogelen, maar het probleem lag niet aan mijn man, maar aan mij, ik heb nog maar 1 eileider en die is ook nog slap, dus veel kans op een bbm, maar vandaag bloed laten trekken en zit goed op schema, maandag en woensdag moet ik weer bloed laten trekken.
dank jullie wel voor de felicitatie’s, hoop echt dat er snel meer mogen volgen. ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor jullie
hé meis wat lees ik nou :dance: :dance: van harte gefeliciteerd dat alles goed blijft gaan! :-
en inderdaad de wonderen zijn de wereld niet uit :dance:
andere meiden veel succes :-