hey dames we gaan goed ons best doen om dit deeltje vol te krijgen he.
als er iets aan het lijstje verranderd moet worden, gelieve dan een pb-tje te sturen, dan kan ik het beter bij houden.
Hhihih vol krijgen? Moet lukken toch? :lol:
Anoniempje wat een nette tandarts! Bij mij zijn ze echt niet aardig…
Anneke moeten Zonneschijn en Jental ook niet op het lijstje? Ze zijn wel al zwanger (:D) maar hebben wel al die tijd getempt!
Ik ga slapen
Weltrusten
Wel gemakkelijk zo met het lijstje op de eerste pagina !
Bedankt Anneke, voor het bijhouden ervan. Ik heb je even een pb gedaan met nog wat aanvullende gegevens van mij voor in het lijstje.
Gaan we dit deeltje weer volkletsen :mrgreen:
hihi. Lief dat je het zegt Affie. Maar voor mijn gevoel was ik eigenlijk nog maar net begonnen met tempen. De eerste tempcyclus niet volledig en de 2e wel, met een heel mooi plusje op het einde.
Ik denk dat ik af en toe misschien hier nog even spiek, maar het lijkt mij niet echt nodig om ook op het lijstje te komen.
Of het moet erg motiverend zijn om ook een zwangere op het lijstje te hebben staan :mrgreen:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Dol Gelukkig, mijn leeftijd is 26 (zoals mijn naam al zegt )
goede morgen dames,
het lijstje is weer aangepast, heb je raad gevolgt Affie, zonneschijne en jental staan erbij.
reageer straks even heb niet veel tijd
Oh, ik sta nu dus toch op het lijstje 8) OK.
Dan zal ik mijn leeftijd ook nog maar even verklappen. Ik ben onlangs 34 jaar geworden.
gefeliciteerd zal ik nog maar zeggen, is geen moeite hoor, welke datum ben je uitgeteld dan kan ik er dat bijzetten, kunnen wij ook een komen kijken bij 9 maanden mama’s
nog eens een keer proficiat met je zwangerschap he
P.S. ik wacht nog even met het lijstje aan te passen tot van de avond, anders blijf ik bezig. :?
Gelijk heb je. Zeker zo in het begin blijf je anders bezig. Maar wel leuk dat je het doet.
Ik ben op 13 augustus uitgerekend. Ik verwacht echter dat Brusje (broertje of zusje van Jelte) in Juli geboren zal worden.
En ik hoop uiteraard, dat jullien allemaal mij en Jental ook heel snel zullen volgen bij de maand mama’s
Evelien gefeliciteerd! We waren tegelijk ongeveer, toch testen met Sinterklaas? Maar bij mij waren de :evil: :evil: gekomen helaas… !
volgende ronde beter!
Ik duim voor jullie allemaal. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi allemaal,
Ik ben in maart 2006 ongeveer 4 weken gestopt met roken, dat was mijn 2e mk. Heel vroege dat wel, maar toch, ik ben er toen flink van geschrokken en voelde me ontzettend schuldig.
Ik ben echt door een diep dal gegaan het 1e half jaar van 2006, nisk ging zoals het zou moeten gaan. Ook op mijn werk was het merkbaar geworden dat ik niet goed in mijn vel zat. Er gingen allerlei dingen mis, was er met mijn hoofd niet bij. Kon me heel moeilijk concentreren en de vruchtbaarheidsonderzoeken en de mk’s vond ik moeilijk te accepteren.
Alleen mijn vriend weet van de mk’s, maar verder niemand.
1 of 2 weken na de mk ben ik toen gestopt met roken, ik was ontzettend boos, teleurgesteld, verdrietig, bang en voelde me hier ontzettend verantwoordelijk door. Ook al zei de gyn. dat het niet te voorkomen was geweest en dat ik niet de enige was, en dat het niet altijd met roken te maken hoeft te hebben, maar het wel beter is om niet te roken.
Acuut gestopt, nicotinepleisters gehaald, maar kon ze slecht verdragen.
Na 2 weken helemaal gestopt daarmee, en toen nog 2 weken zonder enige hulpmiddelen niet gerookt.
Ik vond het keimoeilijk, niet het lichamelijke, maar het geestelijke, de gewenning om een sigaret op te steken, ff pauze, ff lekker.
Ik stond buiten op mijn werk met een soepstengel, anders hield ik het echt niet.
Was ontzettend chagrijnig en klagerig, voor mijn vriend was dit niet leuk, maar hij steunde me wel. Maar op een gegeven moment werd het me teveel, ik had zoveel stress en voelde me zo beroerd.
Toen ben ik met 2 sigaretten per dag weer begonnen, dat wilde ik ook zo houden, maar die 2 werden er 4 per dag, die verdeelde ik over de hele dag. 2 op het werk en 2 's avonds.
Dat heb ik een aantal weken volgehouden, maar ook dat was te weinig, zeker met een feestje of als we op visite gingen of kregen.
Toen ben ik meer gaan roken weer, toen hebben we een huis gekocht in juli 2006, en verbouwt en zo, stress, en toen begon ik weer meer te roken. Toen zat ik makkelijk op 15 sigaretten per dag, zeker op een vrije dag.
Maar toen de rust wat terugkwam thuis, ben ik sinds september 2006 weer gaan letten om minder te roken.
En dat is max. 10 sigaretten per dag, en dat kan ik goed volhouden sinds die tijd. Gisteren heb ik bijv. 7 sigaretten gerookt, ik probeer om nog minder te roken. Soms lukt dat, maar nooit meer dan 10.
Mijn voornemens zijn wel om na de feestdagen te stoppen met roken. Ik wil het toch weer opnieuw gaan proberen. Misschien beter voorbereiden dan vorige keer.
Verder heb ik vanochtend voor de 1e keer rectaal getempt, en mijn temp. is nu weer met 1 hele graad omhoog gegaan. 36,7.
Gisteren ben ik ongi geworden en was mijn temp. 35,7, de 2 dagen daarvoor was het 36,7.
Ik ben nog steeds ongi.
Hoop dat ik wat meer zicht krijg op mijn temp. Kijken wanneer mijn eisprong is. Wellicht is die een paar dagen later dan dat ik altijd heb gedacht. Dus we gaan tussen de 11e en 20e dag in klussen.
Is het nu beter om het om de dag te doen, of elke dag???
Ben bang dat ik net de juiste dag van de eisprong mis.
Groetjes Wilma
Wilma, het beste is om de dag klussen. Je kunt het eitje niet ‘missen’ omdat de zaadcellen 48 uur of zelfs langer in leven blijven.
Hier is het kleine beetje bloeden opnieuw gestopt
Vanmorgen opnieuw hoge temp
Zeur mopperdemopper ben ik nu ongi of niet?
Hey allemaal,
M’n sippe bui lijkt een beetje over, ben nu alleen erg in de war… :?
Vandaag naar de gyn geweest, moet volgende week komen voor een “live” samenlevingstest. :shock:
Vandaag zag de gyn wat voor potjes ze tegenwoordig gebruiken om het zaad op te vangen. Toen ging hij uit z’n stekker! Hij zegt die moeten donker (niet licht-doorlatend zijn)! Vind je het gek dat de kwaliteit van het zaad minder is! (zaad is licht-gevoelig). :think:
Mmmhhh, dus maar verpakken in alu-foli!
Ik hoop dat de samenlevingstest positief is, dan zijn we weer een stap in de goede richting!
@ikke: Zolang je temp hoog blijft ben je nog niet ongi. Zodra mijn temp 's ochtends laag is heb ik rode bloedingen. Spannend dus nog!!
Ik mag van de gyn nog effe pauze houden met tempen.
Willen jullie duimen dat volgende week alles goed blijkt met de test en dat ik met hormonen mag beginnen?
Liefs Do
Hey Dominique!
Wat voor hormonen zul je dan mee beginnen? Ik dacht dat hormonaal alles ok was bij jou :think: Of stel ik nu een domme vraag?
Hey Ikke,
Hormonen zijn op zich wel okay, maar luteale fase is krap.
De gyn zegt dat mijn hubbie en ik allebei iets verminderd vruchtbaar zijn, maar niet schokkend. Als de samenlevingstest goed is, dan wordt ik wat “geboost” (dus hopelijk iets meer vruchtbaar gemaakt).
Wordt waarschijnlijk iets van clomid.
Liefs Do
dominique welkom en heb je opgenomen in het lijstje, hoop dat je snel zwanger mag worden en dat de behandeling iets mag afdoen
ikke, misschien is het toch dat je zwanger bent??? ik hoop het
Ik snap werkelijk helemaal niets meer van mijn temp!
De eerste 2 weken van mijn cyclus was mijn temp steeds tussen de 36,3 en 36,5. Op dag 14 had ik een stijging naar 36,7. Dag 15 en 16 ook 36,7. nu ben ik op dag 17 en nu is mijn temp opeens weer 36,5???! Wat moet ik hier nou van denken? Heb ik uberhaupt wel een eisprong?? :think:
Liefs, Patricia
ja patricia, zou het ook niet echt kunnen zeggen, denk dat je gewoon nog even moet door tempen en volgende cyclus ook, dan kan je pas zeggen of je je eisprong gehad hebt , allee dat denk ik , ik weet het ook niet :think: